Neenee?

Zoiets. Maar dan netter. Anders is het verrassingseffect weg he, ghehehe
Zo eens in de zoveel tijd is het weer zo ver. Dan hebben ze geld geroken hier in de wijk. “Ze”? Ja, dat legertje colporteurs dat enthousiast de straat in komt rennen. Bij ons aangekomen is het echter uit met de pret. Ik koop niks aan de deur. Ze sputteren nog wat tegen en blijven hun verhaaltje herhalen *molt repeat-knop*. Hierop leeg ik mijn kalashnikov doe ik de deur dicht. Geen interesse is geen interesse. Basta. *kijkt vastbesloten*.

Pas geleden stond er weer eentje voor de deur. De meiden deden open. Begint die eikel kerel met vragen of ze waterpijp aan het roken waren nee gek, ze zijn meer gewend. Dat rook hij (ah! Ze ruiken dus meer dan alleen geld!). Daarna begon hij een (verkoop-)praatje en probeerde zich binnen te kletsen. Ik stond al in de aanval-modus want daar ben ik dus helemaal niet van gediend *prikt in Voodoo-poppetje*. Alleen, ik was net terug van de kaakchirurg. Kans is groot dat ie me, door al die verdoving en dikke wang, niet eens kon verstaan. Al heb ik wel zo het idee dat mijn ogen boekdelen spraken. Wat zeg ik, een hele Winkler Prins-reeks*. De meiden hebben ‘m echter niet binnen gelaten. Knap!

Toch ben ik het nu echt wel zat, vooral die brutale etters van Oxxio. Ik heb wel eens gewoon laten bellen maar dat is het ook niet helemaal. Vraag je je toch af of je iets gemist hebt terwijl je ook heel goed weet dat dit niet zo is. Daarom heb ik, na een url van Ans, eindelijk een sticker besteld. Zo’n soort sticker als voor drukwerk. Ofeuh…tegen drukwerk. Die sticker was de volgende dag al in huis en dezelfde dag al buitengewerkt. Snel onder de deurbel geplakt dus. Zouden we nou eindelijk rust hebben? Dat ik niet eerst de deur van het slot hoef te halen, mijn huishoudelijke taken hoef te laten vallen (hmmz, dát is dan wél weer jammer) of van zolder te snellen om te ontdekken dat het weer zo’n verkoper is iedere keer weer zo’n gesleep met dat geweer joh?

Het vervelende is nu alleen dat ik niet weet of het werkt. Als er eentje doorloopt zie of hoor ik dat natuurlijk niet. Het is nu wel al heel lang stil *klopt snel af*. Zeker al een week of drie, vier. Ik zal een bordje onder de sticker hangen…

…dat ze even aanbellen om te laten weten dat ze het gelezen hebben.

NB; Nee. Inderdaad. Wéér geen logje over Steffie. Alhoewel, ze deed mee. Net zo veel/zo weinig als Mies. Eerlijk verdeeld toch? Niet goed? Vul dan maar een klachtenformulier in. Wie weet helpt het wat dacht je zelf.

*voor zeer jeugdige lezers: Voor het digitale tijdperk en/of E-readers had men boeken in de kast om kennis te vergaren. Boeken werden gemaakt van o.a. bomen** die verwerkt werden tot pagina’s. Deze werden dan bij elkaar geplakt in een soort houder. De kaft dus. Op deze pagina’s stond dan uitgelegd wat je nu bij Wikipedia*** kunt vinden. Men zocht handmatig (d.w.z. tussen duim en wijsvinger (met of zonder toevoeging van speeksel)) door bladzijden uit een exemplaar van de encyclopedie van links naar rechts (of andersom, red.) te bewegen, om zo de gewenste kennis te vergaren. Stond ook zeer decoratief in de boekenkast weg met de kikkerverzameling of de fotolijstjes.

**Ja zeg, dat komt een andere keer aan bod. Kijk maar op Wikipedia. Ik blijf niet aan de gang.

***Maar dan minder natuurlijk. Dat is zo lang geleden, er is inmiddels véél meer gebeurd he.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

93 reacties op Neenee?

  1. Spiderwoman zegt:

    Leukie!! 😉
    Nog steeds de ouzo niet gehaald bij de pleasiemeneer????

