Breedbekkikker

Na een foto gemaakt te hebben van mijn gebit kom ik de kamer van de chirurg binnen. Daar zie ik de foto op een megagroot scherm.

Zeg ik:”Ah nou zie ik waarom men zegt dat ik een grote mond heb!”
Lacht de assistente:”Herkent u zichzelf?”.
Ikke:”Ja, een en al rottigheid” 😛

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

36 reacties op Breedbekkikker

  1. Spiderwoman zegt:

    Herken je jezelf nu beter zonder rottigheid?
    Verstand op nul, blik op oneindig?
    Oftewel: ben je um nou kwijt, die etterbeak?

  2. Ans zegt:

    Hahahah. Een beetje vrolijkheid kan je daar wel gebruiken!! Ik had een assistente die de lamp iets verplaatste met de woorden: “Zoooo, even het licht uit uw ogen halen” (dat was gewoon bij de tandarts hoor). Ik vroeg of ze dat niet erg drastisch vond! Tandarts lag in een deuk en zij later ook, toen ze het begreep!

    • Emmelinda zegt:

      Hahaha jaaaa, ik had het ook over die schijnwerper. Eerst deed ze haar handschoenen aan, zegt ik zo:”Jaja, geen vingerafdrukken achterlaten zeker?” Moest ze lachen. Toen kreeg ik een of ander vel over mijn hoofd met een gleuf waar je mond dan nog te zien was. Zeg ik:”Zozo, wat krijgen we nou?” Zij:”Da’s voor de hygiëne”. Ik zo tegen haar:”Maar ik heb me gewassen hoor”. Komt ze aan met die lamp zeg ik:”Zo heee, nou ben ik blind. Zeker zodat ik niet kan navertellen wat ik gezien heb he.”.

      Lijkt net alsof het allemaal zeer gezellig was. Maar @$#$@# ik had de chirurg bijna gemept tijdens de behandeling hoor 😉

      • Ans zegt:

        Ja, ik herinner mij die doek over mijn hoofd, daar was ik niet echt blij mee! Lang geleden is dat… aan twee kant kreeg ik een kies onder een kies, die kwam er op de verkeerde plaats uit. Helaas vonden ze het nodig om de twee onderin eruit te hakken. Kon hij slecht bij, ik heb echt een kleine mond… gevolg…. de boel ontwricht en nog altijd staat af en toe mijn kaak op slot!

        • Emmelinda zegt:

          Oei, dan heb ik nog mazzel met die grote mond van mij?? Dat met die kiezen onder een kies heeft Mies ook gehad, dat herken ik! Ik weet niet psies wat ie net allemaal aan het boren was, er moest een stukkie wortel uit van de verstandskies. Mijn tandarts had die vorige week getrokken maar dat was blijven zitten. Ik weet niet hoeveel spuiten met verdoving er in gegaan zijn maar poeh hee. Nu is mijn lip gescheurd (kan ik zeggen dat ik me bescheurd heb hihi).

          • Ans zegt:

            Hahaha, ja, een grote mond is soms een voordeel! Die kiezen waren bij mij ook een gevolg van een te kleine mond, er passen bij mij maar 24 tanden en kiezen in! Die verdovingen zijn zoooo vervelend!

            • Emmelinda zegt:

              Hebben ze dan nog meer moeten trekken zodat de rest ruimte kreeg, preventie ofzo, of toch niet?
              Ja, ik heb ook niet graag verdovingen. Alleen het prikken al…hij vroeg ook of ik het voelde wat ie aan het doen was. Toen zei ik nog dat wanneer het zo bleef (wat ie aan het doen was) dat het wel ging (voor die tien minuten..). Maar dat was dus niet zo*. Allemachtig zeg, ik baar nog liever een kind. Oh wacht…nee toch niet.

              *dus toch nog maar een emmer verdoving uitgerukt. Zucht. Nu praat ik als André van Duin hahaha. Had ik het er maar niet over gehad in mijn vorige logje 😉

              • Ans zegt:

                Bij de tandarts krijg ik zelden een verdoving, dat weet ze al, dus alleen als het echt nodig is!
                Bij mij zijn eerst boven twee kiezen getrokken om ruimte te maken voor mij hoektanden, daarna heb ik zelf onder twee kiezen laten trekken die niet zo best meer waren en toen kwam er ruimte voor mijn verstandskiezen, dat kwamen meteen daarna door. Toen onder die twee eruit bij de kaakchirurg en boven moet mijn verstand nog komen (ooooo…vandaar…), er is geen plaats voor!

