Say cheese

 

Als je voor het eerst samen in één huis gaat wonen vallen de verschillen tussen voorkeuren en gewoontes onmiddellijk (jaja, dubbele “d” en “l”, ik heb wel eens opgelet op school!) op. Mijn moeder vouwde de handdoeken zus (dus deed ik dat ook) maar die van Marc weer zo (dus hij ook, de na-aper). Ongelijke stapeltjes dus in de kast. Dus heb ik maar water bij de wijn gedaan (nee, deed mijn moeder niet) en zijn manier overgenomen. Geeft innerlijke rust. Op zich allemaal dingen die te doen zijn. Beetje aanpassen heet dat. Al is er één ding waar ik dat bij vertik: de kaas!

Zo nu en dan trakteer ik op een flinke homp kaas. Zo’n puntje “graag een plat stukje” en dan tóch een punt krijgen he* met de korst er nog omheen. Eigenlijk haast een reden voor een bezoek aan de advocaat. Nee niet om de kaas te laten snijden gekkie. Alhoewel..misschien doet hij dat beter, ghehehe.

Als ik namelijk de kaas uit de koelkast neem lijken er stukken uit gebikt te zijn alsof er iemand motorisch niet helemaal in orde was op dat moment. Zwaar verminkt (de kaas, red.). Soort beeldhouwkunst maar dan van iemand in opleiding. Terwijl ik het toch stukken handiger vind om de kaas op zijn bolle kant te zetten en van de bovenkant, na het verwijderen van een stuk korst aan beide zijkanten plakjes te halen.

Hem er op aanspreken dat het mishandelen van kaas onbeschaafd is (hoe mooi, zie je al die woordspelingen?) werkt steeds maar even. Moet ook voorzichtig, ik zou zelfs het gevaar lopen dat dader Marc H. te Eindhoven** de kont tegen de kaaskrib gooit!

Nou snap ik wel dat er ergere zaken op de wereld zijn en dat ze in arme landen niets te eten hebben (die hebben dan ook geen kaasschaafprobleem). Maar ik kan er niks aan doen dat ik iedere keer weer schuimbekkend mijn hoofd tegen de muur beuk, tien weesgegroetjes bid (geloof me, dát is me wat!) en mijn uzi afstof wanneer ik ontdek heb dat het weer eens zo ver is.♪♪

Ik blijf het proberen hem een beetje bijschaven en zo lang neem ik maar gesneden plakjes. Zonder korst. Want van dat hele snijden…

Heeft hij duidelijk geen kaas gegeten!

Logenda (<——goed he? Legenda maar dan voor webloggen)

*Ik heb zelf op een kaasafdeling gewerkt dus weet wel dat het soms moeilijk is. Maar ik zíe dat het kan, anders vraag ik het niet. En nog zo afsnijden he *doet "tssk tssk"*
**Hij ja. Stuk onverlaat Uniekaas dat ie is.
Nee, deze tekst zing ik niet. Dit is om aan te geven aan de rapper, die over dit drama ongenoegen gaat zingen, waar ik de nodige muzikale accenten (“rampapapa’s” en “oh-oh-oh’s”) wil hebben zodat duidelijk is waar de problemen liggen.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

43 reacties op Say cheese

  1. gewoon een kááskop die Marc H. te Eindhoven je zóu hem een koppie kleiner maken toch?

  2. Ans zegt:

    Ahhh, mijn moeder was ook zo’n kaasmoordenaar! Zelf schaaf ik keurige plakjes…eerst gaat met een mesje de punt eraf, lekker stukje kaas voor mij! Dan schaaf ik van boven af, waar dus een platte kant gekomen is en die plakken worden steeds breder! En bij een plat stuk schaaf ik ook die smalle kant!

  3. Emmelinda zegt:

    @Rietepietz; Mínstens. Toch te zot voor woorden, ditte? ;-). Nu nog een log over het ophangen van wc-rollen hahaha.

    @Ans; Oeh ja, dát is lekker he, dat puntje (is in werkelijkheid gewoon dezelfde kaassmaak als de rest van het stuk maar toch…het heeft gewoon iets. Lekker snoepen hihi).
    Maar je herkent het dus ook? Bij de kaasboer geven ze gewoon het verkeerde voorbeeld door te laten proeven met zo’n stukkie als op het plaatje. Dat onder het kruis hahaha.

  4. ik sluit me trouwens aan bij de dames “puntsnijders/puntpikkers ” ,Een flinke mep met de kaasschaaf op de fikke van de heren leert ze wel wie er de baas is …. de kaasschaaf n.l.

  5. Emmelinda zegt:

    Woooo ferme taal. Maar zo is het. Die flauwekul. De verspilling *doet “tssk tssk”*. Als we dat niet aanpakken zitten we steeds met de brokken 😉

  6. Brokkelen…..? dan heb je wel héél oude kaas mjammie , héél lekker maar bijna niét te snijden !

  7. Emmelinda zegt:

    Dát is waar, maar die vergeef ik hem dan ook ;-). Leuk trouwens dat jij dat ook zo heerlijk vind, brokkelkaas, de meeste mensen die ik spreek vinden dat maar niks. Héérlijk!

