Tegenstelling man/vrouw

Kijk eens, braaf he?

In twee logjes van Hartelijke Hot Hulk kwam Hulk himself met een interessante kwestie. In het kort, zodat u niet steeds hoeft te switchen tussen de logjes (service van de zaak. Het moet niet gekker worden zeg *schudt theatraal het hoofd*), komt het er op neer dat mannen taken doen die vrouwen altijd heel goed gedaan hebben en zij nog altijd véél beter doen (grapjuh, niet slaan!) andersom. Een vrouw is nu dus geen vrouwelijke vrouw meer en een man geen mannelijke man.

Als ik naar mezelf kijk ben ik maar wat blij dat ik niet in alles afhankelijk hoef te zijn van Marc of welke man dan ook. Niet dat ik het vervelend vind om te vragen maar als ik iets zelf kan zal ik dat ook niet laten. Vuilnisbakken buiten zetten is niet meer zo zwaar sinds er wieltjes onder zitten en een spijker in de muur slaan kan ik ook best nou goed, in die tussenmuurtjes dan. Die zijn niet van beton.

Ik denk dat ik moet zeggen “veel” mannen en “veel” vrouwen want als ik bedoel dat mannen heel goed voor hun kinderen kunnen zorgen en naar bepaalde personen kijk dan moet ik dat meteen terugnemen. Maar ik ken ook voorbeelden waar de vrouw van het gezin dit niet eens klaarspeelt. Dat daar instanties de deur platlopen om nog iets van de opvoeding van het kind te maken.

Veel mannen kunnen ook best boodschappen doen. Dat vind ik niet persé iets voor mij een vrouw (in de oertijd zorgden de mannen immers ook dat er eten in de hut kwam?) al is het ons geval wel zo gegroeid. En maar goed ook want in tegenstelling tot wat je over veel vrouwen hoort ben ik nogal op de centen en Marc mikt een kar vol met dure spullen die we niet echt nodig hebben (verrekte tafelbellen bijvoorbeeld) en vooral nog luxer dan luxe zijn maar ooo zo lekker. Hij pakt dat dan wel weer netter in dan ik. Ik vind het al snel goed. Zware spullen onderin en mikken maar (jaja, ik denk aan de broodjes!).

Het is vroeger al begonnen, vanwege drukke werkzaamheden kon Epie (mijn papske) niet a la minuut naar mijn lekke band kijken. Nou ja kijken wel maar plákken is een ander verhaal. Ook mijn walkman nam ik zelf met de soldeerbout onder handen, zodat ik weer vrolijk verder kon luisteren. Ik heb hier geen problemen mee en ook niet als een man een wasje in de wasmachine mikt maar zelf ben ik niet geboren met een stofdoek in de hand gelukkig niet, daar had ik vast meteen een tasorganizer van gemaakt. Als Marc een sprintje trekt naar de stofzuiger laat ik hem winnen anders blijf ik rennen.

Ik zaag graag door over bepaalde zaken met gemak (dat lieg ik, ik mis gewoon de kracht van een man al ben ik best sterk, maar ik dóe het wel) de torenhoge struik in de tuin aan flarden waar ik ingeklommen ben. Daar hoef ik toch niet voor op Marc te wachten? Dat wil niet zeggen dat ik een manwijf ben. Ik denk vaak als een man maar ook genoeg als een vrouw (net wat in mijn straatje past hahaha. Nou ben ik vrouw of niet? Hahaha). Als ik een dagje alleen de hort op ga hoef ik niet het eten al klaar te zetten en hele lijstjes te maken van wat er in huis moet gebeuren; dat kan Marc heel goed zelf. Ik hou van me lekker op te tutten en vind dat ook leuk bij een man (al gaat mannenmake-up me weer te ver) en kan vloeken als een bootwerker als het moet (van mezelf uiteraard, ik ga niet op een teken zitten wachten natuurlijk, ghehehe).

Soms baal ik er wel eens van hoor. Dat geef ik eerlijk toe. Als ik net mijn nagels keurig gelakt heb en mijn haar netjes in model geföhnd begint het weer te kriebelen en hang ik weer in de struiken zodat het allemaal voor niets geweest is. Dan kan ik het wel eens uitgillen….

…net als een echte vrouw.

Nootote voor Hulk; het is niet echt een antwoord op jouw logjes maar ik kreeg er inspiratie door. Vandaar ;-).

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

77 reacties op Tegenstelling man/vrouw

  1. J@n. zegt:

    Ha ja Em, mijn Joke zorgt ook goed voor mij. 😉

  2. Hier zijn de verdelingen samen gegroeit ,er is 1 ding wat hij niet doet en dat is strijken maar verder kan hij goed voorzich en mij zorgen en andersom ook 😉

    • Ja, dat is hier dus ook. Hij strijkt ook niet maar dat komt omdat hij er nóg secuurder in is dan ik en het uren kost. En soms neemt ie het van me over maar heeft geen zin en dan vind ik het niet netjes. Dan doe ik dat liever zelf hihi 😉

      • O nee ik neem als hij het zou doen niet uit de handen,sterker nog als ik iets doe en hij maakt er een aantal keren een opmerking over zeg ik tegen hem ” doe dit doe dat,doe zelf ook wat” hahah en geef hem de voorrang 😛

        • Hahaha, commentaar hoef ik ook niet. Ik ben vaak wel ontzettend ongeduldig. Heb sommige dingen twee keer zo snel gedaan. Alleen het naar binnen lopen al. Als hij voor me loopt zou ik hem wel vooruit kunnen duwen en dan sloft ie nog niet eens. Je begrijpt wel hoe dit met andere klusjes gaat, bij mij moet alles snelsnel terwijl “gewoon” ook al snel genoeg zou zijn ;-).

