Sammynizer

Soms, als ik me even omgedraaid heb in mijn atelier ligt Sam ineens bovenop de stof.

Ahhhh, lief he?

Handig, binnenkort dus fluffy/aaibare tasorganizers*

*Nee gekkie, Sam hou ik zelf. En levend (ik heet geen Tinkerbell). Ik bedoel wanneer hij in de rui is. Zal me een poezelige tasorganizers opleveren joh :P.

Overigens is dit een restje stof. Omdat heel wat mensen allergisch zijn zorg ik dat hij niet bij mijn goeie stof kan en was de hoes van de strijkplank vaak.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

81 reacties op Sammynizer

  1. Ans zegt:

    Katten hebben een voorkeur voor plekken waar je ze niet wilt hebben! Rare beesten. Ik heb ee dikke buurkat die wel eens binnen komt en dan weigert weg te gaan! Een keer was ik mijn auto aan het inladen en ja hoor, de mafkees bezette mijn gang! Na veel duw en trekwerk kreeg ik het gevaarte naar buiten…… waar hij in mijn auto sprong! Zucht.
    Een andere buurkat is ’s middags naar binnen geslopen en heeft zich waarschijnlijk op zolder schuil gehouden. Ik wist van niks. ’s Nachts om half twee sprong hij bij mij op bed, de onverlaat!!!

    Dus ook al heb ik officieel geen katten, eigenlijk heb ik er heel veel, alle buurkatten willen bij mij naar binnen. Een rooie zat eens luidkeels te schreeuwen voor mijn deur, hij wilde er in!!! Een egaal zilvergrijze stond rechtop tv te kijken, de rest ligt regelmatig in mijn tuin te slapen.

    Nee, ik heb geen hekel aan katten, wel aan de viezigheid die zij in mijn tuin achterlaten en de vernielingen van één van de buurkatten. Binnen wil ik ze niet, want ik ben bang dat als ik dat toelaat dat ik er dan een keer eentje over het hoofd zie en opsluit als ik een dagje ( of een paar daagjes) weg ben.

    • Jaaaa hahaha. Als ik mezelf bij elkaar geraapt heb om eens wat aan de strijk te doen heb ik wel altijd meteen een goeie smoes. Op het moment ligt ie naast me op de bank. Ik dacht toch dat dit een grote bank was maar meneer is behoorlijk breed (dwarsligger) hihi. Ik mag er ook niet bij gaan liggen, dan bijt ie in mijn been. Bij Marc mag dat wel. Marc gooit zijn benen over Sam heen en dat mag gewoon. *Zucht*. Als je een memoblaadje op de tafel legt en je ziet het nergens meer liggen dan weet je dat je eens onder zijn buikje moet graaien. Dozen zijn ook geweldig, hoe klein de doos ook is, hij gaat zo lang te keer dat ie er in kan, al is het met de helft van zijn lijf. Mafkees. En het gekke is, koop je matjes of mandjes voor hem dan doet ie er niks mee hahaha.

      Ohhhhh dan schrik je je kapot als er ineens een kat op je bed springt, allemachtig zeg. Toen wij in Tiel woonden stikte het van de katten in de buurt. Die liepen ook gewoon bij ons naar binnen. Lagen we te slapen op de bank na een dag werken en als je dan wakker werd keek je recht in twee kattenogen. Weet je ook niet waar je het zoeken moet hihi.
      Hier in de buurt zitten ook veel katten maar die zijn best schuw. Die komen niet dichtbij en zeker niet als de achterdeur openstaat. Er is wel een kat die je achterna loopt, niet meteen uit de buurt maar als Marc Mies ophaalt bij de friettent dan loopt ie achter hen aan. Die zou zo mee naar binnen gaan.

