Who’s that girl woman?

Wie o wie?

In de loop der jaren maak je kennis met veel mensen. Sommige mensen reizen een hele tijd mee *laat ov-chipkaart zien*; hoofdstuk in, hoofdstuk uit zijn gewoon het boek niet uit te meppen al had je het graag. Anderen verdwijnen net zo snel als dat ze gekomen zijn.
Toch is er, tenminste voor Marc en mij, ook nog een andere rubriek. Die met het grote vraagteken.

Eens in de zoveel tijd komen we haar tegen. Nee, niet het vraagteken grapjas *zucht*, léés nou gewoon even verder. Ze ziet ons meestal eerder* en begroet ons dolenthousiast** alsof we al eeuwen vrienden zijn (ja hoor, met al die persoonlijkheden van mij kan die meervoud eeuwen best Eindhoven). We moeten haar dus waarschijnlijk kennen. Maar het zegt ons helemaal niks/nada/dinges *laat hersens kraken*.

Ze doet het ook niet bij iedereen, zo ver ik dat kan zien dan he. Ben Big Brother niet.
Het ergste is: Ik weet het écht niet waar wij haar van moeten kennen. En och, zo nu en dan zit er wel eens een gaatje in mijn geheugen wat heet; een heel ozonlaaggat maar dan heb ik altijd Marc nog. Maar hij wist het ook niet de etter. Hij kan zich haar totaal niet herinneren. Ja, nu wel natuurlijk, nu is ze de grote (“bekende”) onbekende.

Ze doet het waarschijnlijk ook niet om te plagen, daar lijkt ze het type niet voor maar ach dat denken ze van ons ook. Dat ze weet dat wij ons blijven afvragen, als zij al lang uit het
zicht verdwenen is, wie dat nou toch is. Tenminste, ze slaat zich niet op de knietjes van
plezier***, huppelt niet vrolijk verder**** of gilt het uit van de pret*****. Heel anders dan Marc die wel eens toetert naar argeloze onbekende wandelaars en wij met z’n allen in de auto hard zwaaien zodat die mensen zich afvragen naar wie ze zojuist toch teruggezwaaid hebben en wij, heel flauw ja, onder het dashboard rollen van ’t lachen. Nee, niet allemaal natuurlijk joh! Dat past toch niet, gekkie.

Het is nu dus al minstens zo’n drie jaar geleden dat dit begon en inmiddels is het te lullig om haar te vragen wie ze eigenlijk is. (Voor Marc natuurlijk. Zoooo vervelend dat hij niet weet wie zij is *kucht*). Stel je voor dat ze ons enorm uit de brand geholpen heeft? Dan is het toch ook niet lekker wanneer we haar “vergeten” zijn en niet bovenaan het lijstje helden hebben geplaatst? Ik had het haar destijds meteen moeten vragen. Was ze van het consternatie consultatiebureau, Albert Heijn of moeten we het in de privéclubsfeer zoeken?

Misschien komt het er nog wel eens van, durf ik de moed op te brengen. Maar misschien is het ook maar beter zo, hebben we dingen niet voor niets weggestopt enzo. In ieder geval blijven we tot die tijd net zo hartelijk teruggroeten en al van grote afstand zwaaien. Ook al vragen we het nooit en zal ze altijd in het mapje vraagteken blijven.

Ze zal iedere keer weer een hele poos in onze gedachten blijven als ze voorbij gewandeld is.
Dat is op zich toch best knap. Want van àl die mensen uit mapje “tijdelijke bestanden“….

…is dat toch ook niet iedereen gelukt.

*Kan dus van Contactalook zijn. Niet dat ik daar voor mezelf kom maar ik wandel wel eens vrijwillig met Marc mee naar binnen als hij op controle moet.
**Waarschijnlijk niet van een begrafenis/psycholoog/Aldi want daar valt niet zoveel te lachen.
***Was misschien van in het ziekenhuis waar ze nieuwe knieschijven aanvroeg en wij bij iemand op ziekenbezoek gingen.
****Niet bij Bart Smit waar zij een stepje had kunnen aanschaffen en wij daar voor de meiden waren.
*****Misschien van de drogist. Tampon met jeukpoeder weet u wel. Binnenpretje. Nee, voor háár, niet voor ons. Heb ik niet nodig, welke poedertjes dan ook. Kan het zonder prima af.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

45 reacties op Who’s that girl woman?

