(P)INKopen

Kijk, hier is ze dan.

Dat ik dol op muziek ben is nu vast wel duidelijk (pas op he of ik smijt er nog wat linkjes tegenaan hiero, ghehehe). Dat mijn meiden, vooral Mies, hiermee besmet zijn geraakt vind ik dan ook niet vreemd. Beetje teveel met de paplepel ingegoten vrees ik wat heet, de hele pan d’r in gemikt!. Sinds een paar jaar is er nog een ander virus bij gekomen; het concertvirus. De sfeer, de fans, de muziek en noem maar op. Ik kan niet anders dan gelijk geven.

Daarom begreep ik ook zo goed dat Mies naar een concert van Pink wilde. Maar omdat de site waar je veilig tickets kunt kopen nogal vreemd deed de laatste keer vroeg ze of ik met mijn laptop standby wilde staan zitten. Zo hadden we dubbel veel kans op kaartjes mocht de site vastlopen op een van onze laptops.

Zo zaten we dus klaar voor de aanval, vrijdagochtend om 10 uur. Sites ingelogd, laat maar komen die hap. Maar die hap kwam niet vast van het bord gep(rikt) . Site overbelast. Ik weet niet of die mensen daar weten wat ze mij aandoen *prikt in voodoopoppetje*. Mies die rood aanloopt, met het hoofd tegen de tafelrand beukt greent* (straks zitten er allemaal deuken in en wie komt dat maken?) en de neiging krijgt met spullen te gaan smijten.

Wat we ook probeerden, we kregen geen kaartjes. Stug gingen we door, waren ze nou helemaal van de pot gerukt? Nou had Mies zitplaatsen nodig omdat zij met een vriendin gaat en deze die dag nog eerst naar school moet (braaf he?). Scheelt dringen voor de deur en rennen om een plek vooraan in de zaal te krijgen. We hielden twitter in de gaten of er überhaupt wel kaarten verkocht werden. Hier zag we dat meer mensen er niet doorheen kwamen. Joost mag weten wat het probleem nou was *whatsappt met Joost*.

Mies probeerde, nadat ze van de beademing gehaald was, nog even of ze dan toch niet tickets kon krijgen bij de staanplaatsen. Dan maar ergens achteraan staan, áls ze maar kaartjes hadden. Alleen wanneer ze 1 ticket vroeg ging dit. Ze bestelde via haar laptop de ene en vroeg mij een andere te bemachtigen op de mijne.
Na nog een paar keer proberen, veel bloed/zweet/nee geen tranen, lukte het eindelijk en zijn de twee kaartjes gekocht *doet “High-Five” met Mies* (nog een geluk dat ze niet met z’n 7-en gaan ofzo).
Niet lang daarna vernamen we dat het concert al helemaal uitverkocht was. Had zij even mazzel!

Alleen…meteen kwam er een melding dat er wegens grote belangstelling nóg een concert kwam. @$#@# Wat nu? Op marktplaats zetten en de gok wagen ze te kunnen verkopen als we geslaagd waren om kaartjes voor het nieuwe concert te bemachtigen zodat ze tóch konden zitten? Terwijl ik de markt op marktplaats bestudeerde en alvast de dollartekens in mijn ogen had vanwege vette winst die ik hierop zou binnenhalen keek Mies nog wat rond op internet. Er werd bekend gemaakt dat dit laatste niet waar was (wel dat Mies op internet rondkeek maar niet dat er een 2e concert kwam, red.). Maar goed ook. Ik ben nog niet bijgekomen van dit spannende gedoe *wappert koelte toe*. Als ik dit binnenkort nóg een keer moet doen…

…zie ik echt Pink groen en geel.

*We hebben immers een grenen tafel. Geen beuken. Dus.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

45 reacties op (P)INKopen

  1. Ans zegt:

    Ooooo, wat vervelend als het allemaal zo onzeker is!! Gelukkig heeft ze nu kaarten, al zijn het niet de zitplaatsen waar ze eigenlijk voor ging! De sfeer bij een concert is toch heel iets anders dan een cd draaien!!!!