      Dat ben ik helemaal met je eens; ik vind het zoooo vies als ik in de aarde zit te wroeten en ik eigenlijk in een versie kattendrol zit te knijpen. Kunnen die beestjes natuurlijk niks aan doen. Het is dat ze geen visitekaartje er bij doen anders ging ik de boel eens over een schutting werpen. Wij houden de onze binnen om andere mensen geen overlast te bezorgen maar dan krijgen we de viezigheid van andere katten…hmmz. Ik schrik wel regelmatig, een zwarte kat ligt steeds in een tuinstoel. Als ik langsloop vliegt (ja hihi) ie weg. Daar sta je gewoon niet bij stil. De stoeltjes zijn ook zwart dus je ziet ‘m sowieso niet liggen. Wat jij schrijft begrijp ik; ik kijk ook altijd heel goed of er geen kat in de schuur verstopt zit als ik de hele tijd in de tuin bezig geweest ben en die deur opengestaan heeft. Zou ik zo zielig vinden!

      De kat van onze buren zit aan een touwtje in de tuin. Op zich heen netjes maar als hij op onze schutting zit hangt ie zichzelf op. Onze shcutting bestaat uit verticale planken en dan gaat dat touw rondom de uiteinden bovenaan. Als hij van de schutting valt of springt hangt ie zichzelf op. Was het nou vorige week of de week daarvoor, ik weet het even niet meer, keek ik héél toevallig naar buiten tijdens het eten en zag ik dat een struik te keer ging terwijl het windstil was. Was die kat in onze tuin, die bungelde aan het touwtje. Wij de buren geroepen en Marc was zo dapper hem over de schutting te werpen. Zegt de buurvrouw:”Hij mankeert niks”. Hoe weet zij dat nou, heeft ze er soms voor gestudeerd ofzo? Wie weet hoe lang dat beest al hing te spartelen. Ik had het er de hele avond best moeilijk mee. Kan dat beestje niks aan doen. De volgende ochtend stond ze Marc op te wachten toen hij naar zijn werk ging. Vond ik dan toch wel weer netjes want het klonk allemaal zo onverschillig. Arme kat, als ik het toch niet gezien had….

  2. Spiderwoman zegt:

    Die Tink spoort ècht niet hè?
    Ben benieuwd wanneer ze zichzelf vakkundig ombrengt/uitput/martelt/vermaalt en andere fijne zaakjes.
    Misschien is dit wel een idee voor haar: een onderonsje met Duitse professor Gunther von Hagens….
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Gunther_von_Hagens
    Zal je een link naar zijn kunst besparen.

  3. Kun je mij vertellen wat ik met een tas organiseerder moet?
    Zijn ze echt handig?
    Denk je dat het wat voor mijn 4 dochters ( een zit er in het klooster en heb dat volgens mij niet meer nodig ) is + nog 1 vrouw?

    • Spiderwoman zegt:

      DOEN GroteGroeneGast 😉
      Steun Em de winter door!!!! LOL

    • Herken je dat gerommel in tassen bij de vrouwen wanneer er gebeld wordt maar dat kreng nergens te vinden is? De telefoon dus he, ghehehe. Of “even” een pen pakken duurt een hele poos? Of wanneer men de trotse bezitter is van een halve tassenwinkel en de spullen uit de ene tas meeneemt in een andere tas en bij aankomst blijkt dat er iets in de eerste tas is blijven zitten. Wanneer dát het geval is, is het tijd voor een tasorganizer ;-). Maareuh, ik ga niks aansmeren, lieve Hulk. Ik voel me een beetje bezwaard. Natuurlijk wil ik graag over mijn tasorganizers vertellen want daar ben ik zo trots op maar het is totaal niet mijn bedoeling om ze op te dringen ;-).

  4. J@n. zegt:

    En ondanks alles blijf ik het prachtbeesten vinden!
    Vroeger toen die van ons nog leefde vond ik het ook wel eens een probleem dat er overal haren zaten, behalve op mijn hoofd, maar als je geen kat meer in huis hebt zitten er nergens meer haren en dat is ook weer zo wat.

    • Hihi ja, ik vraag me wel eens af hoeveel haren we stiekem van hem naar binnen gewerkt hebben want het zit werkelijk overal. Ook zo handig als je zwarte kleren aan hebt. Maar ach, kan mij het schelen. We zijn dol op die mafkees :D.

