Bank-zaken.

YEAH, krijg me hier maar eens uit

Als kind leek me dit het einde; zo’n schommelbank. Een rijkeluiswens*. Lekker in je eigen tuin wiegen in de zon, heerlijk toch? Puur genot. Altijd dat vakantiegevoel. Thuis begrepen ze de hint niet of had mijn moeder andere plannen met de tuin en waren die gevallen niet op iedere hoek te koop. Het zou vast wel overwaaien *houdt weersvoorspelling in de gaten*. Maar nee…

In de speelgoedwinkel hadden ze voor mijn Barbies een setje tuinmeubels in twee versies. Ik kreeg de set zónder de schommelbank (ja joh, vluchten nu hoor. Er wordt nu toch een bak jeugdellende over u heengekiept als u niet oppast, niet normaal meer!). Later, véél later, had ik de Barbie-schommelbank alsnog in bezit. Gekocht op een hele muffe rommelmarkt voor mijn meiden (snel een nieuw trauma de wereld uit helpen nietwaar, dat geschommel bij Leen Bakker en Intratuin hing me ook de keel uit). Overigens weinig mee gespeeld. De Barbies kenden toen waarschijnlijk al slechte zomers.

Twee jaar geleden kwam Marc thuis van een boodschap doen (nee niet van even sigaretten halen. Dan zou hij niet terugkomen weet u wel/weet u niet. Daarbij rookt hij niet.). Naast de nodige spullen graaide hij nog een keer extra in de kofferbak. Een doos, ik mag wel zeggen een HELE grote doos, kwam onder zijn oksel mee naar binnen *verstopt steekwagentje*. Jullie raden het al: Een schommelbank hehe, eindelijk genoeg gehint, hij had het eindelijk begrepen.! En, dat mag ik óók zeggen, een JOEKEL! Nou mag je een gegeven schommelbank niet in z’n luifel kijken maar allemachtig, toen Marc hem eindelijk in elkaar gezet had *verzwijgt woordgebruik tijdens knutselpraktijken* hielpen vlugzout en de beademingsapparatuur nauwelijks. Ik strompelde naar de auto om te kijken of er in de kofferbak niet een aanvraagformulier was blijven liggen voor een extra stuk tuin.

Want zoals u wel weet, lieve watzegjemenou-lezers, hou ik van tuinieren. Wat? U heeft die logjes overgeslagen? De brutaliteit! Hup terug *wijst met vinger en kijkt streng*. Nou…waar waren we, de wél loyale volgzame lezers en ik, gebleven? O ja bij het tuinieren. En dat ik er er misschien enigzins in doorgeslagen ben. De tuin is vol. Bomvol. (Euh, dat was niet zo slim om hier over bommen te gaan zitten loggen met al dat gespuis in de wereld he?).
B(o)omvol. (zo, stuk beter he?). Het zweet brak me uit. Waar moest dat kreng staan zonder flink in de border te moeten hakken en/of ingewikkelde concessies te moeten doen? Tja en terugbrengen is ook geen optie. Die lieverd (het schommelbankje Marc) brengt nog eens iets voor me mee; jarenlang hinten en dan ineens mauwen *doet kat na*. Na wat passen en meten staat het bankje pérfekt. Ik heb nog noooooooit een bankje zo perfekt zien staan (lees je dit Marc? Voor die boot en voor die crossfiets waar ik verder over babbel vind ik ook vast nog wel ergens plek hoor *knipoogt met mooi opgemaakte wimper*).

Het grote genieten kon beginnen. Dacht ik. Maar ik had duidelijk niet op die sekreten de nieuwe generatie schommelbankliefhebbers gerekend *krijst*. Domdomdom, ik had beter moeten weten (zie hierboven over Leen Bakker blablabla). Het scheelt niet veel of we moeten hier een nummertjespaal plaatsen. Met eierwekker zodat ieder om de beurt kan gaan liggen/zitten/hangen** genieten.

Als ik de kans zie *spiedt om zich heen* duik ik op het bankje en een knapperd Chris Zegers, Jon Bongiovi, Brad Pitt die mij daar de eerste tijd van af krijgt *toont smerige blikken en laat grom horen*. Kunnen ze smeken wat ze willen. En och *strijkt over hart* dan mogen zij ook wel effies. Want het is allemaal zeer begrijpelijk:

Zoals je op het schommelbankje thuis ligt lig je immers nérgens!***

*Getver, raar woord eigenlijk *ziet vermogende dikke luis voor zich die snakt naar vies hoofd*
**die laatste is voor jou Laura ;-).
***Nee, eigenlijk niks aan toe te voegen. Is perfekt zo. Alleen is drie op een rij leuker

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

37 reacties op Bank-zaken.

