bandieten

LEK<del>ker dan</del>

Een jaar of zes geleden werd er bij ons aangebeld. Nou is dat niks bijzonders, dat overkomt u, lieve watzegjemenoulezer, vast ook wel een keer. Alleen waren het bij ons onze buren (Ha! Daar heb ik u he? Die buren van ons hebben vast nog noooooit bij u aangebeld bofkonten!. U weet niet wat u mist of juist wel.). Zij hadden een boodschap. Nee, niet van de plaatselijke Albert Heijn of van een of ander geloof met een boekje onder d’n oksels. We moesten eens naar onze auto kijken. Raar verzoek. Dat doen we immers geregeld. Hij staat namelijk voor onze deur, zoals dat hoort. Moesten mensen vaker doen, hun blik voor hun eigen deur zetten. Maar goed dat is voer voor een andere log wees gewaarschuwd.

Een of andere onverlaat had twee banden lekgestoken. En niet alleen bij ons, rondom ons blok waren wel 12 auto’s te pakken genomen. Deze Don Quichot hield wel van variatie; de ene auto kreeg twee lekke banden (juist, de onze. U let goed op zeg!) en de anderen 1, 3 of 4. Meer smaken hebben we niet he. Onze buren hadden 4 lekke banden.

Gisteravond om half 11 werd er aangebeld. Ah, u bent slimmmm… juist; onze buren. Of we eens naar onze auto konden kijken. Nu keken we elkaar niet eerst stom aan maar schoten meteen met onze kalashnikovs* in de badslippers en vlogen de straat op. Niet weer he? Nee. Nu niet. Tenminste, niet bij ons. Wel bij een stuk of 8 andere auto’s. Waaronder weer die van onze buren. Weer 4 stuks. Als enige**.

Er gaat op zo’n moment veel door je heen. Blijdschap uit de band springen, ghehehe omdat je nu niet aan de beurt was maar woede omdat een grote etterbak niet van andermans spullen kan afblijven. We hebben ook totaal niks gehoord of gezien. Nou is zoiets ook in een mum van tijd gepiept. Maar dan nog.

We, de helft van de buurtbewoners, stonden bij elkaar. Terwijl onze buurman de auto’s van zijn bezoek van reservebanden voorzag vroeg men elkaar of iemand iets verdachts gezien had. Ondanks het feit dat men wist dat er morgen het een en ander geregeld moest worden en dat dit geld plus tijd ging kosten was de sfeer best prettig. Er werd kennis gemaakt, gelachen en gebabbeld een straatfeest is er niks bij. Wat die smeerkees van een bandenprikker dan ook in zijn gestoorde hoofd had bij zijn/haar daad…

In ieder geval zijn bij ons, buurtbewoners, de banden weer goed aangehaald.

N.B. Dit was dus niet pas de 2e keer. In de vorige eeuw is het ook eens voorgekomen (klinkt cool he, vorige eeuw). Maar ja, toen werd er niet aangebeld. Waarom weet ik niet. We hadden dan ook wel niks, de buren wel maar die hebben wel meer. Of juist niet. Ik weet alleen niet meer hoeveel banden het hen toen gekost heeft.

N.B.2 Die log over Steffie, onze jongste dochter komt even te vervallen. Ik hoop dat u hier begrip voor heeft. Zo niet..dan is dat vervelend. Geen idee hoe ze dit zelf ervaart. Ik koop haar zo meteen wel een Barbie. Oh nee, wacht. Daar spelen 16-jarige meisjes niet meer mee he? *zucht*

N.B.3 (wat een benen he? Tsjongejonge); De politie komt hier niet voor he. Maaaar…hier in de straat woont dus ook een politiemeneer die met zijn pistool zwaaide vanmiddag , niet eens een Kalashnikov, de beginner! zijn dienstwagen aantrof met een paar lekke banden. Hij riep uit dat “ze” nu de verkeerde te pakken hadden genomen. Dat er werk van gemaakt werd. Oh? Dus nu wel? Omdat meneer bij de pelisie zit?

*Note to Spiderwoman; Mag ik mijn Uzi terug? Dat schrijft namelijk makkelijker dan Kalashnidinges iedere keer?? Please?

**Ik hou wel van complottheorieën als het me uitkomt trouwens. Alleen al vanwege het woord.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

81 reacties op bandieten

  1. Spiderwoman zegt:

    Hè meid, wat een ellende 😦 Wat een GAAAAAAAAAAJES.
    Maar wat een giller zoals je het allemaal weer beschrijft 🙂
    Hoezo ouzo retour? Zuupschuut, je wilt zeker uit de BAND springen hè?
    En wat betreft je Uzi snoezie: die is door die pliesiemeneer uit je straat geannexeerd…. iets over mUZIek en straatfeessie????