      • J@n. zegt:

        Bij ons kwam een non (in habijt) op bezoek en voor we er erg in hadden ging ze op het dekentje van onze poes zitten dat in een stoel lag…………We durfden niks te zeggen.
        Die laatste opmerking van jou maakt me blij. 🙂

        • Whoeehaa, konden jullie wel je lach inhouden dan of vonden jullie het juist verschrikkelijk? Hier ligt een dekentje op de bank op “zijn” plekkie en dat trekken we snel van de bank als er iemand komt hihi. Maar ik kan me zo voorstellen dat je naar haar achterwerk kijkt (hahaha) als ze opstaat en naar de deur loopt :D. Geweldig verhaal!

          Hihi, het maakt mij blij dat je daar blij van werd. Sammetje krijgt er volgens mij wel eens wat van, vooral de dames hier (de meiden en ik) zeggen het een paar keer per dag tegen hem onder een aaibeurt en waarschijnlijk denkt ie dan:”Jaja fijn, geef me nou maar iets lekkers” hahaha 😉

  5. Knap he dat ze altijd op plekken gaan liggen die net niet zo slim zijn. Nou ja niet slim voor ons.
    Ook toeval allebei vandaag een kattenlog en dat zonder het afgesproken te hebben 🙂

    • Nou en of, zelfs al hoef ik dagen ergens niet bij en dan ineens wel dan ligt hij er weer op. Terwijl hij dat anders ook niet doet. Timing he ;-). Het blijft wel lachen want als je het kleed weg pakt waarvan we dachten dat het een fijn dingske was én een mooi plekkie…gaat ie daar liggen. Zonder kleedje. Snap er maar eens wat van hahaha.

      Oh leuk, dan kom ik zo even neuzen. Kijken of er wat te mauwen valt hahaha ;-).

  6. Bettje zegt:

    Goodmorning! Ahhhhh wat een scheeetje, lekker beest, tuurlijk gaan die op mooie stofjes liggen hihi, geef hem/eh haar? eens ongelijk 😉 Wel apart zo’n sammy organizer grinnik. Hoe oud is ze/hij? Wat een knapperd … ! Wens je een fijne donderdag en maakze ;-)XXXX

    • Heeee wijffie, ook unne goeie morrege voor jou! Hihi ja, die heeft het goed bekeken he? Zo gaat ie ook wel eens liggen op stoffen waar ik net de schaar in zet. Knipt zo fijn. NOT. Gelukkig heb ik zo’n plakrol hier liggen om de boel haarvrij te maken ;-).
      Sammetje is nu 7 :D. Schatje he? Hihi.
      Ik wens jou ook een hele fijne donderdag! Veel plezier met alles wat je gaat doen! XXXX 😀

  7. HansDeZwans zegt:

    Ik geloof dat wij hetzelfde strijkijzer hebben. (de reactie moet toch niet per se over katten gaan of wel?)

  8. Bettje zegt:

    Dankjewel jij ook hè!!! Eerst als de wiedeweerganaar de booschap 😉 XXX

  9. Kijk toch hoe heeerlijk sammy ligt ,ik ben verliefd ❤ Dat zijn hele mooie opnames ,zo ontspannen en tevreden ,ik kan ervan genieten 🙂

    Joh ga jij ook nog verontschuldigen ,dat jij de strijkplank schoonhoud enzv * gaat ons geen klote aan* niet doen meis ,ik zie met 1 oogopslag dat et er netjes uitziet en dan nog * gaat het me geen klote aan * 😉 😛

  10. rietepietz zegt:

    Om jaloérs op te worden ,heerlijk zo’n kattenbeest maar ja , liever niet net dáár natuurlijk !
    Ik zag laatst bij dochterlief een onwijs leuk soort hangbakje met “pluisstof ” dat aan de radiator gehangen kan worden ,poes is er niet úit te slaan !
    Ik zal wel eens een foto maken als ik er ben !

  11. tagrijn zegt:

    Goe dat je dat weer bij schrijft., want ik dacht meteen dat je Tinkerbellneigingen had gekregen. Dan konden we hier nog meer verwachten dan er nu al staat.