  1. J@n. zegt:

    Hè, zo’n bank gaat met deze hitte toch plakken als je steeds maar heen en weer moet zitten gaan!
    Daar krijg je toch kompleet het heen & weer van met dit weer….heen….

  2. Emmelinda zegt:

    Hahaha mooi gevonden J@n, nou zit ik wel met het nummer in mijn hoofd en ik weet niet eens meer welke cabaretier dat zong 😉
    Ik ben de meiden ook aan het africhten dat ze dat voor mij doen. Als ik er in zit he. Eentje duwen en de ander koelte toewapperen met een of andere grote waaier.

  3. Emmelinda zegt:

    Pee-Es; Oh ik zie het, dat was Drs. P. 😀 #thanksgoogle

  4. Rietepietz zegt:

    Ik gun je je bankje van harte natuurlijk maar ik zie tóch wat neveneffecten …… jij niet? tuurlijk wel !
    met al die schommelende mensen is het véél te druk geworden in jouw tuin en nu zie ik hier de mieren paniekerig over het logje rondlopen …ja dáár in de rechterkolom ! Vol is vól moet het beestje gedacht hebben en hij nam de kuierlatten vóór hij door geplet werd door de wachtrij bij de schommelbank !Daar moet de partij van de dieren eens naar kijken …..!

  5. Emmelinda zegt:

    En niet alleen de mieren, ook een buurtkat die graag een dutje doet in een van onze tuinstoelen is er niet echt van gediend en laat zich gewoon al dagenlang niet zien nu het weer zonnig is. Die ziet de bui al hangen (euh..).

    Ik ben benieuwd naar de reaktie van de partij van de dieren. Als het noodzakelijk is paai ik ze wel met de belofte een boom te kopen (zie https://www.partijvoordedieren.nl/groeiendverzet). Kunnen ze mooi de boom in :P.

    Je ziet, ik steek het niet onder stoelen of schommelbanken 😉

  6. Rietepietz zegt:

    Nou ja , ik zat natuurlijk gewoon een beetje “te mieren” en dat terwijl ik je site-bar nou juist zo leuk vind ,hoe flik je het toch weer allemaal !

  7. Emmelinda zegt:

    Nou zou ik een enorme mieren****** zijn als ik daar over ging zitten klagen hihi. Zeker na zo’n lief compliment. Dank je wel Rietepietz (leuk dat je het zag!), ik heb er enorm veel werk (en dito plezier) aan gehad om te maken. Die regels die van de ene naar de andere kant vliegen moeten een voor een in de frames geplakt worden en telkens een stukkie afknippen. Maar léuk dat ik dat vind. Het is dat het nu even genoeg is met al dat “beweegspul” anders krijg je er, zoals J@n al schreef al ging dat over iets heel anders, het heen en weer van hihi 😀

  8. Marika zegt:

    Nou willen we wel een foto zien hoor! Heerlijk hè zo’n schommelbank. Heb je een houten of een ander materiaal? Die van mij schommelt ook nog prima, heb ik al een jaar of 7 denk ik, maar ik zag vanmiddag dat een van de poten onderaan rot is. *baal* Ik dacht dat hardhout niet zou rotten… Ik was al aan het surfen naar andere schommelbankjes, maar zoals die van mij kon ik niet vinden. Ja eentje… bijna 3000 euro… whaaaa!

  9. Rietepietz zegt:

    Ja ik weet ondertussen hoe zo’n animatie maken in elkaar steekt , méga veel werk waar ik gewoon niet geduldig genoeg voor ben maar onwijs leuk om te doen !

  10. Emmelinda zegt:

    @Marika; Wooooooo kanonnen, dàt is duuuuur! Ze zijn wel prachtig he, die hardhouten schommelbanken :D. Is hij flink aan het rotten? Misschien is daar net zoiets aan te doen als bij kozijnen? Geen idee hoor, ik raad maar wat.
    Ja, ik vind het echt het einde, zo heerlijk. Ik heb er extra kussens voor gekocht want deze is van metaal en die buizen van de armleuning prikken na een tijd zo in je rug. Nou weet ik wel dat het geen LIGbank is hihi maar dat is nou juist zo lekker. Beetje mezelf opvouwen en dan gaat dat best. Kan me er, met een stapel tijdschriften, goed in vermaken :D.
    Zal effies kijken, ik had nog een foto van vorig jaar. Wel een “naaktfoto”. Nee, niet van mij gekkie…van de tuinbank zónder kussens :D.

