Prikker-de-prik

Mmmm, ziet er lekker uit he?

In een telefoongesprek had mijn vader het ineens over mensen (bekenden/familie) die met hun vork ongevraagd van je bord prikken en dat hij dat vervelend vond. Ergens begrijp ik dat maar zelf heb ik er geen problemen mee. Ik vond dit fascinerend en vroeg hier aan tafel wat zij hiervan vonden (mijn gezin, red.). Van Marc weet ik dat wel, kom niet aan zijn bord want dan is het oorlog *graaft kalashnokiv uit en stoft loopgraaf af (jaja, andersom. Weet ik ook wel: stoft loopgraaf af en graaft kalashnikov uit**)*.

Wat ik dan zo fascinerend vond? Nou, waar komt dit eigenlijk vandaan? Is het hygiëne? Is het zorgen voor jezelf zodat je niet met honger komt te zitten, jouw buit? Ja, dat het vervelend is vanwege het fatsoen snap ik. Dat doe je niet. Maar toch zijn er best veel mensen die dit wel gewoon zonder te vragen doen. En waarom mogen verliefde stelletjes dit wel? Ze voeren elkaar zelfs. Wanneer gaat dit over van écht samen eten naar gewoon samen eten? En waarom is het eigenlijk zo ontstaan dat dit fatsoen is? We hebben eigenlijk eten in overvloed? Toch? We zullen van één brokje minder toch niet meteen doodgaan? Heeft het te maken met de oertijd? Oh mooi he, al die vragen achter elkaar? <——— Kijk nou, weer eentje!

Ik plaatste deze vraag uit nieuwsgierigheid in het kort (want; 140 tekens) op twitter ja, vet balen he dat er hier geen limiet is. Was je hier zo klaar geweest. NANAnanaNA. Gewoon eens kijken wat er zoal uit zou komen. De meeste reacties gaven aan dat men er niet van gediend was dat een ander van het bord durfde te prikken zonder vragen. Hier aan tafel deed ik het op z’n Hondjes. Nee viespeuk *doet “tssk tssk”*, niet van dattem, nee gewoon de uitkomst van de peiling bekend maken zoals Maurice de Hond dat doet. Let dan ook op die hoofdletter ja *schudt hoofd vanwege onbegrip*. Hierop begonnen we weer met onze “discussie”.

Ik vertelde Spiderwoman (nee, niet de vrouw van. Alhoewel. Wel vrouw van. Maar niet van hém) voor de gein over dit vraagstuk en zij vond ‘m ook al zo fascinerend. Tuuuurlijk. Ik vraag niet zo maar wat *kucht*. Net zoals ik zou zij ook geen problemen hebben met ongevraagd van haar bord prikken. Haar man echter wel. Ze zette deze vraag op een vragensite waar zij aktief is. Een handjevol lezers was bereid om het achterste van hun tong (waar vast net een hele maaltijd zonder te delen langs verdwenen was richting huig) te laten zien. De uitslag hiervan deelde ik (ha! net Facebook) aan tafel. De rollende ogen en de klaagzucht negeerde ik. Hoezo “alweer” zeiksnorren?

Ondertussen ben ik dit hele vraagstuk zat. Voor mezelf heb ik het antwoord wel gevonden. Niet dat ik er iets mee opschiet. Zal er niet gelukkiger door worden of een inzinking krijgen. Ik vond het gewoon grappig. Marc en de meiden zijn ook blij. Dat ik klaar ben met mijn vraagstelling* (maar ze moeten niet te vroeg juichen, ik heb alweer iets nieuws, ghehehe) dus.

Vandaag graaide Marc in het voorbij lopen in het bakje nootjes van Stef. Marc dus he.

Ik geloof dat ik binnenkort de vragenlijst maar weer eens uit de kast moet trekken

*Helemaal. Maar goed, als u -lieve watzegjemenoulezer- graag tóch even uw idee hierover kwijt wilt, ga dan gerust uw gang *doet vingers in oren en lalt een liedje*
**Helemaal niet. Ik stof natuurlijk de kalashnikov af en graaf een loopgraaf uit. Kalashnikov ja. Mijn Uzi is in de reparatie.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

87 reacties op Prikker-de-prik

  1. Ans zegt:

    Uhhh, nou…uhhh…ongevraagd vind ik meestal niet goed, maar het hangt er wel vanaf WIE het is en HOE (en natuurlijk WAT, want ik wil mij de kaas niet van het brood laten eten). Als het een beetje plagend gaat kan ik veel hebben, als het stiekem gaat niet! Pikken uit schalen als ik eigenlijk klaar ben maar nog een lekker aardappeltje of zoiets zie doe ik regelmatig (in restaurants!) (nou lijkt het net alsof ik zo vaak in restaurants zit, dat is niet zo, maar de keren dat ik er ben doe ik dat vaak!

