Kattig logje

Kerststuk van jaar Tweeduizendzoveel

(Kerststuk van jaar Tweeduizendzoveel)

Wanneer jij denkt dat het in huize Emmelinda altijd feest is kom je van een koude kermis thuis (ach ja, ben je tenminste even weggeweest, toch?). Want wat betreft spullen kan het er hier behoorlijk heet aan toe gaan. Nou ja, dat zal ik even uitleggen want als iets niet gaat zoals wij dat willen zijn de rapen gaar (fijn, hoeven we niet meer te koken!). Zelfs aangebrand (wij ook!).

We, Marc en ik, zijn nogal zuinig op onze spullen. Wat nieuw is moet vooral zo lang mogelijk nieuw blijven. Het geld groeit immers niet op onze ruggen (kijk, dat gegeven is niet nieuw!). Natuurlijk heten gebruiksvoorwerpen niet voor niets (Kijk, daar heb je het al, niet voor niets. Dus.) gebruiksvoorwerpen. Daar moet je iets mee doen. Dat doen we dan ook. Maar voorzichtig. Op het bijltje na, dat we er bij neergooien, leggen we alles netjes terug of poetsen de boel weer schoon zodat je er lang plezier van hebt.

Dan heb je echter niet gerekend (wat zeg je? Oh. Wacht. Nou vooruit. Omdat jullie het zijn. Komt ie: 1+1=??) op een handjevol kinderen (kleine handjes, vandaar). Spuugt de kleine versie overal dan wordt er eerst gegrepen naar een doekje om de stoffen bank schoon te krijgen ipv de thermometer (duh. Daar kan je geen bank mee schoon wrijven he?). Op jonge leeftijd al maken we ze er op attent dat haren uit het doucheputje verwijderd moeten worden (en dus door henzelf), meubels niet zijn om op te springen/lopen/krassen (hier heb ik eigenlijk niks op te zeggen maar aangezien deze log al boordevol haakjes zit was het zo kaal hiero. Vandaar.), speelgoed opgeruimd dient te worden en vooral tevreden te zijn. Dus niet zeuren.

Maar dan. Dan haal je een pluizig viervoetertje in huis. Dat schattige übercute bolletje kotst gewoon de vloerbedekking naar een pantermotieverig tapijt (waarna we de hele dag van slag zijn want misschien issie wel ziek), krabt de meubels zorgvuldig (maar zeer decoratief) kaal, vreet mijn prachtige bloemen op, neemt languit de hele bank in beslag, laat overal sporen na en vooral van haar, mauwt de hele dag, laat zijn speelgoed slingeren (en vooral op plaatsen waar je het niet ziet en er dus over struikelt) en o wee als hij even niet in zijn hum is wordt ie de hele dag over zijn koppie geaaid (oke, oke. Ook de rest komt aan de beurt).

Stiekemaan verandert de boel hier in een ruïne. Natuurlijk ook een leuk thema (tip voor VT Wonen) maar het was niet zo de bedoeling. Zolang het geldboompje nog geen grote oogst geeft, de reclamebizznizz nog niet lekker loopt, het spaarvarken eerder afvalt dan aankomt en Peppi en Kokki (Samson en Rutte) allerlei “leuke” dingen verzinnen doen we het er maar mee. Hopelijk blijft het hier allemaal bij (het belangrijkste is dat we van elkaar houden, toch?) anders is het toch best moeilijk te verteren. Sterker nog…

…dan is het behoorlijk Katastrofaal!*

*Jaja. Is mooier met een “c”. Laat mij nou *doet “tssk tssk”*. Schrijf ik een logje zónder maar iets door te strepen, zit je weer te katten.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