  8. O héérlijk hoor , ik ben óók “van de hartige ” wél slecht voor me want is hartstikke zout ;-(

  9. Ik schaaf hem ook netjes van boven maar eindig in een *skatebaan* ger begrijpt het niet,ik nog weiniger hahaha 😉

  10. Emmelinda zegt:

    Oh mjammieee. Ja zucht, ik weet het. En vaak is zo’n groot stuk ook slecht voor mijn portemonnee hihi 😉

  11. Emmelinda zegt:

    @Laura; Dus niet zoals op het plaatje boven de log bedoel je? Maar hihi ik zie het al, ook bij jullie dus het een en ander bij te schaven ;-). Euh. Bij één van jullie. Want de ander doet het natuurlijk uitstékend. Maar ja, wie??? 😉

  12. Wat een kaasverkrac… nou ja dingens is marc.
    Inderdaad bovenste puntje voor je zelf en daarna platte plakjes naar beneden toe.
    Pfff misschien maar eens online cursussen huishouden gaan opzetten. 🙂

  13. Kaas….dat gaat nou werkelijk nooit vervelen! En mijn man laat het kaasschaven aan mij over. Geheel vrijwillig. Goed he?

  14. Kijk aangezien Ger hier niet leest kan ik hem gelijk geven, *ik beken,ik ben de kaasvandalist* 😉

  15. tagrijn zegt:

    Dat kazige verhaal roept bij mij ook een dergelijke herinnering op. Van huis meegekregen: een nieuwe wc-rol wordt met de uithangende sliert naar achteren opgehangen. Mijn ex: Nee,moet aan de voorkant. Ook van huis meegekregen. Na ieder toiletbezoek was het eerste werk weer de rol omdraaien. We zijn uiteindelijk gescheiden, maar dat kwam toch niet daardoor.

  16. Marika zegt:

    Ik ga gelijk een stuk kaas pakken jamjam, oh nee een plak kaas, ik schaaf niet meer. Veel handiger hahaha.

  17. Bij de titel dacht ik even dat je foto’s aan het maken was van je kinderen. Zeg maar cheese.
    Hier in Spanje zeggenze “patatas”. OT: weet je al op welke partij je gaat stemmen?
    Ik nog steeds niet.
    Groetjes Mara

  18. Emmelinda zegt:

    @Leidse Glibber; Ja grinnik, ik denk dat dàt geen overbodige luxe is. Kan het wc-rolletjes/keukenpapiermysterie ook meteen opgelost worden ;-).

    @Mirjam; Wauw, dat heb je prima geregeld. Ik zorg wel dat ik eerder ben maar soms mislukt het en is de schade al aangericht 😉

    @Laura; *pakt megafoon en roep “Géééééér”* Jouw geheim is helemaal veilig. Hier leest toch niemand hahaha 😉

    @Tagrijn; Hahaha jaaa daar issie, het pleerolmysterie ;-). Ook zoiets idd. Nou hebben we daar bij toeval een variant op. Namelijk een pleerolhouder die er voor zorgt dat je de sliert niet tegen de muur kunt hangen maar ook niet aan de voorkant. Komt omdat het een soort houder is met de gleuf naar de zijkant. Ideaal he? Nou nee, het probleem blijft. Heeft in ieder geval al niks met de muur te maken hahaha 😉

    @Marika; Ja echt he, zo lekker snel klaar ook. Niks eerst korstjes verwijderen blablabla. Als ik dat @#$@# cellofaantje van AH los krijg 😉

    @Mara; Ja sollie, flauw grapje van mij. Ik zet graag iedereen op het verkeerde been. Misschien nog vervelender dan verkeerd schaven ;-).
    Yeps, ik weet wat ik ga stemmen. Ik ben er helemaal uit. Nu jij nog he? 😉
    Groetjes terug!

  19. J@n. zegt:

    Het is weer heel goed beschreven wat jou zoal bezighoudt (met dt, goed hè, ook bazisschool doorlopen ;-)) Gelukkig is het een onderwerp dat hier niet speelt, ik eet namelijk geen kaas, dus mag Joke uit Weert helemaal alleen de kaas mishandelen, want daar heeft ze duidelijk wel kaas van gegeten en ik wil mij de kaas niet van het brood laten eten!

  20. J@n. zegt:

    Wat raar nou, zowel bij Leo alsook hier lukt het mij niet om een reactie te plaatsen.
    Al drie keer geprobeerd, laatste keer.

  21. J@n. zegt:

    En zie, nou lukt het weer wel. Dan maar weer opnieuw mijn verhaal:
    Omdat ikzelf geen kaas eet mag hier Joke uit Weert helemaal alleen de kaas mishandelen en daar heeft ze duidelijk kaas van gegeten en ik wil me de kaas niet van het brood laten eten.
    En als dit weer niet geplaatst wordt (met dt, goed hè! ;-)) dan stop ik ermee.