    • Emmelinda zegt:

      Oh pfff, was verschrikkelijk. Voelt ook zo oneerlijk als je leest dat er al een paar mensen kaartjes hebben maar wij nog steeds in de wachtrij stonden. Toen we eindelijk “door” waren was er helemaal niks meer beschikbaar. Een half uur hebben we geprobeerd. Bezopen eigenlijk he? Crisis maar in een half uur uitverkocht. Op hetzelfde moment was er nóg een kaartverkoop. Vandaar ook deze problemen. Daar wilde Mies ook naar toe en dat doen we samen. Gelukkig hadden we de dag daarvoor al kaartjes gekocht in de pré-sale. Oneerlijk eigenlijk voor andere fans maar ach. Op deze manier konden we kaartjes kopen voor Pink. De vriendin van Mies is waarschijnlijk vroeg klaar op school. Zo kunnen ze er redelijk vroeg naar toe en in de rij “liggen”. Krijgen ze vast nog een prachtplek, vele malen mooier dan een zitplaats ;-). Komt toch nog alles goed he?

      Jaaaaa er komt zoveel bij kijken he, waanzinnig gewoon. Ik vind het super. Alleen al om te zien hoe die artiesten het vinden om op te treden. Te gek 😀

      • Ans zegt:

        Als je nou gewoon weet dat het uitverkocht is is dat wel jammer, maar dan is het niet anders, maar die onduidelijkheid is zo vervelend, er niet door kunnen komen! O leuk, dus jij gaat ook weer een keer mee, gezellig!!

        • Emmelinda zegt:

          Ja psies, als je te laat bent aangeschoven is dat al jammer maar dat had je dan kunnen weten bij grote namen. Hier zaten we gewoon al ruim van te voren ingelogd klaar. De site deed het tot 10 uur. Toen begon de verkoop en weg site…

          Ze had het goed bekeken die Mies, ze vroeg of ik al een kerstkadootje had voor haar. Zo niet dan was dit een idee. Lekker dan, kost me extra poen vanwege mijn eigen kaartje hahaha. Slim kind he? Maar goed, ik mocht kiezen; ja of nee (goh, aardig he?). Als het iets was waar ik geen zin in had was ik ook echt niet akkoord gegaan ;-).

  2. Das de pest van virtueel kaartjes kopen: je kunt degenen die voor je in de rij staan geen pak op hun sodemieter verkopen. Wie weet hoeveel geld dat oplevert, hihi.

    • Emmelinda zegt:

      Jaaaa hahaha, dat zei ik ook tegen Mies, plus dat je nog kon voorkruipen :P. Dat systeem was nog niet zo verkeerd. Nog gezellig ook hahaha. Het is niet van levensbelang dus waar héb ik het over maar toch he ;-).

  3. Maurice zegt:

    hallo emmelinda, vroeger las ik veel bij je, toen stopte jij, en toen stopte ik tijdelijk.
    ik bezoek regelmatig concerten, vreselijk leuk, maar met dat internetbestellen, is altijd een gedoe. heb een vriend, die scoort altijd kaartjes. gelukkig maar. grz maurice

    • Emmelinda zegt:

      Hee Maurice, leuk jou weer te zien. Ja, ik “ken” jou nog. Jij kwam ook in Sittard he ;-).
      Ah dus jij gaat ook naar concerten, dan snap je dat heel goed he…van die sfeer enzo. Wat voor soort concerten bezoek je zoal?
      Ja irritant is dat he, volgens mij komt het doordat ze twee grote namen tegelijk verkopen. Slaat de boel gelijk op tilt. Die anderen naam (The Script, ken je die?) moesten wij óók hebben maar die heb ik in de pré-sale (ook zoiets oneerlijks eigenlijk) al gekocht. Fijn dat jouw vriend dat voor jou regelt hihi, scheelt een boel gedoe ;-).

