Watverfjemenou…of niet?

Verven? *rolt met ogen*

Van de zomer* kreeg Marc het op de heupen. Mooi, ik ook. Alleen niet van zijn idee maar van het vele eten. Alhoewel…eigenlijk toch wel. Want die vervelende krantenjongens hadden mijn smeekbedes op twitter natuurlijk niet gezien en bleven stug doorgaan met folders in de bus duwen waarin aanbiedingen stonden van allerlei verfsoorten.

Jawel, geklust moest er worden stond ik daar even met de rug tegen de, o zo mooie, muur. Het beetje zonnige in de kamer (op mij na dan he, ik ben immers het zonnetje in huis *kucht*) zou er aan gaan. De gele muren dus. Dat kan echt niet meer. Op het gevaar af dat het ineens weer helemaal in komt wanneer de muren nét gedaan zijn. Maar ja, de zon gooide de plannen in de war hè toch, wat vervelend. Volgens de potten mocht dit, de verf, niet gebruikt worden boven bepaalde temperaturen en *doet vreugdedansje* die hadden we nu ineens bereikt. Nou ja we…de zon dus en wij mochten er van genieten. Dat deed ik dus ook en niet alleen vanwege de warmte, ghehehe.

Oh, ik wil dat best wel hoor, zo’n mooi kleurtje op de witte muur. Maar ik had liever een toverstokje gehad ofzo. Het verft zo verrekte onhandig in een vol huis *zucht*. Plus nog een handjevol andere smoesjes natuurlijk je bent door de wol geverfd of niet he. Zoals Marc, en nou wil ik hem niet vervelend afschilderen al wordt er dan tóch nog iets geschilderd ghehehe, die ergens in de tuin blijkbaar stiekem een geldboompje heeft staan (hahaha onmogelijk in die rimboe). Want na de muren is de vloer aan de beurt. Nee gekkie, niet om te verven. Vlóerbedekking. Maar ja, wàt? De vloer is niet egaal, de maan zou er jaloers van worden met die kraters en bobbels. Kadootje van de vorige huurder. Maar ja, die afgetrapte zooi past dan niet meer bij die spierwitte keurige muur he? *zucht nogmaals en rol theatraal met ogen*.

Dus een nieuwe vloer. Zou best kunnen. Maar gezien het assortiment heb ik het idee dat die nét niet bij onze meubels passen. Of het moet totáál anders. Nou zie ik in woonprogramma’s allerlei kleuren hout bij elkaar en dan staat de stylist te kirren terwijl ik mijn ogen tot spleetjes knijp om me daarna af te vragen of zij nou niet goed snik is of ik te kritisch.

Tsja, “nieuwe muren”, nieuwe vloerbedekking…dan valt natuurlijk op dat de rest van de meubels er niet zo bij past. Het zelfgemaakte muurtje tussen keuken en kamer papiermaché** je niet even over, dat kost ook weer poen. En werk.

Inmiddels zijn de temperaturen gedaald. Dus het begint weer te kriebelen (wollen trui natuurlijk) bij Marc. Tijd dat ik de smoezendoos maar weer eens open breek nu de jaargetijden me in de steek laten. Of de potten latex terugbrengen naar de winkel. Krijgen we er geld voor terug én houden we, vanwege geen nieuwe vloerbedekking enzo, nog een boel poen over. Als ik dan weer opgelucht adem kan halen (bij Blokker of bij d’n Aldi) en naar onze heerlijk ouderwetse klaagmuurkleur kijk waar ik zo vrolijk van word besef ik vast…

…dat die hier hélemaal in uit de verf komt

*Jeweetwel, dat jaargetijde waar de zon het vaak liet afweten.
**Is een grapje, lieve watzegjemenou-lezers. Het werd zo serieus, daar moest ik even verandering in brengen. Nou? Nou? Is het gelukt? Daggutwel he? Een dijenkletser!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

65 reacties op Watverfjemenou…of niet?

