Gratis jeugdsentiment

Hier in Eindhoven hebben we ook een open air festival. Nee, dan bedoel ik niet lucht die vrijkomt op ons kleine kamertje en verdwijnt door het open raampje maar iets met twee dagen bier, veel mensen, een podium en muziek. Veel muziek. Nou ben ik dol op muziek neenee ik begin niet te zeuren over Songpop.Ik ga niet smeken, ik heb ook mijn trots maar om de een of andere reden had ik de line-up gemist Marc sjeest veel te hard langs die aankondigingsborden. Dus geen idee wie er kwam bléren. Ja, Guus Meeuwis wist ik, die hoorde ik namelijk vrijdagavond. Het festivalterrein is namelijk hier heel dichtbij, nog net niet in onze achtertuin (gelukkig niet hee, denk aan mijn wiet planten!).

Deze ochtend hoorde ik per toeval dat The Simple Minds hier vanavond kwamen optreden. De Simple Minds mensen, daar was ik vroeger fan van. Eigenlijk mocht dat niet, ik was (ben) fan van U2 en fans van de een “mochten” de ander niet. Als een nummer van de Simple Minds op de stijl van U2 leek was dat reden om er wekenlang over te zeuren.

Maar ja nu telt dat niet meer, ik ben ouder. Dát besefte ik ook toen ik boven op onze slaapkamer plaatsnam op de vensterbank. Nee, niet dat dit moeilijk ging (krakende botten of dito vensterbank) maar vanwege de tijd die voorbij vloog. Op het wekkertje naast het bed maar vooral in mijn hoofd. Over disco’s waar ik de dansvloer onveilig maakte op deze muziek. Over posters van Jim Kerr en zijn mannen die ik op mijn kamer had hangen (ja, de voorman van deze groep. Naast posters van U2. Gewaagd he?). Over de muziek die ik geweldig vond en pas geleden nog een cd van gekocht heb uit jeugdsentiment.

De mannen speelden vanavond een paar, voor mij, onbekende nummers. Ik was al bang dat ik de grootste hits niet zou horen. Totdat ze, compleet met toegift, 5 nummers lieten horen. Wereldhits. Dat ik toen kippenvel kreeg over mijn hele lijf…

…komt natuurlijk helemaal vanwege het openstaande raam

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

29 reacties op Gratis jeugdsentiment

  1. Ans zegt:

    Terug in de tijd!! Wel handig dat je dat thuis kan volgen!!

  2. Emmelinda zegt:

    Ja echt he? Kost me helemaal niks hihi. En ik hoef niet de hele tijd te staan 😀

  3. Emmelinda zegt:

    Ja grinnik, heel vaak. Dat heb je goed onthouden :D. Dat was dan weer in het stadion. Goh wat zijn we toen veel geweest, was helemaal te gek. Het stadion ligt nóg dichter bij ons huis (euh dat van de woningbouwvereniging) dan het veld waar nu die optredens waren maar je hoort het iets minder goed (nog steeds hard). Was heel apart, dit. Simple Minds in huis 😉

    • Ans zegt:

      Ach, een mens moet wel eens mazzel hebben toch? Andere mensen zullen misschien klagen over geluidsoverlast, maar het is veel slimmer om er van te genieten!

  4. Emmelinda zegt:

    We zijn ondertussen wel wat gewend met die buren van ons hahaha. Dan zijn twee avondjes extra geen ramp 😉

  5. Emmelinda zegt:

    Ja psies. Weet je, als het nou house-muziek was geweest dan had ik er vast ook niet zo’n lol van gehad. Dat vind ik na 5 minuten al een aanslag. Maar dat was nu gelukkig niet. Ik vond het echt superleuk.

  6. Emmelinda zegt:

    Klopt. Dat heb ik wel afgeleerd hihi. Als je je druk maakt lijkt alles eromheen wel een ramp. We hebben nu ook alleen maar het geluid gehad, bij concerten van Guus hebben we de parkeeroverlast, zwerfafvaltoestanden en noem maar op. En zelfs dat is maar twee weken 😉

    • Ans zegt:

      Zwerfvuiil en parkeerproblemen zijn natuurlijk vervelende dingen, maar als je de oorzaak weet en wanneer het weer voorbij is, dan is het beter te accepteren.

  7. Emmelinda zegt:

    Ja en het bracht ook leuke dingen, het is net carnaval. Al die mensen die voorbij lopen in feestkleding. We hadden dit jaar dan dan spandoek ophangen vanwege het slagen van Stef en Mies. Werd er ineens door Guus-gangers op het raam geklopt (schrok me kapot hahaha) en stonden ze met de duimen omhoog. Is toch grappig, dat heb je normaal gesproken niet gauw:D

  8. rietepietz zegt:

    Gelukkig sliep ik al ,….. ik had natuurlijk geen óóg dicht gedaan als ik gewéten had dat ene Emmelinda half uit het raam hing om naar haar idool te luisteren … vóór je het weet kiepert zo’n “groupie ” over het ranje in haar enthousiasme ……. nou maar hópen dat je nu nog gewoon lekker in je bedje ligt te slapen en niét op de stoeprand 😉

  9. Bofkont wat je bent,heerlijk de Simple Minds, don’t you forget about me ,Alive and kicking,Sanctify Yourself,All TheThings She Said…..mooi maar inderdaad U2 is ook fantasties, ik was niet echt een fan eigenlijk van niemand of ik luister het graag of niet hihih 🙂 Toch is het een tijdzone waar je heerlijk in kunt terug gaan,lekker weg zwijmelen en ach we zijn nog steeds jong van lijf en geest 😉