                • Emmelinda zegt:

                  Hahaha het verstand van mij wordt dus alleen maar minder. Dat van de tandarts en chirurg groter (die verdienen er immers aan, is dat niet slim???).
                  Ah kijk, dat dacht ik al. Gek eigenlijk he, dan zou je toch denken dat de natuur dat allemaal regelt. Ik bedoel; maken ze een kleine mond dan zou er toch ook een mini-gebit in moeten maar dat is dus niet zo.
                  Nee, ik hoef ook nooit een verdoving. Vorige week vroeg ik of het echt nodig was want ik heb eigenlijk altijd meer last achteraf dan met die tien minuten. Maar goed, hij was minstens een kwartier aan het rukken aan die wortel. Ik was toen toch wel blij me die verdoving hihi 😉

                  • Ans zegt:

                    Ik wil die troep niet in mijn lijf als het niet echt nodig is! Bovendien vind ik het niet goed om elke pijn direct te onderdrukken, aders kan je op het laatst nergens meer tegen. Bij erge pijn vind ik het normaal om dat te onderdrukken, maar sommige mensen nemen al een pijnstiller als ze denken dat ze misschien wel eens hoofdpijn zouden kunnen krijgen (een migraine-aanval die je aanvoelt komen vind ik wat anders). Soms zegt mijn tandarts dat een verdoving nodig is oké, dan die ik ook niet moeilijk. Toen ik een kroon kreeg was ze een keer bezig en zei: “Ik boor in porselein, de zenuw is dood, ik denk niet dat ik hoef te verdoven!” Lekker gek mens, altijd lachen daar…. ik mag morgen weer!

                    • Emmelinda zegt:

                      Moet je voor controle morgen?
                      Ik heb er niets aan toe te voegen, wat jij schrijft kon ik wel geschreven hebben. Komt eigenlijk door mijn moeder, zij zei ook altijd:”het is vanzelf gekomen en gaat ook weer vanzelf weg”. Nou is dat niet in alle gevallen zo maar ik heb er wel van geleerd. Zij nam ook nooit pijnstillers. Ik doe dat ook alleen als het niet anders kan. Maar dan moet het wel héél erg zijn ;-).

                    • Ans zegt:

                      Precies, het moet erg zijn! Als ik thuis ben en tijd heb ga ik liever even slapen, in de hoop dat het daarna beter is. Als ik weg moet is de kans groter dat ik iets neem. Maar die doosjes komen bij mij nooit leeg, als de datum verlopen is is het nog vol of bijna vol..

                      Emmelinda zegt: Ik doe het even zo, de 10 “vervolgreacties” zijn op denk ik hihi. Ik hoop dat je dit nog ziet.
                      Ik ga zo ook even maffen, de verdoving is bijna uitgewerkt. Steffie komt zo thuis, ik wil even op haar wachten en dan duik ik snel even in bed. Als het zo blijft als nu overleef ik het wel. Eens even afwachten en anders kan ik nog altijd naar het doosje grijpen. Zal zo trouwens eens kijken wat ze me allemaal meegegeven hebben 😉

                    • Emmelinda zegt:

                      (Ik heb het maar even anders gedaan, de tien “reageerhokjes” die we tot onze beschikking hadden zijn op (bezuinigingen he hihi). Ik weet nog niet of ik dit wel zo fijn vind. Het staat mooier en is overzichtelijker maar zoals nu werkt dat niet helemaal. Nou goed, ik heb mijn reactie dikgedrukt in jouw laatste reactie gezet ;-)).

                    • Ans zegt:

                      Meestal geven ze je veel te veel pijnstillers mee! Sterkte en maf ze!

                  • Emmelinda zegt:

                    Dank je wel. Ik geloof dat ik het nodig ga hebben 😉

  3. Hahaha ik schreef het al op facebook,zal het lachgas geweest zijn,hihihi 😉

    Maar als ik dat zo lees zijn jullie alle best spraakzaam bij de tandenbeul….ik ben zo stil mogelijk en knijp hard in mijn knuistjes dat ik maar weer vlug weg kan daar,meestal is ger erbij die houd de boel op met zijn grapjes grrrr 😛

    • Emmelinda zegt:

      Hihi ja, dat zou een mooi excuus zijn maar dat hebben ze niet gebruikt. Misschien moet ik maar eens bij een psych langs 😉

      O jaaaa ik heb ook geknepen. En hoe. Ik had goede zin vandaag (nog wel) dus dan heb ik wel tijd voor praatjesgrapjes. Als ik dat niet heb is dat psies zoals bij jou ;-). Dan weet ik ook niet hoe snel ik weg moet komen. Ligt ook aan de mensen die er bij staan. Zij was heel aardig.
      Hahaha die Ger. Ik moest trouwens terug, ik was mijn plastic zak met regenbroek vergeten. Ik zei al dat ik maar geen afscheid kon nemen hahaha ;-).

