Fa(a)(n)tastisch

Eindhoven 13-10-2012

Geweldig. Maareuh, heeft u geen blauwe? DOOHOOS ja.

Lieve Faat,

In 2004 schreef ik een log over jou en hoe jammer ik het vond dat je uit mijn leven verdwenen was. Verdwenen maar niet vergeten kon ook niet he als je steeds weer op tv verschijnt hihi. Ik had jouw telefoonnummer dan wel maar ik was te schijterig om jou te bellen *legt nieuwe voorraad pleepapier aan*. Stel je voor dat je niet meer wist wie ik was dat lag dan écht aan jou, zoiets geweldigs als moi vergéét je toch niet? *kucht*? Toch bleef dat gevoel steeds, zal ik wel/zal ik niet?

Pas geleden vernam ik dat er een reünie kwam van onze klas. Ideaal! Daar kon ik jou dan weer terugzien en als het niet meer zo zou klikken als vroeger kon ik mooi met iemand anders gaan babbelen ofzo. Maar rekenen is nog steeds niet mijn sterkste kant en ik vertelde me. Dit was wel mijn klas maar men vroeg om het examenjaar en tsja, ik was blijven plakken. Ik moest een jaartje overdoen en kreeg een andere klas je ging zo maar zonder mij over, dat is toch geen vriendschap? Hahaha. Dus ik mocht niet. Dat was even vet balen zeg. Ik heb nog overwogen om gewoon aan de bar van dat café te gaan zitten waar die reünie gehouden werd maar ik durfde niet goed.

De foto’s van die reünie werden pas geleden op Facebook geplaatst en ik kon meegenieten. Nou ja, van de meeste foto’s. Van de foto’s waar jij op stond moest ik toch even slikken. Nee gekkie, niet vanwege je verschijning want je bent niks veranderd. Maar gewoon omdat ik daar óók had willen zijn. Op de foto met jou. Ja ik, nooit wil ik op de foto maar dit had dan ik zélf gevraagd.

Mies zag en voelde dat ik het er moeilijk mee had en spiekte met me mee. Bij de foto’s stond natuurlijk de naam van eentje uit de organisatie. Ze trok haar stoute schoenen aan (die met die flinke hakken ja) en besloot hem stiekem te mailen. Ze vroeg of hij haar mailtje door wilde sturen naar jou want hij kon bij jouw mailadres. Zo gezegd, zo gedaan. Zo bekokplanstoofden jullie het een en ander en een datum werd geprikt.

Gisteren stond je dan voor de deur, Stef en Mies hadden jou opgepikt bij het station en dat terwijl ik zó vaak gezegd heb dat ze niet met vreemden mochten mee gaan. Ik moest moeite doen om niet te gaan gillen. Wat heerlijk om jou weer te zien en je was me helemaal niet vergeten. Integendeel! Hahaha, wat hebben we zitten lachen. Ik sloeg gewoon dubbel, sloeg op mijn knieën en sloeg achterover tegen de kussens van het lachen (zinvol geweld dus) en moest daarna lachen omdat de meiden opmerkten dat we precies hetzelfde deden.

Ik heb genoten, de dag was veeeel te snel om. Je uitnodiging om naar jou toe te komen grijp ik dan ook graag met beide handen aan je bent hebberig of niet he om het nog eens dunnetjes over te doen. We zijn het door alle emoties gisteren helemaal vergeten maar…

…dan maken we van ons samen écht een foto he?Egwel. egwel, eeeeeeegweeeel

Dikke knuffff,
Em

P.S. Die snoepjes die je liet liggen neem ik dan ook mee lust ik toch niet graag.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

66 reacties op Fa(a)(n)tastisch

  1. Gho ik word zo wat jaloersss wat een prachtig cadeau van je Mies, je verwacht veel dingen maar ik denk dat je dit in je stoutste dromen niet had verwacht. Ik zie jullie echt voor me al lopend door memory lane, met alle mooie facetten uit jullie jeugd…..prachtig een wens is in vervulling gegaan een wens die je lieve dochter je van de ogen heeft gelezen…….dat dit cadeau nog lang mag aanhouden 🙂 🙂

