Lach eens naar het vogeltje…

Helaas voor vogelliefhebbers want anders dan de titel van deze log doet vermoeden gaat het nu niet over onze gevederde vrienden NANAnanaNA. Nou vooruit dan… wel over een rare vogel. Maar dat had u, slimme watzegjemenoulezer, al lang gespot aangezien er foto’s van mensen geplaatst zijn.

Het gaat voornamelijk om die ene rare vogel, ik dus. Op de een of andere manier heb ik er een hekel aan op de foto te moeten. Als ik het resulaat zie vraag ik me af welke verschrikkelijke gebeurtenis die dag geweest was. De tronie op de foto is inderdaad de mijne maar ik mis gewoon iets wel meer trouwens maar daar zullen we het maar even niet over hebben. Jawel, alles zit er op en d’r aan. En hoe, ik mag niet klagen *kucht*. Dat doe ik dan ook niet (kuchen wel, die verrekte hoest iedere keer he). Jammer alleen dat het zo niet over komt op foto’s. Daarom trek ik voortaan alleen maar rare gezichten en steek mijn, overigens hele mooie, tong uit.

Natuurlijk, hier in de rechterkolom plakt een foto die door mijn keuring heen kwam (ik wacht even totdat jullie keurig uitgescrold zijn. Wel even het schuifje bovenaan plaatsen voor de volgende liefhebber he?). Maar echt veel mooie foto’s van mezelf heb ik niet. Zodra ik een fototoestel mijn richting op zie draaien loop ik een hernia op van het wegduiken. Sterker nog; voordat ie kan draaien ben ik al aan het hyperventileren. Half Facebook volplakken met foto’s van mezelf zal dus nooit gebeuren.

Een vriend die ik terugvond via internet zag een foto van mij en vroeg waar de lichtjes in mijn ogen waren gebleven (bezuinigingen he, kost energie). Dát was het dus, dat mis ik in foto’s van mezelf. Niet op de gevoelige plaat vast te leggen dus.

Overigens bestaan er wel mooie foto’s van mij zie second love, bijvoorbeeld die van de reportage op onze bruiloft. Ik denk dat ik toch eens een middagje moet doorbrengen in een fotostudio. Want ik kan toch moeilijk mijn meiden opzadelen met een handjevol foto’s die ook nog eens bestaan uit een lap tong die uit de mond hangt? Zo kunnen ze de kroost van hun kroost later toch niet laten zien wie ik was? Zal mooi staan op de online stamboom van de familie. NOT. En stel nou voor dat men later voor een bidprentje op mijn begrafenis een passende foto zoekt? Of voor bij het “altaartje” in de kelder achter de rhododrendron op de schoorsteenmantel? Kan toch niet eentje met een scheve bek zijn ben toch geen André van Duin.

Alhoewel…eigenlijk is dat nog niet eens zo’n raar idee. Het past helemaal bij mij. Lichtjes of niet in de ogen, levensechter kan zo’n foto niet gemaakt worden….

Tenslotte gaat/kan bij mij nooit iets normaal

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

54 reacties op Lach eens naar het vogeltje…

  1. * grijpt naar de hartpilletjes en wacht 5 minuten met reageren tot alles weer rustig is *

    Whahaha , zó herkenbaar ! Mijn foto’s waren héél lang een “must”voor mensen met een verzameling rampen foto’s ! Maar je overdrijft wél want in deze foto’s zie ik echt wel lichtjes !
    Oóit gaat het goed komen , bij mij was dat vreemd genoeg toen ik wat meer kilo’s op de botten had maar vooral véél meer zelfvertrouwen had opgebouwd !
    Tegenwoordig kan ik bést vaak “schattig “op een foto staan laat je niet misleiden want er is niéts schaatigs aan me maar “gekke foto’s” maken ga ik nog steeds niet weg ,zélfs gekke filmjes niet en o,o,o, wat ga ik mezelf weer voor joker zetten binnenkort

  2. Emmelinda zegt:

    Oh whaahaa ja de lichtjes van de trein idd. Had ik niet aan gedacht ;-). Sliiiiiiiiiim 😀

