Hieper-de-piep

Piep zei de muis

Schreef ik laatst over onze geheimzinnige onbekende -die we overigens afgelopen zaterdag weer tegenkwamen- nu hebben we weer wat. Of nee. Wij niet eigenlijk en hebben al helemaal niet. Was het maar zo, dan kon de buurt hier weer rustig ademhalen.
Want wat is er toch gaande in ons o zo vredig buurtje *kucht* (tja, die hoest he, het gààt maar niet over). Complottheorieën, Big Brother-angsten, vermoedens dat megamuizen hun intrek ergens genomen hebben, je kunt het zo gek niet bedenken. Want er heerst hier een piepje. Jawel, u leest het goed; een piepje.

Zo’n uiterst beschaafd piepje, u zou wensen dat u ooit kennis mocht maken met zo’n volmaakt exemplaar. Dat kan overigens hoor (boekingen bij Emmelindatours, inclusief prachtige tasorganizer); er zijn piepjes genoeg. Ze verschijnen iedere halve minuut dus grijp uw kans. Vergeet maanlandingen (Sorry Neil), UFO’s en andere geweldige ervaringen; dit heeft u werkelijk nog nooit meegemaakt. Het zet hier de buurt op stelten eindelijk paalwoningen. Overigens vooral bij buurtbewoners die hier nog maar pas wonen en zelf een klereherrie veroorzaken.

Deze categorie weet namelijk heel goed waar het vandaan komt. Het mysterieuze hieraan is dan wel dat ze allen een andere kant op wijzen. Volgens eentje komt het van het luchtafvoerkapje van de appartementen hiernaast. Dat zou schoongemaakt zijn. Ik heb er niemand gezien maar ja ik hang ook niet altijd uit het raam he alleen bij gratis concerten.
Ook weet men precies wanneer het begonnen is: drie jaar geleden. Knap, want toen woonden zij hier nog helemaal niet.

Zelf heb ik die piepjes pas rond de lente van dit jaar voor het eerst waargenomen. Waren ze er eerder geweest dan had ik dat vast eerder gehoord, gezien het feit dat ik veel gebruik maak van onze tuin. Het is gewoon goed te doen, het is geen house-versie (al komt het waarschijnlijk wél van een huis hahaha). Twee piepjes in een minuut, tjemig waar hébben we het over? Je bent een stadsmens of je bent het niet he. We zijn wel meer gewend. Daarbij, had ik al gezegd dat het hier om uiterst beschaafde piepjes gaat? Nou dan!

Toch is het ieder gesprek weer raak en gaat het weer over die geluiden *rolt met ogen*. Het stoort waarschijnlijk. Zo erg dat men er zogenaamd niet van kan slapen eentje is nu zwanger, is die piepaffaire toch ergens goed voor geweest, ghehehe. De woningbouw schijnt nu ook reeds ingeschakeld te zijn. Ik ben benieuwd wanneer een legertje Ghostpiepbusters de geluiden overmeestert. (Als ze tenminste al klaar zijn met over de grond te rollen van de lach). Met al die aanwijzingen van de zeer vermoeide *kucht* buurtbewoners…

Is dat klusje vast zó gepiept!*

NB Hopelijk hoeven ze de rekening van het bedrijf niet te betalen want dan piepen ze wel anders, ghehehe

*In ieder geval kan Schoonenberg deze wijk overslaan met de gratis gehoortestenbus; die oren hier werken PRIMA. Komt natuurlijk omdat het werkelijk práchtige piepjes zijn!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

32 reacties op Hieper-de-piep

  1. Ans zegt:

    Nou, als de hele buurt het hoort, kan het dus niet van een rookmelder komen waarvan de batterij opraakt. Ik kan al heel wat mensen die naar de oorzaak van die piepjes hebben gezocht!!!
    Ik moet ineens denken aan mijn broer, die was huismeester in Amsterdam en werd ook eens door iemand geroepen die rare geluiden hoorde. Hij woonde er nog maar pas en het scheen angstaanjagend te zijn. Mijn broer er naartoe….”Ik hoor niks!””Wacht maar, het komt zo wel…. ja, daar is het!!” en broer keek lachend uit het raam: “Dat is lijn 24” (of een andere tram, dat weet ik niet meer), de man had niet eerder in het centrum gewoond hahaha.

  2. Emmelinda zegt:

    Zo’n piepje is het dus Ans, maar idd, het is niet continu. Ja wij hadden ook die ellende met die rookmelders. Niet alleen dat trouwens, ook dat die in het trapgat gehangen werden waar de (overigens heerlijke) kookdampen langsaf gingen. Keer op keer schrok je je kapot als dat kreng afging.

    Whaahaa, nou dát is nog eens een mooi verhaal. Angstaanjagend. Neem je allerlei voorzorgsmaatregelen en noem maar op om de vijand te lijf te gaan of wat dan ook en dan is het de tram!