  3. Ans zegt:

    Ik ben het helemaal met je eens! Vrouwen kunnen best “mannendingen” doen en ondersom (nee, niet die dingen andersom doen, maar mannen die “vrouwendingen” doen). Er zit wel verschil in, want dat mannen bij het boodschappen doen heel andere dingen halen hoor ik vaak, blijkbaar hoort dat zo. En inpakken… … tsja, over het algemeen hebben mannen een beter ruimtelijk inzicht, dus gaat het inpakken ook beter. Zelf ben ik ook niet zo’n huisvrouw, het is dat het moet en ik heb nog geen kabouters kunnen ontdekken (ook al probeer ik ze wel eens te lokken door wat lekkers op tafel te laten staan), dus ik zal er toch aan moeten geloven. De mannendingen moet ik er wel een beetje bij doen, daar heb ik ook al geen kaboutertjes voor (wel een aardige buurman, maar die kan ik niet aldoor roepen, stel je voor dat buurvrouw er iets van gaat denken)..
    Dus heb ik al heel wat gaatjes geboord (maar dat is niet mijn favoriete klus) en spijkers in de gipsen muurtjes geslagen (hoera, daar kan ik mij lekker op uitleven). Lichtdimmers en stekkers aan snoertjes gemaakt, lampen opgehangen, de stofzuiger gerepareerd etc., maar ik durf niet elke klus aan. Banden plakken kan ik ook…. …. maar ik krijg die rotband er nooit meer omheen!! Dat heeft jarenlang mijn broer voor mij gedaan (deed ik zijn haar), maar nu hij er niet meer is gaat de fiets naar de fietsenmaker! Gelukkig heb ik niet vaak een lekke band, maar ik doe het niet zelf, dat project is te vaak mislukt!
    Natuurlijk is de één handiger met klussen dan de ander, maar er zijn toch echt “mannenklussen” die eenvoudig zijn en dat geldt ook voor sommige “vrouwenklussen”.
    Als ieder nou doet wat hem of haar het beste ligt is dat gewoon het handigst, de klussen die overblijven moeten dan maar een beetje eerlijk verdeeld worden.
    Sommige stellen verdelen de huishoudelijke taken naar mijn idee nogal vreemd, want eerlijk delen is logisch als beiden werken, maar als de één de hele dag thuis is en de ander werkt de hele dag dan hoeven ze naar mijn mening niet allebei evenveel in huis te doen.
    En ik heb gewoon pech dat ik alles zelf moet doen… maar ja… ik zoek nog een rijke man (altijd handig!). 😉

    • Hahaha jaaa dat is zwaar he, dat laatste stukkie van de band vind ik ook altijd zwaar. Dat gaat maar net. En oh wat ben ik dan trots op mezelf hahaha. Marc moet ook vaak lachen en noemt me eigenwijs.Klopt ook wel maar ach, ik ben ook wel eens ongeduldig. Dan moet het a la minuut klaar en dan is hij niet in de buurt. Dan doe ik het zelf wel. Er zijn natuurlijk dingen die echt niet gaan. Ik heb hoogtevrees dus een trapje klim ik niet op (dat lieg ik, als ik ergens tegenaan kan leunen wil ik dat wel eens proberen hihi. Maar dat komt zelden voor) en ik mis een bepaalde kracht.
      Wat het ruimtelijk inzicht betreft ben ik ook wel lui, het is al snel goed. Zolang ik geen broodjes plet mik ik het in de tas (dan denk ik wel eens aan mijn mams:”Het komt toch kapot in je maag” hahaha). Ligt er ook weer aan want als ik met mijn fiets ga moet ik het wel netjes inpakken anders krijg ik het niet allemaal mee.

      Pffff heb jij dat ook al met die kabouters? Ik weet het ook niet meer, misschien moet ik eens zoals in dat ene sprookjes kleertjes maken voor ze. Misschien wil dat wel helpen?

      Nee, dat is ’t ‘m vaak ook he; als het geen favo klusjes zijn laat ik die ook het liefst voor Marc liggen. Sommige dingen heeft ie sneller gepiept. Als ik een gaatje wil hebben in het plafond moet ik eerst een trapje pakken en als ik er eindelijk op durf komt de rest nog. Terwijl hij er, vanwege zijn lengte, zo bij kan ;-).En dingen met de auto die hij kan laat ik ook want daar heb ik geen verstand van. Niet dat ik het niet zou kunnen maar als ik eerst moet gaan googlen hoe of wat ben ik een uur verder en voel ik me nog niet zeker. Terwijl hij dat met de ogen dicht doen. Euh. Bij wijze van spreken dan hihi ;-).

      Ja, daar sta ik ook wel eens van te kijken hoe dat overal weer anderd verdeeld is. Kan me voorstellen dat wanneer je beide werkt en je moet dan thuis alleen nog aan de gang dat het niet echt eerlijk is. De ander maakt tenslotte ook vies ;-).