  2. Steph zegt:

    Ik ga even het klachtenformulier invullen. 😉

  3. J@n. zegt:

    Hier in de flat hebben we de afspraak dat we niemand binnenlaten die wat dan ook probeert te verkopen, dat scheelt weer veel werk, want nou hoeven we niet al die lijken in de kast te hangen, die er op een gegeven moment gegarandeerd uitvallen en dan heb je de poppen aan het dansen, mja, ik bedoel maar…….
    Voor de aardigheid zou ik je ook wel eens een beschrijving van je willen lezen, hoe we vroeger naar een adres in een vreemde stad gingen, leuk voor de jeugd om te weten.

    • Hahaha jaaaaaa dat is ook een goeie. Of telefoonnummers uit het hoofd kenden, rustig aan tafel konden eten (log is in de maak overigens) zonder steeds het mobieltje te moeten raadplegen, écht goeid programma’s op de buis waren etcetc. Ik zeg niet dat alles beter was vroeger maar hmmz… ;-).

      Maar wat betreft die afspraak vind ik dat zeer verstandig. Krijg ze er maar eens uit wanneer d’r eentje binnenglipt in het gebouw. Ja, daar zeg je me wat, ik blijf hier maar kuilen graven omdat ik een ernstig gebrek aan kastruimte heb. Had ik al eens verteld dat ik dol ben op tuinieren???? 😛

  4. Lang leve de intercom hahaha maar ja bij ons wonen nog domme.mensjes die gewoon de ingangsdeur openmaken en achteraf zeuren !

    Ik zie je al staan ramba,met je geschut 😉

    • Ja en waarschijnlijk zijn dat ook die mensjes die beteuterd zijn wanneer ze blijkbaar voor iets getekend hebben. Ze zijn zo glad, die lui. Ongelooflijk.

      *giechelt* Lara Croft kan nog iets van mij leren ghehehe 😉

      • Beteuterd nou Ger en nog een bewoner hebben eens gajes echte gajes naar buiten gejaagd ook zogenaamd van een energiebedrijf,wat bleek er was idd een bende buit aan het maken doormiddel van het energie smoesje,daarom dat we ook weleens streng zijn naar de zeurpietjes,liever dat,dan dat eerstdaags iets ergs gebeurt.

        Hahaha idd Lara Croft mag haar borsten nat maken met Rambalinda ,rambambam 😉

        • Jaaa dát is dus ook een van de redenen dat ik het vervelend vind. Ze kunnen me wel een legitimatiebewijs onder mijn neus snuiven maar daar is sommig gajes natuurlijk ook goed in om dat na te maken. Zo goed bestudeer ik logo’s van Oxxio of wat dan ook niet ;-). Brrr maar wel een misselijk idee zeg, goed van Ger en die andere dat ze opgetreden hebben!

          Hahaha, nou réken maar (1+1=?? ). Als ze klaar is met de boel nat te maken zal ze haar ogen uitkijken 😉

  5. Ans zegt:

    Hahaha, nu moet je op de loer liggen om te weten te komen of het echt helpt of dat er gewoon geen colporteurs (mooi woord voor opdringerige mensen) in de straat zijn geweest!!

    En zo’n voodoopoppetje hebben ze bij Xenos, voor je cocktailprikkers! (ik heb hem ook ergens anders gezien, maar die was bijna twee keer zo duur). Kan je je heerlijk op uitleven… .. en de visite ook, ik heb met mijn verjaardag iedereen gezegd dat ze zich uit mochten leven (alleen met dat voodopoppetje natuurlijk!).

    Je omschrijving van een boek is geweldig!

    • Ja grinnik, ik vond het hier zo verdacht rustig…zou het nou echt helpen? Misschien is het ook te lekker weer om buiten te lopen hahaha. In ieder geval heb ik al die tijd niemand gezien *doet blinddoek af*.

      Is het echt? Oooh wat leuk, morgen dus ff naar Xenos hahaha. Ik heb eens een poppetje gekregen bij een tijdschrift. Die zit nog steeds in de verpakking, hoe vind je die? Ik ben gewoon bang voor een tennisarm want volgens mij BLIJF ik prikken hahaha. Thanks voor de tip, ik zie het al helemaal zitten whaahaaa.

