Licht in de duisternis

Langs onze tuin loopt een pad. Euh, wacht eens, lopen? Daar krijg ik natuurlijk grappig bedoelde reacties op he en tsja, lieve watzegjemenou-lezers, dat kan natuurlijk niet op zo’n serieuze log als die van mij *kucht*.

*Schraapt keel en begint opnieuw*. Langs onze tuin ligt een pad. Eentje van stenen, geen uit de rivier ontsnapt glibberig geval. Ik mag wel zeggen; een héél mooi pad. Moet ook wel want Marc heeft er veel voor moeten regelen (denk daar dus niet te lichtvoetig over). Alle inspanningen werden extra beloond met een lamp. Zo maar. Want in de avond is het weliswaar nog steeds een mooi pad maar er loopt zoveel gespuis, met die hoekjes er in is het niet echt veilig *schudt met hoofd om kracht bij woorden te zetten*. Geen mooi exemplaar maar ach, een gegeven lamp mag je niet in zijn snoer kijken he?

Tsja, na een jaar had die lamp er geen zin meer in en weigerde dienst. Marc wandelde bij de Arbo-dienst woningvereniging naar binnen om er melding van te doen. Zij schakelden meteen een bedrijf in om er naar te laten kijken. Dit bedrijf vond het euvel meteen maar ze mochten er niks aan doen omdat dit werk was voor de gemeente. Echter, de gemeente had er geen trek in en stuurde het door naar Endinet. Endinet op zijn/haar beurt had geen zin om te betalen en stuurde het terug naar de gemeente. Hierop bleef het stil. En donker.

Nou komen wij eigenlijk zelden in de avond in het gangpad dus het zal ons aan onze bevallige achtersten roesten maar het is een drukbezocht pad en een buurtbewoonster liet vallen (gelukkig niet op dat bijzonder mooie pad) dat ze liever omfietste dan gebruik maakte van dit pad in de avond om thuis te komen. Hierop werd het een principekwestie daarbij issie er gek op, ons Marcske. Beetje zeuren, zuchten en met juridische taal spugen, het boefje. Allicht trok Marc maar weer eens aan de bel nou eens niet bij de buren om daarna snel weg te rennen. Na weer naar elkaar gewezen te hebben werd de lamp vervangen en dacht men klaar te zijn. Maar de lamp zelf was niet kapot, de vóeding. Dat was reeds vanaf het begin bekend. Trots werd verteld dat het euvel verholpen was. Knap want de lamp deed het nog steeds niet. Logisch*.

Marc klom nog maar een keer in de pen zijn toetsenbord en stuurde na een bombrief uitgebreide mail nog eens lichtgeraakt een paar technische mensen op pad. Op ons mooie pad dus. Na weer een lamp vervangen te hebben dacht men van hem af te zijn. Niet dus NANAnanaNA. Inmiddels is er weer telefonisch contact geweest en heeft Marc nogmaals verteld over de voeding in de hoop dat het nu, na meer dan drie jaar, eens opgelost is. Men begon gelijk te smoezen, terwijl men zich lichtgroen en lichtgeel zat te ergeren, over prioriteiten maar beloofde er binnenkort iets aan te doen (hahaha, wat een giller). Toch best knap dit alles; woon je in de zogenaamde lichtstad….

Maar bij niemand*** (en zeker niet in ons gangpad) gaat een lampje branden

*Uitspreken op z’n Duits. Niet dat het iets toevoegt maar dat vind ik gewoon leuk. Klaar**.
**Neenee, niet zeuren befehl ist befehl
***Jaja, bij Marc wel natuurlijk. Duh. *rolt met ogen*.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

51 reacties op Licht in de duisternis

  1. Over kastjes en de muur gesproken…Het zou er donker in je hoofd van worden 😉

  2. ram1955 zegt:

    Onwijs leuk geschreven. (en dat vanuit een duistere lichtstad!)

  3. Spiderwoman zegt:

    Je bent gewoon ècht leuk hè!!!! 😉
    Niks nieuws (z)onder het LampLicht der Zon en Maan, maar mag toch wel even beLICHT worden ❤

    Waaroem moes diederdas Tekst tswiesjen ** auwf Doitsj gusjproggen werdenwordenwürden???? Was iest daaran loik?

    Meis, wat lampzaaaaalig zeg….pfffffffff…..
    Hebben ze nog niet gezegd, welke imbecieleninstantie dan ook, dat er toch nog niemand beroofdaangerandverkrachtinmekaargehengst is, dus dat die lam-preparatie zondegeld is?