    • Nou inderdaad, dat had ik echt niet verwacht. Ik kreeg maar een paar aanwijzingen en toen Marc donderdag thuis kwam met taart wist ik dat het geen autorijschool of fotograaf oid was maar iets heel speciaals. Toen ben ik gaan denken (ja toen pas hahaha) en ineens had ik een idee. En jaaaaa dat was het. Te gek he?
      Ja, ik vond het geweldig, er waren dingen die ik vergeten was maar toen ze het vertelde wist ik het meteen. Helemaal te gek. Hahaha, tsjonge wat was dat lachen.
      Lief van Mies he? Allemaal zelf geregeld! Yihaaaaa. Ik zit nog steeds na te genieten :D.

      • Nou meid hou dat lekkere gevoel lang vast en vooral het contact nu in stand houden,wat is fijner dan oude bekende en in jouw geval een goede vriendin weer te vinden 🙂

        Toppertje 😉

        • Ja, dat gaat vast en zeker lukken. Hier worden ze nu vast gek van mij van al dat nakletsen hahaha. Mies zal weten wat ze gedaan heeft :P.

          Hihi ja echt super he? 😀

          • roadlaura1969 zegt:

            Hahaha als ze op jou lijkt qua karakter doet dat geklets erover alleen maar deugd 😉

            Even een cheerleader yell * Go Mies,Go Mies,Mies who like to please,her emmalies,Go Mies,Go Mies, yeahhhhh*

            😉

            • Hahaha ja, ze weet heel goed hoeveel plezier ze me er mee gedaan heeft. Zal ongetwijfeld een supergevoel geven :D.

              *haalt vingers uit oren en veegt oorsmeer aan Sam af* Wauw dat is een prima yell. Heb je goed gedaan. Wat een talent joh, daar moet je iets mee gaan doen Lau! 😀

  2. Marika zegt:

    Nou zeg wat een mooi en bijzonder cadeau, wat geweldig dat ze dit voor je geregeld heeft. Dit had je nooit geraden denk ik! 😉

    • Lief he? Dat zal niet makkelijk voor haar geweest zijn maar dat heeft ze prima gedaan. Dat had ik echt nodig, zoooo leuk! Ik vond het zo vervelend dat die reünie niet doorging, dat was een mooie smoes geweest. Maar gelukkig zag Mies deze oplossing. Had ik Faat lekker de hele dag voor mezelf ipv haar te moeten delen met een boel oud-klasgenoten :D.

  3. Wat leuk dat je op deze manier weer met elkaar in contact gekomen bent.
    Ik heb ook zo’n lijstje met mensen die ik zo graag nog eens zou willen zien maar geen idee heb waar ze uithangen, moet ik toch eens achteraan bedenk ik mij nu.:-)

    • Zal ik Mies er eens achteraan sturen? Die is steengoed hahaha. Toch is dat handig, dat internet. Niet iedereen is makkelijk terug te vinden. Faat had ik al lang gespot maar ik durfde niet. Maar er zijn mensen die ik ook wel eens zou willen terugzien maar die hebben zich verstopt denk ik. Die zijn bang dat ik ze vind denk ik 😉

  4. Spiderwoman zegt:

    Lieve lieve Mies,

    Je leest mee stond in een ander logje van je mams…. meis, wat een wááááááánzinig goed idee van je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hoe KOM je erop!!! En nu denk je waarschijnlijk: hoe kom ik er vanaf, want wat IS ze enthousiast hè? GEK wordt je er vast van: nou, eigen schuld, dikke bult LOL.
    Wát een feest!!!
    Je bent een kanjer, echt eerlijk waar ❤

  5. Spiderwoman zegt:

    Em, wat een meid hè? Mies bedoel ik!
    Wat heeeeeeeeerlijk voor je allemaal. Ben zó blij voor je!!!

