10 geboden voor een vree(d)(t)zame kerst!

vre(t)(d)e(n) op aarde!

Jaja, over een paar dagen is het weer zo ver. Kerst! Opzitten Aan tafel zitten met die “leuke” boerende zwager van je, je smakkende schoonzus en hun vervelende onopgevoede kinderen die de laatste overheerlijke, door oma speciaal gemaakte -omdat jij die zo lekker vind-, aardappelkroketten voor je neus wegkapen of je broer waarvan je steeds weer moet aanhoren hoe ver ie het toch wel niet (ja, wel niet ja!) geschopt heeft. Omdat ik de beroerdste niet ben (’t is tenslotte bijna kerst! Ghehehe) heb ik een paar tips verzonnen om het een en ander aan tafel soepel te laten verlopen.
Lees, huiver en doe er je voordeel mee:

1. Heb een bord voor je kop. Zo hou je je mond over om mee te eten en niet om te
bekvechten!

2. Wees kalm. Dat is je vast wel met de paplepel ingegeven.
3. Zet je tante geen mes op de keel. Nu niet. Woensdag is vroeg genoeg.
4. Doe bij een rotopmerking vooral water bij de wijn!
5. Bedenk dat de kersttafel niet de plaats is om uit te vinden hoe de vork in de
steel zit.

6. Heb geen boter(mes) op je hoofd. Die ander kan bést wel eens gelijk hebben.
Eventjes.

7. Stop met (tafel)lakens uit te delen.
8. Geef vandaag eens niet iemand iets op zijn brood(bordje).
9. Laat vervelende opmerkingen achterwege. Ben je nou helemaal mesjogge?
10.Laat afruimen/afwas door anderen doen. Neem niet teveel hooi op je vork!

Zo. Da’s dan €12,50 (inclusief b.t.w.). Gelieve te storten op bankrekening 12.34.56.789 (o.v.v. “Vre(d)(t)e(n) op aarde!”).

Meer overmaken mag natuurlijk ook*

*denkt aan villa met riante vestibule en dito** erker*.
**Neuh, da’s geen merk, gekkie!

Noot van Emmelinda:
Emmelinda stelt zich absoluut niet aansprakelijk voor gevolgen die ontstaan door het (niet juist) uitvoeren van bovenstaande tips!

N.B. Ja, dit is al een oudje. Uit 2006 zelfs. Maar ach, ik vond dat ik het wel aardig verzonnen had, dus mag ie nog een keer. Omdat ik er vandaag niet ben heeft u wat te lezen. Een b-tje. Misschien kent u ‘m al van destijds. Tsja. Vervelend. Volgende keer log beter!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

49 reacties op 10 geboden voor een vree(d)(t)zame kerst!

  1. J@n. zegt:

    Bedankt voor de herhaling dan Ems, want met dat geheugen van mij…….
    Ik zal er mijn voordeel mee doen, want de komende tijd heb ik het druk met verjaardagen en de kerstetentjes, zelfs nog een bruiloft in Delft, dus veel gelegenheden om er mijn voordeel mee te doen.
    Nog een fijne zondag!

    • Hihi, ik zou het moeten nakijken maar volgens mij las je toen nog niet bij mij dus is het voor jou echt helemaal nieuw. Dat scheelt weer he?😉.
      Heel goed, want ook voor verjaardagen en gewone familie-etentjes is het natuurlijk errug handig😉.
      Dank je wel J@n, jij ook nog een hele fijne zondag😀

  2. Ans zegt:

    Volgens mij heb ik hem niet eerder gezien!
    Ik zal het goed in mijn hoofd prenten, misschien heb ik het nog nodig! Je was in 2006 dus ook al MESscherp,

  3. hartelijkehothulk zegt:

    Lekker dan!
    Da’s mijn rekeningnummer van de actie Help de Hulk de winter door !
    Heerlijk zo’n Em met haar tips ! ! !

  4. Hey ik kon deze niet en gelukkig hebben we het niet nodig hahaha *kijkt heel onschuldig* Je hebt gelukkig van 2006 tot nou je humor niet verloren😉

    Wens je een hele warme ontspannen dag Emmeke🙂

    • Hey wijffie, ben maar blij hihi. Ik hoor toch verhalen om me heen…kerst noemen ze dat hahaha.
      Grinnik, dank je wel dat is lief van jou😀 XXX

      En nog een keer dank je wel hihi, het was ook een hele fijne dag. Ik geloof dat ik iemand (samen met Jo) heel blij gemaakt heb. Doet me ontzettend goed😀. Hoe was jouw dag? Heb je genoten van je kerstsfeer?

