Vlekkenkampioen

Mijn moeder had een voorliefde voor witte kleding. Niet slim want mensen knoeien (nou ja, ik niet natuurlijk *kucht*) en op witte kleren zie je alles. Toch werd ze in winkels als een magneet naar de rekken getrokken waar de witste spullen hingen en die bleven dan aan haar handen plakken. Tot bij de kassa dan he. Eerst betalen. En ja, al snel ging het dan mis, zat er weer een joekel van een vlek op haar nieuwe rok werd gelijk een dalmatiërprint, superhip.

Hier heb ik van geleerd voor mij alleen panterprintjes. Omdat ik soms motorisch niet in orde ben (jaja zeg het maar, ook op andere gebieden niet) begin ik er niet aan. Ik wil nog al eens op een muurtje gaan zitten zonder te kijken hoe vies die eigenlijk is en heb ik geen doekje in mijn tas dan veeg ik mijn handen gewoon af aan mijn spijkerbroek. Kan ik met wit spul wel vergeten (de broek of rok, *rolt met ogen vanwege doordenkelarij*).

Toch vind ik witte kleren het toppunt van zomergevoel. En de zon natuurlijk. En ijsjes, zwemmen, terrasjes, slippers, mouwloze shirts, witte benen…ahhh alweer wit. Jaloers kijk ik naar mensen die het schijnbaar ook wit kunnen houden. Prima wasmachine zeker.

Op een dag kreeg ik de schrik van mijn leven van Marc een witte broek om het te proberen. Niet zo maar een witte broek maar een prachtige witte jeans. Lekker stevig spul en vooral wit. Tsja die witte broeken van tegenwoordig he *zucht*. Hij zat ook als gegoten, speciaal voor mij gemaakt leek het wel. De eerste tijd verdween ie in de kast, bang om dit dure kado (Marc let niet altijd op de centjes) te mishandelen.

Maar ja, dat is zonde he. Omdat Steffie op haar horecaschool bij de kookles smetteloos witte kleren aan moest en ik dikke vriendjes met V. Anish geworden was durfde ik het aan. Het is inmiddels twee jaar geleden en die broek is nog steeds wit. Gelukkig maar want als het misgegaan was…

…..had ik vast vlekken voor mijn ogen gezien.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

28 reacties op Vlekkenkampioen

  1. J@n. zegt:

    Nooit zo dol op wit geweest en wel om dezelfde reden als jij, of doorat ik voor mijn beroep al de hele dag in (gevlekt) wit rond heb gelopen en soms ook nog gewerkt. 😉 Ik was namelijk huisschilder van beroep, ik heb trouwens ook nog wel andere dingen dan huizen geschilderd hoor.
    Mijn vrouw heeft jarenlang gejureerd bij het synchroonzwemmen en die liep (en zat) daarom ook veel in het wit, waarom? Kzou het niet weten.

    • Emmelinda zegt:

      Hee ja, ik vraag me eigenlijk af wat het nut is van witte kleding bij schilders. Dat je kunt zien dat ze werken (want; spatten)? Het staat zo schoon, als je het nét aan hebt hahaha. Maar wat het nut is van witte kleding bij synchroonzwemmen?? Ik ben al blij dat onze tandarts geen witte jas meer aanheeft. Niet dat het er gezelliger op geworden is nu-tie in het lime opereert 😉

  2. Ja wit is prachtig,stralend wit,fris…..zo jij beschrijft het complex voor witte kleding heel goed, ik zie dat jij er lang aan heb geknabbeld,dankzij marc zijn therapeutisch geschenk is het helemaal goedgekomen *ik zou als ik jou was,nog meer nuttige complexen aan em voorleggen* 😉

    Ik vind wit prachtig,draag en koop het zelden omdat ik nu eenmaal mijn doorgeefluik mis, men lieve viervoeters zich aangetrokken voelen door die geu…kleur en vanish oxy zonder actie want het is erna niet meer stralend wit *zucht*

    • Emmelinda zegt:

      Irri he, alsof ze het ook voelen dat je net je spierwitte broek uit de kast getrokken hebt. Ik ben er ook geen typ voor, als ik iets in de kop heb dan heb ik het niet in de witte jeweetwel. Als ik dus zie dat een struik in de tuin nodig gesnoeid moet worden duik ik er ook meteen in. Kannie he, met een witte broek. Tenzij ik zin heb in een camouflage-achtige versie naderhand hahaha.