  4. Kaartjesjacht…. ja dat ken ik wel, doe het zelf ook al jaren 😉 Het leuke is dat het soms via die veilingsites ook nog wel eens lukt maar weet je, meestal lukt het het snelst als je rechtstreeks het theater belt… al met al is het ook een kwestie van geluk want zonder dat kan je het schudden

  5. hartelijkehothulk zegt:

    Nou, breek mij de bek niet open ( lukt je toch niet )
    Onlangs waren er kaartjes te koop voor een “concert” van de HHH
    Moutainbike strandrace.
    Vanaf IJmuiden tot aan Egmond zag het zwart van de mensen.
    Ik kon dat goed zien want stond zelf na 300 meter van de start met een lekke band!

    Als je ook maar ietwat betekent in deze wereld, lopen ze je als gekken achterna!

    • Emmelinda zegt:

      *haalt breekijzer uit schuur*

      Eigenlijk van de zotte he? Er zijn zoveel mensen die goed kunnen zingen maar niet zulke bedragen krijgen. En wat jij nu vertelt…ongelooflijk. Hadden we hier geen crisis? Kijk ook eens naar die rijen voor die nieuwe Iphone…pfffff. Maar ja, ik mag eigenlijk niks zeggen want ik “lag ook in de rij” voor een kaartje. Voor Mies dan. Hihi 😉

  6. J@n. zegt:

    Dus jullie wilden er een handeltje van maken.
    Maar goed dat het niet doorging, lekker pu!
    En maar goed dat die tafel geen ei-ken was, anders had ze die helemaal aan diggelen gebeukt en dan zat je daar ook nog mee, als ze tenminste de stoelen dan niet onderhanden nam, enfin, dan kon je nog altijd op de grond gaan zitten, dat weer wel.

    • Emmelinda zegt:

      *giechelt* Dan had ik EINDHOVENELIJK mijn felbegeerde villa kunnen kopen. Maar ach, hier zit ik eigenlijk ook prima ;-). Wat moet ik nou met zoveel ruimte, dat kan ik dan ook weer allemaal poetsen *zucht*. Dus is het maar goed zo ;-).

      Hahaha, als ze er een deuk in gemept had hadden we die kuil mooi kunnen gebruiken als trog-achtig geval chipskommetje. Weer eens iets anders. Daarna met de Kärcher schoonspuiten en klaaaar. Ideaal.:D

  7. Bettina zegt:

    Whahaha (oh, solly ;-)) Tjee wat een gedoetje zeg ffkes kaartjes bestellen! Gelukkig is het dan toch gelukt, maar je zou er bijna voor je lol niet meer heen gaan! Ja je wordt wel handig dat gesjoemel eh gekoop van kaartjes, maar Mies gaat dus met vriendin deze keer, ook leuk! Ik ga niet meer zovaak naar concerten, maar Pink is zeer de moeite wel waard! Vinhaartegek! Veel plezier alvast voor Mies (wanneer issut?) XXX

    • Emmelinda zegt:

      19 april is het (al dat gedoe nu voor over zoveel maanden hihi). Na het concert van Bieber waar ze ook heen gaat (nee zonder mij, mij niet gezien hahaha).
      Ja, wat een gedoe he? En twee weken geleden zat ze zo met Marc voor kaartjes om naar Usher te gaan. Is het gelukt, zegt die knakker af. Vanwege al zijn werkzaamheden. Nou jaaaa. Is dat geen werk dan? *Rapt:”Ik vind dat stom Oehoeeeehoeeee”*
      Marc had dat ook voor een concert (weliswaar niet met dat gedoe) voor Elton John. Werd het gelijk afgelast omdat er zo weinig kaarten verkocht waren. Ja heeeee.
      Ik vind haar ook te gek maar ik hoef haar dan niet te zien. Mies heeft een cd gekocht dus tegen die tijd ben ik haar (Pink, niet Mies) spuugzat hahaha ;-). XXX

