Fiets

Fiets. Ja echt.

Steffie heeft sinds een half jaar een internetvriendin uit Duitsland met fiets. Het meiske heeft haar ouders zo gek gekregen om een weekend op vakantie naar Nederland te gaan om de fietsen terug te brengen en wel in Eindhoven. Sterker nog: ze zitten inmiddels, na 8 (!!) uur rijden, een straat hier vandaan in een hotelletje maar zonder fiets.

We hadden afgesproken dat we eerst zouden gaan kennismaken en de fietsen ophalen en dan gingen de meiden samen de stad in zonder fiets natuurlijk verdammt nochmal. Omdat Marc en ik nogal van de flauwe grappen zijn als het om de Duitsers gaat (gelukkig alleen dan, normaal noooooooit *kucht*) en grossieren in vieze woorden in het Duits scheiße had Steffie ons zowat gesmeekt deze vandaag niet meer te maken. Oke. Daar stemden we mee in; niet meer…maar ook niet minder, ghehehe. Nee grapje. We weten heusch wel hoe ver we kunnen gaan *knikt*. We kennen onze grenzen wel *wijst naar streepjes tussen Nederland/België/Duitsland op kaart*.

Zo ging ons gezinnetje blij op stap te voet dus niet op de fiets. In de lobby van het hotel aangekomen stonden de vader en het meisje ons al op te wachten. Toen ze zich eindelijk uit elkaars armen konden rukken (euh, Steffie en haar vriendin dus) was het tijd voor het uitwisselingsprojekt*. Ha eindelijk…de fietsen zeker? Kadootjes!

Steffie ontving een klein pakje ter grootte van 7 luciferdoosjes op elkaar en ik grapte:”Ah, ein Fahrrad!”. Maar niet om te zeuren over ” de fietsen “. Nee, ik vind het gewoon leuk om flauwe grappen te maken (was u nog niet opgevallen nietwaar??) over het formaat van een kadootje; bij een groot pak is het bijvoorbeeld een punaise en bij een groot, recht kado verzin ik een voorwerp met veel vormen. Zoals een fiets ja teruggebracht of niet.

Even kreeg ik het benauwd wat ben ik soms ook een arschlog. Was het een keer echt mijn bedoeling niet om iets stoms te zeggen, kom ik weer met die fiets aanzetten ikke wel dus, kunnen ze nog een voorbeeld aan nemen. Maar of men had het niet gehoord of men had er totaal niets achter gezocht en dat is maar goed ook. Anders had men vast gedacht:

“Wat hebben we nou aan onze niet teruggebrachte fiets hangen?”

*projekt ja. Met een K. Is tenslotte een Duits kado.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

98 reacties op Fiets

  1. Ans. zegt:

    Zwarte Piet ging uit fietsen…..

    Hahaha, ja, die fietsen laten ons niet los! Overigens heeft mijn moeder in de oorlog wel haar fiets teruggekregen, ze is hem gewoon op gaan halen en kreeg hem ook nog, ze moest hem aanwijzen tussen al die andere fietsen!

    Met cadeautjes roep ik bij kleine pakjes altijd: “Een hockeystick!” (Maar wat zat er nou in???).

    Maar wel erg leuk voor Stef! En wat kan ik mij goed voorstellen dat ze gevraagd heeft of jullie je konden inhouden hahahah, maar ja, soms is het eruit voor je er erg in hebt!

    • Hahaha, och stom…ik denk er ineens aan dat ik nog een “leuke” zwartepiet-fietsfoto heb. Ga ik zoeken, dan kan die boven deze log.

      Erg toch eigenlijk he hihi, dat blijft ze gewoon achtervolgen (zonder fiets hahaha). Waarschijnlijk snappen ze niet eens waar we het over hebben als je het ze vertelt. Althans, vanaf een bepaalde generatie? Goh typisch zeg dat jouw moeder gewoon haar fiets heeft kunnen meenemen. Stoer van haar dat ze ‘m terug is gaan vragen hihi!