79 reacties op Kattig logje

  1. Ans. zegt:

    Daarom neem ik toch maar geen kat! En geen hond! Leuke beesten, maar ik begin er niet aan! Niet alleen vanwege het vernielen hoor, ik wil ook niet aldoor de hond moeten uitlaten (weer of geen weer, ziek of niet ziek etc.) en hulp zoeken als ik eens een nachtje weg blijf. En ik wil al helemaal geen hondenbelasting betalen! Ik beperk mij dus tot het oppassen op de huisdieren van een ander! Ik heb al eens een aquarium onder mijn hoede gehad, een hond, een andere hond, een papegaai, een parkiet, cavia’s en ik vergeet vast nog wel iets. Toen ik bij Edwin in huis was had ik twee van die haarballen te verzorgen, erg leuke honden hoor, maar het is soms best lastig, je kan de honden niet overal mee naartoe nemen, een kind neem je eenvoudiger mee. . Een tijdje geleden presteerde de grootste hond het om stiekem 20 cupcakes op te vreten die stonden af te koelen, dus ik moest steeds opletten of hij niet eten binnen pootbereik had.

    • Whaahaa ja niets is meer veilig he, wat dat betreft lijkt ons bolletje ook op een alleseter.
      Ja, wij hebben destijds ook gekozen voor ons bolletje omdat we dan iets makkelijker weg konden gaan dan met een hond. Maar weekenden weg kan nog steeds niet. Natuurlijk zou er best iemand voor kunnen zorgen of kunnen we hem ergens brengen waar ze goed voor hem zorgen maar we willen het gewoon niet. Zeg maar kúnnen het niet want wij, watjes, vinden dat zielig voor hem hahaha. Ik moet er alleen wel eens aan denken dat het gewoon niet eerlijk is, die kleine mag vanalles uitvreten en dan vinden we het leuk of zielig maar als de kinderen het flikken is het oorlog😉.

      • Ans. zegt:

        Ja, zo werkt het inderdaad, het is zo moeilijk om boos te blijven op die pluizenbollen.
        Een kat kan inderdaad beter alleen dan een hond, maar het moet niet te lang duren, anders moet er toch oppas gezocht worden. Dat is dus ook iets dat ik niet wil, vooral omdat ik in de loop der jaren al vaak genoeg hulp nodig heb gehad, het gevolg van het alleen zijn. Vroeger beperkte ik de oppas voor Edwin al zoveel mogelijk, want hoewel er aanbod genoeg was denk ik dat het snel gaat vervelen als ik voor elk wissewasje (mooi woord eigenlijk) iemand vraag. Edwin nam ik vaak mee, het was gelukkig geen moeilijk kind en hij was overal welkom. Er waren genoeg momenten dat het echt niet anders kon en dat geld ook voor andere hulp (toch wel prettig een handige buurman, maar ook dat moet niet te gek worden). Om dan nu een huisdier aan te schaffen en daar af en toe een ander mee op te zadelen wil ik gewoon niet, hoe leuk ik honden en katten ook vind!

        • Ja (en dat moet iedereen voor zich weten natuurlijk); wij vinden ook dat als we ergens aan beginnen we er ook zelf zorg voor moeten dragen. Net zoals de buurvrouw voor ieder wissewasje (ja echt he, waar komt dat toch vandaan eigenlijk?) vraagt of we op kunnen passen op haar (overigens str*ntvervelende kinderen dus dat doen we niet) terwijl wij onze meiden overal altijd mee naar toe hebben genomen, ook al was dat niet altijd handig. Wat betreft een huisdier kon het makkelijk omdat Mies toch nooit ergens naar toe wilde, dus gingen we ook nooit langer dan een dagje weg. Als Marc en ik nou een weekend weg zouden willen is er dus altijd iemand thuis hihi.

          • Ans. zegt:

            Bij meer mensen in huis is een huisdier toch handiger dan bij iemand alleen. Bij mij zou zo’n beest veel te vaak alleen zitten en dat kan je zo’n dier ook niet aandoen!

            • Nee precies! Terwijl het hier ook wel eens voorkomt maar dat is niet de hele tijd. Soms heeft ie er ook behoefte aan, dan lijkt het wel of het te druk voor hem is en gaat ie op zolder liggen. Als ik alleen met hem ben is hij de hele dag beneden😉.

  2. Ons katje Mischou mag bij ons thuis heeeeel veel en dat weet onze kleinzoon helemaal als ie weer bij ons logeert. Groeten Albert

  3. Ik ben ook dolgelukkig dat “Mauwtje”, zo heette ie, dood is.
    Nu hadden ‘die meiden’ bedacht dat er maar weer een nieuwe moest komen want het was toch wel erg zielig voor SPD
    “Geen probleem”, riep ik luid, “die kat er in, ik eruit”!