      Hihi, dank je wel ;-).

      • Ans zegt:

        Hahaha, net als je denk dat het geholpen heeft staat er weer eentje voor je deur!! Zorg dat je een brilletje bij de hand hebt om even uit te lenen!

        Voodoopoppetje alleen in groen en rood… helaas geen geel hahaha. Gewoon lekker gek om op tafel te plaatsen.

        • Ja hihi, ik ben er ook bang voor. Ik hoop alleen niet (stiekem wel) dat ie Marc dan treft ;-).
          Misschien moet ik bij dat bordje ook maar een leesbril hangen? ;-).

          Ah, ik heb mijn kleur al; dat wordt een rooie. Als ze die nog hebben dan. Jammer voor jou dat ze ‘m niet in het geel hebben! Jij hebt zeker voor de groene gekozen? Hihi 😉

          • Ans zegt:

            Helemaal goed, ik heb groen genomen!! Rood vind ik wel erg mooi, maar groen past toch beter bij de rest. Ik geloof 2, 95, dus dat valt mee.
            Hoe gekker hoe beter!

            Hahaha, een bril erbij hangen, goed idee!

            • Hihi ja ik moest denken aan jouw hyves. Dat was toch geel/groen he? Ik vind dat ook een leuke prijs, morgen echt even de stad in. Vooral omdat ik voorheen op weblog veel deed met dat zogenaamde voodoopoppetje. Vannacht dacht ik er ineens aan dat ik het daar al lang niet meer over gehad had. Dus die kon meteen weer uit de lappenmand ;-). Beetje opknappen en die was weer toonbaar :D.

              Hahaha zal me een zooi worden want er komt vast nog veel meer bij. Die lui krijgen niet eens tijd meer om aan te bellen. Eer ze klaar zijn kunnen ze weer naar huis, is de werkdag voorbij 😉

  6. hartelijkehothulk zegt:

    Simpel stickertje met een “Ja Kalashnikov”.
    Helpt dat?

    Wij gooien hier met clusterbommen naar die lui.
    OPMIET…………..OPFLIK……………GLOEIENDE,GLOEIENDE!

  7. rietepietz zegt:

    Ik ben héél blij met onze deur .Daarin zit een raam van pakweg *nee geef hiér dat raam* 50 x 70 cm met daar vóór zo’n mooi bewerkt gietijzeren rooster met ( maar kleine openingen) ! Het raam kan open en dan zeg ik met een pinnig stemmetje “ik heb géén interesse” waarna het raampje weer dicht gaat ! meestal hebben ze dan nog niet de hélft van hun eerste zin uit kunnen spreken ….. de rooster is nog decoratief óók ,dus áls ze blijven staan hebben ze een mooi uitzicht 😉

  8. rietepietz zegt:

    Dan moet ik op gaan passen ,ga je me uit goedheid nog naar de ándere wereld helpen ;-0

    • Ik weet niet hoe dat moet; de persoon die “de wachttoren” onder de oksels had heb ik de deur gewezen (weliswaar niet zo’n mooie deur als die van jou en ook niet zo’n saaie als de onze). Wie weet wat ie me nog had kunnen leren 😉

  9. tagrijn zegt:

    Maar het ergst zijn de blijde boodschappers. Zeg dan meestal: Rot @#$%&^ op. En ja hoor. Dat gebed wordt meteen verhoord.

  10. Ja je mist nu natuurlijk wel die blijde boodschappers, die vind ik altijd zo leuk..
    Ligt aan mijn bui, of ik vertel ze netjes dat ik allergisch ben voor alles wat met hun boodschap te maken heeft. Ook een leuke is zeggen goh wat interessant zal ik u dan de laatste uitgave van het humanistisch verbond geven. Daar zijn zij namelijk weer allergisch voor.
    Van de zomer had ik een nieuwe variant. Meneer ik heb deze week net zes sterfgevallen gehad, ik wil even geen blijde boodschap en ga mij ook niet vertellen dat het gods wil was.
    Oh meneer wat erg sorry, Nou ja we zijn wel van die stinkvliegen af.
    Kijkt mij heel vreemd aan en zegt, meneer heeft zeker geen interesse, hoe raad je het 🙂