    Ja zie je hihi, ik wacht het gewoon rustig af. (Op het moment vind ik pasfoto’s maken fijn. Daarvan weet ik tenminste al vanaf het begin dat het een ramp wordt nu je er niet meer op mag lachen) Komt vast goed. Zie het publiek op je weblog eens ongeduldig zitten wezen op wat er komen gaat aanstaande week. Dus wat zeur ik nou over mijn tronie en gekke gezichten. We trekken er nog net geen volle zalen mee (want; nog niet ontdekt door John de Mol) maar het geeft nú al veel plezier. Dus ik ga nog even oefenen op gekke bekken trekken. Alhoewel oefenen? Dat gaat als vanzelf ;-).

    Ik wens je in ieder geval veel plezier met de voorbereiding al is dat totaal overbodig, je zal menig maal in een deuk gelegen hebben! Heerlijk :D.

  3. Ja dié lichtjes ook maar héus ,ook je ogen laten “lol” zien hoor ! Dat komt omdat je nú wist hoe je wilde kijken “gek” , ik wist vroeger óók nooit “hoe of waar “ik moest kijken voor een serieuze foto en dát is nu over ! Ik kijk rustig in de lens en maak me geen zorgen meer over hoe ik er dan uit zie ,maar probeer door de lens heen de mensen “aan te kijken ” die de foto zullen zien ,en dat helpt écht !

  4. Emmelinda zegt:

    Ja hihi,het is waarschijnlijk ook dat het precies zo moet als dat ik het in mijn hoofd heb, het moet zus of zo (beetje Doutzen na doen hahaha). Alleen dat gevoel al als je “serieus” op de foto moet, brrrr. Gek he maar het lijkt altijd alsof anderen er nooit problemen mee hebben. Maar ja goed, de mensen die dat wél hebben plaatsen waarschijnlijk ook geen foto’s van zichzelf dus zie je dat niet ;-).

  5. de digitale camera is een zégen ,je ziet dirét wat het geworden is en kunt “rampen ” metéén wissen ! Behalve natuurlijk als je graag even rampzalig in beeld wilt !

    • Emmelinda zegt:

      Hahaha ja echt he. Het idee dat er vroeger iemand zo’n fotorolletje probeerde leeg te maken en de foto’s te ontwikkelen zonder steeds de slappe lach te krijgen bij het zien van deze ramptoestanden…ohh erg, toen hadden ze van de Arbodienst vast nog geen idee wat die mensen te verduren kregen ;-).

  6. Bettina zegt:

    Tja meske ge bent une pretletter of nie, nou gij wel en zo stade ook op une foto ;-)) Ik heb ook zo’n zoon whahaha

  7. Spiderwoman zegt:

    Meis&Mies, al doe je een jutezak aan, al zet je een masker op, al heb je geen tand of kies meer in je mondje, al ben je kaal: je blijft een plaatje.
    Je innerlijke schoonheid is zelfs door je totaal mesjogge foto’s te zien en te voelen, dus wat l*l lach je nou niet naar vreemde vogels???
    Je kunt je toch niet verstoppen naaaaaaaaaanadenaaaaaaaaaaaana.

    • Emmelinda zegt:

      Hahaha dat vin ju leuk he? Mij een bietje uitlachen joh.
      Maareuh, dat is superlief spinneke, thanks <3. Wat ben ik toch een geluksvogel *fladdert*.

      Voelt dat trouwens niet raar dat je hier kunt reageren zonder je aan de richtlijnen te moeten houden? Alhoewel…dat denktegijmaar *gaat huisregels opstellen*. Oh trouwens, dát is een goed idee..daar ga ik iets geinigs van proberen te maken. Bedankt he (al weet je niet waarom hahaha).

  8. Ans zegt:

    Tsjonge, ik wist niet dat je zo’n schoonheid was, ik had er echt een andere voorstelling van! En die tong is werkelijk prachtig, zelden zo’n mooie tong gezien!!!