  1. Ans zegt:

    Joepie, test geslaagd! Zo moeilijk om dat na zo’n lange tijd nog te vragen. “Hallo uhh uhhh, ik kom even niet op je naam” Kan wel, maar niet als ze aan de overkant loopt hahaha.

  2. Emmelinda zegt:

    Jaaa jippie, de aanhouders winnen he :D.
    Ja echt he, zou jij dat ook niet doen? Ik vind het zo raar en rot om te vragen. We komen haar eens in de twee/drie weken tegen. En ze is dolenthousiast. Misschien moet ik het toch gewoon eens vragen…wie weet wat voor logje er dan volgt hihi 😉

    • Ans zegt:

      Ik had deze winter iemand die een heel verhaal tegen mij hield en ik zat ondertussen ook te denken “Wie is dat?” . Toen begon ze over Edwin, dus ze kende mij echt en ik maar denken en denken, maar toen ze de naam van één van haar kinderen noemde viel het kwartje (dat kind was een klasgenoot van Edwin). Maar, zij liep gewoon zonder muts etc. en ik had een pet op waar ik bijna onder verdween, zo knap dat zij mij wel herkende hahaha

  3. Nicky zegt:

    Dit wordt een lange. Dus eerst… test…

  4. Emmelinda zegt:

    *gaat er klaar voor zitten*. Test is geslaagd. Euh, lijkt mij 😀 (geen idee natuurlijk wat er had moeten staan hahaha).

  5. Nicky zegt:

    Het werkt! Ik zeg gewoon blijven groeten en vooral niet praten. Niet praten is heel erg belangrijk. Ooit bracht ik Mich naar de kleuterschool en zag een vroegere kennis naast de school als stratenmaker aan het werk. Het was (zeg maar) Piet, de vriend van Jan, waar ik vroeger vaak mee uit ging. Zodoende had ik ook Piet leren kennen. Ik zwaaide enthousiast en Piet zwaaide enthousiast terug. De dag daarop zwaaiden we weer. Daarop besloot ik eens een praatje te gaan maken. Was gezellig. Zo van ‘Hoe is ’t met jou? Werk je hier allang?’ en zo. De dag erop maakten we weer een praatje. En ik vroeg ‘Hoor je nog wel eens iets van Jan?’ Piet bleek Jan helemaal niet te kennen. Sterker nog. Piet bleek Piet helemaal niet te zijn! Ik heb me blozend uit de voeten gemaakt en daarna alleen nog maar vriendelijk gezwaaid… Stom eigenlijk. Achteraf gezien had ik gewoon zwaar sjans met een leuke stratenmaker!

  6. Ans zegt:

    Die vind ik ook erg leuk Nicky

  7. Emmelinda zegt:

    @Ans; Ze zag jouw lach! Jaaa dát moet het geweest zijn. Die vergeet je nooit meer, die stralende lach :D.
    Maar oooh wat is dat dan genant he? Sta je daar en die ander kent jou écht. Gelukkig noemde ze de naam van één van haar kinderen, zulke aanknopingspunten heb ik nog niet met die vrouw. Moet ik haar eerst eens goed aanspreken.

    @Nicky; Jaaa jippieeee.
    O whaahaaa, kijk een log op een log. Wat een mooi verhaal, ohhhh erg joh, stratenmaker of niet je had zo door de pas bestrate straat kunnen zakken op dat moment! Hahaha en je kon er niet eens van genieten, van die sjans want je wist niet dat je sjans had. Hahaha owowow. Die man vraagt zich nog steeds af wat ie verkeerd gezegd heeft dat je vanaf dat moment alleen nog maar zwaaide :D.
    Ik neem je advies aan, ik geloof dat ik maar niks vraag. Wie weet wat ik weer voor elkaar krijg hahaha:D.