      • Ans zegt:

        Het moet gewoon een eerlijke verdeling zijn, rekening houdend met andere werkzaamheden en rekening houdend met wat iemand kan en/of het liefste wil!

        Ja, die band lukt mij echt niet hahaha, ik heb altijd het gevoel dat ie ook niet past!

        Op trappetjes ben ik ook geen held! Ik heb in de kamer gelukkig een stevige eettafel, daar kan ik op staan, dat is prettiger dan een trap! Buiten op een trap is nog erger, dan staat ie vaak niet stevig door een ongelijke tegel of zoiets!

        Sommige dingen durf ik niet, dan ben ik bang dat ik meer stuk maak. Ik kom niet aan gas en waterleidingen en electrische apparaten probeer ik alleen te repareren als ik weet dat laten maken duurder is dan een nieuwe! Als het dan mislukt is het geen ramp, want het was toch al stuk. Ik zal niet beweren dat ik handig ben, maar ik wil niet steeds hulp vragen. Dan is het maar wat minder netjes, het hoeft niet perfect te zijn!

        Tassen goed inpakken heb ik ook het geduld niet voor, ik zorg er wel voor dat ik niet een blik doperwten op de eieren gooi, maar verder kijk ik niet zo precies. Tenzij het anders niet past… inderdaad bij de fietstassen gebeurt dat nogal eens.

        En die kaboutertjes weten mijn huis gewoon niet te vinden, net als Gaston! Elke zondag zet ik koffie voor hem, want ik verwacht hem met de straatprijs, maar zijn Tomtom werkt blijkbaar niet! Ik schijn wel een stroopwafelprijs te hebben gewonnen…. maar die worden niet door Gaston gebracht!

        • Ja psies.En niet dat steeds dezelfde persoon dat ene vervelende klusje steeds hoeft te doen als ze dit beide kunnen ;-). Eigenlijk ging dat hier van het begin af aan al zo.

          Hahaha ja het is dat je ‘m er ook afgehaald hebt en dat ie toen wel goed zat dus dan moet je wel. Dat laatste stukkie doe ik ook wel eens met die bandenlichters. Schijnt dat het niet mag (is me wel eens verteld) maar ja, ik wil toch verder :D.

          *giechelt* Ik moet nodig eens een foto maken van onze tafel. Ziet er best stevig uit maar Sam heeft de poten bewerkt. Net zoals een bever zijn tanden een boomstam doormidden knaagt doet hij dat met zijn nagels. Daar durf ik dan ook niet op te gaan staan hihi (niet op de tafel en niet op zijn nagels, red.). De poten zijn nog wel dik genoeg volgens mij maar mij niet gezien ;-).

          Nope, gas en waterleidingen doe ik ook niet (en om bij de fiets te blijven; het voorwiel haal ik er ook niet af. Ik zou veel te bang zijn dat ik ‘m er niet goed op gezet heb of niet vast genoeg en dan hier de heuvel af…brrr ik moet er niet aan denken). Marc ook niet trouwens. Dat zien we alletwee niet zitten. Ja psies, dat is voor ons hetzelfde; als het te maken is oke maar anders vragen we liever hulp.

          Hahaha dus jij hebt dat ook bij het boodschappen inpakken? Ik sorteer de spullen al in de winkelwagen op gewicht; de zware pakken en flessen mik ik in een hoek en het kwetsbare spul in de andere. Zo gooi ik ze ook weer op de band en pak ik ze ook in. Ik weet dat ik 2 rijtjes van 4 flessen frisdrank (1,5 L) in mijn fietstas krijg en wat aan ruimte daar boven op overblijft vul ik dan met de rest. De eieren bovenop. Zojuist zijn we met de auto geweest. Ohhh dat is dan zooo lekker he. Niet passen en meten maar gewoon in de tas mikken hihi.

          Het is dat we Gaston steeds weer zien op de buis anders zou je zeggen dat hij met de enveloppen met de Noorderzon is vertrokken hahaha.Ik zou zo graag willen dat ze die prijzen eens delen, dan blijft het toch nog een joekel van een prijs maar dan hebben er meer mensen plezier van. Komen we misschien ook eens aan de beurt. Zou toch een mooi jaar zijn he Ans, drie keer is scheepsrecht, je hebt nu twee prijzen gewonnen (toch? Naast dat geldbedrag had je laatst toch nog iets he of vergis ik me nou?) dus huppeteeeee :D.

          • Ans zegt:

            GRIJNS… ik heb nog een cd gewonnen, maar het is inderdaad driemaal scheepsrecht, want ik heb mij laten vertellen dat heel Monnickendam gewonnen heeft dit keer! En wat hebben we dan gewonnen? Hou je vast….. in de krant stond….. dat heel alle postcodeloterijdeelnemers van Monnickendam een fantastische prijs gewonnen hebben……. en wel…. tataratatataaaaa…… … .. … …. …. tromgeroffel…. … … … … … de STROOPWAFELPRIJS!!!
            Nou hoop ik alleen dat ik die prijs wel gewoon in Monnickendam kan halen, want ik won ook een keer 7 tulpen die ik in Volendam moest ophalen…. alleen op donderdag of vrijdag, Nou, erg leuk, maar die haal ik alleen als ik toevallig toch die kant op moet. Maar laat ik eerlijk zijn, vorig jaar had ik ook prijs, toen mocht ik iets van Princess uitzoeken en dat werd keurig thuisbezorgd! Ik denk dus dat het elk jaar beter wordt, elk jaar meer prijzen, met steeds een mooiere prijs ertussen!!! Dus kom maar op met die straatprijs! En eerverleden (raar woord eigenlijk) jaar had ik 2 hyacintjes gewonnen! Die kon ik wel gewoon hier ophalen!
            En ik maar zeggen dat ik nooit iets win!