  1. hartelijkehothulk zegt:

    Dus het KRIEBELT GEWELDIG!
    Maar het blijft moeilijk want net zoals je zegt van het één komt het ander.

    • Emmelinda zegt:

      Volgens mij kriebelt het inderdaad geweldig. Niet bij mij hoor ik ben zoooo koelbloedig, ik heb zelf maar een geldboompje in de tuin gezet. En het spaarvarken voer gegeven. Misschien dat er een mooie oogst valt ;-). En tsja de oogstmaand is augustus he? *gooit handen in de lucht wegens vreugde* Hé wat jammer nou, dat is nét geweest. Dan maar weer wachten 😉

      • hartelijkehothulk zegt:

        De fam Hulk is verschrikkelijk aan de beurt.
        Na jaren kringloopspul in huis gehad te hebben, nu maar eens super modern echt.
        Dus nieuwe meubels, maar………………….wel even de muur een ander kleurtje en een ander behangetje (vandaag even gehaald)
        En ik maar staan te duizelen in die winkels met allerlei kleurtjes en hoge rekeningen.
        “Nee hoor”, zegt Hulkinnetje, ” dat komt van die medicatie die je nog in je lijf hebt”.
        “Oh”, zucht ikke.

        • Emmelinda zegt:

          Hahaha wat is dan míjn excuus? Vast de verwarming in de verfshop die me van mijn apropos bracht ;-). Daar hielpen die kortingsbonnen ook niet meer. Zelfs niet door ermee te wapperen 😀

  2. Ans zegt:

    Het is zo’n klus, ik moet er niet aan denken!!! Eigenlijk zou hiet ook heel veel geaan moeten worden, maar voorlopig laat ik het nog zitten!!!

  3. Ans zegt:

    Hm, nog niet wakker zeker…hiet is natuurlijk hier en geaan is gedaan!

    • Emmelinda zegt:

      Hihi, ik begreep het al ;-).
      Weet je, dat geel vind ik nog steeds super en zo vies is het nog niet eens. Maar het plafond moet wel en dan is het weer zo lekker schoon als alles meteen meegenomen is. Ik weet alleen niet of Mies er nou zo blij mee is (wauw, goeie smoes..euh…smies he? hahaha). Zij is gek op geel namelijk. Dat doe je je kinderen toch niet aan he? 😉

  4. Je houdt Marc toch wél uit de buurt van andere vrouwen hé! Potdorie…. een man die hélemaal uit zichzelf de boel wil verven….. die vind je misschien alleen nog in een museum ! Ik heb je gewaarschuwd nu hé , pas op want vóór je het weet steken andere vrouwen hun hebberige handjes naar jouw Marc uit want wie wil er nou géén nieuw verfje op de muren jahááá ik heb het goed gelezen ,Emmelinda wil dat niet

    • Emmelinda zegt:

      Whaahaa, het is toch wat he. Wil een man uit zichzelf de boel verven is het wéér niet goed hahaha. Ik ben benieuwd of er nou handjes opgestoken worden *kijkt nieuwsgierig rond* om de boel thuis een ander kleurtje te laten krijgen.

  5. Je kunt het ook speels aanpakken *neenee geen sexypakje* als je nu twee muren eerst eens kleurt geeft degene die makkelijk te bereiken en te streiken zijn,geeft speels effect en weiniger werk 😉

  6. Ha, die Marc is een echte vent die weet wat hij wil. Heeft ie heel toevallig het 06 nummer van mijn man. Die houdt ook van de boel opkalefateren. Wij hebben alles net achter de rug. Het is prachtig, maar ’t kost wel een paar ribben uit je lijf, maar dan sta je er ook gelikt op!