    Je snapt het hé, ik zit hier dat nog lekker thuis te schrijven!

  4. Een konijn is ook niet aan te raden, want Bella leeft er binnenskamers lustig op los. Pikt altijd de beste (en warmste) plekjes in. Kijkt lekkere dingen (zoals kruitnootjes; geintje) uit je mond. Springt onbekommerd op de bank. Knaagt met veel plezier kabeltjes door en het behaagd hare Konijnigheid dat wij in haar onmiddellijke nabijheid mogen wonen Nee, Bella is geen konijn om zonder handschoenen aan te pakken🙂

    • Hahaha ja ik weet het, ons vorig konijn meende ook de bank in te moeten pikken. En pikken ook nog op een andere manier want hij heeft er met zijn bekkie gatenkaas van gemaakt. Dat vond ik dan weer een stuk minder geslaagd maar goed. Ook kabels moesten we inderdaad goed wegwerken. Op zich heel handig; zo’n binnenkonijn. Je ziet hier geen lelijke snoeren, die zijn allemaal nog steeds keurig weggewerkt😉.

  5. HansDeZwans zegt:

    Dus met andere woorden, jullie zijn gewoon aan het wachten tot ie zijn koppie erbij neer legt?

  6. Een heeeeeleboel herkenning dit blog.. Had vroeger Siamezen en later Maine Coons. Tip voor behang: onze eerste huiskatten toendertijd hadden het reuze naar hun zin met onze jute wandbekleding. Ze liepen ertegen omhoog en gingen op de staande klok liggen slapen. Was altijd een heerlijk gezicht. Wij houden het bij onze honden want ik denk dat onze cavia’s geen rustig leventje hebben met katten in huis. Nadeel is wel dat je door weer en wind eruit moet. Voordeel is geen kattenbakken verschonen. Maar zonder huisdieren is voor ons ook geen optie. Vandaar 8 cavia’s en 2 honden. Voor jou een fijne Zondag Sis. Groetjesss

    • Hihi, als we toch aan jute denken krijgen we het weer benauwd. De vorige bewoners hadden dat overal tegenaan geplakt en was met moeite er af te krijgen. Als ze katten hadden gehad hadden die het er vast ontzettend naar hun zin gehad en naar hartelust kunnen klimmen😉. We kunnen hier niet meer behangen omdat we de boel volgeklatst hebben met spagtelputz. Arme Sam, al heeft ie hier nog genoeg te beklimmen en te beslapen. Wat een leven, wat een leven hihi.
      Ja, honden of katten hebben zo voordelen en nadelen. We hebben destijds gekozen voor onze maffe kat omdat we dan iets langer van huis konden gaan en we de honden dan niet uit konden laten als we deze niet mee konden nemen. Maar idd, dan zit je met die kattenbak al is dat tegenwoordig met die speciale korrels een makkie. Ik vind de bak van ons huiskonijn veel erger😉. Ik weet niet of het bij cavia’s ook zo sterk ruikt eigenlijk?
      Lijkt me trouwens ook heel leuk, cavia’s. We hebben hier veel hamsters gehad, vond ik ook zo leuk. Maar dat gaat echt niet meer door dat maffe bolletje hier naast me op de bank😉.

      Hee Sis, ik denk dat ik zo maar naar bed ga (vroeg zeg, voor een zaterdag maar ik ben zo moe). Ik wens jou ook een hele fijne zondag! Ga je nog iets leuks doen? Groetjes terug😀

      • Cavia’s zitten hier op een dikke laag zaagsel met daaroverheen hooi. Dat hooi vul ik elke paar dagen aan. 1x per week word het penthouse helemaal schoongemaakt.Cavia’s ruiken veel minder als konijnen. Wij hebben er hier 8 in de zithoek, Ze zitten in een omgebouwde boekenkast met op elke etage plexiglas ervoor.Doet jou bolletje niets aan het konijn? Dan zal het met cavia’s ook wel meevallen. Morgen een dagje thuis. Mijn haren moeten nog een kleurtje en de cavia’s krijgen morgen schoon onderkomen en pedicure beurt.Zal proberen wat fotos te maken. Groetjessss

        • Toch best wel veel werk he, het hele penthouse schoonmaken? Maar ja, wel fijn om er mee bezig te zijn, toch?