  22. J@n. zegt:

    Ook het nieuwe verhaal dat ik schreef heeft de finale niet gehaald, daarom stop ik er maar mee.
    Fijne dag nog Emmelinda.

  23. Emmelinda zegt:

    Nou jaaaaaa zeg, boycot wordpress you? Ik zal eens kijken of je tussen de spam terecht gekomen bent?

  24. J@n. zegt:

    Het gekke is dat een paar woorden wel lukt!

  25. J@n. zegt:

    Dan nou voor de allerlaatste keer mijn (hopelijk) grappige reactie:
    Mijn Joke uit Weert is hier de enige die kaas eet, dus ook de enige die de kaas mag mishandelen en geloof me, daar heeft ze duidelijk kaas van gegeten, volgens mij kan Marc uit Eindhoven nog bij haar in de leer. 😉
    Ik eet geen kaas, want ik wil me de kaas niet van het brood laten eten.
    Ben benieuwd of ik het nou wel geplaatst krijg…….

  26. Ik heb alleen problemen met het afsluiten van dingen… de kastdeurtjes, laatjes, kaasverpakkingen (jaja, toch ook kaasproblemen), potjes, enz., enz…. Afsluiten is one hell of a job!! Blijkbaar… =p

  27. J@n. zegt:

    HOERAAAAA!!!!!!! EINDELIJK!!!!!!!

  28. Laat ik even duidelijk zeggen dat eigenlijk niet IK problemen heb met afsluiten van dingen, maar je -weet-wel… =p

  29. Emmelinda zegt:

    Oh J@n, je bent een lieverd dat je het steeds blijft proberen maar ik heb ze gevonden ;-). Ik moest even kijken hoe ik die terug kon krijgen. Gisteren las ik bij Rietepietz ook al iets over een verdwenen reactie per toeval. Zal wel iets van wordpress zijn. Lijkt weblog wel 😉

  30. J@n. zegt:

    Ja zeg, nou staan er mijn vorige pogingen ook plotseling……….Nou zie je maar dat ik niet erg origineel ben, ik zeg steeds hetzelfde. 😦

  31. Emmelinda zegt:

    @J@n; hahaha, nou als ik iets voor de zoveelste keer moet schrijven wordt het korter en korter dus dat doe je prima, het verhaal BLIJFT duidelijk, leuk én lang. Petje af hoor. Maareuh wacht, we hadden het niet over petjes ;-). Wat een mazzel dat jullie geen kaasprobleem hebben hihi. Nu is er wel een wordpress.com-probleem qua reacties. Hoe doet Joke dit en hoe ga jij daar mee om? Hahaha.

  32. Emmelinda zegt:

    @Heidi; Heee Heidje, wijffie, leuk je hier te zien:D. Dus geen kaasschaafproblemen? Wat een mazzel. Ik heb met afsluiten alleen problemen op msn (wil niet als eerste weg, vind het lullig als iemand nog iets zou schrijven ofzo) én als ik iets nieuws koop. Wanneer ik het spul terug in de doos wil doen krijg ik dat nooit netjes, de deksel gaat nooit meer gewoon dicht, de doos bobbelt of weet ik ut. En Marc? Die doet dat met twee vingers in zijn neus de viespeuk. *zucht*

  33. J@n. zegt:

    Die Marc van jou moet wel een flinke neus hebben, of hele kleine vingertjes….Plaats eens een foto.

  34. Emmelinda zegt:

    Komt voor de bakker. Euh…kaasboer:

  35. J@n. zegt:

    Echt een leuk kereltje, die Marc van jou!

  36. Emmelinda zegt:

    Beetje houterig he, maar ach…verder een prima vent 😀

  37. DharSon zegt:

    Hahahaha lijkt wel mijn zoon, die maakt er ook altijd een kunstwerk van… Wij vinden het geen mooi kunstwerk..

  38. Tjonge jonge , ik zou wel eens willen weten waar die Markc van jou zijn neus in steekt , daar móeten wel groeihormonen in de buurt zijn !

  39. Emmelinda zegt:

    @DharSon; Hahaha zijn wij nu cultuurbarbaren? Misschien zien we het verkeerd en moeten we dit aanmoedigen EGNIE

    @Rietepietz; Volgens mij had ie de bovenste plank in de schuur pas geleden opgeruimd. Bij de tuinspullen. Met flacons Pokon ;-). Toch lief, wilde zeker even ruiken of ze niet over de datum waren ;-). Daar heeft ie een neus voor :D. Nu zéker 😛

  40. Bettina zegt:

    Weer hartelijk moeten lachen om je leuke stukjes!!! Cheeezzz

  41. Emmelinda zegt:

    Hihi, dank je wel lieverd :D. Goh, echt leuk je weer te “zien” joh!

  42. Emmelinda zegt:

    Hihi. Echt een hele leuke verrassing 😀

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