    • Emmelinda zegt:

      Oeh ja, kunnen ze samenwerken en gaan wij samen de hort op de planning maken. Ik zie het helemaal zitten! Morgen het geldboompje nog maar een keer water geven. Wat ben jij een bofkont dat jullie er al van af zijn. Pfff ik zie er zo tegen op 😦

  7. Dit soort kriebels weet ik gelukkig regelmatig te onderdrukken.
    En gelukkig kunnen ze nu komen wanneer ze willen want we gaan toch volgend jaar verhuizen dus mooier excuus om het niet te doen bestaat er niet. 🙂

    • Emmelinda zegt:

      Ohhh bofkont! Tenminste…ik neem aan dat je niet zo maar gaat verhuizen (want dat is ook geen hobby he?). Ik heb dat gedeelte gemist, ga je naar nieuwbouw of of?? Ennuh…is dat kant en klaar of moet het ook opgefrist worden? In dat geval moet er weer het nodige onderdrukt worden 😉

  8. Marika zegt:

    Moest zo lachen over die stylisten op tv die helemaal kunnen jubelen bij de meest vreselijke combinaties, het lijkt wel of ze expres alles kiezen wat nou juist niet bij elkaar past en kleurt.

    Ik heb steeds het idee dat hier alles nog pas gedaan is, maar dan ga ik terugtellen (oei moeilijk) en dan blijk ik hier al ehh… eh… 10(!) jaar te wonen. Maar ja het behang is nog best goed eigenlijk, als je even niet naar de delen kijkt die Tootsie gerestyled heeft. Gelukkig zit dat niet echt in het zicht, dat doet hij namelijk altijd stiekem. 😉

    • Emmelinda zegt:

      Jaaaa en dan kijken ze zo voldaan dat ik gewoon aan mezelf ga twijfelen. Daarbij, maar das weer een ander verhaal, is het nooit praktisch; halen ze een driezitter weg omdat het ruimte inneemt maar het is voor een gezin met drie kinderen. En op tafel een jóekel van een dienblad met kaarsen in allerlei formaten. Best leuk hoor, ook best mooi. Maaaar…waar moet je dan je eigen meuk laten (kopje koffie ofzo??)? Hihi.

      Dat had ik hier dus hetzelfde, Marc had het over die verf en ik moest eigenlijk lachen:”alweer?” Maar hmmz, die gele kleur is wel heeeel erg uit. Als ik lang genoeg wacht issie trouwens weer helemaal hip whaahaa. Met die verf komt het wel goed, die slijt ik wel op marktplaats ofzo ;-).

      Hahaha ja die mafkezen weten het leuk te pimpen he? We hebben hier dan geen behang meer maar met dat spagtelpoets weet ie ook leuke dingen te doen ipv met zijn krabpaal. Overigens doet die smeerkees hier dat gewoon waar je bij zit …die durft he? *zucht*

  9. Bettje zegt:

    Morguh Emm! Ik voel helemaal met je mee; hier moeten de muren van de kanjers hun kamer hoognodig gedaan worden! En de vloer beneden was een foutje bedankt van manlief; verkeerde verf gedaan dus dat bladert nu lekker af whaha ach het staat allemaal leuk bij zo’n oud huis (1930) ;-)) Mss moet je VT Wonen (of juist niet *grinnik*) uitnodigen! Hier kunnen ze ook hun hart ophalen hoor ;-)) Heerlijk geschreven stukje weer meiske!
    Met kanjertje gaat het beter; vandaag nog thuis maar morgen hebben ze kwartaalafsluiting waar ie natuurlijk ook graag heen gaat 😉 Fijne koude herfstdag, ik ben weer klussen op school ☺XXX

    • Emmelinda zegt:

      Heee, goeiemorreguhhh! Oeh ja, boven is ook zo’n verhaal. Dat zit er allemaal nog wel mooi op (mag ook wel na vier lagen whaahaa) maar dat paars en roze zijn ze spuugzat natuurlijk. Nou heeft Mies het uitgevonden; net zoals ik vroeger mag ze posters ophangen. Dus de halve hitkrant (ja die bestaat nog hihi) plakt tegen de muur. Het kan, vanwege de struktuurverf op de muur, niet met spelden maar dubbelzijdige plakband werkt ook. Voor een poosje. Zo nu en dan krijgt ze een van d’r helden op d’r giecheltje omdat die plakband niet eeuwig blijft plakken ;-). Maar goed, er zijn ergere dingen. Misschien moet ik dat hier beneden ook doen; scheelt verven hahaha.
      Ik zou VT Wonen alleen willen (of zit ik nou bij het verkeerde programma) voor een kijkje hier in huis hoe het anders kan qua indeling. Door het gebrek aan ruimte (maar ja, dat heb je al snel natuurlijk hahaha) kunnen we niet veel schuiven met meubels. Tenminste…als je niet iedere keer om wil lopen om in de keuken te kunnen komen ;-).

      Fijn dat het met jouw manneke al iets beter gaat. Wat doen ze dan op die kwartaalafsluiting? Optreden of?? Ik wens jou ook een fijne dag, brrr het is echt fris he? Is weer heel erg wennen. Maar die zon is heeeeerlijk. Om te zien en om even in te gaan zitten :D. Klusze! XXX

      • Bettje zegt:

        Whahaha ja posters, dan zal hier ook nog wel komen! HIer hebben we wel de ruimte, maar gebrek aan geld grinnik…nou we zijn bezig met een voorstelling; iedere klas zijn eigen theaterdingetje/kleurengebeuren gemaakt (denk aan poppenkast maar dan zonder poppen maar met tekeningen hihi) erg leuk en grappig die fanatiekelingen ;-))
        Ja tis kkkoud maar wel lekker met dat zonnetje! Nou ik ga nog wat typen en dan weer naar school voor de volgende klus ;-)) ☼ XXX ☼

        • Emmelinda zegt:

          Ja zucht…dat pokke-geld ook he. Ik weet het. Ik heb wel wat gespaard maar dan nog, het vliegt de deur uit als je aan het klussen slaat. En tsja, je wil het ook goed doen dus neem je goed spul…zucht.
          Oh leuk, wat een leuk idee, allemaal hetzelfde thema of toch anders? Moet dat vandaag nog klaar zijn dan? Wel fijn dat iedereen zo graag meedoet hihi. Zou toch vervelend zijn als je ze continu moet motiveren ;-). Nou, je hebt het er maar druk mee, veel plezier met de volgende klus :D. See ya ☼ XXX ☼

          • Bettje zegt:

            gudmurning meissie, ja prima vermaakt gisteren; lekker druk dagje en vanochtend met kwartaalafsluiting mogen we tijdens voorstelling het resultaat zien! Ben benieuwd, strakjes om 11.45 u ;-)) Ffkes nu aan de slag ;-), ondanks het druilerige weertje have a nice day meske! X

            • Oeh spannend, altijd leuk om het eindresultaat te kunnen zien he? Leuk ook dat je vanaf het begin er bij geweest bent. Zegt toch nét iets meer he? Op het moment ben je dus aan het kijken als het goed is. Of het is net afgelopen, kan natuurlijk ook hihi.
              Ik wens jou ook een héle fijne dag, nu schijnt hier de zon en ik hoop bij jou ook, geniet er lekker van! X

  10. J@n. zegt:

    Bij ons moet de vaste vloerbedekking worden vervangen en daarvoor moeten we ze losmaken…….. Daar komt nog bij dat er van alles opstaat en we te weinig plaats op ons balkon hebben om het daar allemaal te stallen……..Als de volgende bedekking dan laminaat moet zijn, moeten we ook nog een stuk van onze deuren afzagen heb ik me laten vertellen, maar nou wordt mijn reactie wel wat afgezaagd.