          Jawel, Sam valt het konijn aan dus samen los laten kan helaas niet. Al viel het konijn in het begin Sam ook aan. Dan weet je niet wat je ziet hihi. Ik heb dat ook eens in een filmpje gezien, een konijn achter twee grote honden aan.

          Ah dus vandaag werk aan de winkel (of morgen-morgen?)? Ik heb de mijne vorige week geverfd, ben ik er weer een poosje van af hihi. Ik ben benieuwd naar jouw foto’s! Groetjes😀

  7. J@n. zegt:

    De poes die wij hadden, daar hebben we nog na drie jaar de herinnering van, nadat ze destijds in ons donkerblauwe leren bankstel klom en toch mis ik ze nog steeds.
    Een endere kat kan haar nooit vervangen en daarbij wil ik het zo’n beestje niet aandoen om op een appartementje te wonen, want dan bezorgt ze ons ook nog een hartkwaal als ze hier op de vierde verdieping over de rand van het balkon gaat lopen, en dat doen die beestjes heel graag.

    • Hihi, ja overal de nageltjes in zeker? Ik weet het. Daarom wilden we geen leren bankstel en hebben we nu krasvaste stof. Nadeel is dan weer dat ie daar dan weer gewoon lekker op kotst als ‘m iets niet lekker zit. Krijg dat er maar weer eens uit. Maar ach, dan kijkt ie zo lief met die kleine schattige oogjes en aaien we over z’n maffe koppie.

      Ja brrr en heel vaak gaat dat goed maar je moet er toch niet aan denken dat het mis gaat! Hiernaast hebben ze ook een kat en die loopt buiten aan een touwtje. Op zich wel netjes van de buren want zo kan die kat niet de tuin van een ander bevuilen. Maar die kat hangt zich regelmatig op aan de schutting tussen onze tuinen. Het is dat ik het iedere keer net op tijd zie (hangt iedere keer aan onze kant). Brrrr. Kijk en dan woon ik niet eens op de vierde verdieping maar krijg een hartkwaal van een kat. En dan nog niet eens de onze😉.

    • Ik herken het. De kat van mijn dochter sprong op de morgen net voordat zij naar Aruba vloog van de 5e etage. Ik heb halve dag gezocht en vond haar met gebroke poot en in schock terug in het dichte struikgewas onderaan de flat.Ik hoop het nooit meer mee te maken.

      • Oh brrr nee, dat wil je ook niet mee maken. Agossie toch, vreselijk verhaal! Wist jouw dochter dat voordat ze op reis ging? Dat moet toch een heel vervelend gevoel zijn geweest onderweg. Ze heeft je vast regelmatig gebeld om te vragen hoe het met de kat ging?

  8. Hahaha heerlijk en alles maar op de Kat schuiven *rolt met de ogen thema poetsen* ja pssst haha, maar idd ze houden van behang/hangen en dwars liggen maar zeg nou zo’n Mauw is toch heerlijk🙂

    Pee es : mijn feeds gaf dit nieuw logje niet aan😦

  9. rietepietz zegt:

    árme zielige kindjes van Emmelinda …… jullie worden vréselijk achtergesteld….of eigenlijk , dat kattenbeest wordt grúwelijk voorgetrokken ,ik liet het er niét bij zitten !