    • Stom he maar op zo’n moment ben ik niet snel genoeg om iets te verzinnen. Komt omdat ik me sta te ergeren dat ik voor zoiets helemaal naar de deur moest (helemaal…hahaha alsof dit een joekel van een villa is). Die van jou onthou ik, briljant. Eens kijken wat er hier op volgt hihi. Ik heb één keer zo gelachen. Die man was zooo overdreven vriendelijk en zei zo gemaakt goeiedag dat ik in de lach schoot. Stond nogal debiel eigenlijk, zo’n geit aan de deur maar ach, ik heb tenminste één keer kunnen lachen. Die persoon had eigenlijk bij GTST moeten solliciteren 😉

      • Spiderwoman zegt:

        Maar effe in het algemeen hè…. in het grote geheel bekeken: wat is het probleem, behalve dat je voor niks naar je voordeur loopt?
        Colportage is verboden: je doet de deur open, je zegt dat colportage verboden is en je sluit je deur.
        Mensen die (met) je (over) een geloof willen (aan)praten: je doet de deur open, zegt dat je al gelooft (bijvoorbeeld in jezelf of in iets anders wat je niet zeker weet, maar dat hoeven zij niet te weten, als ze het maar geloven of niet en da’s ook geen ramp, want dan is de deur al weer dicht *haalt diepe teug asem na deze volzin), wenst ze veel succes en je sluit de deur.
        Collectanten: je doet de deur open, geeft wel of niet wat, wenst ze veel succes en sluit je deur.

        Het zijn allemaal mensen van vlees en bloed, net als wij, jullie en zij en ik.
        Zolang ze de boel binnen niet leeghalen, het mes op het strotje zetten of andere criminele activiteiten uitvreten: hoe kèrs jaja: who cares, ik weet het, maar ik háááát Engelse termen als het ook in het Nederlands kan LOL ????

          • Spiderwoman zegt:

            ….sorry….. *met een timide stemmetje*

          • Whaahaa dat vond ik leuk. Zo’n lange reactie en dan zo’n korte er achteraan. Maareuh Spinneke, je weet wel waarom. Gewoon omdat ik het leuk vind om zo’n draai aan een log te geven. Daarbij vind ik het irritant, ik heb er niet om gevraagd. Dan wring ik me helemaal uit mijn hoekje om bij de deur te kunnen en dan is het niks leuks. Ze jatten mijn tijd gewoon. Daarbij zijn ze irritant. Maareuh als jij het niet vervelend vind stuur ik ze volgende keer, als ze nog aanbellen natuurlijk, wel naar jou 😉

            • Spiderwoman zegt:

              Geen probleem meis: ze zijn hier zo weg! En het mooie is: ze komen ook meestal niet meer terug. Ik heb gezien bij, als ik het wel heb de Jehova’s Getuigen, dat ze iets in een boekje schrijven als ze weggaan. Ze komen dan heeeeel lang niet meer terug. En dan in ene weer wel. Mijn idee is, dat ze dan hopen dat er dan andere mensen wonen.

              Mag je niet een langere reactie geven bij logjes? Ik ben, zoals je weet een totale nitwit op dit gebied. En wat me ook opvalt: niemand anders dan jij reageert bij de teksten. Is dat een soortement van regel, dat je niet op de tekst van anderen reageert?

              • Dan raken ze hier toch vaak hun boekjes kwijt hahaha. Weet je, als ik ergens lid van wil worden of goedkoper stroom wil tappen dan zoek ik dat zélf uit. Dat kan ik heeeeel goed. Ik mag dat toch vervelend vinden? Als ik ze nou zelf gebeld had is dat een ander verhaal ;-).

                Huh? Nee joh dat was een geintje. Het contract tussen een grote en een kleine reactie vond ik gewoon leuk.
                En nee hoor, dat is geen regel. Zo heel af en toe komt dat wel eens voor. Vind ik overigens wel altijd heel grappig :D.

                • Spiderwoman zegt:

                  Ik vind het óók heel irritant hoor, dat ongevraagde gedonder aan mijn deur. Maar ik zal
                  niet lelijk doen tegen of denken over (hoe zeg ik dat weer hahaha) die mensen. Dát is meer wat ik bedoelde. Gaat ook niet specifiek alleen over de inhoud van je logje, maar ook over de recties die ik las.