      Oh whaahaaa, ik had het kunnen weten; dat jij dat ook doet zeg! Jij herkent het dus helemaal? Ja hockeystick is vanwege de afmeting en de vorm ook zoiets inderdaad!
      In het pakje zat een flesje parfum. Eens kijken of ik daar ook een logje van kan breien😉. Is ook een apart verhaal hihi.

      Ja grinnik en het was écht mijn bedoeling niet. Mijn woordenschat is niet zo groot. Tenminste, mijn Duitse verzameling. Dat komt wel weer terug als je zo aan het babbelen bent maar ja we stonden er nét en ik had niet ge-ubt (met of zonder umlaut??). Dus ik roep gewoon wat…euh en bedankt.

      Super voor Stef he? Waren ook superaardige mensen. Ze hebben ons teruggevraagd, om op bezoek te komen. Euh…

      • Ans. zegt:

        Mijn moeder had nog een belangrijker reden om daar naartoe te gaan, ze hadden bij een razzie iemand meegenomen die verstandelijk wat beperkt was en samen met zijn vader robeerden ze hem terug te halen, maar hij was al doorgestuurd. Toen dan maar die fiets, want ze hadden gezegd dat ze die op kon halen. Overigens bleek veel later dat ze op zoek waren geweest naar mijn vader en dat ze dachten dat ze die meegenomen hadden.

        Veel mensen begrijpen mij niet als ik hockeystick roep! Dan kijken ze mij aan of ik gek ben en hoewel ze daarin gelijk hebben, heeft dat niks met die hockeystick te maken.!

        Ze komen nog wel even langsfietsen, tringh tringh…. “Gutentag” Nee, waarschijnlijk weten de meeste Duitsers niet eens waar we het over hebben. Als jullie wat beter bekend met elkaar zijn zou je het eens kunnen vragen.

        • Oh gats, als je dat achteraf hoort is dat toch flink schrikken. Wie weet hoe het er dan in jullie gezin uitgezien had? Brrrr, het idee alleen al.

          Whaahaa jaaa dat herken ik. Niet alleen in dit maar ik heb het wel vaker dat mijn fantasie werkelijk totaal niet te begrijpen is. Levert wel vaker rare situaties op hihi. Ik zou niet willen ruilen, immers het is voor jezelf toch best lachen? Als ik een log zit te schrijven zit ik soms te schuddebuiken. Mies moet er altijd om lachen. Die roept altijd uit dat het toch ook wat is dat ik zo’n lol om mezelf heb. Tsja ik kan er niks aan doen. Stomme dingen roepen vind ik nou eenmaal leuk. Ik vind het bijzonder komisch dat jij dat ook hebt met kadootjes. Had ik natuurlijk kunnen weten hahaha. Als wij elkaar nou eens kadootjes gaan geven?? Hahaha. Pak ik jou een hockeystick in zoals ik surprises maak…😉

          Ik denk het ook niet, ik denk ook niet dat heel Duitsland destijds massaal de grens over gestapt is om allemaal een fiets te halen? Ik heb er net zelfs even op wikipedia zitten lezen, het fijne wist ik er ook niet eens van. Maar inderdaad, wie weet kan ik dat nog wel eens vragen. Eens kijken of ze snappen wat we bedoelen? Ik heb echt het idee, of ze hebben het fatsoen gehad om net te doen alsof ze het niet snapten om de sfeer leuk te houden. Of mijn uitspraak is belabberd. Kan ook natuurlijk hihi😉

          • Ans. zegt:

            Hihihi, ik zou redelijk Duits kunnen spreken (oké, wel met fouten in de naamvallen) als ik wat langer na zou denken. Nu gooi ik er vaak verduitste Nederlandse woorden doorheen en zodra ik het gezegd heb weet ik dat ik goed fout zit. Soms bestaat dat woord wel in het Duits, maar betekend het iets heel anders (zoals bellen).