    • Emmelinda zegt:

      Hahaha goed gevonden J@n :D. Pfff ja ook nog zoiets, daar zit ik ook niet op te wachten, op dat gezaag en al helemaal niet op dat geschuif en gedoe met de meubels. En wat die bobbels in de vloer betreft…dan moet alles er uit en mogen we er een dag niet in. Hoe moet dat nou weer?? Misschien valt de boel wel te schuren? Lijkt me logisch maar daar hoor ik niemand over. Er zou iemand kunnen komen kijken, dan moet de vloerbedekking er uit en pas weken later kan het dan geregeld worden (dat ze de vloer leggen of wat dan ook). Zit je wekenlang in de “verbouwing”. Oh ik heb daar zo geen zin in. Ineens ben ik zoooo tevreden* met alles hier he hahaha ;-).

      *Was ik toch al

  11. V☺nnieb zegt:

    Hier moet (ja, moet) van mij ook een ander kleurtje op de muren. Crème vind ik wel een goede kleur 😉
    Nu hebben we een heel kleurrijk huis: 1 muur, zwart met grote zilveren bloemen, 1 muur wit met legergroen, 1 muur geel, 1 muur roodbruin, dat is de kleur. Al die kleuren maakt het ook donker.

    Hier is het om 15.30u al donker #overdreven #dramaqueen 😉

    Ik wil meer rust in huis, qua kleur dan hé 😉

    • Emmelinda zegt:

      Ja, dat is het hier ook met die donkergele (maisgele) muren in de wintertijd. Ik ben benieuwd of het dan straks een boel scheelt. Eigenlijk ook wel zonde want als de zon binnen schijnt ziet het er zoooo zonnig uit. Pfff, was het maar al achter de rug.

      Hihi, die rust wil ik ook, niet alleen qua kleuren hahaha ;-). Het is de laatste tijd best druk hiero :-$. Maar ach, komt wel weer ;-).

  12. Het lijkt (bijna) erop dat je het over mijn huis(not)houding hebt 😉 Kriebelen doet het hier ook altijd maar er moet altijd veel voorwerk (lees: denkwerk) gedaan worden voordat men werkelijk aan de slag gaat…. inmiddels volledig (bijna) aangewend wacht ik tot ik een ons (nou ja op 70 kg na dan weeg en dan gaan de mannen hier wel aan de slag. Nadeel is dat men wel met van alles (blijft) begint maar het afmaken pas plaatsvindt als ik (dreig te)ontplof(fen) 😉

    Hoe dan ook: op jouw speciaal verzoek : http://melodymusic.nl/?p=14419

    • Emmelinda zegt:

      Poeh en nu ik de foto’s gezien heb snap ik ook wat je bedoelt met dat voorwerk hihi. Tjeeeemig alleen het uitruimen zal al veel tijd in beslag nemen. Ja pfff, het moet dan wel meteen ook af he en niet halverwege aan iets anders beginnen of afhaken. Dat doet Marc dan niet. Juist het tegenovergestelde; hij gaat door, zelfs als het verstandig zou zijn om effies te stoppen. Soms gaat er dan wel eens iets mis, omdat je het dan niet meer ziet of omdat je te moe bent. Is ook niet altijd handig, dan moet je dat weer oplossen en natuuuuurlijk is er dan geen winkel open of komt het de dag erop niet uit 😉

  13. tagrijn zegt:

    Het is even door de zure appel heen bijten, of twee, of drie of een hele boomgaard. Maar dan heb je ook wat.

  14. Ik pas want aan klussen heb ik een broertje dood. Zowel hier als daar hebben wij een klusjesman en dat bevalt uitstekend. Trouwens nooit echt wat zelf gedaan. Heb twee linker handen en wil ook niets leren. Zeg dat er maar bij.
    Fijn weekend.
    Groetjes Albert

    • Oeh, vreselijk he dat klussen. Het is dat je naderhand zo tevreden rond kunt kijken maar anders wist ik het wel. Een klusjesman zou ik trouwens ook wel willen maar ja, verven kunnen we (helaas hahaha) wel. Het is alleen zo irri om in een vol poppenhuis te moeten werken. En, als het nou mooi weer was konden we wat meubels buiten zetten maar dat is het niet *doet vreugdedansje*
      Ik wens jullie ook een heel fijn weekend!

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