            • Hahaha stond het zelfs in de krant. Nou heeee, poeh poeh. Hoeveel loten heb jij Ans? Nodig maar niett teveel mensen uit om het te vieren whaahaaa. Ik zeg niks, wacht maar totdat je het kado ontvangen hebt ;-). Bij ons is het gewoon in de brievenbus gevallen dus als het goed is hoef jij daar de deur niet voor uit. Maar goed, ik weet niet of dat overal hetzelfde is? Ja, zoiets heb ik laatst ook begrepen van iemand die ijs een paar kilometer verderop moest ophalen. Dan is je ijs gesmolten eer je thuis bent ;-). We hadden ook eens een ijsprijs en dat was zo’n 10 minuten fietsen. Moest je nog snel zijn ook (euh niet meteen met de fiets) want de hele wijk had dat gewonnen en er waren maar een paar bakkies in die winkel. Dat zag je pas bij binnenkomst dus je kwam ook nog voor niks als je pas de laatste dag kwam. Tenminste, dat neem ik aan, ik was vroeg. Misschien vulden ze dat iedere dag wel aan? De laatste ijsprijs hebben we niet opgehaald.

              Oeh maar dat is dan wel weer heel leuk, had je iets moois uitgezocht van Princess? Of was het voor een bepaalde prijs (nagelknippertje ofzo hihi). Ik vind dat soort dingen ook heel leuk. Had ik jou dat laatst verteld? Dat ik een dvd mocht uitzoeken? Je mocht kiezen uit een paar titels maar er zat niks voor ons bij. Heb ik maar “Woezel en Pip” genomen en op marktplaats gezet hihi. Als ik dat verkoop koop ik wel iets anders voor dat geld. Alleen vrees ik dat heel Nederland hetzelfde “probleem” had hihi en anders vergeet men zeker te bieden op mijn DVD’s hahaha.

              Van de zomer hadden we gerbera’s, die vond ik ook leuk. Die hyacintjes hadden we ook gewonnen maar die winkel ligt zo uit de route en je moest binnen een bepaalde tijd daar naar toe. Dat kwam gewoon niet uit dus die heb ik ook laten schieten. De gerbera’s niet, daar heb ik veel plezier van gehad terwijl ik via twitter een foto zag van iemand die ook zo’n bosje had en de bloemen al na een dag weggegooid konden worden.Ben ik eigenlijk vergeten te vragen of ze die soms drie dorpen verderop moest ophalen en ze onderweg in een file gestaan had ofzo hihi.
              Ik ben benieuwd wat we de volgende keer krijgen, ik vind inderdaad een straatfeest ook wel een goed idee. Als ik maar niet op tv hoef, lijkt me zoooo verschrikkelijk!

  4. youke zegt:

    Na 10 jr een relatie en nu 2 jr alleen weet ik pas wat al die mannenklussen zijn en inhoudt. Ik vind het niet altijd gemakkelijk.

  5. HansDeZwans zegt:

    Sinds ik alleen ben, doe ik de was, de strijk, het eten, blablabla. Zagen doe ik echter niet, dat laat ik echt aan de vrouwen over.

  6. epie zegt:

    REACTIE PAPSKE , DE SELUTIE WAS ALTIJD OP
    ECH WAAR

    • Whaahaaahaa. Eigenlijk geloof ik dat meteen want de hamer was ook altijd kwijt, ghehehe

      • epie zegt:

        over schoonmaken gesproken , de heren zijn hier toch aan het ruimen
        de kantine magazijnruimte ziet er zo schoon uit.
        en wat ik zo leuk vind , dat ze het mam hoekje met de pluche beestjes minie en zo
        helemaal in takt laten en gewoon begrijpen dat het er is, ze zetten het zelfs netjes
        maar ik weet zeker dat ze thuis niet zo poetsen als hier lol

  7. Het verschil tussen de logjes van mij en jou zit hem in het feit dat ik de mannen aanviel dat ze watjes waren omdat zij hun verantwoording niet namen.
    Daarnaast liever gecommandeerd worden door hun vrouw en zodoende slaafs gedrag gaan vertonen.

    Jij schrijft een logje ( misschien geïnspireerd door de mijne ) over wat jij allemaal wel kan.
    Dat is je goed recht natuurlijk.

    Ik zelf heb er totaal geen problemen mee om binnen of buiten een relatie werkzaamheden te verrichten die mij totaal niet liggen. echter ik blijf wel man ( oh nee Hulk ) in dat geval.

    Ik heb totaal geen hoogtevrees maar ik snap er geen moer van waarom ik bij iedere verkeersdrempel afstap en even de stoep volg..
    Nee echt, op de eerste trede van een ladder begin ik zo erg te trillen dat het ding omvalt.
    Mij zie je ook niet in een vliegtuig, vogels horen in de lucht.
    Mij zie je ook niet in het water, daar horen vissen in te zwemmen.

