Brief aan de gezondheidsraad

Eindhoven                                                                                                                            23-09-2012

Geachte gezondheidsraad,

Omdat ik een fenomeen ontdekt heb, waarvan ik kan zeggen dat het me zeer verontrust, heb ik besloten in de pen te klimmen een mail te sturen.

Mocht ik jarenlang naar kindertjes kijken (euh nee, niet van dattem) op het schoolplein, terwijl ik op mijn kroost zat te wachten, en niks speciaals opgemerkt hebben; vandaag de dag is er toch iets vreemds aan de hand. Wanneer ik op Facebook zit te neuzen zie ik het steeds vaker, zeker in een bepaalde leeftijdscategorie.

Het fascinerende is dat het alleen bij de meisjes voor lijkt te komen. Niet allemaal maar het komt verbazingwekkend veel voor bij deze bevolkingsgroep. Een vergroeïng in het gezicht. Sterker nog, het gaat dan vooral om het onderste gedeelte van het gelaat. Ik heb zelf al op kleine schaal onderzoek gedaan waardoor het duidelijk is dat het niet gaat om een variant van de varkensgriep, vogelpest of Q-koorts.

Want vreemd genoeg is het ook van tijdelijke aard. Waarschijnlijk heeft het iets met de badkamer te maken, gezien de tegeltjes op de achtergrond bij de foto’s waarop deze afwijking duidelijk te zien is. De meiden zijn zelf duidelijk geschrokken en hebben de rest van het gezicht proberen op te leuken met spinnenpootjesmascara en gothic-achtige versierselen boven of rondom de ogen om te aandacht te verleggen. Ook hebben zij degelijke truitjes vervangen door nauwelijks textiel over het blote bovenlijf te draperen. Misschien ligt het aan het leidingwater, een soort van legionella bacterie die zich nog niet helemaal ontwikkeld heeft. Op foto’s, buiten genomen, met vriendinnen blijken het immers toch allemaal gave gezichtjes te zijn.

U begrijpt vast dat ik me zorgen maak. Veel van deze wichten zijn bij ons over de vloer gekomen (niet op de badkamer overigens). Nou zien wij, stedelingen, niet veel dieren op een manke duif en een handje vol insekten en een vleesafdeling van Appie na maar zulke “Duck Face-achtigen” schijnen het straatinternetbeeld te vervuilen.

Ik ben dan ook bang voor mijn eigen kroost en vraag u met stropersklem eens navraag te doen dan wel voorzorgsmaatregelen te nemen (spuiten inslaan, er is misschien nog wel het een en ander over van de H1N1-vaccinatie) voordat het besmettelijk is voor andere generaties. Zeg nou zelf, Beatrix met zo’n gelaat op de troon is toch niet aan te raden, laat staan haar portret op deze manier de wereld over te sturen via onze postzegel al zullen ze in Peking niet gauw klagen over eendachtigen.

Met vriendelijke groeten,
Emmelinda

P.S. Eend beloning omdat ik een wereldprobleem aan de Duckface-kaak gesteld heb zie ik best zitten.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

73 reacties op Brief aan de gezondheidsraad

  1. Ans zegt:

    Nou, het wordt tijd dat ik ook eens op onderzoek ga…

  2. Ahhh…ik zit niet op Facebook 😉 Mijn dochter echter wel, dus je begrijpt: je hebt mijn aandacht.

  3. Marika zegt:

    En die komen bij jullie over de vloer?? AaAAAAh! Dat kan echt niet hoor, eruit schoppen, straks besmetten ze jullie dochters nog. Hoewel ik denk dat het een genetisch defect is, in combinatie met een ernstig laag IQ. Dus dit ‘springt’ vast niet over op jullie dochters. ;o)

    • Emmelinda zegt:

      Watdenktegij, verboden toegang voor meisjes hiero. Of witte pakken aan. Ga maar ergens anders de boel besmetten ghehehe. Ik vind het lief van jou dat je probeert moed in te spreken. Misschien moet ik er nog maar een P.S. in gooien, kunnen ze daar rekening mee houden bij het onderzoek 😉

  4. Spinnetje zegt:

    he…..nog een weblog bekende…wat leuk!
    Zoonlief zit nog niet helemaal in de vriendinnetjes, maar wat ik hier langs zie schuiven is gelukkig (nog) niet besmet 🙂

  5. Spinnetje zegt:

    Alles goed hier…relaxed met de nodige chaos tussendoor, zoals het hoort 🙂
    Tja, misschien vanaf een bepaalde leeftijd een totaal isolement opleggen totdat het gevaar van besmetting is geweken. De leeftijd waarin zoonlief en zijn vriendinnetjes (zo’n 11-12 jaar) zitten lijken vrij van het virus.