    • Emmelinda zegt:

      Zeg Ans, je bent nog helemaal vol van het feest zeker? Zet oew brilleke eens op, je zit naar Mies te kijken. Geintjuh. Al heb je gelijk over mijn tong, volmaakt gewoon he? Net Chad

      Hoe wassie? Heb je het naar je zin gehad? Was het helemaal perfekt? Laat geworden? En hoe was het met je logeetje? Owowow wat een vragen weer, ik heb zo het vermoeden dat ik hier nog het een en ander over lees. Zal eens kijken of er al een log over verschenen is 😉

  9. Spiderwoman zegt:

    Ik lach je nergens uit, waar staat dat dan??? Ik ben bloedjeserieus zelfs.
    Okeeokee, komt niet vaak voor, maar eens moet de eerste keer zijn.
    Dus: je hebt de eer gehad getuige te zijn geweest van de geboorte van de serieuze kant van deze spinnnnnnn…. Tatatataaaaaaaaa….
    Je hebt mijn adres voor de geboortekado’s hè?
    O: en heb je mijn rekeninggegevens al i.v.m. de betaling voor MIJN lumineuze idee voor je nieuwe logje?
    HUH??? Hebberig??? Ik??? Hoezo??? :-C

    • Emmelinda zegt:

      Logje? Logje? Ja heeee, dat was niet de bedoeling. Ik ga een rubriek maken ónder de kopfoto bovenin de weblog. Eerst eens kijken hoe of wat.
      Maar *laat kurk van champagnefes knallen* ik ben altijd in voor een feessie en zeker vanwege de geboorte van zoiets moois :D. Ik weet even niet hoe ik het heb hoor, dit is wel zoiets speciaals. Ik ben dankbaar dat ik dit heb mogen meemaken 😀

  10. Spiderwomen zegt:

    Zo heette een tekenleraar van mij in de oertijd: Dankbaar….aaaaach….
    Maar een rubriek… kijk, da’s weer een geheel ander financieel plaatje deze keer niet jij hè…. maar goed: regelen we wel meis.
    Ben ik nou kippig i.v.m. vogeltjeskijken of begint die tong op foto 3 steeds meer op de snavel van een vogelbekdier te lijken???

    • Emmelinda zegt:

      Hahaha als je er langer naar kijkt lijkt het op vanalles behalve een tong volgens mij maar dat kan ook aan mijn fantasie liggen. 😉

      Stiekem heb ik al een paar punten weten te verzinnen voor het, nu al, pittige huisreglement. Eens kijken of er wat orde in de chaos vooral die van mezelf hahaha gebracht kan worden;-). Hmmz… eens denken wat er nog meer bij kan? *peinst*

      Zeg mevrouw de dromencentenvangert, heeft u een geldader geroken of wat is dit? 😛

  11. Weet je als je zolang in de lichtstad woont ben je natuurlijk de eerste die de laatste snufjes heeft,zo ook de spaarstand voor je twinkel in je ogen 😉

    Toch zul je er zo niet doorkomen,ook al trek je gekke bekken,dat mooie zieltje kan de ware mooie jij niet bedekken, al buk jij je nog zo vaak,wij logjes zien je ware twinkel en zien jouw mooie warme,vrolijke aard 🙂

    Ps: die foto’s hierboven geweldig 🙂

    • Emmelinda zegt:

      Hahaha, oh dat ik dáár nou niet op gekomen ben *slaat zichzelf tegen voorhoofd*. Natúúrlijk, de lichtstad! Thanks 😉

      Sssst, straks ga ik nog naast mijn slippers lopen joh. Wat lief!! Ohhh ik ga vaker vis-logjes maken (nee, geen recepten hahaha). Voelt goed hoor. Kan ook alleen maar geschreven worden, zoiets moois, door zulke lieverds als jij. Tsenk joe ❤

      Hihi, we hadden ook zo'n lol tijdens het maken hiervan. Dat was zondag, voordat we naar het concert gingen. Achteraf kon niet. Toen waren we onder de indruk van Chad natuurlijk, dan waren het hele andere foto’s geworden ;-).

      • Sla je niet te hard? Anders springt een lichtbol en sla je me op hol :p

        Jaja geen foto’s acheraf die chad heeft jullie ogen op laten lichten en dat wordt ons onthouden *jullie lagen in katzweim* Hoofdzaak veel plezier meid 🙂

        • Emmelinda zegt:

          Misschien valt eindelijk het een en ander op z’n plek als ik hard genoeg mep whahaahaa ;-).