  8. Emmelinda zegt:

    Het mooiste is nog wel dat ik zie dat het vaker voorkomt. Ik ben benieuwd wat voor verhalen er nog meer volgen hihi 😀

    • Ans zegt:

      Ach, je hebt pas gelezen dat mijn vader de verkeerde een klap op de schouders gaf met de woorden “Zal ik jou eens even in elkaar slaan?” Hij zei ook een keer “Heeee laaienlichter” tegen iemand waarvan mijn moeder zei dat het zijn neef was. De man draaide zich om en mijn moeder stootte mijn vader aan: “Rijden Cor, het is hem niet” (ze zaten op de brommer)

  9. Emmelinda zegt:

    Whoeehaa ohhhh Ans, dat is ook vréselijk. Ik zie het gewoon voor me. Maar goed dat ze op de brommer zaten, jeetje leg dat maar eens uit. Hahaha, prachtig!

    • Ans zegt:

      Ik zei het al eerder, we hebben vroeger heel wat gelachen thuis, mijn vader had altijd dergelijke dingen. Hoewel het mijn moeders schuld was, waarop zij weer zei dat ze dan wel gezegd had dat het neef Klaas was, maar niet dat hij hem laaienlichter moest noemen.

  10. Ohhh zo herkenbaar en ook zoooooooo irritant.
    Dan kan je inderdaad jaren mee rondlopen he.
    Kan dat soort dingen niet uitstaan en wik het dan weten alleen hoe ben ik ook nog niet achter.

  11. Emmelinda zegt:

    @Ans; Hahaha ja wie verwacht dat dan ook dat hij zoiets zou zeggen. Dan was ze ook snel van de schrik bekomen om te roepen dat ze snel weg moesten hahaha. Wat zullen ze achteraf gegierd hebben van de lach!

    @Leidse Glibber; Ja echt he, en het is dat we haar ook nog best vaak tegen komen. Als het nou 1 keer was geweest waren we dat voorval vast al lang vergeten en dachten dat zij zich vergist had. Maar ze blijft “volhouden”. Ik ben ook in gedachten alle winkels nagegaan maar daar ken ik ze ook niet van. Of het moet een winkel zijn waar we maar 1 keer geweest zijn ofzo. Maar wélke? Aaargh.

  12. ram1955 zegt:

    Wij hebben dat ooit met een echtpaar gehad. Weken lopen piekeren met ons tweetjes. Waar kenden we die van? Tot we weer eens naar de sauna gingen …..
    Zonder klederen herkenden we ze ineens weer. ;o)

  13. Emmelinda zegt:

    *giechelt* Nou zou ik kunen vragen natuurlijk wát toen HET moment veroorzaakte dat jullie ze weer herkenden maar laat ik het netjes houden. Het zal ongetwijfeld de omgeving zijn geweest :D.

  14. J@n. zegt:

    En dan moet je nog iemand hebben zoals ik, die geen gezichten bij namen kan onthouden, dat kan heel pijnlijk zijn, ben je wekenlang voor je werk bij iemand over de vloer gekomen, kom je ze na 2 jaar tegen en weet bij god niet meer hoe ze heet! Zulke dingen maak ik geregeld mee, erg hè!?

    Zoek voor vandaag maar wat verkoeling op meis en voor zondag helemaal, want dan voorspellen ze voor deze hoek van het land 36 graden……….

  15. Emmelinda zegt:

    Ja vréselijk. Je doet het niet expres maar begrijpt die ander dat? En wat werken betreft is dat weer een heel ander “mapje” he? Je staat er niet bij stil dat je die mensen nog eens tegen zal komen. Voor hén is het misschien ook makkelijker jóu te onthouden omdat er waarschijnlijk niet iedere dag iemand over de vloer komt om te werken. En jij ziet dan zoveel gezichten. Zo heb ik eens bij Albert Heijn gewerkt en daar had ik mijn “vaste klanten”. Als ze het hekje doorkwamen sneed ik al twee ons jonge kaas af (vaste bestelling), of wat er bij die klant hoorde, vóórdat ze de mond open konden doen. Maar als ik dan buiten liep en ik kwam zoiemand (vaste klant) tegen dan kon ik ze niet plaatsen. En zij mij waarschijnlijk ook niet. Niet allemaal. De een groet en de ander vraagt zich waarschijnlijk net zo hard af waar ze mij (en ik hem/haar) van kende hahaha ;-).