    • Emmelinda zegt:

      Hahaha herkenbaar :D. Zo hoort het inderdaad ;-).
      Ah kijk, daar heb je het al; bij die jaren zag ik ook niks van dit verschijnsel. Toen zaten de meiden op de basisschool. Maar nu begint het de kop op te steken (16-18 jaar). Je hebt dus nog even 😉

  6. Spinnetje zegt:

    Gelukkig (haalt op gelucht adem) 🙂 En nu als een speer achter de pc vandaan, krijg straks visite en je begrijpt natuurlijk al dat het hier nog niet opgeruimd is….

  7. Je bedoeld dat de truitjes te heet gewassen zijn ,de mode designers bezuinigen op het stof .Of hun lijf de verkeerde proporties heeft,te korte benen te lang boven lijf, ja die groeistoornis leggen ze op camera vast en trekken hun wangen in daarmee ze zo’ n eendenbekje hebben . Raar ik zou je huis als quarantaine gebruiken 😉

    • Emmelinda zegt:

      Ja psies, datte dus dekselse crisis. Om je zorgen over te maken…

      Oei, laat het jeugdzorg of wat dan ook niet horen. Straks doen ze het nog ook. Ik ga weer verder met de gracht om ons rijtjeshuis te graven. Dacht dat ik die nodig had om de jongens buiten de deur te houden maar ik heb me gruwelijk vergist ;-).

  8. Spiderwoman zegt:

    Zouden het niet gewoon grote opgezwollen snavels kunnen zijn door muggensteken???
    Partnerlief (een man, jaja!!) stond jaaaaren geleden eens op met zo’n duck-face…. nauwelijks mee te praten joh, met die flappen *grinnikt vals bij de herinnering*.

    • Emmelinda zegt:

      Dan moet ik ook nog een brief schrijven naar de dierenbescherming want die arme mugjes moeten toch beschermd worden? Hahaha.
      Whaahaa ik ben zeer benieuwd naar dat verhaal, was dat na een bezoek aan de tandarts offuh botoxje??

  9. Bettina zegt:

    Geweldig stukje weer Emm!
    Vroeger werd alleen wel aan me gevraagd of ik uit de kolenmijnen kwam als ik mijn ogen dik omrand had, maar ik ging er zeker niet mee op de foto als een halve zool hihi
    Fijne avond meske ☺

    • Emmelinda zegt:

      Dank je wel lieffie :D.
      Hahaha herkenbaar, ik was een poos zo’n newwaver. Dus ik heb zowat het rek oogpotloden leeggekocht bij d’n Hema ;-).
      Jij ook een hele fijne avond wijffie :D. Geniet er lekker van!

      • Spiderwoman zegt:

        Dat was…..tattattattaadaaaaa…. op vakantie!!!
        Niks botoxje: helemaal pure nature! Muggengeprikt in 2 lippen….midvoor…. onder èn boven….superraak…..2 ENORME DIKKE LIPPEN .
        Zie je het voor je: het woord koFFie zeggen tegen de oberes, met die blubberende lippen?? Er kwam een stem en wat geflapper, totaaaaaaaaaaaal onverstaanbaar.
        En ik….lag in een totale kreukel, volledig de slappe lach en ook niet meer in staat om een zinnig woord uit te brengen.
        Was een niet zo heel romantische dooooodstille ochtenddis….. met af en toe mijn gierende uithalen. Mug-Face dus…

      • Bettina zegt:

        en alle kleuren van de regenboog op mijn ogen, indiaan was er niets bij ☺ ook heel wat plamuurmessen versleten haha om het eraf te krijgen, sinds een jaar of tien, elf sinds ik de kids heb maak ik me nog nauwelijks op; alleen wel altijd lippenstift, kenniezonder ♫
        Fijn daggie meske ☺