  4. Echt waanzinnig he zoiets en het kost gelukkig ook niets al dat geregel en voor niets komen.
    Is vaak zo als men opdracht heeft lamp te vervangen doen ze ook echt niets anders dan de lamp vervangen ook al zien ze zelf dat het probleem ergens anders ligt.
    Ik vind het ook altijd wel leuk dit soort dingen uit te vechten en belachelijk te maken. 🙂
    Of topic, zaten niet alleen vlekken op het shirt ze hadden er ook nog op gekrast met viltstift 🙂

    • Emmelinda zegt:

      Hahaha jij ook al? Marc is er dol op (behalve dan als het iets voor onszelf is he, dan kost het meestal geld hahaha). Bah ja, dat snap ik dan ook niet he. Doe het dan góed. Ben je van het gezeik af. Maar nee, wéér een mannetje op de zaak. Alsof ze gewoon niet willen aannemen wat de ander ontdekt heeft. Dus maar weer een lamp vervangen (hebben zeker nog een boel reserve liggen). Enfin, ik ben benieuwd of dit ooit goed komt ;-).

      OT; hahaha óók nog zeg. Wat een gajes zeg! Zal eens kijken of er nog iets te regelen valt met V. Anish 😉

  5. Ans zegt:

    Ik was van plan iets over de lichtstad te schrijven, maar ik las dat ik daar niet origineel meer mee was! Maar wat een gedoe zeg! En steeds mensen sturen om nodeloos een nieuwe lamp in het lampegat te draaien kost ook klauwen met geld! Voortaan maar een kaarsje neerzetten, misschien daar een foto van opsturen naar de krant….. “donkerste plek van onze lichtstad eindelijk verlicht dankzij inspanningen van de bewoners”. Meestal vinden gemeentes dat niet leuk, misschien komen ze er dan eens echt iets aan doen!

    • Emmelinda zegt:

      Blijkbaar hebben ze daar een potje voor, in ieder geval hebben ze er een potje van gemáákt ;-). Ik snap het ook niet, geven ze je een lamp en dan moet je het maar uitzoeken. Het is dat je er zelf niet aan kunt klooien anders deden we dat zelf wel even.
      Dat is wel een goeie, van die kaars. Marc heeft het de hele tijd al over een stukje naar de krant sturen. Zal het er straks eens over hebben ;-).

      • Ans zegt:

        Misschien wat buren bij elkaar trommelen die een (lantaarn met) kaars buiten zetten. Altijd leuk voor de foto! Lang geleden (ik was nog een peuter) woonden we bij een sluis, het onkruid stond daar erg hoog en mijn vader had er al eens iets van gezegd, maar er werd niks aan gedaan. Er liepen daar altijd veel toeristen en het was geen gezicht. Toen heeft mijn vader er een bordje bij gezet, dat deze botanische tuin de grootste attractie was van Monnickendam (of zoiets). Toen waren ze er ineens heel snel! Maar met Halloween is zo’n donkere steeg natuurlijk geweldig!!

        • Emmelinda zegt:

          Whaahaa, dát vind ik echt humor. Misschien moet ik hier buiten kaarsen ook iets met een bordje doen. En dat terwijl ik vanmorgen wakker werd en me bedacht dat ik een bordje op de deur moest maken. Niet vanwege de donkere steeg maar omdat ik me gek ren naar de deur wegens het colportagevirus. Ik weet niet wat het is maar onze wijk bulkt zeker van het geld? Daar ga ik straks eerst eens voor zitten als ik wakker ben hihi (kan eigenlijk beter eerst uitzoeken hoe die dan aan die poen komen whaahaa).

          • Ans zegt:

            Daar zijn stickers voor te koop, net zoiets als de bekende ja/nee sticker! Ik zal eens kijken of ik die kan vinden.
            In jouw steeg heeft een bordje ook weinig zin, in het donker kan niemand het lezen en overdag denk ik dat het ook geen toeristische trekpleister is, alleen de mensen die het toch al weten zullen het lezen.

            • Emmelinda zegt:

              Ja klopt, daar kwam ik vorig jaar achter. Maar toen moesten we de nieuwe kozijnen (en deuren) nog krijgen en is het er niet van gekomen. Ik vraag me alleen af of ze zich daar wel aan houden. Als ik zeg dat ik geen interesse heb gaan ze ook gewoon door met het verhaal.