  4. Aggossie toch ….als ik gewéten had dat je dit soort ellende moest doorstaan had ik even je hand vast komen houden ( en natuurlijk stiekem mee komen lachen om alle onzin die je er onder invloed van de verdoving uitkraamt ) toch dat kramen hé
    Is de verdoving nu uitgewerkt ? Of ben je nog steeds een “scheve ” breedbekkikker ….. oppassen met drinken dan hé ,óf even een slabbertje om !

    • Emmelinda zegt:

      *verzwijgt slim dat die onzin er al uit kwam vóór de verdoving*. Hahaha ik vrees dat het de zenuwen waren. Die mensen moeten ook een nonsens aanhoren de hele dag;-).
      De verdoving is nu bijna uitgewerkt, al doet mijn lip niet wat ik wil hahaha. Ik denk dat een slabbertje niet genoeg is :-).
      Lief hoor, dat jij jouw hand beschikbaar had maar die zou ik vást bont en blauw geknepen hebben. past mooi bij het blauwe bloed hihi.

      • O ja ,ik kén dat , las jij destijds al bij me toen ik mijn vinger gedeeltelijk bijna verspeelde ?
        Op de ehbo en de ok heb ik toen óók zo de beest uit gehangen …puur zenuwen inderdaad én een overmaar aan adrenaline .
        Ik zie dat je de “beantwoord mogelijkheid nu ook ingeschakeld heb ,kunnen we éindelijk afvallen zie ik , we worden bij ieder antwoord smaller .-) * kiepert snel alle dieetpillen het raam uit *

        • Emmelinda zegt:

          Jaaaa dat weet ik nog héél goed! Brrr, als ik er aan terugdenk draait mijn maag weer om.
          Hihi ja dus dat heb jij ook, ja dat werkt bij mij net zo. Ik had eigenlijk een kladblok moeten meenemen en logjes schrijven. Met zulk gevoel krijg ik precies op papier wat ik eigenlijk had willen zeggen. Als ik beroerd geslapen heb en ook nog eens kiespijn of wat dan ook dan vind ik mezelf het lolligst. Niet dat Marc en de meiden het daar mee eens zijn maar ach…hahaha ;-).

          *gooit weegschaal er achter aan en mist op een haar na een van de buren*.
          Het gekke is dat ik deze al die tijd al aangevinkt had staan maar die deed helemaal niks. Nou was ik iets anders aan het zoeken en had iets anders ingesteld maar dat was het niet voor mij. Dus weer een vinkje hiervoor gezet et voila. Ik vind dat eigenlijk mooier maar dacht dat het niet ging bij deze layout (hebben we het toen ook over gehad he, dat heb je nog voor me uitgezocht waar het stond en jouw eigen aantal volgberichten aangepast hihi). Wel dus 😉

  5. Bettina zegt:

    ik lig alleen al over de grond te lachen van alle reacties hier, *priceless* ;-))) Nu hebbie zelf een soort van André van Duin mond/gezicht hihi

  6. Emmelinda zegt:

    Ja grinnik, had ik er maar niet zo over zitten loggen he? Misschien moet ik het nu over een geldboompje hebben hahaha, wie weet komt dat ook wel uit ;-).

  7. Een beetje lachgas lijkt me wel lekker. Past goed bij mijn chemische gelukpillen 😉
    Maar om daar nu speciaal voor naar een (kaak)chirurg te gaan, gaat me wat ver.
    Maar leuk schrijven als de omstandigheden het slechtst zijn, dat herken ik !
    Beterschap!

    • Emmelinda zegt:

      Ja grinnik, ik zag wel zoiets staan. Had ik ook wel eens mee willen maken ;-). Nee heb ik weer, gewoon die vieze spuiten.
      Dat is toch maf he, is er tóch iets positief aan vervelende omstandigheden. Vervelend voor mensen die niet loggen of schrijven ;-).

  8. Hoop dat het repareren een beetje mee gaat vallen.
    Vergeet nooit dat ik ooit in het ziekenhuis was bij de kaakchirurg met allerlei co assistentes eromheen.
    Lig ik met die groene lap over mijn gezicht hoot ik opeens, ohhh dokter mag ik hechten, ik heb het nog nooit gedaan.:-)
    Volgende wat ik hoorde was, goh meneer u was even flauw gevallen, hoe kwam dat nou.

    • Emmelinda zegt:

      O tjeeeemig, dat zal je meemaken zeg. Snap ik goed dat je buiten westen geraakt was, getverdemme. Had ik nog mazzel; ze stonden te kleppen over taart die al op was toen ze op hun werk aankwamen. Mag ik nog van geluk spreken dat ze er niet bij kwijlden hahaha ;-).

  9. Nicky zegt:

    Wat een held ben je! Zoveel praatjes zou ik niet hebben. Brrrrr

  10. Nicky zegt:

    Ik moet nu ineens denken aan die mop over die breedbekkikker. Maar ja, die kun je niet vertellen; die moet je ‘doen’.

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