          Ja echt, we keken de ogen uit. Dat was echt genieten. De muziek ook hoor hihi ;-). Was een hele prachtige dag, van begin tot eind. Kan ik lang op teren :D.

          • Owww kijk toch maar uit, met te hard meppen vliegen je stoppen eruit, wie weet waar dan alles land, o ja hier op het logje nou mep dan maar raak whahaha 🙂

            • Emmelinda zegt:

              Hahaha, je bent nieuwsgierig wat er nog meer veur n’ kroam uitkomt he? (euh hahaha, dat kan ik nou echt niet hoor, in dialect schrijven ;-)).

              • Dich mogs kroamen zoals ze ut gear hups,kijk ik verzin gewoon hoe ik het kan schrijven en ik heb nog nooit commentaar gehad,tis in elke stad een andere sch… plat 😉

                • Emmelinda zegt:

                  Hahaha, aw mück, Ich bin blie det ich dat op mien maneer moag schrievuh. Zal mich get werden want dét is lang geléje en veer kallen van toes oet neet ins plat hahaha. Mer de hubs geliek, euveral is het weer angersj. Maakt ut un sjoane puzzel wa? Hahaha best lestig ditte. Zal ich ein log zoa schrieve? Es kieke wea doa oetkumt hahaha.

  12. Er zijn maar weinig foto’s die mijn wisdrift overleven. Zoals bier dood slaat in plastic bekers, sla ik dood als er een camera op me gericht wordt. Waarom denk je dat ik niet op facebook sta? Mijn meest fotogenieke kant is mijn achterkant 😉

    • Emmelinda zegt:

      Whaahaa dat is mijn blote-billen-gezicht 😉 (euh, mijn achterkant dus he, niet die van jou hahaha. Zou vaag zijn anders). Maar inderdaad, dát is het gevoel dat ik krijg bij het zien van een fototoestel. Of ik ga overdreven mijn best doen óf ik duik achter iemands rug. Ik zou zo keeper kunnen worden, dat opzij duiken wanneer er een bal richting doel komt moet voor mij een makkie zijn 😉

  13. Spiderwoman zegt:

    Geroken inderdaad ja…pffffffffff….. wat een meur heej. Zeker behoorlijk dichtgeslibt???
    Mmmmm…. plukken van een kale kip dus….. jammer…

    Heej, over dat reglement hè: ik weet nog wel een Goed Voorbeeld voor je!

    • Emmelinda zegt:

      Ja geslibtongd hahaha. *geeft emmer wasknijpers door*. Hier…voor jouw poezelige neusje ;-).

      Juistem. Ben toch nog naar de stoffenbeurs geweest. Er valt nu helemaal niks meer te plukken hebben ze in katoenplantage al gedaan

      Kosmeda?

  14. Bettina zegt:

    nou aardig afgeknapt euh opgeknapt hihi…ja pretletter met uwe pretoogskes ;-)) have a nice evening dear! X

    • Emmelinda zegt:

      Ha, gelukkig maar. We hadden hier gisteren en vandaag een logeetje. Zij voelde zich heel beroerd. Eens kijken wat we voor onze gastvrijheid terug krijgen ;-).
      Jij ook een hele fijne avond, wijffie! X

  15. Spiderwoman zegt:

    G-ratis V-oor jou èn de rest van de wereld 😉
    Lekker ingeslagen dus?

    • Emmelinda zegt:

      Ohhhhhhh stomme ik, ik had ‘m niet door *voelt kwartje vallen*. GV!!!! Oh ja, misschien heb ik daar ook iets aan, straks effies snuffelen. Ben al een heel eind, kijk maar eens *wijst naar boven in zwarte balk onder kopfoto*.

      Twee stofjes. Niet veel (nou ja, vier meter in totaal) maar ik ben dólenthousiast. Hopelijk de klantjes ook hahaha 😉

  16. he he daar heb ik nou jaren op gewacht eindelijk eens foto’s waar je normaal op staat.:-)

  17. Emmelinda zegt:

    Whaahaa. Beter laat dan nooit he? Wil je een uitvergroting? 😉

  18. Spiderwoman zegt:

    Onder kopfoto?????