              Hahaha ja dat klopt wel IN het steegje maar vóór het steegje kan het wel en net bij onze poort want dáár staan wel lampen die het doen ;-). Ik kan er trouwens wel bordjes blijven plaatsen want het is ook een openbaar toilet. Van de zomer moest ik wel lachen, stond er weer een zijn blaas te legen tegen onze schutting en toen mepte ik er keihard tegenaan. Tegen de schutting he, niet tegen zijn blaas ;-). Ik hoop dat ie van schrik over zijn broek geplast heeft 😉

  6. Bettina zegt:

    Morguh Emm, heb weer zitten schaterlachen, wat een geweldig stukje weer, en dat is echt niet lichtelijk overdreven hihi, ik zie dat pad, niet dat beest dus, zo voor me liggen, door je kleurijke omschrijving! Het zijn ook een stelletje ambtenaren bij elkaar eej, De lamp zal wel scheef hangen (ja heb ik opgezocht, betekent: het geld zal wel op zijn *grinnik*) Maar nog ffkes en ze lopen tegen die zelfde lamp en zullen ze hopelijk gauw het licht zien!
    Fijne dag ondanks het kouwe druilerige weertje meske ☺♫ XXX

    • Emmelinda zegt:

      Heeee wijffie, ook een hele goeie morreguh voor jóu! Zit jij zo maar te lachen op de vroege ochtend? En dat over ons probleem? Gloeiende gloeiende…oh nee, de lamp gloeit niet (meer). Het is toch wat he. Dat gangpad levert eigenlijk nog veel meer logjes op. Iedereen zou zo’n gangpad moeten hebben! Weliswaar met werkende lamp. Wat goed dat je met dit spreekwoord komt, die kende ik nog niet. Zo kan ik mijn licht opsteken (eej he…hoe vin ju die. Ik lijk wel wakker zeg).
      Ik wens jou ook een heeeeeele fijne dag, geniet er maar lekker van. Hebben je mannekes vanmiddag vrij of moeten ze ook de deur uit met kinderpostzegels? Dikke knuffff XXX

      • Bettina zegt:

        Ja heeeul wakker was je al en het was nog lange nie vier uur hahaha
        Yep, Robin is op pad, die had er al verkocht voordat ie thuis van school was hihi, jongste mag volgend jaar ☺ (die heeft een jaartje langer gekleuterd en zit dus in groep 6).
        Nou meske toedelodokie schon wieder (ben groentesoep with schenkel aan het maken (geen cup a soup ;-)) lekker met stokbrood/broodjes en roomkaas, jammie!) hadoe!

        • Emmelinda zegt:

          Goed he? Mag wel in de krant hihi.
          Wat goed van Robin, had ie moeders op het schoolplein te pakken? De school van de meiden ligt in een andere wijk. Dan gingen ze vanuit school meteen in die wijk te keer, hadden ze dat alvast gehad. Niet dat ze veel scoorden. Is een kinderrijke buurt, die hebben natuurlijk al aan vriendjes beloofd om te kopen. Maar het idee he ;-).

          En, hoe was de soep, heb je lekker gesmikkeld? Ik heb de sjinees van gisteren opgewarmd. Euh, het eten he…klus geen mensenvlees nie 😉 Doeiiiiiiiiie

          • Bettina zegt:

            nee kooknie, nogal taai zo’n chinees (sambal bij ☺) Yep, was al aan het handelen die Robin whaha, yep leuk dat fanatieke! Heerlijk soepie, helemaal op ☺ nah meske have a nice day (zong Jon Bovi ook altijd grinnik, toedeledokie! XXX

            • Emmelinda zegt:

              Hahaha, helpt soms als je ze laat sudderen. Euh, heb ik ook maar van horen zeggen whahaaa.
              O grinnik, mocht ie niet weten wat ie later worden wil dan weten wij wel iets voor hem he ;-).
              Ik wens jou ook een heeeele fijne dag (had net Joofje op Songpop. Goed geraden natuurlijk hihi *klopt zichzelf op borst*). Ik hoop dat de regen zo verdwenen is! XXX

              • Bettina zegt:

                Ach ja sudderen, als hachee *jammie* hihi
                Ja tuurlijk, die verkoopt zichzelf wel die Robin whahaha (lekker ding ♥)
                Tuurlijk witte gij alles van d’n Joof! ♫ Hier is het nu redelijk zonnig, maybe in die eh Lichtstad ook?! ♫♫♫X (vooruit nog one kissje ☺)

                • Emmelinda zegt:

                  Ja mmm, hebben we vanavond. Dat wordt smullen en wee degene die van mijn bord prikt. Nee geintjuhhh:D.

                  Hihi, lieve mams 😉

                  Op de wc staat een radio (ja erg he) en daar was net Joofje op. Ben ik maar even blijven hangen hahaha. Moest ik aan jou denken maar voornamelijk aan Joof, sollie.