    • Emmelinda zegt:

      Ahaaaa beetje pikken he? Hahaha. Maar idd, dat “mag” dan weer wel he. Daar zal niemand iets over zeggen want men is klaar.
      Toch is het vreemd he, dat het uitmaakt hoe, wie en wat men dan van je (in het algemeen) bord p(r)ikt? Ik vind het echt fascinerend hahaha. Er is dus ooit verzonnen dat het niet mag. Het is niet netjes. Waarom dan niet? Och…begin ik weer he *gaat op handen zitten*

  2. Spiderwoman zegt:

    Heej heej heej….wat zien mijn ogen NOU weer????
    Komt een mail binnen van je; gezellig dus: pak koffie en peuk en start het hele leesgebeuren op…. mmmm, titel klonk bekend *jaja, mijn oren doen ook mee!!!*… foto verduidelijkt nog meer mijn donkere duistere vermoedens en jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa hoor… EN mijn alterego wordt genoemd.
    Lekker *neemt een slok bruine drab* ben jij! 😉
    Oooooooow heeeerlijk, wat voel ik me vereerd waaaaaaaahahhahahaha.
    Zullen we dan maar 2-stemmig een liedje lallen?
    Voorstel: “samen eten”?
    http://www.kinderliedjes.info/html/alfabetisch/liedjesS/smakelijk.eten.htm

    • Emmelinda zegt:

      Heeee Spinnepin, goeie..euh…bijnamiddaggies! Ik had ‘m je eerst willen doorsturen zodat jij je er op voor kon bereiden (met een snufje zout en vooral veel peper) hahaha. Maar nee, dít vond ik dan toch weer iets leuker NANAnanaNA.
      Gaan we het hier gewoon proberen he, al hebben we er ondertussen de buik wel van vol (gedeeld of ongedeeld hahaha) *schudt flink met hoofd*. Eens kijken wat er volgt hihi.

      En bedankt hè…zit ik met dat liedje in mijn hoofd. Hahaha

  3. Spiderwoman zegt:

    Inmiddels aan de lunch: achterdochtige blik in den oogkes, vork in de aanslag voor hap danwel gemene steek *ik heb geen angel*, armen rond het bord ter bescherming van bammetje met gebakken ei en kaas typisch spinnenvoer. Snelsnel al prikkend in bam en lucht achter de huig werken die handel.
    En toen bleek….. dat deze spinnendame geheel alleen (maar niet eenzaam) haar voer had verdedigd tegen…. uh…. gebakken lucht???
    Pffffff….. voer voor een psychiater. Had me nou maar voorbereid…. LOL

    Ben benieuwd naar de reacties meis!!

    • Emmelinda zegt:

      Zo heee, heppie ff mazzel dat je zoveel pootjes hebt. Als ik de mijne rond mijn bord drappeer heb ik niks meer over om in een eventueel bammetje met ei te snijden ;-). Ik eet alleen nog maar tosti’s. Zie daar maar eens een stukkie van te bemachtigen ghehehe.

      Ha, da’s mooi, van licht (of juist géén licht) naar (gebakken lucht). Eens kijken wat we morgen doen. Lacht? Hahaha (kijk, werkt meteen).

      Ikke ook, wijffie. Offe nee wacht, ik was er klaar mee *kucht* (die verrekte hoest ook).

      • Spiderwoman zegt:

        Morgen niks hè? Overmorgen mag je pas weer…..neheej, nie overmorgen pas lachen (leuk gevonden van je :-)), dat mag nu ook.
        Ja, al die patjes zijn soms erg handig: in 1 de vork, ander het MES (gnagna), 3e de lepel, 4e de Uzi hoezo reparatie? Jouw Uzi is mijn Uzi, Snoezie en dan heb ik er nog 4 over om ongelooflijk goor te schransen.
        Lastig hè, dat gekuch, neem een Fishermans Friend: meteen de traaaaaaaanen over je rug!