    Leuk dat jullie moeite hebben met een fietsband, dit omdat ik veel ervaring heb op dat gebied.
    Ik begon er al mee wanneer ik 5 jaar oud was.
    Tip van de Hulk; laat de lijm altijd 5 minuten drogen voor je de plakker erop plakt.
    Wrijf daarna met de kop van de hamer over de pleister net zolang tot het plastic vliesje loslaat.
    Monteer eerst het ventiel door de velg en draai het kleine moertje nog niet geheel aan.
    Monteer het ventiel en zet het vast met het grote moertje, draai de kleine er terug tegenaan.
    Pomp nu de binnenband op zodat deze net aan rond is, dus lekker slap.
    Duw de binnenband rondom in de buitenband en begin daarna de buitenband in de velg te drukken recht t.o. het ventiel en werk met beide zijden naar het ventiel toe.
    Plotseling wil de band niet verder.
    Oorzaak, het is zo’n sjinees klote ding, of je weet niet hoe je het moet doen.
    In dat laatste geval moet je eens goed naar de doorsnede van een velg kijken en vraag je af waarom er in het midden een verdieping zit? ( meestal waar de spaken gemonteerd zijn die onder het velglint zitten)
    Druk nu de hiel van de buitenband op het punt waar je begonnen bent met het monteren ervan in de verdieping en werk met beide duimen opnieuw met beide zijden naar het ventiel toe.
    Als het lukt, pure mazzel !
    Lukt het nog niet, draai het ventiel eruit en laat alle lucht eruit ontsnappen en herhaal nogmaals bovenstaande. Gegarandeerd su6 !
    Druk het ventiel helemaal in de velg voor het oppompen en draai na het pompen als laatste het kleine moertje naar de velg toe
    Controleer na het oppompen of de band goed gecentreerd zit om de velg, anders hobbelt de fiets zo lekker tijdens het rijden.

    Grootste oorzaak van lekke banden is het rijden met een te lage bandenspanning.
    Waardoor de binnenband tegen de buitenband stuk schuurt als de buitenband de straat raakt en ingedrukt wordt door de te lage spanning.
    Dit kan je herkennen door de rubber vezeltjes of balletjes als je de buitenband van de velg net hebt los gehaald.
    Vervang dan ALTIJD je binnenband, omdat je dan binnen een week weer met een lekke band sta.
    Controleer ook goed de buitenband aan de binnenkant en de buitenzijde, als je het niet vertrouw, meteen vernieuwen.

    Fietsen met een alluminium frame en versnellingen, lekker naar de fietsenmaker brengen en niet meer zelf aan beginnen, omdat je bij de- en montage van het wiel er wel verstand van moet hebben.

    • Hihi ja ik schreef jou al in een reactie dat het toch iets anders geworden was, ik was inderdaad geïnspireerd. Maar ik heb dat ook niet zo, dat ik mannen watjes vind. Tenminste niet alle mannen ;-). Het hoeft niet allemaal op een weegschaal maar ik vind toch best dat het gelijk op kan gaan. Ik denk dat we ook niet iedereen over één kam mogen scheren (vooral de mijne niet, vind ik vies). Ik ben zelf geen rondcommanderende vrouw en als Marc dat bij mij zou doen gooide ik de kont tegen de krib. Dan vertik ik het echt om iets te doen. Dat vind ik niet gelijkwaardig om zo met elkaar om te gaan. Wel een beetje van dit en een beetje van dat ;-).

      Meen je dat, hou je echt niet van zwemmen? Oh, ik vind dat zo heerlijk.En waterfietsen dan? ;-).

      Hihi, dank je wel voor je cursus bandenplakken. Tot aan “Plotseling wil de band niet verder” zie ik dezelfde handelingen behalve die hamer dan hahaha. Die heb ik onderweg niet bij me ;-). Maar weet je waar bij mij dan het probleem zit? (Met bandenplakken he, wees gerust. Niet dat je denkt dat ik nu al mijn problemen op internet gooi hahaha.) Dat laatste, de hiel (wat zeg je dat mooi!) van de buitenband gaat dan nog maar juist dat allerlaatste stukkie. Daar komt kracht bij kijken. Als ik aan de andere kant ga staan kan ik er aan trekken hihi. Dan wil het wel lukken. Of ik wrik voorzichtig een bandenlichter ertussen en “wip” ‘m zo op zijn plek.

      En wat betreft demontage van het wiel…dat heb je goed gezegd. Daar begin ik never nooit niet aan. Ik ben veel te bang dat ik ‘m er niet goed opgelegd heb en/of niet goed vastgezet en dan hier de heuvel afrace en bij de bocht rechts ga terwijl mijn voorband rechtvooruit gaat ;-).

      Bedankt he, Hulkie voor deze wijze les! Je zou ‘m op je log moeten plaatsen joh! Wie weet doe je er nog veel meer mensen een plezier mee?

  8. Wijs meis, gewoon afblijven van die banden, tegenwoordig helemaal of je moet een opoefiets hebben.
    Ik ga er echt geen log over maken, ik weet veel leukere aspecten.
    Jij bent zo weer aan de beurt bij mij, krijg je weer een leuke veeg uit de pan!