  3. Ans zegt:

    Hahha, mijn broer was ook een boek aan het schrijven over zijn belevenissen, maar ja, of het er nog komt…. ze hebben het wel gevonden op zijn werk! Mijn koolmonoxidemelder ging af toen ik de combimagnetron op magnetron i.p.v. oven gezet had… grote giftige rookwolken, dat ding hing erboven, achterlijk hoog. Ik moest hem uitzetten, want ik wilde niet dat de hele buurt kwam kijken… oorverdovend!! Met een stok heb ik hem eraf gekregen (in die rook uche uche)) op de achterkant stond dat ik aan de voorkant een klepje moest openmaken en daar stond wat ik moest doen…handig!!

  4. Emmelinda zegt:

    Dát zou nog eens leuk zijn als het boek er ook daadwerkelijk komt! Zijn daar bestanden van?

    Jaaaa hihi, dát is het ook he; de eerste paniek is dat je niet weet hoe snel je dat kreng uitkrijgt voordat de hele buurt klaar staat de deur in te trappen of weet ik wat. Vooral als je weet hoe of wat (dat het loos alarm is). Ik kan er ook niet bij en eer ik een stoel gepakt heb en dat kreng losgehaald ben je weer een poosje verder. En oooo wát een herrie inderdaad.Eigenlijk ook niet slim van mij he, als er iets is ga ik pas kijken hoe dat moet. Net zoals met de brandblusser. Die staat dan weer wél zo voor het grijpen. Maar hoe dat nou eigenlijk moet en moet je in de vlam of er overheen en en en…? Zulke dingen moet ik gewoon wéten. Straks meteen even kijken!

  5. Emmelinda zegt:

    Wat dat boek betreft he, ik weet een linkje waar je het zelf kunt uitgeven. Ik weet niet of je dat wil? Ik heb het namelijk via Nicky. ZIj heeft al haar logjes in boekvorm. Maaaar (jaja, de grote maar)…ik zit te klooien met het formaat. Ik heb teveel logjes (goh) om in één boek te gooien en dat vind ik dan nog geen ramp maar als ik één jaar neem gaat het systeem weer zitten zeuren over de afmetingen die niet zouden kloppen blablabla..ik ben er even mee gekapt want da’s niet goed voor mijn humeur hahaha. Zal er nog wel eens naar kijken.

    Hier is de link, misschien werkt het voor zijn boek wél makkelijk: http://www.blogbooker.com/.

    • Ans zegt:

      Dank je, ze hebben het er op zijn werk wel over gehad, maar dat is al maanden geleden, dus of ze er nu nog aan denken… Ik weet er nog eentje die vrijwel alles uitgeeft: Boekscout (meen ik).

  6. Ik moet ineens denken aan een stukje uit de krant van enige tijd geleden …. buren van een mevrouw hadden de politie gebeld omdat ze al 2 dagen een geluid aan de andere kant van hun muur , dus bij de buurvrouw die afwezig was hoorden alsof er voorzichtig geboord werd …… bij het onderzoek wer de oorzaak al snel gevonden , mevrouw was vergeten de vibrator af te zetten ……..toen was het zo gepiets natuurlijk 😉

  7. Emmelinda zegt:

    @Ans; Ahhh, dan ga ik daar eens kijken; thanks! Ik had al zitten denken om dan alles maar gewoon uit te printen, ik heb het nu in PDF. Maar dat zijn twee pakken papier en hoe krijg je dat nou weer mooi opgeborgen? Is ook zonde. Misschien dat Boekscout me kan helpen. Ik heb nog niet verder gekeken omdat ik er genoeg van had ;-).

    @Rietepietz; Whoeehaaa, ooooooh wat genant! Tarzan had het in zijn eentje naar zijn zin in de slaapkamer hahaha. Wat zullen die gelachen hebben. Ik zie het helemaal voor me 😀

  8. Emmelinda zegt:

    Ik zal straks even googlen, hier ben ik al mee geholpen, dank je wel :D.

  9. Hahaha en uitgerekend de buren die voor overlast zorgen hebben last van een of het gepiep *wat is wraak soms zoet * hihihih 😉

  10. Emmelinda zegt:

    Jaaaaaa, het is toch ongelooflijk he, hahaha? Ik lig echt in een deuk! En echt, het is een heel beschaafd piepje. Zoals Ans al noemde; het lijkt op zo’n brandmelderpiepje. Heel beschaafd kun je van die teringherrie hiernaast niet zeggen @$#$@%##^

  11. Ja kun je nagaan hun eigen herrie (echte herrie) valt ze niet op maar zo’n piepje wel. Wellicht om rustig van je tuintje te genieten om er zo’n piepsensoren neer te zetten zodat ze snel naar binnen vluchten * oepsss tja af en toe heb ik van die streken * 😛

  12. Emmelinda zegt:

    Whahaha ja waar doen ze dat toch ook weer, om hangjongeren weg te jagen hebben ze inderdaad ergens eens van die hoge tonen laten horen. Maar waarschijnlijk maken ze elkaar af, er is steeds meer ruzie daar. Hoef ik me nu niet te verdiepen in piepschuimdingen hahaha ;-). Als je nog meer van die streken hebt zijn ze altijd welkom ;-).