    Issie : http://img.photobucket.com/albums/v466/Emmelinda/rimboe2.jpg

    @Rietepietz;Oh léuk dat je dat ook doet . Ja je staart je soms suf op een bepaalde plek in het frame om het op dezelfde plek te laten zijn als in het andere frame he? 😀 Ik snap eigenlijk niet dat ik dit vol kan houden. Sterker nog; als het niet helemaal naar mijn zin is mik ik het weg en begin opnieuw. En dat terwijl ik bij heel veel dingen zo ongeduldig ben dat ik gelijk ga stampvoeten 😉

  11. Ik herken dit van vroeger. Toen mijn ouders 25 jaar getrouwd waren, dat was in 1971, was een cadeau dat ze graag wilden hebben, een schommelbank. Die hebben ze ook gekregen. Maar wat was dat ding soms een sta in de weg in de tuin. Fijn weekend toegewenst met nog meer zon.
    Saludos de Albert

  12. Emmelinda zegt:

    Hahaha, ook geen lap grond bij gedaan dus ;-). Ja poeh, ik had het echt benauwd want hier in de bushbush is niet erg veel plek over en om nou steeds tussen de struiken te moeten kruipen om er in te kunnen is ook weer zoiets. Nu is het mooi opgelost en ben ik er nog steeds superblij mee *kijkt stralend*.
    Voor jullie ook een heel fijn weekend, met die zon schijnt (hoe toepasselijk) het wel goed te zitten ;-).
    Groetjes terug 😀

  13. Marika zegt:

    @Emmelinda: Tja vraag me af of iemand zoiets zou kopen, is toch belachelijk veel geld hè. Die van mij was heel wat goedkoper, ergens bij een bouwmarkt, Karwei ofzo… Met twee kleuren luifjeltjes én een bankkussen. Maar ja nu niet meer te verkrijgen… Het hout onderaan die poot (is meer een plank) is zo te voelen door en door rot. Dus nu schommel ik maar heel voorzichtig en niet teveel met het frame gaan schuiven/sjouwen. Kan er altijd nog het rotte deel afhalen en er iets anders onderleggen tot de goede hoogte, het is maar 10 cm denk ik en zit achteraan, valt minder op.

    Heb de foto net gezien, nou is ook een leuke bank! Kreeg een beetje een dejavu, misschien had je het al eens op je weblog gezet?
    Kan me voorstellen van die buizen, ik heb ook ooit bij Leenbakker zitten schommelen op iets wat er op leek en die buizen voelde ik ook direct. Vooral ook de rand van zitting waar je benen overheen bungelen.. auw… Hoe staat hij er nu bij na 2 jaar (en heel veel regen), is hij al aan het roesten of valt het mee? Ben altijd bang dat een metalen bank zo snel roest. Maar ja een houten bank die gaat rotten is ook niet zo fijn. 😉

  14. Rietepietz zegt:

    het is onwijs leuk om animaties te maken maar ik kom er meestal niet aan toe én ik werk er veel te “rommelig” aan !Het idee is dan wel leuk maar dan maak ik weer nét ff te weinig frames om het perfect te maken ! Wauw…. ik heb kans gezien een plaatje in de reactie te zetten 😉 ( bij mezelf dan hé ) Hier zou het niet dúrven !

  15. Emmelinda zegt:

    @Marika; Ja poeh hee en weet je, als we nou zomers hadden dat je van begin tot eind plezier ervan had was het nóg veel te duur nog te overwegen. Maar dat geld kunnen we wel ergens anders voor gebruiken he ;-). Die van jou klinkt wel erg leuk, zeker met die kleurtjes. Hier zit officieel een zwart doek op maar die is zo lelijk verkleurd dat je een nieuwe kleurnaam moet verzinnen voor wat het nu is. Ik zat er over te denken om een nieuwe hoes ervoor te maken maar hmmz, ik moet daar nog eens verder over brainstormen. Ik hoop dat je er nog iets voor weet te verzinnen zodat je een nieuw bankje kopen nog even kunt uitstellen. Is het maar aan één poot?