  8. Bettina zegt:

    Whahaha ja Bieber (nee danku ;-)) Rare kwast die (Br)Usher zeg ;-))
    Elton John…raar zo weinig kaartjes (hoewel, in Engeland kennen ze ‘m allemaal nog wel, maar hier? Haha)
    Ja dat heb ik nou (nog steeds) met Robbie Williams, niet live gezien, maar wel heeeul veeeeul live moeten aanschouwen bij schoonzus (elke verjaardag of ander feessie was het weer zover, dan werd Robbie op teevee getoverd…;-))
    XXX groetseltjes…springtnuophaarrooiefietske eh stapt, springen is er echniemeerbijnie ;-))

    • Emmelinda zegt:

      Snap je dat nou? Ik heb ook bedankt voor Elton hoor. Zitten best leuke plaatjes tussen maar een heel concert? Hmmz. En nou issie boos (Elton) hahaha.

      Oeh ja, ik heb dat ook met Robske. Niet dat ik hem ooit live gezien heb of ermee verveeld ben maar gewoon omdat je de tv niet aan kon zetten en hij was er op. Beetje te veel van het goeie zouden we echter geen last van hebben bij Joof he?.

      XXX huphup, sjezen maar 😉

  9. V☺nnieb zegt:

    Eind goed, al goed 😉 nu ook maar hopen dat het concert goed is…Anders is de moeite voor niets geweest. Ik ga 16 oktober ook naar een concert. En idd ik zat, toen, ook om 10.00u in de startblokken, want ik moest en zou kaartjes hebben en dat is gelukt *is heel heel blij* 😀
    Oh je wilt ook weten waar ik dan heen ga..? Ik (nou ja met z’n 5 en) naar KEANE 😀 😀

    • Emmelinda zegt:

      Nee. Wil ik niet weten. Grapjuuuuh. Oeh KEANE, die vind ik ook leuk! Krijg ik Mies vast niet naar toe. Is dat al uitverkocht? Was het bij jou makkelijk gegaan, die kaartjes? Ik heb hier eerder nooit problemen mee gehad. Maar ja nu hadden ze twee grote namen tegelijk. Snap ik heel goed dat 1 minuut over tien de boel plat lag hihi ;-). Geniet er maar lekker van, lekker he, zo’n concert? Ik ben 1 keer geweest waar het niet zo geweldig was. Wel de sfeer, de zanger (Adam Lambert), het publiek maar Paradiso niet zo. Mooi gebouw, maar oeh wat was het druk. Akelig druk. Was zo ongelooflijk heet. Moest echt moeite doen om niet neer te gaan van de hitte ;-). Nooit meer Paradiso voor mij dus ;-). Oh Ik zie het al, HMH he? Prima gebouw! Veel plezier 😀

  10. Nou zeg dan zaten jullie letterlijk op hete kolen,gelukkig is het toch goed gekomen…..pink is goed 😉 Raise your glass

  11. Helaas , ik kán gewoon geen kaartjes via internet bestellen als het op deze manier moet ….ik heb een glázen tafel …héél slecht voor m´n hoofd!

  12. Emmelinda zegt:

    Hahaha, dat is dan zo helder als glas Rietepietz! 😉

  13. Saskia zegt:

    Haha altijd stress om concert kaarten te bemachtigen. Ben al een aantal keren naar Pink geweest. ik sla deze keer dus over. Alvast wel veel plezier voor Mies!

    • Emmelinda zegt:

      Ah leuk, een ervaringsdeskundige :D. Het is dus de moeite waard geweest als ik lees dat je al een paar keer naar Pink geweest bent! Voelt goed, ik ben benieuwd naar haar verhalen. Duurt alleen nog effies ;-). Ik zal het doorgeven, dank je wel 😀

  14. Marika zegt:

    Tegenwoordig haal je kaartjes online, vroeger lag je een hele dag voor het VVV kantoor. En dan nog net mispakken op kaartjes omdat ze net uitverkocht zijn als je eindelijk bijna aan de beurt was aaaaarg!

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