                  Precies, vind ik ook heel leuk. Het viel me op, dat dit zelden gebeurt, vandaar mijn vraagske 😉 Ben benieuwd !

              • Ik vind het ook gewoon niet leuk wanneer hier om 10 uur nog iemand aan de deur komt om iets te verkopen. En helemaal niet als dat bijna iedere dag is 😉

                • Spiderwoman zegt:

                  Dat heb ik hier nog nooit meegemaakt, maar dit is een durp hè: na de dis gaat het licht uit LOL. Maar dat zou ik, zeker na het overgaan van onze grote zwarte angst inboezemende herder, heel eng vinden. Ik doe trouwens na 8 uur ‘s-avonds de deur niet meer open.
                  BIJNA IEDERE DAG???? Jozefien….

                  • Hahaha ik ga verhuizen! Nee toch maar niet. Ja, met tijden staat er iedere dag eentje aan de deur (niet allemaal savonds hoor). Dat is niet leuk meer want heb je de hele riedel gehad dan begint het weer van voren af aan. En inderdaad…na een bepaalde tijd wil ik ook niet meer open maken. Je weet maar nooit.

                    Wat ik overigens wél leuk vind, maar daar wil ik nog eens een log over maken, zijn die studenten die voor de deur staan met een pot pindakaas. Die willen ze ruilen voor iets dat net iets duurder is en dan gaan ze bij de buren etc etc. Jammer genoeg komen ze nooit terug om te laten zien waar ze mee naar huis zijn gegaan ;-).

                    • Spiderwoman zegt:

                      OMG: ik ben ècht een achtergebleven gebiedje hoor: nog nooooooit van gehoord, van dit ruilgebeuren!!! Echt heej????
                      Ik ga de luiken en deuren sluiten en hier es rustig over nadenken aan de binnenkant van mijn oogjes ;-))) Trusten wijfske!

                    • Hahaha nee echt niet? Het is ook wel eens op tv geweest, waar ze toen mee weg gingen weet ik niet meer maar het was iets groots. Ik vind dat wel grappig, vooral omdat het iets zegt over jezelf bij het weggeven. Euh, nou moet ik oppassen anders geef ik al teveel van m’n log weg ;-).
                      Hihi ja doe dat, ik ga ook zo maffen. Even de was ophangen en dan is het wel weer genoeg geweest ;-). Slaapze meissie 😀

  11. V☺nnieb zegt:

    Ik heb ook zo’n sticker en ik heb nooit meer last gehad van verkopers aan de deur 😀 bij mij werkt het dus, ik hoop bij jou ook

  12. HansDeZwans zegt:

    Leuke sticker, ik ga hem ook aanschaffen en een beetje uitbreiden met Ja, éénmaal kloppen als je het begrepen hebt. Dan weet je tenminste of hij werkt.

  13. Vandaag had ik een jongeman die me een beveilingsinstallatie in ons huis wilde verkopen. Ik heb hem vriendelijk bedankt en gevraagd om een deur verder te gaan.
    OT: Weet Marc dat nog van Gouda 4 jaar terug? Zie onze laatste log.
    Voor straks goedemorgen.
    Groetjes
    Albert

  14. Bertus zegt:

    Eej meissie, hier staan ze ook regelmatig aan de deur; laat ze gewoon staan; zo’n sticker van wel geen reclame heb ik ook 😉 Whahaha die reacties van Steffie ;-)) Geweldig stukje weer meske, een heule fijne woensdag! Ik ben strakkies met de kanjers naar de kapper (eindelijk hihi) doegie XXX

    • Bedoel je nou dat je zo’n reclamesticker hebt of zoeentje tegen colportage? En werkt dat bij jullie niet? Hmmz, dan ga ik hier toch eens wat vaker voor het raam liggen. Kijken of ik ze langs zie lopen.
      Hahaha, het is jammer dat het niet op de log te zien is maar zo aan tafel is dat een grap op zich geworden dat er maar geen log over haar komt. Misschien wordt dát nog wel eens een log hihi.
      Ik wens jou ook een hele fijne woensdag, schijnt ut zonneke ook zo lekker bij jullie? Geniet er maar lekker van, veel succes bij de kapper hihi! Doeidoei XXX