            Mijn moeder was niet in Duitsland geweest voor haar fiets hoor, in Leeuwarden stond die van haar (ze zat toen zelf in Bolsward). Die jongen die ze meenamen moest erop, anders moest hij lopen en ze vroeg toen meteen wanneer ze die dan terug kreeg (ze wilde hem natuurlijk niet laten lopen, dan maar die fiets weg) en toen kreeg ze te horen dat ze hem in Leeuwarden kon ophalen. Ze verwachtte niet dat dat zou lukken, maar proberen kan altijd!

            • Hahaha maar weet je, volgens mij is het ook dat we het allemaal te goed willen doen. Die moeder zei gisteren ook tegen me, toen ik me verontschuldigde, dat zij andersom geen enkel woord Nederlands wist dus het was al snel goed. Fijn dat we die moeite wilden doen (engels ging ook dus soms was het een mengelmoesje hihi). Heel veel woorden lijken op elkaar he? Dat is ook weer het moeilijke er aan. Ga je te ver zitten zoeken en is het veel makkelijker. En denk je dat het hetzelfde is dan is het totaaaal iets anders hihi. Die moeder vertelde ook iets grappigs: ze kennen dus geen woord Nederlands en toen lazen ze in het hotel dat het ontbijt van 7 tot 9 is. Tot betekent in het Duits dood dus ze moesten zo lachen. Is ook wat he? Marc zei al:”Hier kan je eten totdat je er dood bij neervalt”😉.

              Ohhhh, goed dat je dat er bij vertelt (heb je hier al ooit een log over gemaakt trouwens? Zou wel iets zijn??). Maar Ans, hoe is het met die jongen afgelopen eigenlijk? Ergens wil ik het niet weten omdat ik bang ben dat het niet goed afgelopen is maar het verhaal is niet af zo?

              • Ans. zegt:

                Ik heb er al eens over geschreven. Die jongen is aan het eind van de oorlog (of net erna) nog teruggekomen, maar nu was hij helemaal van slag! Ze hadden een paar plakjes kaas weten te regelen voor het eten, dat was toen een grote traktatie, want ze hadden lang zoiets niet gehad. Die jongen zag het liggen en viel er als een beest op aan, schrokte alles naar binnen. Niemand heeft het hem kwalijk genomen, ze begrepen het wel. Misschien is hij later gekalmeerd,, dat weet ik niet.

                Duitsers vinden het al snel goed, dat is mij ook al eens opgevallen, inderdaad omdat zij zelf geen Nederlands spreken. Ze bedanken ook meestal als je iets in het Duits zegt (wat heb ik aan een bedankje, geef liever die fietsen terug). Daar zijn ze heel correct in! Ja, inderdaad “tot” hahaha, nooit bij stilgestaan. Ja, wij vinden het weer gek dat de hond in Duitsland belt!

                • Oh brrr. Gelukkig dat ie teruggekomen is maar tjemig dat is toch ook wat. Nee, ik kan me ook niet voorstellen dat iemand hem dat kwalijk zou nemen.Jullie hebben hem dus nooit meer gezien?

                  Hahaha die fietsen, ik blijf er om lachen. En dan maakt ik ook nog zoiets klaar, tjongejonge zeg. Gek is dat he, omdat er waarschijnlijk vaak je verwacht wordt dat je wel Duits kunt antwoorden beginnen ze gewoon in hun eigen taal. Deze mensen overigens niet, ze begonnen in het engels (of wat daar voor doorging hihi). Dan ben je al veel sneller geneigd om het in het Duits te proberen, ook al is het moeilijk als je dat niet iedere dag doet. Daar bedanken ze inderdaad voor. Was ook grappig, die moeder had ook ontdekt dat veel woorden op elkaar lijken. Zoals bijvoorbeeld kerk en kirche. Okeeee.Dat vind ik dan weer niet hahaha, ja dat het begint met een k whaahaa. Weet je wat ik ook vreemd vind he, dat wanneer je betaalt je hier “aub” zegt en als je wisselgeld krijgt of de bon zeg je “dank u” en zij doen dat andersom. Zo verwarrend. Dat hadden zij ook al gemerkt hihi. Zij zei al dat ze overdreven vriendelijk waren hahaha😉
                  Nou inderdaad, slimme honden daaro. Grappig he, zulke woorden vergeet je gewoon nooit. Ik weet er zo niet nog een maar misschien schiet me zo wel iets te binnen😉. Moet even afkicken en weer terug naar het Nederlands gaan (voor zover ik dat deed hahaha).

