Laatste avondmaal

Geïnspireerd door het logje over eten zocht ik naar info op internet. Ik vond dit schilderij, gebaseerd op de fresco van Leonardo di Caprio da Vinci. Sobertjes, zoals andere varianten.

Kijk, zo was ie

En zo kan het ook. Zo zou ik het doen. Ziet er gelijk een stuk gezelliger uit.
En zo kan het ook hahaha.

Toch?

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

113 reacties op Laatste avondmaal

  1. Bettina zegt:

    Whahaha veeeul gezelliger, vooral met die lampkes erbij hihihi😉 Leuk verzonnen meske!!!
    Nou een fijne koude dag en veul plezier met wat je gaat doen! XXXX

  2. Spiderwoman zegt:

    Waaaaaaaaaaahahahahahahaha.
    Niet om zeikerig te doen Em, maar….. toch mis ik de kerstboom *proest*

  3. Em hahahaha hoe kom je er toch op,hihihj heb je weer goed aangepakt *milka* reclame ertussen door hahaha ,kga gauw wat eten tot laterssss xxx😉

    • Hihi ja wie weet levert het wat op😉. Het is niet mijn merk maar ach, in nood eet je alles he? Hahaha. Eetze wijffie! See ya xxx😀

      • Weet je hoe ik er op kwam, veel vrouwen “leuken” alles op. Overal een stickertje op, lampje er bij, kaarsje, bloemetjes en het is gezellig. Hahaha. Vond ik dit zo saai overkomen. Zegt veel over mij vrees ik whaahaa.

        • Oooo milka met karamel lekker lekker, maar buiten dat heb je gelijk vrouwen zijn meestal van het versieren en decoreren *poe deftig woord* maar euhh je maakt voor chocolade reclame maar ik mis je leuke tasorganizer hihihihi😉

          • Hahaha had ik nog aan gedacht maar ja, die hééft toch iedereen al?😛 Die van Emmelinda, http://www.emmelinda.marktplaza.nl ???? Dus dat was eigenlijk niet nodig. Chocola wel. Ik heb al anderhalve week geen reep gekocht, is dat knap of niet? Nog ff en ik koop alles, zelfs Milka karamel hahaha.

            • Dat vind ik idd knap vooral met die verleidingen in de winkels dat je ervan af kunt blijven, ik zal dan ook geen varianten meer noemen😛 Nou kijk dat bedoel ik iemand die nog net een leuke surprise zoekt weet nu waar hij kijken moet😉

              • Neenee, even voor de duidelijkheid; ik heb geen répen meer gekocht. Whaahaa. (bonbons, kerstkransjes…). Maar goed. Dus niet meer achter elkaar opgesmikkeld. Dat is best knap.

                Ja psies. Denk je dat het duidelijk is zo? Bijvoorbeeld voor een SURPRISE? Zo’n leuke TASORGANIZER? *sprint naar zoekwoorden-gedeelte bij de stats*

  4. Ans. zegt:

    Wat een leuk tafelkleedje al niet kan doen!!! Gezellig behangetje, licht in de duisternis enz. Veel gezelliger!!

  5. J@n. zegt:

    Leuk joh!!!! Grote klasse, je had binnenhuisarchitect moeten worden! Het is voor jou wel een hele klus geworden, maar volgens mij had Da Vinci het niet eens gekunt.

    • Dank je wel J@n, fijn om te lezen dat je mijn kunst kun(s)t waarderen! Als je in huis nog het een en ander op te leuken hebt???

      Ik denk ook niet dat Da Vinci dit had kunnen doen. Die had immers geen Photoshop. Whaahaa.

  6. epie zegt:

    heee judas geef het zout eens door enlaat de dopnu eens vastzitten

    die is niet van mij

  7. epie zegt:

    van onze hein

  8. Geweldige (andere) kijk op hoe het ook had kunnen zijn…..
    Wist jij dat er mensen zijn die vraagtekens hebben bij het geslacht van sommige tafelgenoten… afhankelijk van welke christelijke stroming is de persoon aan Jezus’ rechterhand of Maria Magdalena of Johannes de Doper …. In mijn studie theologie heb ik het correcte antwoord ook niet gekregen, vaag toch?

    • Stukken beter toch?
      Ja. Dat las ik tenminste op wikipedia en toen ik het bestudeerde vond ik iig dat wanneer dat écht zo was geweest dat Blokker zeker dicht was. Anders had er toch echt een ander servies gestaan of bonbons in een schaaltje gezeten nietwaar?