      • Hahaha herkenbaar euhhh niet dat in dat van in de struiken springen 😉
        Maar gewoon het blijft niet wit/ schoon zodra je all denkt als dat maar goed gaat….heb je het al handen, nu ja hangen is dan wel weer een specialiteit van me hihihi 🙂

        • Emmelinda zegt:

          Hahaha ik hoef er maar naar te kijken en het is al smerig. Mijn ritme is er ook niet op ingesteld. Heb ik zo nooit zin in tomatensoep, juist wanneer ik dat wél heb blijkt dat ik “er niet op gekleed ben”. Of ik fiets snel naar de winkel en heb tegen iets aangezeten (smeer ofzo). Het gekke is dat ik dit nooit op mijn spijkerbroek zie. Het is een complot. Ik weet alleen nog niet tussen/met wie hahaha 😉

  3. Ach…het kan nooit zo gortig zijn als bij mij.
    De allereerste keer dat ik bij mijn schoonouders op bezoek kwam, gooide ik mijn glas campari met ijs over het Perzisch kleedje (ik vind het nu nog zonde van de drank.)
    Toen ik hielp met afdrogen, brak ik de koffiefilter in tweeen en de eerste keer dat we uit eten gingen, dat was bij de Chinees, schoot er een stuk van mijn satéstokje af, zo….in het kruis van mijn schoonvader. Onderweg naar de uitgang heeft de beste man zijn hoed voor zijn geslacht gehouden. Nu zie ik er de lol wel van in 🙂 maar toen niet.

    Volgende week vrijdag hebben we een trouwerij waar we de hele dag bij mogen zijn. Ik lig nu al wakker van het dragen van mijn nieuwe kleren. Wedden dat die schoon de receptie niet halen??

    • Emmelinda zegt:

      Whaahaaa: “….ik vind het nu nog zonde van de drank..”. Maar oooo het zal je gebeuren; echt een onwisbare indruk hihi. Leuk voor een log of een film maar niet op het moment zelf. Maar goed trouwens dat je schoonvader een hoed op had hihi.

      Ik ben nu al benieuwd naar je log over de bruiloft. Uiteraard duim ik dat je mazzel hebt en dat het vlekkeloos verloop maar mocht het mislukken dan is het voer voor een mooi verhaal ;-).

  4. Heb je hem wel gedragen 🙂 maar inderdaad een ellende met dat witte spul hadden ze gewoon zwart moeten maken dan was er niets aan de hand geweest 🙂

  5. off topic was eerste keer dat tasorganizer langs kwam 🙂

  6. Bettina zegt:

    Hihi heb ook graag wit aan in de zomer (korte broek of rok) met een gekleurde blousegeval ;-))
    Hier ook altijd wit met print ;-)) fijn zeg die V. Anish ☺☺☺ XXXX

    • Emmelinda zegt:

      Hihi, ja is een geweldige kennis, die V.Anish ;-). Van alle markten thuis :D.
      Wit is móóóói he? Marc zit me altijd uit te lachen:”En, issie nog niet vuil?”. Dat ie maar uitkijkt anders gooi ik een rode onderbroek bij zijn witte overhemden :P.
      Dikke knufff XXXX

  7. Bettina zegt:

    Whahahaha ja dat overkomt me zo wel eens, zonder expres ;-))

  8. Aangezien het bij jou in Brabant al herfst begint te worden, kan jij al je witte zomerkleren op gaan bergen. Hier in Andalucia doe ik dat nog maar niet. Het is volop zomer.
    Groetjes Mara

  9. Nou dit jaar was het énige dat ik wit kon houden ….”mijn huidje ” wát een prut zomer !!!!!
    Ik weet niét wat vlekken zijn …. ontkent glashard dat er vanmiddag tijdens de lunch bij V&D een klodder sauszooi over m’n spikkiesplinternieuwe broek rolde

    • Emmelinda zegt:

      Oh breek me de bek niet open of wel, we leven immers in een vrij land hahaha daar kan ik witheet van/om worden. Ik was een ietsiepietsie bruin geworden (roest, denk ik) maar dat is ook weer verdwenen. Nou ja goed, bruin is ook niet alles. Daar zie je witte vlekken zo op he ;-). Oehhh wat lees ik daar nou, lekker gesmikkeld? Zonde van die sauszooi, die had ook vast lekker gesmaakt.

  10. tagrijn zegt:

    En wat schoof V. Anish nou voor dat reclamespotje?

  11. Nicky zegt:

    Het voordeel van witte broeken is dat je ze gewoon in de chloor kunt gooien als ze vlekken hebben!

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