  19. Spiderwoman zegt:

    OOOOOOOOOOOOWWWWWWWWWWW…. zó’n kopfoto…. ik dacht een KÓPfoto….
    Jaheeeeeeeeeeeeeeejjjjjj, mij een beetje afschilderen als een totale neuron hè…. lekker wel, kom ik uit mijn web en BAMMMMMMMMMMMMMM, pleur maar weer terug…. *veerkrachtig webje trouwens*.
    Okee, ik ga kijken 😉

    Ben benieuwd naar het stof!
    Heb mezelf er hier vandaag wat van verschoond (lees:naar buiten getransporteerd) om de wereld te laten meegenieten van ons vuil, schilfers en andere onnoembare viezigheden.

    • Emmelinda zegt:

      Hahaha dat was in dit geval zéér toepasselijk geweest inderdaad!
      Schilderen? Ikke? Dan heppie nooit gezien hoe motorisch gestoord ik omga met verf en kwast joh. Ik zou niet durrevuh ;-).
      Maareuh, niet boos worden spinnetje. Hier; *gooit vette kever richting webje* om het goed te maken. Notenkrakertje erbij?

      Ik ben er nog niet aan begonnen, schandalig he? Maar dat komt nog ;-).
      Hahaha, dat klinkt joh. Ben benieuwd hoeveel “hits” me dat oplevert. Eens zien wie er allemaal op zoek is naar die zoekwoorden hahaha 😉

  20. Spiderwoman zegt:

    Trusten *smakkrakkkk* Wijfske
    *kostte moeite met die kever tussen die paar tanden*
    Effe de resten flossen en poetsen 😉

  21. J@n. zegt:

    In de loop van de jaren ben ik wel aan die kop van mij gewent geraakt gelukkig, anders zou ik me elke morgen een ongeluk schrikken, maar van dat koppie van jou schrik ik alleen maar als je gekke bekken trekt 😉 Ik heb ergens nog een stukje film waar jij heel leuk op staat, want toen vergat je gekke bekken te trekken, dus het valt allemaal best wel mee.

  22. Emmelinda zegt:

    Oei J@n, dan hoop ik dat je vanmorgen niet al te hard geschrokken bent. Al vielen deze foto’s nog wel mee ;-). Maareuh watzegjemenou, een fillempie? Ben ik niet weggedoken dan? Hahaha. Dan heb je dat slim gedaan joh, dat filmen ;-).

  23. J@n. zegt:

    Weggedoken niet, maar je probeerde jezelf wel te verstoppen achter je lange haren.

  24. Ik denk dat je beter geen foto’s kan plaatsen van jezelf. Je vindt het gewoon niet prettig om op de plaat gezet te worden. Hele volksstammen denken er net zover als jij. Wij wensen je sterkte. Andersom heb je wel gemerkt dat wij geen probleem hebben om op de foto gezet te worden.
    Vanuit een nog steeds zomers Andalusië gaan wij je groeten.
    Saludos de Mara

    • Emmelinda zegt:

      Hahaha ja dat heb ik zéker gemerkt. Misschien, later als ik groot ben. Wie weet hoe dat weer gaat lopen. Tot nu toe hou ik het bij een bezoekje aan de pasfoto-hoek. Ook zoiets fijns. Not. 😉
      Geniet maar lekker van het fotogenieke Andalusië . Groetjes terug!

  25. tagrijn zegt:

    Zo te zien is het nog erfelijk ook. Wat zielig voor zo’n kind. Probeer eens een paar gezichtrcorrecties. Dan hoef je er zelf niets meer aan te doen.

    • Emmelinda zegt:

      Hihi, waarschijnlijk is het dan eindelijk afgelopen met gekke bekken trekken omdat de boel dan te strak zit (ik neem dan meteen een facelift he, als ik er toch ben). Offe…dat geeft natuurlijk weer andere grimassen;-). Als dat nog kan dan.

  26. Nicky zegt:

    Ik wilde ook nooit op de foto. Bovendien loop ik altijd áchter de camera, dus tja… De laatste tijd wil ik juist op de foto. Want van de twintig is er soms ééntje leuk!

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