    Nou je het zegt, ik dacht dat ik ‘m al eens aan iemand heb laten zien. Hij stond niet al eerder op weblog omdat ik toen geen logjes meer maakte. Maar ik heb nog wel een poosje bij jou gelezen en misschien heb ik toen een link geplaatst? Misschien nav het geschuur en gelak van je bankje?
    Yeps, dit bankje is dus ook van Lenus Bakkerus, dus zoiets waar jij al op gezeten hebt. Er zit standaard een matrasje bij, dat scheelt iets maar stelt voor die prijs natuurlijk ook niet veel voor. Niet dat je daar úren op kunt zitten/liggen ;-).
    Wat betreft het roesten valt het *klopt snel af* erg mee. Alleen de schroeven roesten (is bij een fiets ook vaak he, als deze vaak buiten staat) een heel klein beetje. Verder vind ik het een prima bankje :D.

    @Rietepietz; Ja hahaha, ik had dus bij dat Twittervogeltje ook iets niet goed gedaan en een frame te weinig gemaakt. Nou kon ik er wel een kopiëren en dan leeggummen maar dan was het weer zo’n gedoe met opnieuw inrichten. De zin was al over hahaha. Ik heb het eerste frame gepakt en zo opgelost met de functie van wordpress zelf (dat je een titel er boven kunt zetten). En dan stoort me eigenlijk nog dat het niet klopt, die réchte tekst op het scheve bord hahaha 😉

    Ik ga even naar de foto kijken hihi….

    Testtesttest:

    Ff proberen...

  16. Rietepietz zegt:

    Whahaha , wat leuk ! We zijn bést wel leuk bezig hé !
    Zal ik ook eens proberen om in te breken? Haal maar weg als het lukt of mislukt ……

  17. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja ik vind dat altijd leuk om te ontdekken. Zal nog eens een paar codes opduiken (om in het thema van jouw log te blijven hihi). Misschien kraken we de code wel ;-). Zou gaaf zijn hihi.
    Eerst ff een broodje mijn huig af werken 😉

  18. Rietepietz zegt:

    Doe ik óók nog ff een poging ,kieper er maar af hé , ik ga wéér proberen in te breken ( daar vraag je om met zo n mooie schommelbank
    p3.jpg” target=”_blank”>

  19. Emmelinda zegt:

    Jammer dat het (nog) niet gelukt is he? Maar goed, we blijven gewoon proberen hihi. Misschien vind ik nog ergens een of andere code 😉

  20. Hij is wel erg mooi, een Drs P bank “heen en weer heen en weer”
    Off topic, ik ben even weg maar heb dan wel de tijd om songpop te spelen 🙂
    Ga hem morgen op de i pad zetten dus nodig mij zondag maar weer uit 🙂

  21. Emmelinda zegt:

    Ja heeee, zit ik wéér met dat liedje in mijn hoofd. Snel songpoppen dan, dan ben ik weer van dat lied af :D. Tot Songpops dan he 😉

  22. De laatste log van ons is niet geschikt voor jou. Jouw spoorman Marc zal ‘m wel leuk vinden.
    Mag ik je vragen wat Marc bij het spoor doet? Spoorse groeten Albert

  23. Emmelinda zegt:

    Ah oke. Dan blijf ik wel weg. Hahaha geintjuhhh.
    Ja hoor, dat mag jij. Hij werkt bij Prorail *ziet iedereen groen kleuren* en houdt zich bezig met de kantine plunderen juridische zaken ;-).
    Groetjes terug 😀

  24. Ans zegt:

    En ik dacht dat ik al eerder gereageerd, maar niks te zien. Omdat ik ook niet weet wat ik dan geschreven zou hebben, denk ik dat ik het alleen maar van plan was hahaha, ik ben de hele week al suf bezig!
    Heerlijk zo’n schommelbank!!! Maar inderdaad nemen die dingen ontzettend veel ruimte in! Je tuin staat er mooi bij! Die van mij is ook erg groen…. …. …. met onkruid!

  25. Emmelinda zegt:

    Hahaha dan heb je dat onkruid goed verzorgd want met deze temperaturen wil het vanzelf wel wegbranden ;-).
    Het is er ook het weer voor he, om suf te zijn. Ik heb dat in ieder geval hihi.
    Ja, ik heb er gisteren ook van genoten. Moest wel de boel inpakken vanwege een gluurbuur die dan recht op het bankje kijkt als die uit het raam hangt maar ach, had ik mijn eigen kindertentje. Mooi excuus. Toch? ;-).