        • Emmelinda zegt:

          Oh ja. Rustig aan doen had ik gezegd he? Pfff. Kleerutooknooit;-)
          Whaahaa over dat ongelooflijk goor schransen heb ik ook nog ergens een log *wijst naar archief*. Ja wijzen ja. Gij dacht tognie da ik da ging liggen zoekuh he? ;-).
          Tranen over mijn rug? Zeg spinnekoppie, zo lening ben ik nou ook weer niet. *gaat stiekem toch proberen*

          • Spiderwoman zegt:

            Als ik weer uit mijn toetsjes bent gekropen (zie bij Bettina) dan zal ik es efkes naar je
            (ge)wij(s)ze woorden kijken.
            Pas op jezelf wijfske, niet in de dubbelgedraaide flikflak belanden 😉

            • Emmelinda zegt:

              *strijkt over piepklein hart* Ik ben even voor je in het archief gedoken *trekt badpak uit en legt flippers aan de kant*. Komt ie: https://watzegjemenou.wordpress.com/2007/01/14/watsmakjemenou/.
              Kan het beter even aan Steffie vragen, die is me toch een portie lening (zonder te prikken hihi)…

              • Spiderwoman zegt:

                Haaaaaaaahahahahaaha: 5 jaar na dato heb ik er erg om moeten lachen!! Thanx!!! 🙂
                En zooooooooooooooooooooooooooo herkenbaar *neenee, niet bij “mijn” bloedje of bij onszelf Hoogst Persoonlijk* Brrrrr, ik ben er ook allergisch voor.
                Geen gesmak, geen geperste gassen uit de onderdelen noch uit de bovendelen, geen ellebogen op tafel, niet praten met de muil vol en al helemaaaaaal niet “vol”…. yèk.
                Streng, maar rechtvaardig, assertief en consequent. ZO doen wij spinnen dat!!!
                *Pinkt traan der herinnering weg…2007….*
                Heet hè, die Fishermans Friend….

                • Emmelinda zegt:

                  Hihi, echt oud he? Als het in boekvorm geweest was moest je het bijna met van die handschoentjes aan lezen ghehehe ;-).

                  Wálgelijk he. Ik kan met open mond (ja dan wel) kijken naar wat anderen aan tafel voor elkaar krijgen. Noem een gat en er is wel iets mee uit te vreten hahaha. En bij die kleintjes kan ik me er nog enigzins iets bij voorstellen. Maar er zijn best veel volwassenen die net zo’n smerige eetgewoonten op na houden. Als het nou express was….

                  Kwist helegaar niej dat jij gesponsord werd door FF?

                  • Spiderwoman zegt:

                    Ligt het aan miij, of worden we dunner en dunner??? Geeft niet hoor, maar straks staan er alleen nog maar letters onder mekaar hahaha.
                    Nou heej, daar zou ik dus GEEN SECONDE een miniprikje van een vork mee willen wisselen….
                    Forever Friends bedoel je? Zijn we toch gewoon moppie Niet vies doen nou hè? Zonde van je avondhap ❤ 😉

                    • Emmelinda zegt:

                      Ja, dat we dat nog eens kunnen zeggen he? Ik denk dat zo ook geen gratis reageervenstertjes worden uitgedeeld, er zit een limiet op. Maaaar ik weet wel een oplossing hihi, ik ben niet voor één gat te vangen ;-).

                      Nope, ik ook niet. Nog geen cocktailprik(kert)je! No way.

                      Vies doen? Wie ikke? Moi? *kijkt onschuldig*. Ja, lang leve Katrien he? Hihi :D. Oh. Daar zou ik ook eens een log over kunnen schrijven! ❤

                  • Bettina zegt:

                    ☺☺☺☺☺ ben een partij melig!!!

                    • Emmelinda zegt:

                      Heb ik nou nooooooooit last van *verstopt groeiende Pinokkioneus achter handen*. Lekker is dat he? Mijn gezin denkt er anders over zeurpieten en zoeken dekking als het weer zo ver is 😉

  4. Bettina zegt:

    Whahaha grappig onderwerp en die reacties tussen jou en spiderwoman zijn ook hilaaarisscch hihi!
    Nah…niet iedereen mag ongevraagd van mijn bord mee-eten; de kanjers en manlief echter wel. Nou vooruit, zuslief ook nog maar verders…afblijven! (Zegt iemand die net genezen is van een kkkk’s verslaving -jeweetwel van die gevallen die bijna van je bord afloópen.en meuren naar stinkdier als je de koelkast opent..;-) en die ik met niks en niemand wilde delen whahaha)…
    Heeerlijk stukje weer (jouw tekst dus ☺) meis! Vermaakze nog verders today! XXX

    • Emmelinda zegt:

      Hahaha zeg maar eens tegen spiderwoman dat ze maar eens een (gast)log in elkaar mag spinnen. Kan ze best. Naar mij luistert ze toch niet, he Spinnekoppie?