    Toch maar eens zoeken of ze ergens in het land een ijssculpturenwedstrijd heeft ofzo he? 😀

  16. J@n. zegt:

    Het overkomt mij ook best vaak, zwaait of toetert er iemand naar je en dan vraag ik me af.(…) Maar ik zwaai wel altijd terug en dan verkneukel ik me bij de gedachte dat die ‘zwaaier’ er later achterkomt dat hij tegen de verkeerde heeft gezwaaid.

  17. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja of het moet Marc geweest zijn die weer eens voor de grap op de toeter gemept heeft ;-).
    “Vroeger” in het dorp waar ik vandaan kwam hield ik de nummerborden bij van vrienden/bekenden. Ging vanzelf. Makkie, dan had ik dat probleem niet. Maar hier in de stad is dat niet meer te doen hihi ;-). Daarbij is mijn geheugen ook een dagje ouder wisselt men gewoon te snel van auto :P.

  18. rietepietz zegt:

    Hilarisch logje weer , echt een Emmelinda logje !
    Waarschijnlijk was de állereerste zwaai van deze “bekende”bedoeld voor iemand die achter jullie liep maar door jullie als “voor jullie “opgevat … de volgende keer dacht zij natuurlijk weer “wiezijndie mensendiezonaarmezwaaienmaar,hetzalwel, ikgroetgewoonterug “

  19. Emmelinda zegt:

    Ahhhhh dát zal het zijn, dat ik daar niet aan gedacht heb! Dank je wel Rietepietz want in dát geval weet ik nu héél goed waar ik haar van ken: Van de groentenafdeling van Albert Heijn. Daar zwaaide ze -zover ik me kan herinneren of het doorgehad heb- het eerst. Zal het logje weggooien. Opgelost. Klaar. Yihaaaa.

    Thanks, doet me goed :D. Beetje bij beetje komt het weer terug *blaast confetti en strooit feesttoeters*.

  20. U vraagt en wij draaien natuurlijk 😉 het logje moet je natuurlijk wél laten staan ….als afschrikwekkend voorbeeld ..voor zwaaizuchtige mensen 😉

  21. Emmelinda zegt:

    *wordt draaierig* Hahaha mooie aanvulling…goeie tip. Doennewe *steekt duim omhoog*. Wie weet logt ze ook en komt ze hier per toeval langs en lost zo het probleem op. *Droomt lekker verder*. Oei, zie jij dat ook? Hier ook al een sterrenregen whaahaa (al die sterretjes) *ziet ze vliegenvallen*.

  22. Emmelinda zegt:

    Euh, heb IK nou dubbel in het dubbelzinnige glaasje gekeken? Je bent gegroeid! Euh. Je náám.

  23. Ik wou gewoon even weten of je wel oplet ….. en je bent geslaagd ,ga je door voor de koelkast ?

  24. Rietepietz zegt:

    * gaat beschaamd even foutje wegwerken* , typisch gevalletje van gesmolten hersenen

  25. Emmelinda zegt:

    Jaaaaa, mag het een XL (amerikaans formaat) zijn? Kan ik er, met een beetje proppen, in schuilen voor de temperatuur van zondag hahaha.

    Was iets voor mij trouwens, past precies bij mij* met mijn verschillende persoonlijkheden al had ik er dan wel wat variatie in aangebracht ghehehe

    *nou ja dan iets met Em ofzo

  26. Emmelinda zegt:

    Ow, (ja ze heeft weer wat te mauwen hoor) ik vind je lach echt geweldig dus die foto zie ik graag. Maar ik denk dat de bedoeling was dat jouw link hier kwam te staan?