  10. Beetje katterig logje hoor. Als ik jou was zou ik de kat uit de boom kijken, oh nee hij hing in de bank he. Misschien eens en kat in de zak kopen, ………. en daar dan vooral in laten zitten.🙂

  11. Bettina zegt:

    Whahaha dat beessie moet een bedrijfje beginnen, morguh Emmt! wat ee kattekoppie en zonde wel hoor, nee dan onze Bobbie (kotst lekker ons bed vol whahaha) maar verders…;-)) en onze cavia’s kunnen er ook wat van met dat gestrooi van dat zaagsel ;-)) elke dag vegen rondom😉
    maar toch het blijft origineel zo’n kattenprint in je bankstel!
    wij waren tuurlijk gisteren aan het touren en gelijk maar naar de Ikea gereden (zoonlief had nog een simpel boekenkastje nodig en een kastje voor zijn teeveetje😉 wij een paar leuke kleden voor over de zijkanten van de bank (beetje kapot gesloopt, nee niet alleen bobbie met zijn pootjes, haha) nu ziet dat er gelijk netter uit, mooi gebrand oranje kleurtje bij een donkerbruine/herstachtige bank ;-)) Nou meissie een heule fijne dag, ik ga van mijn senseobakkie genieten😉 (helaas niets meer kunnen doen aan die ouwe ;-)) DoegiesssXXX

    • Heee wijffie😀. Oh dat kotsen is bij jullie ook? Lekker he? NOT. Denk je er van af te zijn omdat de kinderen groot zijn…maar goed, ze zijn zo lief😉.

      Ahhhh leuk joh, zo is dat heerlijk genieten van jullie autootje he? Maakt het gelijk een stuk makkelijker. En dat genieten gaat dan thuis door met de spulletjes die jullie gekocht hebben. Zitten de kastjes al in elkaar zonder schroeven e.d. over te houden? Hihi😉.

      Oh is het heus, is het niet meer gelukt met het oude apparaat? Wat was de reden dan? Wat jammer! Maar goed, je hebt het geprobeerd.

      Ik wens jou ook een hele fijne dag, geniet er maar lekker van! Knuffies XXX

      • Bettina zegt:

        eeej morguh wijffie, nope kastjes nog niet in elkaar, doet bij ons standaard wat langer, en we knappen nog eerst het kamertje op (verven ;-)) Ze wilden echt de kassabon, helaas. Van dit apparaat heb ik mooi de kassabon goed in de map gedaan en nog eens gescand. ;-)) Eerst net ffkes wat boodschappen gehaald en nu weer lekker aan de slag! Have a nice day meske XXXXX

        • Hihi ach ja dat maakt ook niks uit, het gevoel dat je ze al in huis hebt en kunt beginnen wanneer het uit komt is gewoon lekker😉.
          Jammer, dan houdt het helaas op, dat schijnt dan te mogen. Je hebt het in ieder geval geprobeerd😉.

          Ik wens jou een hele fijne avond! Dikke knuffff XXXXX

  12. platoonline zegt:

    Nou, je was weer lekker bezig met taalgrapjes. Maar tussen de regels door heb ik toch wel die tranen gezien, dat grote leed dat wordt veroorzaakt door zichtbare kattensporen van een geliefd huisdier dat je wel kan schieten. Is dat een contradictie? Ja, dat is!!
    Het zijn (zo zeggen de Belgen) plezante stukjes. Ik zag ze mijzelf ook schrijven aan het begin van mijn weblogperiode in 2003. Maar na een paar jaar ging ik mijn bestanden schonen en toen heb ik ze er allemaal uitgekieperd. Ze waren leuk, maar ik zag dat ze allemaal leuk waren volgens hetzelfde principe. Ze leken op elkaar. En ik was er klaar mee. Daarna ben ik anders, compacter, met wat meer verborgen humor, gaan schrijven.
    Het is leuk om hier weer een vleugje (niet meer dan dat want jij hebt je eigen stijl natuurlijk) van die (met name) taalhumor terug te vinden (in mijn prullenbak ligt nog de ‘schoftkip’ mijn opvolger van het kofschip) en ik herken de lol die je met het schrijven ongetwijfeld heb gehad.

    Ik ben benieuwd hoe zich dat bij jou gaat ontwikkelen🙂

    Mmmm… die kat: neem het hem niet kwalijk. Het is een buitendier. Hij heeft er niet om gevraagd om in een geciviliseerde samenleving te wonen. Mijn kat zegt het nog dagelijks tegen mij. Luister, Plato, het is niks dat ik bij jou mag wonen, maar ik ga het pissen tegen de meubels er echt niet voor opgeven. Laat dat duidelijk zijn. Het is een innerlijke drang en die gehoorzaam ik. Of heb je liever dat ik op latere leeftijd bij de psychiater terechtkom?
    Tja, soms sta je met de mond vol tanden.