                  • Ans. zegt:

                    Dan en als zeggen zo ook precies andersom, hoewel 3/4 van Nederland het op z’n Duits doet! Voorbeelden van dezelfde woorden met een andere betekenis weet ik zo uit mijn hoofd niet, maar er zijn er wel meer. Ooit zei ik eens Brücke i.p.v. Hose, die mensen zullen ook wel gelachen hebben, Maar ja, ik lachte ook: Zij kwamen naar het zwembad waar ik werkte en vroegen of hun zoon even mocht douchen….. hij wilde foto’s maken, deed nog 1 stap achteruit op het groene landschap….. tsja, dat was kroos….. hadden ze nog nooit van gehoord!

                    Nee, die jongen hebben ze na de oorlog verder niet meer gezien. Volgens mij ook niets meer over gehoord, maar dat weet ik niet zeker. Er is wel altijd contact geweest met de familie waar ze ondergedoken zaten, dus misschien hebben ze via hen nog iets gehoord.

                    • Ja hahaha dat is ook nog zoiets. Ik deed het ook verkeerd maar sinds ik daar eens een artikel over gelezen heb snap ik het. Nou ja, niet dat ik het eerst niet snapte, ik wist gewoon niet beter. Ik heb het idee dat het komt omdat daar, waar ik opgegroeid ben, de grens dicht tegen aan ligt en veel woorden enzo overgenomen zijn.
                      Hahaha dat is ook een mooie want dat lijkt er toch op: Brücke? Zo vertelt mijn vader graag een voorval. Ze waren met mijn oom op vakantie in Duitsland. Zitten ze aan een tafeltje om te eten en de ober komt de bestelling opnemen. Zegt mijn oom:”Effe koechen” (Even kijken). Zegt die ober:”Apfelkuchen haben wir nicht”. Whaahaaa. Ochoch, die blijft geweldig, misschien heb ik die al eens verteld maar so what. O wacht. Da’s engels hihi.
                      Oh hahaha dat verhaal over die kroos. Dat woord vergeten ze vast noooooit meer😉.

                      Dat zou natuurlijk wel heel goed kunnen. Hmmz, als ik zoiets hoor word ik wel heel nieuwsgierig. Vind ik altijd interessant.

                    • Ans. zegt:

                      Hahaha, zo zeg je zo snel iets fout en krijg je soms gekke situaties! Ik heb al vaker gehoord dat Duitsers kroos niet kennen (zal vast niet voor heel Duitsland gelden), het komt vaker voor dat ze de plomp inkukelen hahahah

                    • Whaahaa dat lachje van jou ook. Oh erg he, het grootste deel van de Duitsers kan er niks aan doen, van die fietsen en van die kuilen die ze graven. Maar owowow het blijft gewoon een giller. En vooral met kroost. Ik zie het voor me als ze dan kopje onder zijn geweest, omhoog komen en op hun hoofd een groen toupetje zit. Whaahaa. Prachtige avatar voor op Facebook hoor😉.

                    • Ans. zegt:

                      In gedachten zie ik ook een kikker op hun hoofd! Kwaaaaark!