        • Emmelinda zegt:

          Dat kon ik niet. Ja één oog. Maar om ze psies hetzelfde te krijgen? Wat knap dat het bij jou wel ging hahaha.
          Ik blijf mijn mascara trouw. Anders lijkt het net alsof ik nog slaap hahaha. Hmmz…scheelt niet veel, tijd dat ik wakker word zeg ;-). En mijn rouge. Anders ben ik een bleekscheet.
          Ik ga eens verder. Bedacht net dat het slim was mijn strijkplank midden in de kamer te zetten, strijkijzer erbij en dan de kleren weggooien. Lijkt het net alsof ik veel gedaan heb. Slim he? ;-).
          Jij ook een hele fijne dag wijffie 😀

          • Bettina zegt:

            Yep, dagingprimadageklieder hihi,
            Heeul slim, nog slimmer doen als ik; nauwelijks strijken, alleen het hoognodige de rest zo ophangen dat ze niet gestreken hoeven te worden, alleen af en toe een overhemd hihi
            strijkze! XXX

            • Emmelinda zegt:

              Ja, dat zou nog slimmer zijn. Maar ja, dat kannie omdat het voornamelijk overhemden zijn voor op Marc’s werk. Maar wat niet hoeft dat doe ik idd niet. Ik weet dat Marc’s moeder vroeger zelfs de onderbroeken streek. Mij niet gezien. Moet toch kunnen webloggen, feestboeken en twitteren? ;-). XXX

              • Emmelinda zegt:

                Oh wacht…tweeten (anders krijg ik gezeur met Stef. Die haat het woord twitteren hahaha).

                • Bettina zegt:

                  Ja dat snap ik ook niet hoor, dat werk zoeken (extra strijken whaha) nou ik ben genezen nadat ik als jong meisje elke week zeker acht van die dikke dienstoverhemden van mijn pa (die in het leger zat) moest strijken…en gevechtstunues ook…schrecklich! ;-)) Tweet tweet tweet tweeten heb ik nog nooit gedaan, facebook is door mijn zus gekomen, maar die zit er nu heel weinig, helaas ☺ Zo und nu die beentjes omhoog eh op de bank! XXX

                  • Emmelinda zegt:

                    Oehhhhh, die kreeg je zeker amper gladgestreken al had je het graag?? Vind ik bij sommige overhemden al. En da’s dan nog niet eens dik spul ;-).
                    Ik vind twitter leuk voor kleine dingeskes waar ik geen log van weet te maken. Kleine dingen. En vooral spam hahaha.
                    Ik ga nog effies Songpoppen. Moet Mies afinmaken. Lukt best aardig hahaha.
                    Fijne avond wijffie. Dikke knufff XXX

  10. Goed dat je dit even aan de orde stelt zou zomaar volkziekte nummer 1 bij meisjes kunnen worden 🙂

  11. In de positieve zin want jpuw meisjes zijn niet voor een gat te vangen 😉

  12. Tja ,daar zit ik dan ,ik ben zwaar onderontwikkeld facebookkenner dus heb het afwijkende beeld nog niet ontdekt . Heeft de generatiekloof me uiteindelijk tóch te pakken !

    • Emmelinda zegt:

      Zou toch eigenlijk best handig zijn, die duckfacemondjes als zuignappen in de kloof. Maareuh…je mist er niks aan. Overigens, ik heb ze ook elders gespot. Volgens mij is het een epidemie. Zoek dekking…

  13. Vluchten kán niet meer heb ik gehoord !

  14. tagrijn zegt:

    Toch gaat het vanzelf over zodra ze de juiste Kwik, Kwek of Kwak tegenkomen.

  15. J@n. zegt:

    En het vreemde is, als ze het voor de mannen doen is er hier een man die het beslist niet mooi vind, maar ik ben dan natuurlijk een fossiel.

  16. Je bedoelt toch niet de vleesafdeling van Appie in Haren in Groningen.
    Die hebben ze leeggeroofd?
    Grtz Albert

  17. Nicky zegt:

    Het was mij ook al opgevallen. Gelukkig ben ik niet de enige! Het ziet er niet uit!

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