    • Ans zegt:

      Joh, haagwinde vermengd met kleefkruid, dat is niet uit te roeien! Net als paardenbloemen. Hihih, ik ben de hele week al warrig, gisteren ging ik even naar de supermarkt (lekker koel daar) en toen ik thuis kwam stond de achterdeur open! Moet ik zelf gedaan hebben, ik had even de parasol voor het raam gezet en daarna de gordijnen dicht! I moet maar eens proberen wakker te worden hahaah

  26. Emmelinda zegt:

    Ja grrr, die zit hier in de hortensia (haagwinde). Eigenlijk ook weer zonde om uit te roeien, het is zo’n mooi bloempje. En helemaal gratis hihi. Maar dan liever op plekken waar het MIJ uitkomt. Tsja, zo werkt het niet in de natuur he? Helaas. Paardenbloemen zijn idd ook zo vervelend al ben ik, als het er dan toch staat, blij met het blad. Geniet ons konijn van hahaha.
    Oei, dan schrik je toch he? Dat je zó suf bent. Ik durf nu ook niet teveel te doen want ik ben in staat rampen te veroorzaken (heb gisteren zelfs ontzéttend veel potjes verloren met Songpop!!). Misschien zo meteen nog een uurtje slapen, wie weet helpt het? Al denk ik van niet, het is volgens mij gewoon de temperatuur, mijn denkmachine is gesmolten hihi.

    • Ans zegt:

      Kijk uit met die denkmachine in de hitte, als de draadjes smelten en ze komen tegen elkaar krijg je kortsluiting!!!
      Haagwinde is erg mooi, maar het groeit sneller dan ik plukken kan en verstikt het weinige mooie dat ik in de tuin heb.! Ja, konijnen zijn gek op paardenbloembraderen. Sommige mensen ook, die eten het als molsta. Ik heb dus eigenlijk een moestuintje hahaha. Edwin gebruikte de bloemen vroeger om over brandneteljeukbultjes (mooi woord) te wrijven, dat hielp! .

  27. Emmelinda zegt:

    Hahaha, een emmer water staat al klaar om te blussen ;-).
    Ja, dat verstikken is zo dom van die haagwinde, anders had die best mogen blijven. Is toch een mooi bloemetje? Hihi.
    Whaahaa ja, zo kun je het ook zien. Ik heb ook iets staan dat lijkt op zevenblad (al hebben sommige takjes last van dyscalculie want die hebben negen ‘vingertjes’ aan het blad. Dat schijnt ook te eten te zijn en goede bijwerkingen te hebben. En ik maar zakjes oostindische kers kopen, allerlei eetbaar spul komt gewoon gratis de tuin in en ik waardeer het niet eens ;-).

  28. Rietepietz zegt:

    Volgens mij ben je nu toch écht in een tubetje secondelijm gaan zitten dat toevállig op de schommelbank gevallen ….. strak op de bank dus …. nou ja , het is warm en dan zit je daar goed natuurlijk 😉

  29. Emmelinda zegt:

    Hahaha, je zit er niet ver naast (maar nog steeds niet naast me op de schommelbank). Tjemig ik moet echt even bijkomen. Even mezelf bij elkaar rapen ;-).

  30. Rietepietz zegt:

    Als ik dat nou zou zeggen …ik heb grondige puinhoop van mezelf gemaakt dacht ik zo 😉

  31. Emmelinda zegt:

    Hahaha, dat kun je wel zeggentypen ja. Hopelijk komt het nog goed eer de boel op die manier bevriest 😉

  32. roadlaura1969 zegt:

    Prachtige bank en borders 😉 Zeg zijn die *luizen en vuilhoofd voor mij bedoeld ?* of eerder waar het *bankje thuis schommelt ?* Anders moet ik eerst een *luize pad maken * 🙂 hihihi

  33. Emmelinda zegt:

    Hahaha nee gekkerd, tenzij je iets voelt kriebelen? Nee, het ging over hangen en toen moest ik aan jou denken ;-).
    Ik had er al mijn foto’s van de tuin wel willen plakken maar dat gaat toch wel iets te ver he? Kan er immers nog 6 logjes mee vullen hahaha ;-). Maareuh thanks!

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