    Dag Emmelinda, ik heb hier weer met plezier gelezen en vergat zowaar even die pijn aan mijn jichtvoeten. Dat méén je niet? Oh nee toch? Echt waar?

    • Hahaha ja als ie weer iets gesloopt heeft kan ik ‘m wel eens schieten. Daar ben ik toch niet zo dol op (het slopen, schieten vind ik dan wél weer leuk, ghehehe). Maar ach, dan kijkt ie je sullig aan…blijf maar eens boos op zo’n bolletje. Dat weet ie vast, het etterbakkie😉.

      Whaahaa ja schoftkip is véél leuker dan kofschip😉. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Als ik de stukjes van mezelf zie van 2003 zou ik die ook het liefst deleten. Pas geleden stond ik ook op dat punt maar ik heb het niet gedaan. Omdat dat het begin is en dat hoort er bij om te zien hoe zich iets “ontwikkeld” heeft (hahaha net alsof het nu ontwikkeld is).
      Ik ben er een paar jaar tussenuit geweest en dat merk ik. Het is net alsof ik helemaal opnieuw moet beginnen. Af en toe zit er eentje bij waar ik wel tevreden over ben maar de rest is (voor mij toch wel leuk, anders plaats ik het echt niet) inderdaad, zoals jij schrijft, van hetzelfde. Toch is het voor het moment genoeg, ik wil heel graag schrijven maar mijn hoofd zit zo vol met andere dingen dat ik het er niet anders uit krijg. Ik wacht het gewoon af, wie weet krijg ik het wel weer terug zoals net voordat ik verdween en anders ben ik hier ook tevreden mee😉. Misschien iets voor later, als ik groot ben😀.

      Grinnik, is jouw kat familie van die van mij? We waren een keer vergeten zijn kattenbak te verschonen na een feest. Nou, toen had ie zelf een feestje georganiseerd. Op de bank inderdaad. Hoe laat het ook wordt, die bak gaat eerst schoon. Anders zitten we zelf dagelijks op een soort kattenbak😉

      Hoest nou met jouw weblog, heb je alles al mee kunnen nemen van je oude weblog? Kan ik al een abootje nemen zonder dat mijn mailbox overstroomt? Hihi😉.

      • platoonline zegt:

        Nee, ik moet nog 160 logjes maar weblog ligt er al drie dagen uit.

        Weet je, ik nam me op een dag voor (zat van mijn eigen humor) dat ik zou proberen nu eens echt een echt goed stukje te gaan schrijven. Inhoudelijk, metaforen, alliteraties, gevoel, diepgang, noem maar op. En dat ik daar alleen zelf over tevreden moest zijn. Want veel reaganten zijn hoe dan ook altijd tevreden omdat ze de lat gewoon niet zo hoog willen leggen. Begrijpelijk, maar ik wil eigenlijk het uiterste uit mezelf halen en dacht, je kan het wel uitstellen maar dan doe je het nooit meer. Want tijdsproblemen en zorgen verschuiven lekker met je mee. Dus dat heb ik gedaan. Toch ben ik bijna nooit tevreden. Een enkele keer denk ik: ja, goed stukje, maar dat is zo zelden.

        Nu heb ik er dus 300 de nek omgedraaid en dat is goed. Mijn ondergrens is nu opgeschoven naar boven en ik probeer weer een graadje hoger te schrijven. Gewoon omdat ik dat een uitdaging vind. Kan ik je adviseren. Jij kunt tenslotte ook schrijven en het is zonde om je talent niet uit te buiten. Maar dat beslis je zelf.
        Ik zou zeggen: probeer er eerst eens eentje. Een verhaal van pakweg 300 woorden waar je je ziel in legt. Daar zou ik heel benieuwd naar zijn.