  6. Je hebt in ieder geval lol gemaakt.
    Grtz Albert

  7. Spiderwoman zegt:

    @ EPIE:
    Weet even niet waar ik deze reactie anders moet zetten, dus maar hier, want je leest vast mee 😉
    Dank voor je spinnenkado!!!
    Ze lijkt absolúút niet spréééékend op me: die ooooogjes, die tándjes, dat háár exact mijn pas verknipte nieuwe coupe!, die rondingen, die 8 ferme maar goed geproportioneerde pootjes en natuurlijk die bééééééldschone groenige kleur! LOL
    Maar serieus: echt hartstikke aardig van je!

    • epie zegt:

      ach je komt zo van die dingen tegen op internet.
      maar eh als je er een beetje op lijkt , wat ik niet kan geloven
      kun je misschien eens op de tv komen bij n geografic
      zie ik je ook eens

      gr epie

  8. Bettje zegt:

    Morguh Emm! Wat een geweldig lieve kado van je dochter, super!!! Ja dat zijn van die k’doos die moet je omlijsten hihi, en mooi dat het na al die jaren nog zo klikte 😉 Geniet nog ffkes na meiske!
    Veel liefs XXX

    • Heeee Bettje, hoe is het, lekker vakantie aan het vieren met je lieverds?
      Jaaaa onvoorstelbaar he, zo supergaaf. Ongelooflijk he, ik heb haar of op de middelbare school of net daarna voor het laatst gezien. Hoe oud ben je dan? 17, 18? En dan komt ze en zitten we te giebelen en te gieren alsof het gisteren was. Zo geinig. Ik heb via Facebook en googlen eens twee vriendinnen teruggevonden en die wisten helemaal niet wie ik was. Dan weet je ook even niet hoe je het hebt hahaha. Denk je een onwisbare indruk achtergelaten te hebben en dan is dat gewoon weg. Foetsie. Daar was ik hier ook bang voor natuurlijk. Maar dat was helemaal niet nodig 😀 Jippieeeee. Ja, dat is echt genieten en nagenieten. Jippieeee.
      Dikke knuffff XXX

      • bettje zegt:

        Geweldig blije gup! Heerlijk annut relaxen nu ja, vandeweek gaan we naar Utrecht en verrassen we manlie die werkt daar en tuurlijk de stad.in, 😉 ;fijne zondag nog meske en ben bijdeweg erg benieuwd naar een foto van jullie beiden! XXX

        • Oh leuk! Is een fijne stad om lekker effies te winkelen he? Het is dat Marc er eeuwen gewerkt heeft dus die heeft het daar wel gezien ;-).
          Hahaha ik ben ook benieuwd naar een foto, Marc schijnt stiekem een foto van ons twee gemaakt te hebben bij de Thai maar die is mislukt :-(. Jammer maar goed, dan ga ik voor een herkansing hihi ;-). Jij ook nog een hele fijne zondag! XXX

          • Bettje zegt:

            Ah gezellig naar de Thai geweest, jammie en jammer van de foto!! Nou meske een fijne zonnige maandag, ik ga boodschapjes doen want we krijgen een logeetje! XXX

            • Ja bálen he? Nou vergeet ik dit alles nooit dus een foto heb ik niet nodig maar ik wil er zo graag mee pronken hihi ;-).
              Ik wens jou ook een hele fijne zonnige vakantiemaandag. Boodschap ze en veel plezier met het logeetje 😀 XXX

  9. J@n. zegt:

    Faat, Faat, Faat, Fatima neem ik aan, moeten wij die misschien ook kennen?
    Wel mooi dat je zo verrast wordt en zeker als je haar ook nog leuk vind en daar twijfel ik ondertussen niet meer aan.

    • Weet je J@n, ze (Fatima idd.) is zo leuk dat het gewoon broodnodig is dat jullie haar leren kennen! O zo. Ze is wel eens bij de staatsloterijshow geweest (en ze won ook nog hahaha) en deed mee met Expeditie Robinson maar ik kan me toch wel met veel verbazing natuurlijk voorstellen dat je het niet onthouden hebt, er komen zoveel mensen voorbij op de buis en je moet het maar net gezien hebben ;-).

      Ja, echt een superverrassing he? En inderdaad, daar hoef je niet aan te twijfelen. Het was jammer dat ze geen slaapspullen bij zich had want ik was er nog lang niet klaar mee hahaha ;-).