  2. Spiderwoman zegt:

    Voor STEF:
    Laat je niet omkopen hoor! Barbie, pffffffff….. beláchelijk!!! Als het nou een superleuke cd van een tè gekke BAND is, tsja…
    Je hebt gewoon recht op een logje van je mams!

  3. Tjeetje dan houd je je hart vast als er rond die tijd gebeld word. Het zal zich wel om dezelfde randdebiel handelen! Heb je/ jullie een idee of het ook rond dezelfde maand handeld? Miss vind men daar een aanknopingspunt in?

    Het is hoe dan ook asociaal ! 😦

    • Ja, dat hadden wij dus ook. Dan heb je al het idee dat er echt iets aan het snotje is. En hoe. Wij hebben ook het vermoeden dat het om dezelfde branddebiel gaat. Ook typisch dat die van de buren er iedere keer bij is he? Hmmz…
      Nee, gek genoeg weten we niet meer wanneer het ongeveer was, die van de vorige keer was ook in het najaar, dat weet ik nog. Maar dat was toen op een zaterdag. Waarschijnlijk heeft dit figuur iets te doen in het weekend??

      Nou en of, griezelig hoor. Een paar maanden geleden vier auto’s in de brand. Maar dat was dan niet alleen hier, dat was in meerdere wijken. Triest he?

  4. Ans zegt:

    Gelukkig heb ik dat nog nooit gehad! Mijn broer wel, die trof jaren geleden zijn auto aan met vier lek geprikte banden (op zijn eigen erf nog wel) toen hij terug kwam van mijn verjaardag!

    Misschien wordt het tijd voor een beveiligingscamera!

    • Ben maar blij, het is zo misselijk. Vooral omdat je maar eentje zelf hebt. Dan kon je die verwisselen en klaar. Maar dan houdt het ook op. We hebben ook een keer gehad dat er een flinke deuk aan de zijkant zat. Natuurlijk geen briefje er bij. Dat was erger, dan is je auto een paar dagen weg en kost een stuk meer. Al vind ik dit ook zonde van het geld :-(.

      Wat erg zeg! Ik meen zelfs dat ik dit verhaal van jouw broer al eens van jou gelezen heb. Ik had nog zitten zoeken of ik van die eerste keer soms geschreven had maar kon het niet vinden. Toch kwam het me bekend voor. Ik zal eens kijken, misschien had ik op analfabeet moeten zoeken. Klinkt raar in dit geval hihi maar dat had ik er bij geschreven omdat er geen briefje bij die deuk onder de ruitenwisser zat. Maar dan nog, dan is dat ook verschrikkelijk zeg. Vier banden nog wel. Zooo grappig. NOT.

      Ja, ik moest Marc vanmorgen tegenhouden, die was al op weg om er een aan te schaffen. Maar we hebben er eens naar gekeken en dat is best duur. Wil je tenminste een goed beeld hebben (niet dat wat je bij Opsporing Verzocht wel eens ziet, een stel schimmen). Dan wil ik eerst vergelijken. Het schijnt niet te mogen, een camera plaatsen maar dit is toch ook van de zotte. Iemand hier verderop heeft er ook een geplaatst, de vorige keer dat dit gebeurde. Maar, zo zal je altijd zien, die is op vakantie! Misschien heeft hij wel goede beelden want er is bij hen in de buurt ook eentje lekgeprikt.

      • Ans zegt:

        O, ik zal het vast wel eerder verteld hebben. Mijn broer belde zijn garage toen, het antwoord was: “O, breng hem maar even!” Hahahah, foutje! Ze zijn gekomen hoor! De hele buurt had het toen.

        • Oh hahaha “breng ‘m maar even”. Ja tuurlijk, op de rug ofzo? ;-). Oooooh, ook zo’n grapjas in de buurt? Is dat besmettelijk?

          Ik had het logje gevonden, ineens dacht ik aan dat “analfabeet”. Handig dat je met zoekwoorden kunt rommelen he, anders moet ik het hele archief door. Jammer dat het me niet lukt die van de kermis te vinden. Die log vond ik, en misschien mag je dat niet van jezelf zeggen, gewoon hilarisch. En nu issie pleitos *zet pruillip op*

    • Jaaa ik heb ‘m gevonden: https://watzegjemenou.wordpress.com/2007/11/16/watparkeerjemenou/. Kijk maar bij jouw reactie. Tjemig zeg en dan denk ik vaak dat mijn geheugen me in de steek laat? Hahaha ;-).

  5. youke zegt:

    Sjemig, balen zeg! Wat is de lol ervan vraag je je af.
    Trouwens, nog even wat anders.
    Als ik op mn mobiel de reacties lees op je blogs en jullie reageren achter elkaar door op elkaar (inspringend naar rechts) dan krijg ik dat de laatste berichten niet meer leesbaar worden:
    d
    a
    n
    m
    o
    e
    t
    i
    k
    zo verder lezen.