      • Zover had ik weer niet door gedacht…. je kan gelijk hebben maarrr in die tijd? Denk je dat een vrouw daar zelf op gekomen zou zijn en zo ja, zou men haar dan haar gang hebben laten gaan? Allemaal vooropgesteld dat ‘mooi’ serviesgoed toen al bestond want was niet alles ‘slechts’ bedoeld als gebruiksvoorwerp (incl de vrouw) ?
        Oef… hier kan een hele discussie over ontstaan…. gat in de markt? Nieuwe bestseller *grijns*

        • Hahaha een ander soort “50 tinten grijs” dus, gezien de kleur van het servies. Ik weet het niet, ik heb inderdaad het idee dat het nog niet zo was dat werkelijk alles versierd moest worden (behalve de vrouw? hahaha). Zelfs ik kijk er van op als ik iets in de winkel zie liggen waar een bloemetjespatroon op geschilderd is zoals gereedschap. “Gewone” dingen worden ineens kunst (of kitsch), geen idee waar dat ineens vandaan kwam en niet te stoppen lijkt. Plak er een bloemetje op, versier het met een lintje en het is überhip. Hmmz, best interessant.

  9. HansDeZwans zegt:

    Hmm, ik mis de pantoffels, die ben je vergeten, maar je kunt ook niet overal aan denken.

  10. Lieve Em, wat een heerlijk attribuut dat fotoshoppen he! Ik werk nog steeds met psp.Je hebt er weer een knaller van weten te maken! Groetjesss

  11. K*tding. Mijn reactie floepte al meteen weg, voordat ik klaar was, nondeju!

    Op jouw foto valt véél meer te beleven dan op het origineel. Kun je Jezus en Maria ook voetjes laten wrijven??

  12. epie zegt:

    nou ja denk eens na jezus 33 dus maria minstens zestig
    alhoewl er daar in de familie geen leuter aan te pas kwam

  13. tagrijn zegt:

    Altijd al gedacht dat jij vast goed kon ‘versieren’. Hé, het sneeuwt bij jou!

  14. epie zegt:

    in die tijd hadden ze geen oudefietsen en om het nu op een oude os of ezel te moeten leren

  15. epie zegt:

    buiten die sloffen missen we nog iets ,die sloffen dat ging niet eens vanwege het voetenwassen
    wat ik erg mis is de doggy bag,altijd makkelijk in de woestijn of wasw dat nou mozes

    • Och. Daar zeg je zoiets. Maar goed, ik weet niet of de schets gemaakt is ná het eten want er staat niet meer veel op tafel om in een Doggy Bag mee naar huis te nemen😉.

      Overigens, ik vroeg me af hoe dat verhaal nu zou zijn, met al die McDrekken in de buurt?

  16. epie zegt:

    verhongeren want dat is niet kosher

  17. epie zegt:

    toevallig lig ik wakker in mijn tijdelijke nest denk morgen een doggy bg mee te nemen
    nog niet 100% zeker grrr

  18. epie zegt:

    hebben ze na het laatste avondmaal nooit meer warm gegeten ?ik ken de geschiedenis niet goed

  19. hartelijkehothulk zegt:

    Denk zomaar dat de Schepper, die hier het ALLERMOOISTE doet in zijn leven hier op aarde,
    blij is dat Hij ook een Emmelinda heeft geschapen!

  20. rietepietz zegt:

    Hoe kóm je weer op het idee …grándioos ! je hebt ondertussen zelf al gezien dat ze evengoed nog steeds met koude voeten zitten ,beetje slordig en zielig , want die káársen geven natuurlijk niet genoeg warmte😉

    • Hahaha thanks. Ja stóm van mij, van die bunnypantoffeltjes waren helemaal geweldig geweest. Maar ja, ik had het nog niet zo onder de knie. *trekt vel onder rechtoog naar beneden* Vat je um? “onder de knie”. Dijenkletser he (boven de knie).😉

      • rietepietz zegt:

        Tja , nu heb je geen “poot”meer om op te staan !Leuk he dat geknoei in psp maar het idee is jaloersmakend leuk mompelt, ” waarom heb ik dat niet bedacht”

        • Tjemig dat is waar, daar krijg ik het van op mijn heupen als ik niet uitkijk (oh whaahaa ik zit nog helemaal in het rijmschema. Nee, dat is nu niet te zien. Ik kon me nog net inhouden maar ik heb zojuist het een en ander op jouw log achter gelaten😉.)

          Ja héérlijk. Ik doe dat echt veel te weinig. Grinnik, maar dat heb ik bij jou ook zo vaak. Dan heb je een verhaal of een briljante opmerking (jaja vaker; ik weet het, ik weet het hahaha) en dan denk ik hetzelfde😉. Ken je trouwens Kakhiel? Is nou helemaal hot op internet. Hij zet op bestaande foto’s tekstballonnen met hele maffe teksten. Nou, daar heb ik dat ook mee. Waarom heb ik dat nou niet verzonnen? Hahaha.

          • rietepietz zegt:

            Het leuke ervan is dat we dus elkáár inspireren .,gelukkig zonder elkaar klakkeloos na te doen ,want dát werkt niet !In mijn gevoel doe ik trouwens niet zo heel veel bijzondere dingen maar dat is ook niet mijn streven ! Ik merk wél dat jou terugkeer toch weer een frisse wind door logland heeft laten waaien .Misschien gedeeltelijk door seizoensinvloeden maar toch ,het is weer ouderwets gezellig😉

            • Ja dat is echt zo. Klakkeloos na doen is niks voor mij. Soms ontkom je er niet aan (kerstboodschappen ofzo) maar als het anders kan wil ik dat ook anders. Ik heb het nu nog niet gehad maar in het verleden werkte het wel eens dat ik een idee in mijn hoofd had en dan zag ik het op een andere log (ongeveer dan). Dan zoek ik wel iets anders.