      Ah zie je, bij jou is het dus ook geen probleem als het (door) zus en zo (hihi) is. Weet je ook waarom je het van een ander niet p(r)ikt? Vanwege fatsoen of omdat die persoon zélf een bord heeft? Tot zo ver Eva Jinek vanuit de studio.

      Oh gets, ik geleuf dat de eerste tijd niemand van mijn bord kan prikken. Mijn honger nee, niks kindertjes in Afrika blablabla is nu voor een poos flink verdwenen. Dát meurt eej! Is er wel iemand die dat van jouw bord prikt in je omgeving eigenlijk? Is ook handig, eindelijk iets voor jezelf hihi ;-).

      Thanks wijffie (ook voor jouw bijdrage, ook al ben ik klaar met het onderwerp *kucht*). Jij ook nog een hele fijne dag! XXX Ik ga nu chocolaboodschappen halen. Doehoeeeeeeeiiiiiii

      • Bettina zegt:

        Nou Eva ;-)) die kinderkes uit Afrika hebben nieeenseenbordnie ;-))en hou eens op met kuchen joh, doe wat aan die hoest *proest* ;-)) have a nice evening my dear ☼♫☺

        • Emmelinda zegt:

          *sabbelt op Stophoestjes* (Overigens is dat niet verzonnen, ik ben al ruim een half jaar ernstig verslaafd aan die snoepjes. mmmmm). Nee en als ze een bord hadden dan konden ze het niet eens afwassen na het etuhhh ;-).

          Jij ook een heeeeele fijne avond! ❤

          • Bettina zegt:

            ☺☺☺ (goed voor mijn buikspieren *welke?* die slappe lach whahaha

            • Emmelinda zegt:

              Hierzo, kijk maar *schuift vetkwabben eigen buik opzij en wijst*.

              Is ook toevallig dat je over de slappe lach begint. Zat hier net te broeden op een logje over een uitje naar Movie Park waar ik de slappe lach kreeg omdat het allemaal zo onnozel ging. Weet nog niet goed wat ik er mee moet, komt vast goed ☺☺☺

            • Spiderwoman zegt:

              Heej, ik kan niet meer bij “mij” reageren…. wazdânou??? Naja, dan maar onderaan…????
              Anders word je hier wel melig Bettina; goed voor de lever, dat schuddebuiken 🙂 🙂
              Ooooooonee, Ems, geeeeeeeeeen Katrienlog; ik heb Katrienpatent. Gaat je een boel poen kosten 😉 1x mijn naam GEbruiken okee, maar daarna is het toch echt panklaar, mèt of zonder prikkende vorken zwaait met Uzi in alle 8 patjes: vast oefenen voor de nieuwe sport op de Olympische Spelen, maar dan zonder z en met “enwerpen”

  5. Bettina zegt:

    ohhh waerg: moet zijn in de eerste regel ‘tussen JOU en ….’ solly!

  6. Bettina zegt:

    whahahaha ja ☺☺☺ (ja gij spiderwoman hihi)

    • Spiderwoman zegt:

      *PROEST, wéér een slok koffie tussen de toetsjes….
      AFBLIJVEN GIJ geleedpotige jatter!!! Sjoet, die huisdieren ook….
      prikt met vork een stukkie mee
      😉 🙂

  7. Ongevraagd iemand iets van MIJN bord laten prikken? Ik dacht ’t niet! Nou ja, of het moet iemand zijn waar ik een zwak voor heb. Voor Kind of Lief. Maar dan nog maar heeeel af en toe, en zéker niet als ik bitterkoekjesijs met slagroom eet!