  10. hartelijkehothulk zegt:

    Ik zie aan je naam dat je er nog “ondersteboven” van bent.
    Meisje………………….de HHH heeft het met tranen van ontroering gelezen.
    Mensen en zeker vriendinnen van toen, mogen nooit twijfelen over hun vriendschap.
    Want die gaan nooit voorbij!

    • Hahaha ja echt he, ik weet nog steeds niet hoe ik het heb ;-).
      Wat lief van jou HHH, het is echt iets speciaals he? Ik snap het eigenlijk niet, “men” zegt wel eens dat je herseninhoud nog niet volgroeid is rond de puberjaren alhoewel, die van mij natuurlijk wel he hahaha dus als dat waar is zou dat allemaal niks waard zijn? Dan is het toch typisch dat je járen later (meer dan 20 jaar) precies hetzelfde voelt? Dan zijn mijn hersenen nog steeds niet volgroeid hahaha. En och, dat laten we dat maar zo. Blijf ik tenminste eeuwig jong 😀

  11. Wat een heerlijke verrassing zeg! En wat fjin dat je er zo van genoten hebt, nog fijner natuurlijk dat er nu weer meer kansen zijn om het te herhalen voordat er weer 20 jaar voorbij zijn gevlogen.
    Genieten met de grote G, moet je blijven doen hoor. Het zij je van harte gegund@

    • Ja, dat was écht een heerlijke verrassing. Maf is dat, er zitten zoveel hoofdstukken tussen in ons leven en als je elkaar weer ziet is het net alsof het gisteren was. Ze is ook totaal niks veranderd. Niet van gezicht en nog net zo verrassend vrolijk. Mijn meiden en Marc waren van haar onder de indruk en dat is toch niet gauw hihi.

      Dank je wel, dat is heeeeeel lief van jou. Klinkt zo lief hihi :D.

  12. Oh wat liéééf van jou Mies ! Wat een gewéldig cadeau is dat om een “stukje jeugd” terug te krijgen van je dochter ! Helemáál leuk natuurlijk dat “er niets veranderd was ” tussen jou en je vriendinnetje van vroeger ,oke , haar zusje duimt niet meer maar verder alles oke 😉
    Daar kan geen mixer tegenop toch …. als cadeau bedoel ik natuurlijk want je gaat natuurlijk niét je gevoelens met een mixer te lijf, dié hebben jij en Faat zélf wel even zélf door elkaar geschud denk ik 😉

  13. Wat een super ingeving van Mies! En iedereen maar klagen over de jeugd van tegenwoordig, jaja. Lief van je man om eraan mee te werken. Ik zou ze allebei maar te vriend houden als ik jou was 😉

  14. Off topic, waarschijnlijk gaat mijn site deze week verhuizen dus misschien even geen reacties en rommelige logs.

    • Goed dat je het zegt schrijft. Dan zal ik de bezem klaarzetten om mijn mailbox leeg te vegen. Ans’ site is reeds verhuisd maar het was lange tijd een gekkenhuis met de mailtjes. Heel veel oude reacties kwam dubbel in de mailbox. Maar goed, ik stroop mijn mouwen alvast op ;-).

  15. Ans zegt:

    Wat een geweldige verrassing!!! Nou nooit meer mopperen dat Mies veel schoenen heeft, want stel je voor dat ze dan haar stoute schoenen weggooit! Leuk met wel 100 uitroeptekens!

    • Hahaha, ik denk dat het haar sneakers zijn geweest daar ze heel sneaky bezig was ;-).
      Super he, wat een idee ook, wauw! Ik wist niet wat ik zag toen ze voor de deur stond hihi 😀

      • Ans zegt:

        En dat ze zo goed haar mond heeft kunnen houden!! Het idee is al leuk, maar het dan ook nog zo goed uitvoeren! Superdochter(s)!!!

        • Hahaha ja dat was een groot probleem want ze had het er heel moeilijk mee. Ik wist dat en heb me ingehouden (braaf he? hahaha). Ik had het er zo uitgekregen met de juiste vragen maar dat vond ik niet eerlijk ;-).
          Ja echt he, moordwijven gewoon hihi 😀

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