        • Ah oke, ik begrijp het maar dat geldt voor mij niet. Leuk dat je er benieuwd naar bent maar ik heb er geen zin in. Als het niet lukt gaat het ten koste van waar ik plezier in heb, het is al moeilijk zat voor een warhoofd als het mijne om sowieso iets “op papier” te krijgen. Hier reageren twee handen vol lieve lezers waar ik van geniet en die blijkbaar graag terugkeren. Dat vind ik supergezellig/belangrijk en daar gaat het me om. Het klinkt beledigend dat zij de lat niet hoog zouden leggen maar misschien heb ik het verkeerd begrepen?😉

          • Spiderwoman zegt:

            Lieve Em: je bent vanalles, en in mijn jarenlange beleving ontzettend veel goeds, behalve een warhoofd!!
            Wat je “op papier krijgt” is zeer geestig, zeer humorvol en daarbij: júíst 1 van de allermoeilijkste vormen van tekst schrijven is humor.
            Mag ik schrijven *ja dat mag ik schrijven*, dat je jezelf in mijn ogen omlaag haalt en dat je jezelf daar onrecht mee aandoet? Misschien zie ik het te zwart-wit hoor, zou niet de eerste keer zijn, maar het viel me op: móést ik efkes op reageren😉
            Ga zo door wijffie en gij zult spinazie eten❤

            • Ik vind jou lieeeeeeef zo lang de spinazie door de spaghetti mag

                • Spiderwoman zegt:

                  Spinoza door de spaghetti…. yammmmm. Door de lasagnesaus ook heerlijk trouwens, of met macaroni en veeeel kaaaaaas: 1 van de vele lievelingsgerechten van zoonlief.
                  Niks gortdroog of moeilijk verteerbaar: met Spinoza glijdt alles heerlijk de huig af, wordt het vermengd met allerlei sapjes en dan, via zachte peristaltische bewegingen, verder geleid in het verteringsproces naar die plekjes waar het verder gebruiksklaar gemaakt wordt tot Levensstof.
                  Ach…. wat een hersenSPINsels op de late ochtend LOL.

  13. tagrijn zegt:

    Tja…dat weet je natuurlijk van tevoren. Een kat beschouwt je huis als zijn eigen kattedraal (mits hij katteliek is natuurlijk). Je huis wordt kattegorisch verbouwd. Daar moet je dus niet over piepen. (Denkt ie ook nog dat je een muis bent.)

    • Hahaha, briljant! Ik denk dat ik mezelf maar via een katapult naar Katalonië laat schieten en stuur jullie dan een kattebelletje. Ook leuk voor Marc, hoeft ie niet meer met dat tafelbelletje te jengelen😉

  14. Nicky zegt:

    Ach, hebben jullie er ook zo een? Is vast familie van die van ons. Of ze zijn gewoon allemaal hetzelfde, dat kan ook.

  15. V☺nnieb zegt:

    Fijn hé huisdieren! Wij hebben met Sunny ♥ een hele tijd gehad dat ze een plasje in huis deed😦 bah! toen hebben we haar geleerd (als ze nodig moest) op een bak met een krant erin te plassen. Sinds dat die bak er staat (alleen `s nachts) laat ze het uit haar hoofd om binnen te plassen denk aan: win-win situatie😉 de aanhouder wint *YES* Kees zei gisteravond toevallig: Zullen we die bak niet meer neerzetten? Ik zeg: geen denken aan! dan kan ik zeker weer plas gaan ruimen…! nee hoor laat die bak `s nachts maar staan, je weet nooit.

    Fijne dag vandaag
    Liefs -x-

    • Ja en toch zou ik ze niet kunnen of willen missen. Zo schattig! Dan neem ik die vlekken in de vloerbedekking maar voor lief. Al dacht ik daar vanmorgen toch even anders over toen ik weer met mijn tenen in de kots stond. Allemachtig, hoe zoeken ze dat toch uit iedere keer. Hoe donker de hoek des te beter zeker. Ik denk dat ik flinke schijnwerpers ga neerzetten hahaha. Kijken of het PSV-stadion me er een paar kan lenen😉.