  9. Hahaha die heb ik wel maar dan eentje met handremmen/versnellingen. Dus daar blijf ik mooi van af.

    Oh hahaha moet ik mijn kalashnikov afstoffen?? 😉

  10. Ach, een racefiets uit elkaar halen en weer in elkaar zetten, daar draai ik mijn hand niet voor om. Maar om nou een nieuwe zak in de stofzuiger te zetten, gaat mijn verstand toch echt te boven 😉

  11. tagrijn zegt:

    Als de man of de vrouw om welke reden dan ook, uitvalt, staat de ander er toch alleen voor. Je moet dan wel. En dan moet je eens zien wat je opeens kunt. Dus taakverdelen prima, maar wel uitwisselbaar.

  12. Soms ben je net een echte vrouw 🙂 Wij verdelen ook alles hoor alhoewel verdelen is gewoon zo gegroeid. Enige waar ik echt een b;leodhekel aan heb is strijken, mevr Glibber ook dus als het maar even niet hoeft wordt er niet gestreken, dat is ook een verdeling 🙂

    • Jaaaa en een hele goeie hahaha. Helaas werkt het niet voor Marc’s overhemden. Maar sinds ik de berg schone was (hahaha tegen de tijd dat ik die strijk is die niet echt schoon meer eigenlijk) niet meer zo laat groeien is de strijk zo gepiept. Nou ja, ik blijf natuurlijk piepen he want dat zal ik noooooit met plezier doen. Rotwerk.

  13. Bertus zegt:

    Morguh Emmelinda! Omdat ik het meeste thuis ben, doe ik het meeste huishouden. Maar zware taken zoals het bed afhalen en opmaken doet hubbie 😉 heeft ook een tijdje de badkamer bijgehouden, maar die doe ik nu zelf. Is ook niet vies van ramen zemen alssie het op zijn heupen krijgt. Rijdt weleens voor school naar het een of ander. Fietsen repareren is hij ook goed in, hoewel jongste kanjer ook behoorlijk handig is daarin en het leuk vindt 😉 Hond uitlaten doe ik vooral en de kanjers om de dag een keertje ;-), we hebben nu geen auto dus de boodschappen doen we zoveel mogelijk samen of ik doordeweeks 😉 Opruimen daar houden ze alledrie niet zo van en ik weer wel 😉 Leuk onderwerp meske!
    Hier schijnt de zon je tegemoet, have a s☼nny day XXXX

    • Hihi, ja ik vond het ook leuk, grappig ook om te lezen hoe iedereen dat bij iedereen gaat. Ook interessant om te zien hoe dat verschuift, hoe inderdaad vroeger de vrouw dit deed en de man dat. Bij sommige mensen, ook van jonge generaties, is dat nog steeds zo. Moet iedereen ook zelf weten, lekker dat je dat allemaal zelluf mag bepalen hihi.
      Ja pfff het bed afhalen is best zwaar he? Dat doe ik dan wel alleen maar als Marc hoort dat ik er mee bezig ben (ik stamp hard genoeg op het laminaat boven, dan kan het niet missen whaahaa. Nee geintjuhhh) komt ie helpen. Dat is dan toch wel fijner, al gaat het zonder hem ook. En ramen zemen…aaaargh wat een ellende. Het moet regelmatig want die maffe kat zit graag voor het raam en overal zitten neusafdrukjes, zooooo schattig hahaha. Eigenlijk zonde om weg te vegen. Of is dat geen goeie smoes? ;-).

      Ja heeeeeerlijk he? Ik geniet er zo van. Moet ook wel want zoals ik heb begrepen is het vanmiddag weer afgelopen met de pret ;-). Heel veel plezier vandaag, heb je veel werk liggen? Dikke knufff XXX

      • Bertus zegt:

        Yep heel leuk te lezen! Neuh dat gaat wel, ga vanmiddag eens de klas van Robin verblijden met mijn komst (eh meehelpen handarbeid ;-))
        You too have fun meske 😉 XXX

        • Oh leuk joh, hebben ze een thema of weet je dat nog niet? Ik wens jou dan ook heel veel plezier vanmiddag!
          Thanks, dat gaat helemaal lukken. Althans, ik krijg vandaag mijn pakketje stoffen en daar verheug ik me op. Ik heb de voorraad aangevuld maar ook nieuwe stoffen besteld. Is toch altijd weer spannend of het iets is. Ik ga toch liever naar de markt, kan ik aan stoffen trekken enzo. Maar goed, hier hebben ze niet veel soeps. Ja genoeg om soepjurken van te maken ghehehe. XXX

  14. Bertus zegt:

    Whahaha ;-)) nee geen idee eigenlijk ben benieuwd ben de enige die meehelpt 😉
    Veul plezier meske met je stoffen!!! 😉 X

    • Oeh dan ben ik eens benieuwd wat je mag doen ;-). Veel plezier in ieder geval!
      Dat gaat helemaal lukken, ze zijn binnen en ik ben helemaal hyper. Ik weet van gekkigheid (maar dat ligt niet helemaal aan de stoffen vrees ik hahaha) niet welke ik het eerste aan flarden zal knippen hihi. Moooooimooooimooooi. Zei ik al mooi? Nou mooi dan. Hahaha. XXX

      • Bertus zegt:

        Heerlijk dat enthousiasme! De kids maken een hoe groen wil jij je klas hebben poster; die mogen ze bekleden en versieren hoe zij het willen (stofjes = iets voor jou haha) kleuren, vanalles; wordt al leuk! Nou lekker drukjes met je stofjes, veul plezier meis! Knuffff XXXX

  15. rietepietz zegt:

    Ik zie inderdaad niet waarom een man een watje zou zijn als hijwat vrouwelijke taken overneemt .
    het is ( tegenwoordig) zó simpel ! Natúúrlijk vond ik het vroeger logisch dat ik de huishoudelijk taken op me nam omdat Henk overdag buiten de deur werkte ,ook toen ik later thuiswerk deed in mijn ateliertje was nog steeds de huishouding mijn terrein , zéker niet omdat ik het leuk vond maar het was een logische verdeling !
    Later ging ik wél voor m’n eigen lol de tijd die ik “over had “( lees vrijmaakte ,door andere dingen te laten ) benutten om de verbouwing boven wat vlotter te laten gaan . Kozijnen enz afbranden ,schuren , in de grondverf zetten ,behangen ,ik kan het állemaal ,aflakken ligt me dan weer niet !
    Een baaltje mortel naar boven slepen ,als het nodig was dééd ik het ,als het niét nodig was niet !
    Tegenwoordig doen we,waar dat kan , ieder waar ons prettig bij voelen, maar ook vaak wie er de tijd voor heeft ,óf het handigst in is .Strijken en de administratie zij de enige zaken waar henk nooit iets aan doet .Hout hakken wil ik best doen maar dat zet geen zoden aan de dijk ,boren is ook zoiets ….. maar is Henk nou een watje en ben ik nou een manwijf……? ik dácht het niet !

    • Ja zie je, ik herken dat dus helemaal. Wat wel eens lastig is is dat je nu zoveel “mag” en kan dat ik gewoon niet kan kiezen waar ik het eerst mee moet beginnen. Misschien was dat vroeger dan wel makkelijker, als je je alleen met het huishouden hoeft bezig te houden heb je niet iedere keer dat vervelende gevoel dat je nog moet strijken als je lekker iets anders aan het doen bent. Maar ach, daar doe ik helemaaaal niet moeilijk over; ik laat gewoon de strijk en de poets schieten whaahaa.

      Ik vind het fijn dat wanneer ik een dag weg ga ik hier alles kan achterlaten zonder dat ik het idee heb dat de boel in de soep loopt, dat ik een stel hongerige kinderen en dito man terug vind omdat ik geen eten voorbereid heb en van dat soort dingen. Ook dat je dus veel dingen kunt overleggen omdat je beide snapt wat de ander bedoelt…heerlijk toch? Oke, de administratie doet Marc hier, dat lijkt me omslachtig om dat allebei te gaan zitten doen. Krijg je waarschijnlijk toch een andere werkwijze en of dat slim is weet ik niet. Maar ik zou het wel zo kunnen. oppikken.

      Sommige dingen lopen wel iets minder gelijkwaardig omdat ik minder kracht heb dan Marc maar hahaha ik zie mijn mams nog lopen met zware bestellingen. Sjouwde ze gewoon meters verderop (zouden ze vandaag de dag de Arbo voor bellen hahaha). Op hakjes. Moet ik vaak aan terugdenken. En ook zij was geen manwijf. Verre van dat ;-).

  16. rietepietz zegt:

    Precies…. en ( alleen maar om de HUlk gerust te stellen) er zijn héus wel “taken” te vinden die ik Henk niet wil ( lees kan) afnemen én omgekeerd , daar hebben we gewoon niet het goede “gereedschap” voor 😉

  17. Nogmaals; ik zie dat de HEREN van TEGENWOORDIG, niet hun VERANTWOORDINGEN meer zo goed op zich nemen.

  18. Waar een foto-opdracht van mij niet al tot kan leiden 😉

    Joop is een man in alle opzichten. Hij doet de klussen met verve, dat kan hij gelukkig ook goed, my own handyman zullen we maar zeggen. Wat het huishouden betreft is eveneens niets hem te veel. Ik was al niet gezond toen ik hem ontmoette (ik was toen 14) en hij wist op voorhand dat dat niet beter zou worden en dat hij, als hij ervoor koos zijn leven met mij te delen, ook het huishouden (deels) op zijn schouders erbij moest nemen.
    De eerste jaren van ons gezamenlijk leven werkten we allebei fulltime en dus deden we de huishouding samen. Naarmate ik minder mobiel werd was ik wel vaker thuis maar kwam het huishouden meer en meer op zijn schouders terecht. En dat is eigenlijk alleen maar meer geworden. Er zijn mannen (ook vrouwen) die hun partner in de steek laten als die ziek(er) wordt maar daar is bij ons GodZijDank voor sprake van geweest. Ik doe in het huishouden zeer weinig, simpelweg omdat de energie mij ontbreekt en mijn lijf niet wil wat mijn hersens zeggen dat het moet doen… dat is niet om zielig te doen maar simpelweg een feit. We zijn straks in december 29 jaar getrouwd en as. mei 35 jaar samen, Joop heeft nog nooit gemopperd en draagt mij nog steeds letterlijk en figuurlijk op handen. Kortom, ik ben een schathemeltjerijk mens 😉

    Wat mijn vrouw-zijn betreft, er is maar 1 moment dat ik wens een man te zijn, namelijk als ik ergens ben en merk dat mijn blaas megavol is… maar verder prijs ik me gelukkig als vrouw geboren te zijn. De ervaring moeder te worden zoals alleen een moeder dat kan voelen zou ik voor alle geld ter wereld niet willen missen.