  13. Marika zegt:

    Maar je moet die schommelbank ook af en toe smeren! lol

  14. Emmelinda zegt:

    Whaahaa ooooooh is het dát? Oei, snel deze log wissen. Straks stellen ze me aansprakelijk voor het missen van de nachtrust 😉

  15. Gewoon de vaatwasser die klaar is met zijn programma. Dat zou bij ons het geval zijn.
    Groetjes Mara

  16. Emmelinda zegt:

    Wie weet, eens kijken of ik die ergens kan ontdekken in een tuin ;-).
    Groetjes terug!

  17. J@n. zegt:

    Hier schijnen dergelijke piepjes ook te bestaan, men denkt aan krekels of iets dergelijks.
    Ik heb het “geluk” dat ik ze niet hoor, mannen, en zeker mannen van mijn leeftijd, schijnen die hogere piepgeluidjes niet te kunnen horen en daarom doet die Schoonenberg goede zaken, want die willen je wijsmaken dat het absoluut nodig is om dat te kunnen horen.
    Nou nee, danke! 😉

  18. Emmelinda zegt:

    Hahaha, daar heeft het ook wel iets van weg trouwens. Al zitten die hier ook. Misschien een gemuteerde hahaha.
    Ja, dat heb ik wel geleerd, dan vraag ik aan Marc oftie dat ook gehoord heeft maar niks. Mijn moeder was overigens supergevoelig voor piepjes, deden haar echt pijn aan de oren. Heb ik maar soms gelukkig. Want Schoonenberg kan dat wel willen maar plezierig is dat niet. Ach ja, ik hoor de piepjes hier buiten wel maar heb er geen last van. Als je er op gaat letten en je er aan gaat storen lijkt het vast twee keer zo hard te gaan ;-).

    • Ans zegt:

      Volgens mij hebben mannen inderdaad eerder last van frequentiedoofheid dan vrouwen. Vroeger was ik ook heel gevoelig voor hoge tonen, dat is wel iets minder geworden. In een winkel met veel tv’s op een rijtje werd ik gek van die hoge tonen die de meeste mensen om mij heen niet hoorden (volgens mij geven tv’s dat geluid niet meer (of minder), maar het kan ook zijn dat ik het niet meer hoor!). Voor daarbij de vele bewegende beelden die mij zeeziek maakten en je begrijpt dat ik snel naar een andere afdeling ging!!! Overigens… een hoortoestel waarvan de batterijen leeg raken gaat ook irritant piepen!!

  19. Emmelinda zegt:

    Jaaaa, die van mijn opa vroeger piepten ook zo als de batterijtjes leeg raakten. Dat weet ik nog, dat deed zo’n pijn aan mijn eigen oren! Ik vind die piepjes mij McDonalds ook zo erg als de friet kennelijk klaar is. Die doen ook pijn aan mijn oren al zijn dat geen hoge tonen (als het om vervelende tonen gaat; bij AH hier hebben ze sinds de verbouwing hele harde bliepjes bij de kassa. Ik heb er naar gevraagd of ze daar zelf geen last van hebben maar een of andere dienst heeft het gecontroleerd en schijnt “normaal” te zijn. Nou dan ben ik vast zeer gevoelig of de rest van Nederland is half doof??? Doet écht pijn aan mijn oren). Gelukkig kom ik daar zelden, scheelt weer. Maar idd, zo’n halve disco op een tv-afdeling loop ik het liefst ook voorbij.

    Je had een paar jaar geleden zo’n ringtone voor je mobieltje met heel zacht geluid, dat schijnen dan alleen kinderen te horen (en dieren). Nou dan ben ik nog steeds kind hahaha want ik hoorde het óók ;-).

  20. Je hebt dus geen vaatwasser in de keuken staan?
    Grtz Albert

  21. Emmelinda zegt:

    Nope, wij zijn doe het zelvers. Zonder te piepen overigens ghehehe

  22. tagrijn zegt:

    Twee piepjes in een minuut en jouw hoest gaat maar niet over. Zie je het verband nou echt niet?

  23. J@n. zegt:

    Nou weet ik het, het is een rookmelder waarvan de batterij bijna leeg is! 🙂

  24. Emmelinda zegt:

    Hihi, het lijkt er wél heel sterk op. Het is dan wel een vreemde batterij want hij is al minstens een half jaar bijna leeg :D.

  25. J@n. zegt:

    Is het dan toevallig een ‘longlive-batterij?” 😉

  26. Emmelinda zegt:

    Ik denk het. Of de woningbouw laadt ‘m stiekem steeds een beetje op met het doel de buurtbewoners met elkaar in gesprek te laten komen? 😉

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