  27. laura zegt:

    Dames en heren ik zit hier te grinniken om jullie verhalen,geweldig 🙂 Het gebeurd nu wat minder maar vroeger gebeurde het met regelmaat dat ik meende een bekende te zien *zwaaide men arm uit de kom*en riep luidkeels diens naam echter als die persoon dan dichtbij was bleek het de verkeerde te zijn,nou en ik liep er langs nig steeds zwaaiend alsof ik degene acher bedoelde *met schaamrood op mijn wangen* 😉 O Em dat wat marc doet heeft ger ook een handje aan ,toeteren en dan naar de grond wijzen hihihi erg 🙂 Maar ik zou het wel vragen ik zou te nieuwschierig zijn en dan zo onder het mom *heyyy hoe gaat het ?Euhh ben ik je naam toch ff kwijt * Verheug me al over dat logje yiehaaa 😉

  28. Emmelinda zegt:

    Hihi, ja ik moet daar ook wel mee uitkijken dat ik niet meteen begin te roepen. Vaak zie je het aan het totaalplaatjes, de manier van lopen, haardracht en noem maar op. Maar soms…

    Ja, zou je dat echt doen? Ik ben ook zeeeer nieuwsgierig. Maar tegelijk is dat ook de grap weg. Nou ja grap. Marc en ik stoten elkaar lachend aan als we haar zien en zwaaien dan. Dat zou eigenlijk best jammer zijn. Al verzinnen we vast wel weer iets nieuws om elkaar aan te stoten hahaha ;-).
    Ahhhh, Ger mag met ons meerijden. Er is dan wel geen plek meer onder ‘r dashboard maar daar komen we vast wel uit hahaha.
    Oh trouwens, dat zou helemaal mooi zijn, kan Marc meteen zijn andere “grapje” laten zien. Dat ie bij een rotonde rondjes BLIJFT rijden (als het niet druk is). Ook zoiets flauws maar het stomme is dat je je er op instelt (als je de weg weet) dat je linksaf of rechtsaf gaat. En dan gaat dat feest even niet door…vanwege Marc’s feest. Hahaha.

  29. Rietepietz zegt:

    Grapje van wordpress ,om de zoveel tijd vragen ze je gegevens weer eens in te vullen en de gravator stónd al ingevuld ,ook weer ff niet opgelet tóch weer die gemolten hersenen denk ik

  30. Rietepietz zegt:

    koelkast komt naar je toe maar op m’n logje kun je even lekker met je voeten in het water hangen ,er zitten er al een paar waaronder ik 😉 altijd weer die sluwe truukjes om lezers naar het logje te trekken .

  31. Emmelinda zegt:

    *Stopt flinke ijzeren staaf in borstzakje, slaat handen voor de ogen om maar niet weggelokt te worden en gaat bij sterke magneet zitten* Neenee en nog eens nee *schudt theatraal hoofd om kracht bij te zetten*.
    Euh wacht eens…met voeten in het water? Afkoelen? Ho es ff…niet zonder mij *start racewagen*….

  32. roadlaura1969 zegt:

    hahaha ik zie die twee al zitten al toeterend wijzend en zwaaiend,3x rondje rotonde whaha ooo 😉

  33. Emmelinda zegt:

    3x? Dan ken je Marc nog niet. Wanneer je uitstapt ben je helemaal gedesoriënteerd hahaha ;-).

  34. Rietepietz zegt:

    OT . Filmpje gevonde en ingevuld , helaas kwaliteit slecht ,was nog met de oude camera 😉
    http://rietepietz.wordpress.com/2009/03/23/lenteblom/

  35. Emmelinda zegt:

    Ohhhh nou snap ik het, ik zocht het desbetreffende logje op en zag dat er een filmpje bij stond. Dat heb je er dus net bij gezet, ahhhh ik dacht al. Oh hahaha ik moest zo lachen, alleen al om de voorpret. Geweldig. Doe mij ook zo’n verkleedkist hihi :D.
    Dank je wel Rietepietz voor het opzoeken, was erg leuk om te zien! Lief dat je het hier ook nog even kwam plakken :D.