    • Ik snap het ook niet, misschien heeft die persoon wel vanuit zijn woning zitten toekijken. Doen pyromanen ook (niet alleen vanuit flats hihi).

      Ja, dat klopt, dat is hier op de log ook. Irritant is dat. Geen idee hoe ik dat kan veranderen of dat het aan de layout ligt. Zal zo eens kijken, er zijn nog een paar opties waar getallen in staan, misschien moet ik daar eens aan gaan sleutelen ;-).

  6. J@n. zegt:

    De tweede keer waren jullie banden er niet bij, dan zou ik met die complottheorie (mooi woord) er toch wel het mijne van denken. 🙂 Nou maar een lachebekje erbij voor je kwaad wordt 😉

  7. epie zegt:

    ik vroeg me al steeds af waar je die grote vleesvork voor nodig had

  8. Bettina zegt:

    Eej Emmelindaatje, Tjeee wat een ellende en je denkt nu vast steeds dat jullie autootje er aan is….wat een bandieten inderdaad, wel blij dat jullie het zonder burendag het nu om die reden wel gezellig hadden hihi, whahaha beetje rare combi heb ik net Rammstein op mijn hoofd, met het vrij brave Amerika….nou niet alleen in Amerika dit soort rare fratsen ook in Eindhoven/Nederland! *Grinnik* die J@nus en handig zo’n vork ja, nou meis hou de boel goed in de gaten voordat je met de gaten in je banden zit ;-), fijne avond meske, morgen ben ik dus minder online! Knuffels XXX

  9. Heee Bettjuhhhhh. Ja dat is het ook he, we zijn er nu dan wel aan ontsnapt maar blijft het hier nou bij? Ik heb net een oude log teruggevonden, dat is in 2007 dus geweest. Iedere keer als ik opsta kijk ik even hoe de auto er aan toe is. Is toch van de zotte he? Een paar maanden geleden stonden er een paar auto’s in de brand (ook verderop in andere wijken). Dat vind ik dan weer veel erger, een paar banden is echt shit maar dan kan je weer verder. Maar die bandenprikkerij is dan weer iets van een of andere zot hier uit de wijk??? Ik hoop dan ook dat die van de pliesie heel boos is en er iets mee doet.
    Oei, Rammstein? Hahaha. Heftig hoor, is dat de hele cd of 1 nummer?

    Zeg wijffie, ik wens jou ook een hele fijne avond! Succes morgen, ik hoop dat alles meteen goed geïnstalleerd is en je gelijk weer verder kunt als dat moet. Een hele lekkere (ivm log) knuffff hahaha. XXX

  10. rietepietz zegt:

    Te gék voor woorden dat de politie er niets aan doet , gewoon keigoed dat er nu dus een politieman de klos is want dán gebeurd er iets ! Dit soort dingen haalt het bloed onder je nagels vandaan ,wij hadden een paar jaar geleden een diepe kras rondom de auto ,even met een sleutel of zo om de auto heen gelopen #*#* .Je zou bijna een camera installeren om het tuig te betrappen !

    • Ja, echt van de zotte he? Dat was dus ook het eerste waar wij aan dachten. Wij moeten het online invullen. Heb je die formulieren wel eens gezien? Daar staat dus in dat je het psies zo moet invullen als dat het gebeurd is anders lijkt het alsof je een misdaad pleegt blablabla. Dan durf je dat al bijna niet meer. Dus ik ben benieuwd, kijken wat er nu verder gaat gebeuren.

      Oh ook zoiets “leuks”, Nog geen tien minuten werk dus veel plezier heeft zoiemand er niet eens van. Maar dan, zitten jullie met de ellende.Ben je de auto nog een dag (in het gunstigste geval) kwijt ook.

      Ja, ik vrees dat dit ook gaat gebeuren. Het mag niet ivm de privacy van anderen maar amehoela. Een paar deuren verderop heeft iemand al een camera gepleegd, na de laatste keer. Juist die mensen zijn nu op vakantie. Wie weet hebben die wel goede beelden?

  11. hartelijkehothulk zegt:

    De een doet het met een sleutel
    De ander met een stiletto
    De pyro met een aansteker
    De viezerik met zijn `insteker´
    De wereld waarin wij leven
    Zelfs de HHH gaat hier van beven

  12. tagrijn zegt:

    Jullie zouden een buurtwacht kunnen organiseren. Met fototoestel en flitser. Wel verdekt opstellen, want anders ziet die bandomaan je.

  13. Wat een ellende alleen eerlijk gezegd zoals jij het schrijft wordt het wel erg leuk en zou je er bijna als lezer op hopen 🙂 Maar goed de banden met de straat zijn weer aangehaald en dat is ook wat waard.