                    • Jaaaa op zo’n lelieblad! hahaha

      • Wel kettingslsot aan je fahrrad als je op tegenbezoek gaat…

    • Ik heb het Pietje gevonden en Nijntje weggewerkt hihi. Sollie Dick Bruna😉

  2. HshahA wij hebben 1 fiets terug gekregen van een duitse jawohl und ein gazelle wahaha😉

  3. Na ACHT uur rijden? Weet je zeker dat ze niet op de fiets gekomen zijn??
    Wij zeggen op elk formaat cadeau dat het een CD is. Behalve natuurlijk wanneer het er ècht als een CD uitziet. Dan weer niet. Fietsen in Duitsland is sowieso schlecht. Sie haben da enkel maar betonbeton-fietspaden.
    Nou ja, jij kan lekker ruikend Sinterklaascadeaus gaan inslaan: pats!pats!pats!

    • Yeps, 8 uur. Ik vroeg me al af of ze om de 100 meter een plaspauze hadden genomen of om lekker iets te gaan smikkelen (ik heb die neiging ook bij ieder tankstation. Niet vanwege het plassen maar omdat er daar vaak zulke lekkere dingen te krijgen…euh..kopen zijn) maar nou blijkt dat ze nogal ver weg wonen. Bij München, 100 km daar vandaan. Hallelujah. Ik hoop toch echt dat Stef niet verwacht dat we volgende week een tegenbezoek doen hoor hahaha.

      Ahhhhh dus Ans en ik zijn niet de enige. Cd zal ik ook vast wel een keer gezegd hebben, kan haast niet anders. Lekker flauw he? Ik ben benieuwd of nog meer mensen dit doen. Tsjongejonge, dachten we helemaal uniek te zijn whaahaaa…

      Hahaha “pats!pats!pats! Dat klinkt😉. Maar papier inslaan is tenminste zinvol geweld😀

  4. J@n. zegt:

    Pas je wel op Ems, want Duitsers en humor is een onmogelijke combinatie.
    Maar je kan ze altijd naar je fiets vragen, want uit ervaring weet ik dat ze dat toch niet snappen.

    • Oh hihi, zouden dit wel echte Duitsers geweest zijn dan? We hebben toch best veel lol gehad. Maar ja misschien lachten ze me wel uit vanwege het slechte Duits hahaha.

      Grinnik, meen je dat? Heb je daar wel eens naar gevraagd? Nou dan ben ik toch gespannt naar dat verhaal hihi😉.

      • J@n. zegt:

        Dat was op een camping in Spanje, daar was ik op bezoek bij een schoonzus en haar gezin, het was wat laat geworden, met ’n beetje drank😉 en we waren een beetje luid volgens een Duitser en dat maakte hij ons in nogal krasse bewoordingen duidelijk, hij zou de kampwacht wel eens waarschuwen! Toen ik hem vroeg om dan eerst maar eens onze fiets terug te brengen keek hij me aan of hij het in Keulen (Köln) hoorde donderen.
        We waren overigens al van de camping voor de kampwacht verscheen.

  5. hartelijkehothulk zegt:

    Munchen?
    Daar woont mijn oudste dochter nu ook.
    Am Ammersee!

    Wij kregen vaak te maken met Duitsers op het strand.
    Die riepen dan als ze aankwamen, “dis sind unsere kuele”.
    Daarop was ons antwoord steevast, “mussen sie scheissen, oder was”?

    Wij bezochten vaak de autoraces in Zandvoort.
    Gingen wij gewoon op de besprken tribune plaatsen zitten en dan kwamen Duitsers op een gegevenmoment die plaatsen opeisen.
    Ik zat er de hele tijd al met de zenuwen en mijn (grote) broer brulde dan altijd tegen die mensen dat ze eerst de fietsen moesten teruggeven.
    Gillen van het lachen was dat altijd als ze afdropen.

    • Whaahaa ja nog zoiets, die kuilen. Ochoch, die Duitsers toch he? En Bratwurst (goed voor veel hits dat woord hahaha). Maareuh dat is ook een log waard, Hulkie! Briljant dat antwoord hahaha.