                  De zon schijnt nu effies. Maar voor hoe lang? Ik hoop dat Steffie droog uit school komt. Al heeft ze er op de terugweg iets minder problemen mee. Vervelend blijft het natuurlijk ;-).
                  (((HUG))) (weer eens iets anders hihi)

  7. Na het lezen van je log weet ik bijna zeker dat jij het licht bent in de duisternis in jouw gezin. 😉
    Saludos de Mara vanuit een niet koud (23 graden) maar wel half bewolkt Sevilla.
    Het is hier dus ook een beetje herfst geworden.

    • Emmelinda zegt:

      Hahaha Albert toch, dat is teveel eer al is dat natuurlijk helemaal waar wat je daar schrijft maar ja ik ben en blijf bescheiden he. Ik ben hopelijk niet gewogen en te licht bevonden ;-).

      Ah, dat is nog een heerlijke temperatuur, geniet er maar lekker van!

  8. Tjeetje mina unglaublich 😉

    Nee even serieus, wat ik mis kan me ook ontgaan zijn, maar dat jullie 3 jaar het heft in handen hebben genomen en dat *degene die omfietsen en er ook aan wonen* de buurt zich er min of meer aan onttrekt, niet dat zoiets een zeldzaam fenomeen is,klagen ja ondernemen ho maar 😦

    Dat licht zal in hun lampje zelden of nooit branden,wellicht ligt dat aan de voeding 😉

    • Emmelinda zegt:

      Hahaha ja dat is ons ook al opgevallen. Dat zijn dus die mensen die klagen over het piepje en zogenaamd naar de woningbouwvereniging zijn geweest. Die hebben me toch problemen joh, al moet ik zeggen dat ik het ook best akelig vind als ik de groenbak voor aan straat wil zetten. Ik vertik het om ‘m door het huis te slepen maar onze buren doen dat dus nou is het daar binnen toch al een zwijnenstal dus ach. Die klagen ook over piepjes. Maar niet waar het hoort. Wij worden waarschijnlijk overal aangewezen als die zeurpieten. Marc heeft destijds ook de parkeerabo’s geregeld voor onze straat. Had je ze daarvoor moeten horen. Reuzehandig, zo’n Marc in de straat. Al zullen instanties daar heeeeel anders over denken hahaha ;-).

      Hihi, misschien teveel E-nummers gehad ;-). Die waar ze géén energie van krijgen en het lampje van uit gaat 😀

  9. J@n. zegt:

    Eén voordeel heeft dit geval wel opgeleverd, een duidelijke uitleg van de doelmatigheid van de gemeente Eindhoven, het konden wel ambtenaren zijn.

    • Emmelinda zegt:

      Hahaha, je zou het bijna denken he? Ik weet nog een mooi onderwerp; een bepaald plein in het centrum waar kapitalen aan uitgeven is maar voor de zoveelste keer iets aan moet veranderen. Maar goed, een voeding aanpakken is te veel werk blijkbaar ;-). Kost niks in vergelijking, dus dan blijft dat liggen. Euh. Hangen 😉

  10. Deze ambtenaren zijn door Marc zeker té LICHT bevonden voor hun taak !

  11. roadlaura1969 zegt:

    Dacht het,dat lichtje ging gelijk op bij mij 😉
    Die ambtenaren hebben bij het binnenkomen van marcs mail roodlicht hahaha
    Euhh en die buren hebben een kortsluiting in hun bol, alhoewel ze heel geraffineerd misbruik maken in het donker van jouw lichtje marc 😉

    • Emmelinda zegt:

      Roodlicht? Oh hahaha ik hoop dat ze niet bijbeunen dan ;-). Beetje bij verdienen hahaha.
      Kén je mijn buren? Je omschrijft ze perfect! Ik zou eigenlijk willen zeggen:”Geen idee hoe ik hier terecht gekomen ben” maar dat maakt in dit geval niet uit. Zij zijn (die van nr dinges en die van hiernaast) hier later komen wonen. *zucht*.
      Ik geloof dat ik nu niks meer weet met licht en lamp. Dan brabbel ik gewoon wat over lichtblauw, lichtroze en lichtbruin hahaha 😉

  12. youke zegt:

    Ze vatten het allemaal wel erg LICHT op! Stelletje ambtenaren.
    Media aandacht erbij (niet zo’n plaatselijk suffertje, gewoon de nationale) en het zal in een oogwenk geregeld zijn.

  13. Nicky zegt:

    Al geprobeerd te struikelen in het donker en een whiplash te claimen bij de gemeente?

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