  10. Emmelinda zegt:

    @Rietepietz: Hahaha, bedankt voor je bezorgdheid. Daar zeg je zoiets, voor volgend jaar moet ik toch zorgen dat we een bredere vensterbank hebben dat Marc daar nog niet voor gezorgd
    had zeg!
    . Ik lig alleen nog wakker van enthousiasme over welke tattoo ik nu moet nemen? 😛

    @Laura; Gaaf he? Jim bijna in mijn achtertuin. En ik denken dat zoiets alleen in Amsterdam/Rotterdam kan hahaha. Eindhovuhhhh de gekstuhhh :D.
    Jaaaa Alive and Kicking speelden ze dus, plus Don’t you…ohhh zo mooi want je hoorde het publiek meezingen. Vind ik altijd zoiets moois. Bij de eerste tonen stond ik mijn tandpastasmiley al bloot te lachen. Ik denk dat de buurt blij mag zijn dat ik niet mee stond te zingen hahaha ;-).
    Zo is het wijffie, en als dat niet zo is maak ik mezelf dat gewoon wijs :D.

  11. J@n. zegt:

    De zangers en zangeressen waar ik ooit fan van ben geweest, niet fanatiek, zijn allang de pijp uit, dus nieuwe nummers komen er niet meer van, maar kippenvel krijg ik inderdaad alleen maar van het weer vandaag.

  12. Emmelinda zegt:

    Ja, da’s dan weer jammer. Al vinden ze af en toe nog spul dat op de plank te wachten lag. Ze moeten de boel maar eens beter afstoffen, wie weet wat er nog uitgebracht kan worden ;-). Alleen zullen concerten er niet meer in zitten hihi.

    Hahaha ja he, zo raar dat weer. Niet alleen dat, zit je hier om 1 uur met de lampen aan??

  13. Ik schrap je subiet uit m’n testament als je een tattoo gaat nemen ….eh… o jee , je stond er niet eens in

  14. Emmelinda zegt:

    Waar is de doos Kleenex gebleven, dit is toch werkelijk om te vieren/lachen van vreugde janken. Hihi nee, mij niet gezien. Ik ga toch meer voor piercings en natuurlijk overal waar je het kunt zien vooral in mijn nakie.

  15. Hahaha mij schiet in eens te binnen dat je blij kunt zijn dat de buren niet 112 hebben gebeld omdat je op de vensterbank boven in het raam zat met bewegende lippen op de muziek wat zei natuurlijk niet wisten *d8en beslist o jee buurvrouw als je nu maar niet springt*

  16. Emmelinda zegt:

    Misschien hadden ze dan berouw gehad wegens al die herrie die ze veroorzaken. maar ja daar moet je voor kunnen nadenken he, ghehehe. Maar idd, stel je toch voor hahaha.

  17. Jenni zegt:

    Gewoon Simple Minds. Live. In je slaapkamer. This must be heaven. Jeugdhelden, man! Super!

  18. Emmelinda zegt:

    Hahaha cool he, al die mannen hier. Ik wist eigenlijk niet dat ze nog optraden. Beetje uit het oog verloren. Maar ze zijn er nog. En hoe. Wauw 😀

  19. Marika zegt:

    Da’s mooi zo’n gratis concert, jammer dat je ze niet kon zien. Hoewel… hoe oud zijn ze inmiddels? Is misschien toch beter van niet, kun je het beeld van vroeger beter vasthouden.
    Ik was meer een U2 fan, maar kan een aantal nummers van de simpele zielen ook wel waarderen hoor. 😀

  20. Emmelinda zegt:

    Whaahaa dat is ook een goeie! Ik vroeg me nog af of het iets toegevoegd had als ik ze ook kon ZIEN maar wat jij schrijft is eigenlijk ook een boel waard. Misschien had ik daarna écht niet meer kunnen slapen ghehehe.
    Ja, ik heb dus hetzelfde. Daarom heb ik pas geleden een schijfje gekocht via bol.com met alle hits er op. Nu mocht het wel :D.

  21. Emmelinda zegt:

    Pee-Es; wat een tijd joh, heb je de hele nacht zitten verven? 😉

  22. Hahaha nee kun je zien dat ze niet na kunnen denken, dat überhaupt niemand eens even een koppie uit het venster heeft geworpen uit sociale controlle, of zit je vaker als een *duifje* op de vensterbank 😉

  23. Simple Minds en U2 zijn niet onze groepen. Wij zijn als babyboomers opgegroeid met The Beatles en The Rolling Stones. Vergeet ook niet Cliff Richard & The Shadows en Elvis Presley. De iconen uit onze jeugd. Groetjes Mara

  24. Emmelinda zegt:

    @Laura, Hahaha *verbergt bepaalde werkzaamheden achter raam*. Ik denk dat het scheelt dat het net begon te schemeren om 9 uur en al snel donker was ;-). Misschien riepen ze wel het een en ander maar ja, dat kon ik niet horen door Jim he ;-).

    @Mara; O ja, maar die ken ik ook wel :D. Ik heb er geen cd’s van maar ze horen er echt bij. Grote inspiratiebronnen voor de idolen die ik had 😉

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