              Dát vind ik nog eens lief, dank je wel. Ik zag laatst bij jouw log ook zoiets liefs, een reactie van jou tegen Hulkie. Kreeg ik het heel warm van😀. Nu trouwens ook, poeh ik weet gewoon even niet wat ik moet zeggen (toch knap als je in een paar zinnen kunt zeggen dat je eigenlijk niks weet te zeggen he? Hahaha).
              Ik vind het ook superleuk weer terug te zijn, alsof het nooit anders is geweest (maar dan rustig aan). Hihi, ik zal nooit vergeten dat ik nét hier mijn weblog aan het inrichten was en jij verscheen. Zo geinig! Alsof je het rook hihi😉

              • rietepietz zegt:

                Een van de storende dingen aan “meedoen met schrijfopdrachten ” vind ik dat je dan veel gelijksoortige logje te lezen krijgt . En omdat mensen dan natuurlijk bij elkaar gaan lezen krijg je daarmee te maken .Om die reden doe ik er vrijwel nooit aan mee !

                Dat was inderdaad wónderlijk hé .Het is wel zo dat ik heel lang nog regelmatig blijf kijken bij mensen die gestopt zijn , zéker na de web-log ellende pikte ik er af en toe oude reacties uit om de schrijver aan te klikken ,zo kwam ik dus op een spannend moment weer bij jou binnen !

                • *knikt* Dat ben ik helemaal met jou eens, dat viel mij dus ook op. Ik heb ook totaaaaal geen zin om me te houden aan een aantal woorden, thema of een bepaalde tijd. Heb ik er dan straks wéér helemaal geen zin meer in. Ik kreeg pas geleden ook zo’n uitnodiging (op een zeer vervelende manier trouwens maar goed) maar daar doe ik niet aan mee. Om nog meer redenen trouwens. Moet iedereen zelf weten, als ze dat leuk vinden moeten ze dat vooral doen😉. Ik blijf gewoon bij mijn eigen flauwekul. Voel ik me zeer prettig bij😀. Ik vind het gewoon geinig dat ik bij reacties op andere webloggen ineens mijn naam zie staan met iets over mijn kalashnikov of dat men aan mij denkt wanneer bij P&W gesproken wordt over Duckfaces hahaha.

                  Ja egwel, dat was zoooo maf. Ik stond er echt van te kijken hihi. Ja, ik snap dat je lang nog regelmatig blijft kijken bij mensen die gestopt zijn maar ik was al zo lang weg…het leek er op alsof ik nooit meer zou gaan schrijven. Grappig! Toch zijn er nog ontzettend veel mensen blijven schrijven he? Ik neus veel rond en zie dan “oude gezichten”. Die ken ik dan alleen van naam, omdat ze bij webloggen kwamen waar ik ook las ofzo. Die weblogellende heeft ze de lol gelukkig niet ontnomen😉.

  21. Toch waren ze onbeschoft aan die tafel he ? Ons werd geleerd niet te wijzen moet je hun zien whahaha……..iek wocht nug up mien loon😉 Dus ja jij krijgt de Roe ……Koe😛

  22. epie zegt:

    nee hooguit een paar kut brommers

  23. Ik ga voor jou versie veel gezelliger🙂

  24. Marika zegt:

    Whahaha die Milka reep doet het hem hè. Ik denk dat ik ze onder die tafel ook nog wat leuke sloffen aan had gegeven hihi. ;o)

    • Hahaha ja mjammieeee. Is niet helemaal mijn merk maar ach, ik ben een Kliko; alles werk ik weg😉.
      Ja pfff, dat zag ik later pas. Een paar Bunny-sloffen of van die klompen. Volgende keer beter hihi😉

  25. platoonline zegt:

    Grappig geshopt. Zou ook leuk in de bijbel staan, zo’n plaatje. Dat er ook nog wat te lachen valt. Want relativeren is goed voor de mens.

  26. Dit lijkt bijna op een vreed(t)zaam kerstfeest😉
    Groetjes Mara

  27. V☺nnieb zegt:

    Een laatste avondmaal moet er wel ‘gezellig’ uitzien. Daarom vind ik de tweede foto veel vrolijker.
    Het is een beetje dubbel wat ik zeg…Een laatste avondmaal is natuurlijk niet gezellig en vrolijk *duh Vonnie! Maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel😉

    Liefs -x-

    • Whaahaa ja dat was ook waar ik het meest om moest lachen; zit ik het allemaal gezellig aan te kleden maar het was me een gebeurtenis….tsjongejonge. Ik begrijp jou dus helemaal😉.

      Liefs en een x terug!

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