      Maareuh zo hee, dan woont jouw dochter ook een stuk bij jou vandaan he?

      *giechelt* Agossie, ik krijg bijna medelijden met die Duitsers die zich in ons land durven te vertonen. BIJNA he? Die hier komen hebben er zowat niks meer mee te maken en die krijgen het nog steeds op hun dak. Het mooiste is vaak ook die fietsen op/aan de auto. Altijd hetzelfde:”Zo die komen de fietsen terugbrengen!” Hihi. Oh en dat ze alles zuhause haben hahaha. Foei Em.

  6. rietepietz zegt:

    Whahahaha …. het zou e zómaar kunnen gebeuren ,ik heb n.l exact dezelfde gewoonte ,bij álles dat in een klein pakje zit zeg ik “zal wel een fiets zijn” ! denk ik ook eens origineel te zijn …zucht.

  7. Bettina zegt:

    Whahaha leuk stukje weer Emm! Morguh trouwens hihi die fietsen, ze zullen het blijven horen/merken😉 leuk voor Steffie hoor dat ze zo’n eind komen eh fietsen/rijden😉 Nou meis het sneeuwt hiero, dus pas op! Fijn dagje meske en liefs XXXXXXXXXXX

    • Hihi dank u, dank u. Ook voor jou een goeie morgen! Ja hahaha, erg eigenlijk he, dat gezeur ook. Maar van de andere kant doe ik er wel aan mee, kan het niet laten. Terwijl ik helemaal niks van de oorlog heb meegekregen (nou ja, niet live dan).

      Onvoorstelbaar he, die mensen hobbelen even 8 uur heen en weer 8 uur terug omdat dochterlief een internetvriendin heeft. Ze kwamen anders nooit in Nederland dus dat was het ook niet. Ik heb veel gereisd voor Mies omdat zij ook overal vriendinnen heeft zitten behalve in Eindhoven (je wil toch zien wie er voor haar op het station staat he). We hebben heel wat steden gezien maar ik begon al tegen te sputteren toen ze het had over een vriendin in België. Dat ging me toch wel te ver (zeker omdat die contacten na een half jaar vaak over zijn, interesses volgen elkaar zo snel op en dan blijkt het toch te verwateren ook al noemen ze elkaar hartsvriendinnen). En nu dus Duitsland. Nog ff en we kunnen naar de VS hahaha.

      Ja pfff het sneeuwt hier ook. Heb je de boodschappies al binnen? Doe jij ook voorzichtig? Ik wens jou ook een hele fijne dag! Dikke knufff XXXXXXXXXXXX😀

  8. HansDeZwans zegt:

    Ben ik nu de enigste die de grap met de fiets niet snapt?

  9. epie zegt:

    deelt elkaars lasten binnenkort begrafenissen per teruggvorderde bakfiets
    de zogenaamde brat unf bak fahrad

  10. epie zegt:

    en dan die keer dat we een ongeluk hadden op de autoweg en we nog net naar een t5ankstation konden rijden onder politir begeleiding ,de halve neus van de wagen weg ,dat ereen stomme duitser kwam kijken en zei
    ist was passiert wat mij het antwoord ontlokte van nein wir fahren immer so

  11. Marika zegt:

    Moet ineens denken aan Fawlty Towers… “dont mention the war!” whahaha en dan doet hij precies alles verkeerd. Ken je wel dat fragment denk ik hè, is vrij bekend.😀

  12. epie zegt:

    wat stom eigenlijk ze hebben alles geroofd wat los of vast zat ,maar die fietsen??
    zijn we daarom zo gehecht aan oma fietsen ?