    • Dat is een prachtig verhaal want inderdaad, hoeveel mensen nemen de benen als de ander de taken zoals ze verdeeld waren (euh..) niet meer kan doen? Hulde!

      Hahaha jaaaaa, dan ben ik ook stikjaloers hoor. Als ik naar een concert of een festijn ga kunnen die mannen gewoon naar zo’n zuil toe. Ik weet niet hoeveel zuilen er opgesteld staan. En dan wij…lekker in de rij voor zo’n vieze kar. Dat is wel eens balen! 😉

      • epie zegt:

        neuh hoor gewoon geen ondergoed en een lange rok , wel effe niet vergeten in een
        lichte spreidstahnd te gaan staan en heel hard te gaan praten , eventueel
        in normaal duits , dat is wat harder
        thuis vooraf wel even oefenen in een onschuldige blik opzetten

        overigens ben ik kort van stuk en die zuilen zijn ach wel te hoog
        dus herken ook dat probleem

        • rietepietz zegt:

          Volgens mij heeft Epie vroeger op Scheveningen gewoond ;-), de vrouwen in de Scheveningse dracht gingen inderdaad te werk zoals Epie hier uitlegt ! Lijkt me in de huidig tijd toch niet helemáál de oplossing als er veel vrouwen bij elkaar staan heb je toch al gauw een overstroming !
          Het blijft helaas behelpen voor vrouwen ,hoewel mijn Henk ook niet zo groot van stuk is heb ik hem toch nog nooit met een krukje zien slepen bij de mannen plasgoten 😉

        • Lang leve de parkeerplaatsen vroeger op vakantie, nietwaar? Hahaha dat was nog eens mooi. Mooi verhaal om te vertellen 😀

          • epie zegt:

            moet ik het schrijven ?
            of schrijf jij het
            of zullen we het allebeio schrijven en de andere invalshoeken achter elkaar
            publiceren
            ik moet nog lachen om die toestand met al dat gezeik he

            • Hahaha ja die hele emmel.
              Euh, ik weet eigenlijk niet zo veel meer hiervan. Alleen die boom en mams die de auto in gevlucht is hahaha.

              • epie zegt:

                denk rond negentientachtig dat ons gezinnetje bestaande
                uit mieke epie emmy en danny nog met een tent in den vreemde gingen.

                Vaak waren we in Frankrijk en omdat Mieke een zonaanbidster was
                gingen we veel te laat op weg naar huis en dachten nog een campingplaats
                te kunnen krijgen , mooi niet dus , we probeerden het in Annecy
                waar geen plaats was en aten daar nog in de carrefour (weet je nog Linda)

                na een zwerftocht langs volle campings , hebben we de dekens uitgerold
                en lagen met zijn vieren naast elkaar in het gras langs een stoep bij een tankstation
                Nou moeten jullie weten dat Mieke bij ons vergeleken een keurig dametje was
                en dat dit wel iets heel ergs voor haar was.
                het werd donker en wat zagen we , auto s die stopten en dames die vlak voor
                onze neus uit de broek gingen vlak langs de weg , ze hadden niet in de gaten dat we er lagen.
                we zaten eerste rang bij het gezeik en het gekletter .
                toen plaatste ik , ik ben best netjes , de opmerking “ik geloof dat ik in een emmer
                zeik lig”
                Dat was te erg voor Mieke en hoe erger ze het vond , des te erger lagen emmelinda en ik te schudden van de lach, de grond trilde gewoon ervan.

                Mieke een beetje ontstemd met danny naar de wagen om te slapen, ik met emmelinda nog een tijd in het gras , staren naar zeikende dames.
                na enige tijd vond ik het nodig verder te rijden en stopten op een parkeerplaats
                waar emmelinda met haar benen omhoog in een berm tegen boom aan het slapen was , gek mens dus maar dat wisten jullie al
                Er stopte een lelijke eend , de achterklep ging open , eromheen een paar fransen
                die op hun kont een fles wijn uitdronken en weer verder reden.

                leuk dat nachtelijke leven te zien , ook de mannen die uit de auto kwamen en
                iets wilden met hun vrouw , die dan met een nijdige beweging weggeduwd werden

                op een andere parkeerplaats lagen emmelinda en ik weer in onze slaapzakken
                op een houten tafel , waarom ik zou het niet weten

                En mieke de volgende dag , die vond het zo erg dat emmelinda zoiets mee m oest maken en die vond het best leuk ik ook.
                Nou ja je kunt je bedenkingen hebben wat die invloeden met haar gedaan hebben.

                met mij weinig ik vond het een heel maffe nacht.

                epie

  19. platoonline zegt:

    Ik ben overdonderd door het aantal reacties. Dat gaat maar door. Ik ga het maar niet allemaal lezen. Met het overnemen van elkaars taken zouden mannen en vrouwen niet moeten zitten. Wat je kan doen, dat doe je gewoon. Zo simpel denk ik. Maar ik maak een uitzondering voor één onderwerp: strijken.

    • Hihi, lijkt wel een chatbox he? ;-).
      Hahaha ja en dat is zo’n taak waar ik zelf ook niet op zit te wachten. Nou heb ik een super stoomding met zo’n bak, dat scheelt al een boel. Maar een hobby zal het nooit worden 😦

  20. Nicky zegt:

    Lol! Je lijkt mij wel! Ik denk overigens dat als ik een man was geweest dat ik een ontzettend leuke kerel zou zijn!

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