  12. HansDeZwans zegt:

    Is dat het maximum aantal reacties op elkaar, 10?

  13. platoonline zegt:

    Leuke foto’s. Zo’n poes gaat ook maar overal liggen he. En die haren… katten laten soms wel eens heel veel sporen na.

  14. Sas zegt:

    Oh dat heb ik hier ook altijd! Haha. Gekke beesten 🙂

  15. Pfff…ik zat het zo na te lezen en kreeg een onaangename flashback. Jaren geleden hadden we een kat die altijd via het slaapkamerraam van onze zoon over het muurtje bij ons de tuin in ging. En dat ging echt al een heeeel lange tijd goed. Totdat ik op een middag dacht ik heb de kat de hele dag nog niet gezien. Uurtje later de bel. Boze buurvrouw die absoluut niet van katten hield aan de deur. en wat bleek, Blue, onze Siamees, was die morgen waarschijnlijk via de muur hun aanbouwdak opgewandeld. Buurvrouw moest weg en had nog wel even de ramen gesloten. Blue was altijd als de dood voor haar en heeft zich vast onder het bed verscholen. En toen het gevaar geweken was zich daar lekker op het logeerbed genesteld. Helaas kon ze niet meer eruit en ja dan moet je wat als kat zijnde. En wetende dat ze nu wraak kon nemen op al die keren dat buuf lelijk gedaan had tegen haar, eens ff lekker zitten poepen op logeerbed. Moraal van dit verhaal, de verzekeringsman is eraan te pas moeten komen en met buuf heeft het nooit meer lekker gelopen sindsdien. Blue vond dit waarschijnlijk prima! De katten hebben uiteindelijk een ren gekregen met een inloop in het huis. En Tinkerbel kende ik nog niet. Wat een eng iets. Bah! Fijn weekend. Groetjes Ria

    • Jaaaa dat is dus waar ik dan zo bang voor ben, de buurvrouw deed het dan niet expres maar voor Blue is het niet erg prettig (zwak uitgedrukt). Toch gek he dat als een kat weet dat buurvrouw niet zo dol op katten is en de kat niet op haar dat ze dan tóch daar binnen kruipt. Hihi ze heeft wel braaf het logeerbed genomen zodat buurvrouw toch meteen in bed kon kruipen snachts zonder eerst de boel te moeten wassen en strijken op haar eigen bed ;-).

      Ja, griezelig he, die Tinkerbel? Deze zomer was ze weer in het nieuws. Had ze kraaltjes geplakt op slakkenhuisjes. Zucht.

      Ik wens jou ook een heel fijn weekend Ria!

  16. Nicky zegt:

    Lijkt me een heerlijk plekkie om een tukkie te doen. Zeker als je net gestreken hebt en de plank nog warm is!

  17. Grrr… ben al een uur bezig om een pagina gepubliceerd te krijgen zodat ie boven in het menu staat. Helaas, en gisteren lukte het meteen. Misschien nog bruikbare tip voor me? Groetjes Ria

  18. Wat lief!Ons katje Mischou gaat vaak op de burostoel van Albert liggen en dan miet het baasje helaas een andere stoel nemen. Grtz Mara

  19. Marika zegt:

    Kijk hem daar nou lekker liggen. 😀 Ik ben blij dat die van mij daar niet bij kunnen komen, de strijkplank staat in de hobbykamer en dat is verboden terrein, vanwege de (nu alleen nog) zebravinkjes die daar verblijven. Ik zie het al gebeuren dat ze erop zouden springen als het strijkijzer aanstaat, oooh moet er niet aan denken.

    • Oeh gatverdamme nee, daar moet ik ook niet aan denken. Het ziet er zo op de foto ook onverantwoord uit misschien maar ik let er ook altijd ontzettend goed op. Ik kan de strijkplank nergens anders neerzetten (vol is vol hihi) en hier kan ik het in de gaten houden. Het strijkijzer staat wel achter hem maar daar had ik toen al een paar dagen niks mee gedaan (jaja Marc, ruim ik echt wel een keer op hahaha).

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