      • Bertus zegt:

        Eh ik wisnie dat ze ook echt stickertjes hebben tegen colportages hihi, wordt tijd dat ik er ook eentje ga aanschaffen 😉 was goed gelukt ja bij de kapper; zoonlief smeert er nu zo’n hoop gel is alsof het zijn lieve lust is hihi, fijne dagje, wordt een stukkie kouder! Dikke knuffels Bertus XXX

        • Ja en je kan nog kiezen ook, is dat nou niet leuk? Hahaha ;-).
          Ah whaahaa dus de badkamer is smorgens een hele poos bezet? Wel leuk dat ie zich zo goed verzorgt :D. Ja brrrr, ik mis het lekkere weer nu al. Ach ja, zo lang het maar droog blijft ;-). Jij ook een heel fijn dagje! Dikke knuffffff XXX

  15. Colporteurs…………..heb ik nauwelijks nog last van….. ze slaan mijn deur tegenwoordig over en wil je weten hoe dat komt? Laat mij het je vertellen

    Zodra bij mij de bel gaat spiek ik door het keukenraam wie er voor de deur staat. Is het een colporteur dan pak ik mijn bijbel en die sla ik open. Met die open bijbel in de hand open ik dan de deur… en dan zeg ik overdreven enthousiast (voordat die ander de kans krijgt iets te zeggen:) “wat fijn dat je er bent, kom binnen en laat mij jou vertellen wat God voor jou heeft gedaan en nog doet…..” .(elk woord benadruk ik extreem en ontzettend opgewekt en zweverig en slijmerig)

    Elke keer dat ik dat deed moesten ze ‘ineens’ een telefoontje aannemen of hadden ze iets in de auto laten liggen etc…. het wordt steeds rustiger aan mijn voordeur……. goh hoe zou dat nou toch komen???????????? 😉

    • Whaahaaa nou dát is een goeie. Ik heb er wel eens aan gedacht om zelf een heel verhaal op te hangen of zo op de materie in te gaan dat ze er zelf niet meer uit komen (doet Marc wel eens). Maar ik weet niet hoe ze het uitkienen, iedere keer ben ik juist ergens mee bezig en dan is het moeilijk omschakelen. Dan weet ik net niks te verzinnen. Zo’n bijbel is natuurlijk een uitkomst, die kan ik daar wel neerleggen zodat ik die snel kan grijpen. Moet ik ‘m alleen nog kopen ;-).

  16. Platoonline zegt:

    Whahahaha, kostelijk stuk. Ik schreef er ook eens een en ook die ging over die jongens van Oxxio. Zo brutaal als de beul. Ik heb ze met pek en veren weggejaagd. Ze kijken nog woedend bij me binnen als ze me zien. Heerlijk. Met sommige mensen ben ik graag vijanden.

    Emmelinda, ik ga je linken als het mag. Want dit smaakt naar meer 🙂

    • Oeh, Oxxio. Als ik er aan denk word ik nog kwaad. Ongelooflijk! En dan denken ze dat je dan overgaat op Oxxio? No way. Ik wil jouw log hierover ook wel eens lezen, ik ben zeer benieuwd :D.

      Maar natuurlijk, ik ga voor jou ook een linkje maken 😀 Bedankt voor dit compliment, leuk om te lezen 😉

    • Oh erg he, jouw naam kwam me zo bekend voor (maar dat zou kunnen komen omdat ik jou heel vaak tegenkom op andere webloggen) maar ik zocht net terug en in 2006/2007 kwamen we al bij elkaar op de webloggen. Ik ben er een hele poos tussenuit geweest omdat ik dacht dat het wel mooi geweest was zo. Maar hmmz..kon het toch niet laten ;-).

  17. Nicky zegt:

    Toen ik nog in mijn vorige huis woonde, liet ik ze altijd uitpraten. Als ze de moeite hadden genomen om al die trappen te beklimmen, wilde ik ook wel even luisteren. Duurde altijd wel lang; ze moesten altijd eerst vijf minuten op adem komen.

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