    • *grinnikt* Dank je wel Glibbertjuhh. Ik ben benieuwd hoe dit verhaal had geklonken als onze auto er nu wéér tussen zat. Was waarschijnlijk een stuk minder leuk. Alhoewel… ;-).

      Ja zo is dat, we hebben nu kennis gemaakt met mensen van de overkant, een stuk verder de wijk in. Die wonen er “pas” anderhalf jaar ofzo?

  14. V☺nnieb zegt:

    Wat een aso’s zeg 😦 blijf G.D met je P…N van andermans spullen af!!
    Ik ben hier ook een keer heel kwaad geworden *denk aan stoom uit mijn oren* toen de gloednieuwe fiets van m’n lief ♥ voor de deur gejat werd.
    Het wordt steeds erger met de mensheid! *ziet de toekomst somber in*

    • @$#%@ Ja ook zoiets, wat is dat toch he? Zo misselijk. Daar sta je dan. Ben je blij met je spullen en dan moet zoiets met zijn tengels ook heel nodig er aan zitten. En bij jullie nog jatten ook. Grrrr 😦

  15. DharSon zegt:

    Oooo gatverderrie zeg, wat een stelletje aso’s. Is toch niet te geloven! (Wij hebben de mazzel dat onze auto’s achter het huis staan. Is gezamelijk parkeerplaats afgesloten met een hek)

  16. hartelijkehothulk zegt:

    Emme………………..ik ………………….verdenk…………………..na………………..zeer…………………..lang……………na……………………denken…………………en………………………een……………………….slapeloze…………………nacht………………………na……………………….een………………………erg…………………….zware……………………..dag……………………..de………………………..kranten………………………bezorger.

    • Wacht eens even…die met de reclamefolders bedoel je? Die luisterde ook al niet toen ik hem smeekte om de folder met latex te verstoppen. Ik denk dat ik de wieltjes van zijn boodschappenwagentje saboteer de volgende week! Bedankt voor het meedenken. Ik hoop dat je vannacht tevreden kunt slapen. Ik ben in ieder geval zéééér tevreden. 😀

      • hartelijkehothulk zegt:

        Ik had n.l ff het spel Cluedo erbi gehaald.
        Al vlug vielen er een paar verdachten af en wezen er enkele aanwijzingen naar hem.
        De uitslag was; hij deed het in de badkamer ( oh nee, dat kan natuurlijk niet ) op straat met een stiletto!
        De reden was dat hij geen kerstfooi kreeg bij diverse mensen en zodoende bij hen
        ( maar hij was niet zeker van de juiste auto’s ) de banden lek prikte!

  17. Een aantal jaren terug zijn al mijn vier banden van mijn auto op mijn werk lek gestoken tijdens mijn late dienst. Naar huis komen kon ik dus niet meer, maar de boosheid overheerste. Ik was niet de enige die avond, maar toch je baalt. De dader(s) zijn nooit gepakt.
    Grtz Mara

    • Bahbah, misselijk is zoiets! En zeker als je dan niet meer thuis kunt komen. Wat heb je toen gedaan dan, is Albert jou komen halen of ben je ergens blijven slapen? Nee, hier is ook niemand gepakt, ook de vorige keren niet. Ik ben benieuwd of er nou iets aan gedaan wordt omdat die agent boos is dat zijn dienstwagen te pakken is genomen??
      Greetz terug 😀

  18. De pelisie….schei erover uit en breek de bek niet open (alhoewel, gal spuwen doe ik graag) in 2006 en 2007 is het ons een aantal keren overkomen…. het kost bakken met geld inderdaad maar vooral het gevoel van woede over het aangedane onrecht blijft heel lang na-ebben.

    • Ahhh, ik héb nog ruimte onder de kopfoto voor een bakkie waar al die gal in kan hihi ;-).

      Ja, die woede is gewoon het ergst. Dat iemand niet met zijn poten van andermans spullen af kan blijven! Wat bezielt zo’n persoon toch? En als je er eindelijk niet meer over nadenkt en het idee hebt dat ie verstandig geworden is slaat ie wéér toe 😦

      • epie zegt:

        wel makkelijk als je toch aan nieuwe banden toe bent
        zoek het eens bij een bandenfirma in de buurt

        • Hahaha misschien die louche Volvo-dealer op d’n hoek wel ;-).

          Overigens wist die ene Tokkie hier uit de straat psies waar de dader het op gemund heeft: Golfjes. Oke. Alleen een Golf bij hunnie voor de deur was lekgeprikt (1 band). Voor de rest waren het allemaal andere merken. Misschien bedoelde ze een golf van ellende ofzo? 😛

  19. epie zegt:

    firma klapband te eindhoven vergroot zijn markt in samenwerking met de politie

    leuke krantenkop he

  20. epie zegt:

    als we nou allemaal met vlees gaan smijten

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