    • Emmelinda zegt:

      Hahaha, mooi wat dit teweeg brengt. Alleen het idéé dat iemand iets van het bord p(r)ikt al. Maar weet je ook waarom? Vanwege het fatsoen of dat ze zelf maar voor hun eigen maag moeten zorgen? Ik snap het wel hoor, daar niet van. Het is alleen zo komisch dat het zo diep zit bij d’n mensch. Oh wacht. Ik was er klaar mee he? hihi 😉

  8. Nou wij hebben zojuist hier óók beschaafd “een vorkje” geprikt en ik ga je hier niét de ogen uitsteken door de maaltijd te beschrijven maar die is met een smak in het maagdarmkanaal terechtgekomen 😉

    • Emmelinda zegt:

      Ogen uitsteken? Omdat ik het over mijn kalashnikov had? *verstopt wapen achter rug*. Dat was een geintje hoor *verstopt ook groeiende neus achter rug*.

      En, heb je van jouw bord laten prikken? Oh nee wacht, ik was klaar met dit onderwerp he? Nou ben ik toch wel heeeel sgieuwnierig naar wat je dan zo lekker je huig afgewerkt hebt? 😉

  9. Bella – ons huiskonijn – is helemaal erg. Als ik een banaan of kruidnootjes eet, komt ze het uit mijn mond zitten kijken. Draai rondjes om mijn been. ‘Opzouten, Bella’. Bijt met haar tanden in mijn broek. ‘Bella!’ Zet haar tanden in mijn tenen. Maar goed, ze bedelt tenminste niet als ik ijs eet…

    • Emmelinda zegt:

      Hahaha dat weten veel mensen niet he, hoe leuk een konijn kan zijn. Dat rondjes draaien herken ik van onze huiskonijnen maar het eten uit de mond kijken niet. Dat is dan weer iets voor onze maffe kat. Die klimt bij wijze van spreken in je nek om er vlakbij te kunnen komen. En helemaal voor ijs met slagroom ;-).

  10. Altijd de pest er in gehad als mijn vader, hij is al heeeel lang geleden †, iets wegprikte van mijn bord. Heb het daarom nooit bij mijn eigen kinderen gedaan. Ook niet bij de kleinzoon. Ik vind het een hinderlijk gedrag van oudere mensen.
    Groeten vanuit Sevilla, saludos de Albert

    • Emmelinda zegt:

      (Ik zie net dat jouw reactie weggeprikt was, die vond ik tussen de spam. Maar hij staat waartie hoort ;-)).

      Ja, dat begrijp ik heel goed. Is net zoals er bij Marc thuis niet veel geld was en wanneer er gegeten werd men met de armen rond het bord zat om de boel te beschermen. Je moet ook echt niet aan zijn bord komen, dat zit er gewoon nog in. Ik heb uit mezelf ook totaal niet de behoefte om zo maar van een andermans bord te prikken, ik heb zelf meer dan genoeg. Zeker als ik er toch maar spijt van krijg als ik weer eens op de weegschaal spring hahaha ;-).

  11. tagrijn zegt:

    Dat doet me denken aan een tante en oom waar ik wel eens mee moest eten. Maar je moest daar bidden voor het eten. Dus stijf ogen dicht. Deed ik mijn ogen weer open was het stukje vlees van mijn bord verdwenen en zat mijn neefje met een onschuldig gezicht voor zich uit te kijken. Nooit begrepen waar hij het liet.

  12. We zijn het hier niet gewend inderdaad en zolang ze niet aan mijn vlees komen mogen ze alles pikken 🙂
    In Griekenland is het heel normaal om een bord in het midden te zetten en er allemaal vanaf te pikken, heeft wel iets gezelligs natuurlijk.

    • Emmelinda zegt:

      Hahaha het gaat gewoon om het vlees he? Oeh ja, als ik moest kiezen wát er dan gep(r)ikt mocht worden dan bleven ze van m’n lappie af hoor ;-). Héérlijk.

      Ja, daar zeg je wat slikt grappen over Griekenland in zonder te delen. Als we bij onze favo Griek zitten te eten komen ze idd meteen met extra bestek aanwandelen als je iets bestelt zodat je er sámen van kunt genieten 😀

  13. J@n. zegt:

    Hier doe ik niet moeilijk, maar ik heb wel altijd mijn colt onder de tafel.
    Ze blijven gewoon van mijn bord af, ik ben niet meer van dat primitieve, vroeger at men met z’n allen uit dezelfde pan, dat doen ze bij andere culturen trouwens nog wel, maar dat is niet mijn cultuur. Ze blijven van mijn bord af, ggrrrrr!!!