    • Ik moet eigenlijk lachen he, ik zie Marc al rond die tijd. Hij heeft zo’n hekel aan fietsen dat ik het idee heb dat hij achter de Duitsers aangerend was om ze er op te wijzen dat ze vooral de zijne niet moesten vergeten hahaha😉

  13. epie zegt:

    goeddat je het zegt kan ik het geld dat ik voor jullie op zij gelegt heb voor een fietstocht naar het a3 strand zef besteden bij mac ddrek

  14. epie zegt:

    tuurlijk e3 maar het idee dar marc op de aalsterweg al naar lucht zit te happen
    gut e3 jij wasdaar ookals wat uitgegroeide baaabeee

  15. epie zegt:

    en dan nu iederren lezen wat jij zei,toen we bij toeval over een naaktstrand liepen en je tegen het klokkenspel ener nudist opkeek

    maar die meneer is toch geen kindje meer

    zo een van de eerste wijsheden van emmelinda

  16. epie zegt:

    zl ik het maar vertellen
    sandra bij een huwelijksfeesie
    en jij amper eetafelpoothoog met je bekkie op hun tafel
    gillend stelletje vreetzakken

  17. epie zegt:

    pappa ik weet bsst dat dat hoeren zijn

    dat zei je toen ik inbrussel de auto had geparkeerd tegen over een etalage met schaars geklededames en ik maar denken hoe leg je dat een kind van 8 uit

    • Whoeehaa we konden wel familie zijn. Ik zat te wachten op het vorige verhaal en zou dit dan daarna aanhalen. Oke, dat hoeft dus niet meer. Hahaha.

      Ik weet dat trouwens nog heel goed. Jullie waren aan het giebelen en ik vroeg wat er was. Waarom jullie aan het lachen waren, ik wist niet dat je om die prostitudinges aan het lachen was.

  18. epie zegt:

    en dat je me daar een prchtgepourcelplaat zat in te smeren met zand
    t is gelukkig nog gfoed gekomebn met jou niet met die plaat

  19. epie zegt:

    ja ik weet het velomoteur

  20. tagrijn zegt:

    Zo, had bijna een fiets nodig om aan het eind van de reacties te komen. Duitsers en fietsen, dat komt nooit meer goed. Een tante van me in Noordwijk had ’s zomers altijd badgasten uit Duitsland. Die trokken dan in hun huis (ja, oude tijden herleefden) en oom en tante trokken in het zomerhuis. Zo konden de gasten ook naar de Nederlandse radio luisteren. Op een dag vroegen ze aan tante: Was haben Sie doch mit dem Fahrrad? Wir hören immer Hilversum Zwei auf dem Fahrrad. Duurde even voor tante begreep dat ze de Vara bedoelden.

  21. Heb zitten huilen van het lachen. Die fietsen komt nooit meer goed. Kan het zelf ook mooit laten om er grappen over te blijven maken. We hebben hier veel Duitsers in de zomer en als ze de weg vragen vraag ik steevast bent u lopend of met de fiets. Zo kan ik ook nog steeds krom liggen om de afleverering van Fawlty Towers met die Duitsers.

    • Nee, het is toch wat he, de meeste Duitsers die hier komen hebben er niet eens mee te maken maar toch kunnen we het niet laten. Als er zo’n stel vakantiegangers met caravan en/of fietsen langskomt is het ook al snel:”Ah, die komen de fietsen terug brengen”.

      Marika had het ook over die aflevering. Ik ga morgen toch echt even kijken of ik die aflevering kan vinden op You Tube. Gek he, maar het zegt me helemaal niets?

  22. platoonline zegt:

    De grap is zo oud dat hij oostelijk van ons vermoedelijk uitgewerkt is, zeker bij de 2e en 3e generatie. Dus daarom zoeken ze er denk ik niets achter. Ik herinner me nog dat mijn ouders die grappen ook maakten, maar die hadden de oorlog meegemaakt en dus zat er iets wrangs in hun woorden. Nu is het meer een soort belgenmop geworden die we plaatsen omdat we niet van het duitse elftal kunnen winnen. Of zoiets🙂
    Welke grappen zouden de Duitsers eigenlijk over ons maken?, vraag ik me ineens af.

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