  36. rietepietz zegt:

    nou het is meer dat ik nu dankzij jou wéér een logje compleet gemaakt heb !

  37. Emmelinda zegt:

    Hihi joepieeeee, wat een samenwerking he? ;-). Ik vond dat “zoekding” van jou veel leuker, in de rechterkolom waar je zo een datum uit kunt pikken. Die had ik er nog niet opstaan, nou weet ik ineens ook wat je bedoelde toen ik mijn weblog aan het inrichten was. Je vertelde over je logjes compleet maken en dat je dan er eentje uitpikte. Nu snap ik wáár je het uitpikt. Vind ik leuker dan dat rijtje onder elkaar maar ook dat heeft weer iets. Dus heb ik het zo maar gelaten hihi. Nog ff en die rechterkolom hier is vol :D.

  38. tagrijn zegt:

    Nu ja, jullie hebben notabene jaren naast haar gewoond! Hoe kun je dat nu vergeten?

  39. Emmelinda zegt:

    Nee Tagrijn, mooie verzonnen hoor maar helaas. Dan zou ze toch niet meer zo blij groeten en enthousiast zwaaien? Of juist wel, omdat ze beseft waar ze aan ontsnapt is natuurlijk! hahaha 😉

  40. Marika zegt:

    Ai ja lastig is dat, ik heb dat ook wel eens. Nog niet zo lang geleden kwam ik iemand tegen bij de fietsenstalling bij het winkelcentrum, die heel enthousiast tegen me begon te praten alsof ze me al jaren kende, en ik dacht ehhhh who the f… is zij.. Of ik nog op de ….. *bepaalde wijk* woonde en bla bla bla. Ik deed maar net of ik haar ook nog kende whahaha. Nee ik woon al zoveel jaar op de …… *andere wijk*. Misschien iemand daar uit de buurt, maar ze kwam me helemaal niet bekend voor. Dat voelt zo lullig hè? Ik was steeds bang dat ze iets zou vragen waaruit dan zou blijken dat ik haar niet kende, omdat ik dan het verkeerde antwoord zou geven. 😉

    Kan goed zijn dat ze mij altijd zag lopen met de honden, als je meerdere keren per dag langs komt lopen met je honden, dan kennen zij jou wel van gezicht, maar ja andersom natuurlijk niet als die bliekers gewoon binnenzitten. Ze vroeg ook hoe het met de honden ging, ik zei nou de laatste is in 2005 overleden, als die nu nog geleefd had zou ze 18 zijn geweest hihi.

  41. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja (was trouwens ook een mooie titel geweest voor deze log), dat denk ik dus ook steeds; dat met die f…;-) Oh en nu ik dit lees ben ik zo blij dat ze ons nog niet aangesproken heeft…tenminste niet is blijven buurten. Want ik denk dat ik dan hetzelfde gedaan had als jij om haar niet te beledigen (dat ik haar helemaal vergeten ben). En dan zit je meteen met de gebakken peren inderdaad als je ineens een steekje laat vallen hihi. Hahaha ik vóel het gewoon, daar breekt het zweet gewoon van uit kan ook de temperatuur zijn natuurlijk.

    Zou je misschien eens met haar gebabbeld hebben bij de dierenarts? Als we daar zitten voor de APK-keuring van Sam praten we ook met andere baasjes. Die komen we dan niet zo gauw nog een keer tegen hier in de buurt omdat de dierenarts een heel stuk verderop zit.
    Ze kent jou dus in ieder geval écht (van zien dan). Oh maf he, en dan ga je daar nog over na zitten denken óók. Ik ben benieuwd of we onze mevrouw X morgen weer tegenkomen. Is meestal op zaterdag. Eens kijken of ik haar dan aan haar jasje durf te trekken als ze die aanheeft is ze echt gestoord met die temperatuur. Maakt de lijst plekken waar we haar van kunnen kennen gelijk een stuk korter hahaha

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