      Hihi nee, kan me heeeeel goed voorstellen dat je het er niet meer op waagt. Zal je zien dat ze er gelijk misbruik van maakt en de vloer weer opzoekt. Ons niet gezien he, zitten we er weer mee hihi.

      Ik wens jou ook een plasvrije (euh wat Sunny op de grond betreft) dag vandaag!
      Liefs XXX

  16. Marika zegt:

    Goh dat doen die van mij nou noooooit… *herinner me een bepaalde foto*
    Als ik zo rondkijk dan is er hier al heel wat aan vervanging toe, dat was nog in prima staat geweest als ik geen katten zou hebben gehad. *kijkt naar gordijnen en bank en lamellen*😦

    • Hahaha ik herinner me wel meer. Net had ik het al over de kerstboom hahaha. Het gekke is alleen dat we het de kat vergeven en de kinderen op hun sodemieter geven. Al blijven die van de kerstboom af hahaha😉.
      Pfff nou! Ik wil hem niet van alles de schuld geven maar hij heeft toch heel wat aan restyling gedaan hahaha😉

      • Marika zegt:

        Dat oude filmpje zeker van Tootsie in de kerstboom? Dat filmpje stond op *hoeheetutookalweer* nog voor Youtube… en die site werkt niet meer dus het filmpje ook niet… snik. Het origineel heb ik ook nog niet terug kunnen vinden, maar ik blijf zoeken. Heb wel dat andere filmpje van Bibi in de boom, maar die allereerste was volgens mij toch nog grappiger.

        • Marika zegt:

          Putfile… dat was het. En dat filmpje was uit 2005.

          • Oh jaaa, komt me bekend voor. Euh, ik weet niet wat putfile eigenlijk voor iets was (hoe dat werkte) maar heb je iets aan http://archive.org/web/web.php ? Hier kon ik ook nog wat van Marc’s oude logjes terug vinden terwijl die weblog al lang weg is?

            Hahaha och ik heb me toen toch bescheurd, prachtig om te zien! Heb je die toen niet ook op youtube gezet?

            • Marika zegt:

              Nee met filmpjes werkt het niet als het van de server van in dit geval Putfile is verwijderd. Putfile was net zoiets als Youtube nu, een site waar je video’s kon uploaden. Heb het ook nog op Youtube willen zetten maar toen kwam ik erachter dat het filmpje weg was bij Putfile. Ik ga zo eens door mijn stapel CD-R’s en DVD’s speuren, moet ergens in 2005 zijn geweest, dat moet toch terug te vinden zijn he…

              • Oh wat erg. Hebben ze daar ook van te voren niks van laten weten dat alles weg ging? Ik moet nodig ook eens het een en ander opslaan. Op Photobucket heb ik alle fotootjes van mijn log gezet maar zo nu en dan verdwijnt er een. Dus die moet ik allemaal maar eens opslaan en op schijf zetten voordat Photobucket er mee op wil houden?

                Ik ben benieuwd en hoop dat je ‘m snel kunt vinden. Ik weet niet hoe groot die stapel is maar begin bij de onderste van 2005. Misschien is Murphy het daar wel mee eens met zijn wetje😉

                • Marika zegt:

                  Ik heb een hele stapel doorgezocht gisteren maar die van rond kerst kon ik niet vinden. Maar wat denk je, een vriend van mij had hem bewaard, heb hem blijkbaar in 2005 ook naar hem gestuurd.
                  Gisteren snel op Youtube gezet: http://youtu.be/DXIicwuspzE😀

                  • Ans. zegt:

                    Hahaha, leuk kattenspeeltje!! Die piek!!! Maar zou hij dat ook met een echte boom gedaan hebben? Die zijn wat stekeliger!

                  • Oh Marika, geweldig! Ik heb weer zitten schateren hiero. Die piek! Hahaha als je ooit een filmpje naar een programma moet sturen om een of andere reden is dit echt een winnaar hahaha.
                    Ik zag laatst dat je de url van het filmpje om kunt zetten in de reactie zodat je het filmpje gelijk kunt zien. Even kijken hoe dat moet. Superleuk dat je ‘m teruggevonden hebt Marika! Super dat die vriend ‘m voor je bewaard heeft! Yihaaaa.

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