    • Emmelinda zegt:

      Hahaha héél goed J@n, het moet verdeurie niet té gezellig worden aan tafel he. Hup, wapens in de aanslag. Wel een goed idee, die colt. Past iets beter in mijn handtas. Straks maar eens even een bestelbonnetje ergens invullen ;-).

      Ook jij bedankt voor je bijdrage, ik vind het grappig om te lezen hoe of wat. Maar, om er toch even op door te gaan, komt dat omdat iedereen maar voor zichzelf moet leren zorgen of omdat het niet fris is? O wacht. Ik had geschreven dat ik er klaar mee was he 😉

  14. Spinnetje zegt:

    He….bespeur ik hier nu nog een ‘spinnerige’ vrouw 😉
    Maar om bij het onderwerp te blijven….zoonlief heeft er wel een handje van om als hij zijn bord leeg heeft bij mij nog verder te gaan. En natuurlijk worden dan de lekkere dingen ingepikt, het laatste stukje kibbeling of het laatste patatje. Het gebeurt nou nooit als er nog spruitjes ofzo op m’n bord liggen (niet dat we die zo vaak eten, maar het is het idee).

  15. Prikker de prik wordt gewoon op de grond gegooid. zie onze laatste log.

  16. Nu niet in de spambox onze reactie?

  17. Ik vraag me bij dit onderwerp ietts anders af,waarom als ik zelf iets noet graag heb er niet gesnaaid word en wanneer ik geniet er weleens gesnaaid word ? Dat heb doe ik vica verca ook, maar bij andere zou het gewoon niet bij me opkomen 😉

    • Emmelinda zegt:

      Hihi, wat een vraagstuk he? Jammer is dat he, als ze je nou op die manier, als het niet zo lekker is, snel aan een leeg bord zouden helpen maar niks he. Alsof ze het voelen het gespuis, Misschien kijk je te blij bij het eten en nodig je ze op die manier uit. Nors kijken in het vervolg Lau. Dat lijkt me het best. Hahaha. Of ook een geweer aanschaffen. En een muurtje bouwen van je aardappelpuree zodat ze niet op je bord kunnen kijken. Lijkt me ook best slim. Hihi.

      Prik jij zelf nooit bij een ander van het bord, ook niet gevraagd? Bedoel je dat? Ik heb dat dus ook. Of ik moet heel benieuwd zijn bij nieuwe gerechten in een restaurant dat ik wil weten wat de ander zit te verorberen. Kan me het niet herinneren *verzwijgt Alzheimer light*. Meestal vraagt Marc mij of ik wil proeven voordat ik door heb dat ik misschien wel wil proeven. Hij vraagt het best vaak. Verdacht eigenlijk. Volgens mij lust ie het gewoon niet en hoopt dat ik hem van zijn voedsel af help whaahaaa.

      Over voedsel gesproken…ik moet nog steeds iets op tafel kwakken. Ga ik nu maar eens doen. Die aardbevingsgeluiden die je (misschien) hoort komen van mijn maagstreek ;-).

  18. Melody zegt:

    Hallo, wat leuk dat je je hebt opgegeven voor de Herfst Loghop! Ik heb je naam er inmiddels bij gezet. Het aantal deelnemers is nog wel te laag, misschien wil je de loghop op jouw log promoten zodat er meer mensen van op de hoogte zijn en zich dan hopelijk ook aanmelden, je mag daarvoor de afbeelding van mijn log halen om te gebruiken.
    Even duimen dus dat er nog meer deelnemers gaan komen en dan zie ik je dinsdag bij de Loghop !

    Groet, Melody

  19. Nicky zegt:

    Goh. Nooit over nagedacht. Wij pikken alleen van elkaars bord wat de ander niet lust. Netjes, toch? Ik moet overigens ineens aan mijn (lang geleden overleden) oom denken die altijd zei “ze mogen op het randje van mijn bord schijten. Als ze maar niet spetteren.” (wat dat hiermee te maken heeft weet ik ook niet, ik moest er gewoon ineens aan denken)

    • Emmelinda zegt:

      Hahaha jaaaa dat zei de moeder van Marc ook altijd als het niveau aan tafel daalde *giechelt*. Mooie uitdrukking he (euh is dat even een toepasselijk woord, ghehehe).

      Maareuh, dat is inderdaad netjes. Scheelt weer een boel weggooien 😉

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