      • Dat is heerlijk om te horen dat jullie goeds gebracht hebben dat goed gedaan heeft,dat was dus een hele waardevolle dag xxx

        Ons dagje is goed verlopen, helaas de kerstmarkt niet gehaald,maar die is komend weekend ook nog en in de grootte steden de hele week😉

        • Ja, dat was het zeker weten. Ik vond het emotioneel ontzettend zwaar en heb daar vast nog een paar dagen “last” van. Maar dat weegt niet op tegen het plezier wat het met zich meebrengt😉. XXX

          Hoe komt het dat je de kerstmarkt niet gehaald hebt, had je toch weel last van je darmen gehad dan? Of hebben jullie lekker zitten lummelen (wat ook heerlijk is)? Dat is waar, je struikelt er gewoon over dus dat komt helemaal goed😉.

  5. Helemaal nieuw voor mij en ik heb smakelijk (!) zitten lachen.
    Ik zal je wijze raad niet in de wind slaan. Ik laat er wel een, dan lopen de gasten vanzelf weg😉

  6. kwan zegt:

    Ik vind hem nog helemaal 2012🙂

  7. Hee Em, voor mij is ie sowieso nieuw. Als ik wat lees van enkel jaren geleden kan ik hooguit denken: komt me bekend voor. Maar daar houd het dan ook wel op. Zal je wijze 10 geboden ter harte nemen.Wie weet zit er nog wat bruikbaars voor als we 2e kerstdag met de familie bij v.d. Valk gaan brunchen…

    • Hee Sis, ik weet ook niet meer goed wanneer ik je voor het eerst “zag”. Volgens mij net na de tijd van deze log- zo tegen mijn megaverdwijning aan denk ik? Mooi, dan heb ik nog een heeeeleboel te herplaatsen whaahaa. Nee geintje. Ik las ‘m pas terug en vond ‘m nog wel passen, vandaar. Je weet maar nooit wat je er mee kunt he? Oh lekker, daar valt goed te brunchen, mjammieee wat een goed idee!

  8. rietepietz zegt:

    Whahaha , grandioos , dat maakt alles natuurlijk véél eenvoudiger !
    Volgens mij moet je óók niet opscheppen tijdens het diner …of nou juist wél maar dan met de opscheplepel !
    En vooral géén zilver bestek gebruiken want dan heb je kans dat je anderen “de ogen uitsteekt ”

    NB. Nee Tagrijn las destijds nog niet bij je , ( ik heb even gekeken) Glibber wél en ik ook maar ik had het logje vast verdrongen want ik herken het niet !

    • Hahaha jaaa die kon er ook nog bij! Briljant! Misschien kwamen we wel aan 20 geboden😀. Want wat je NIET ziet is een vork extra. De vork om “met de vork te schrijven”. Want daar maak je ook geen vriendjes mee in een restaurant bij zo’n kerstzitting😉.

      Kan ik me heel goed voorstellen, ik zat laatst toch een paar logjes van jou te lezen en het een en ander kwam me ook niet bekend voor terwijl ik er toch op gereageerd had destijds😉.

      • rietepietz zegt:

        Ja logisch dat we niet álle oude logjes op kunnen “lepelen” dan zou je toch wel stress in je hersen”pan ” veroorzaken door opslag gebrek !
        Maar ja , zo’n reactie komt natuurlijk als mosterd na de maaltijd😉

        • Nou inderdaad, ik heb soms al moeite genoeg met de dingen die ik wél moet opslaan hahaha. Al is het vaak stom; ik onthou wel vaak dingen van anderen die ze zelf vergeten zijn (en totaal onbelangrijk hahaha) zoals waar ze in welk jaar op vakantie gingen en hele kleine dingen. Waar dat nou weer voor nodig is?😉

  9. Je kan hem gewoon elk jaar plaatsen want hij blijft actueel.:-)
    Maar ben niet bang dat jij je de (franse) kaas van het bord laat eten.

  10. Oud of nieuw, ik vind m nog steeds schitterend😉

  11. Geeft niet dat ie uit 2006 komt. Hij is en blijft actueel. nummer 5 is onze favoriet.
    O.T. Onze laatste log viel ons heel zwaar te maken.

  12. Bettina zegt:

    Eeeej morguh meissie, al is het een oudje, hij is nog steeds super!!! Hilarisch hihi
    Al een beetje in de kerstmood? Hiero wel hoor; de kerstboom staat sinds zaterdagavond, de jongens hebben beide een kerstboompje die Robin vandaag nog versieren gaat (eerst ballen kopen whahaha), kerstmuziekskes staan op (voor de verandering een keer op Sky Radio ;-))
    Have a nice day dear Emmy! XXXX

    • Hee wijffie, ook een hele goeie morreguhhh voor jou! Hihi, thanks😀.
      Ja hoor, ik heb er helemaal zin in. En toch dringt het niet helemaal tot me door, de boel is in huis wel versierd maar dat het al bijna zo ver is?? Wat vliegt de tijd zeg, ongelooflijk. Leuk voor de jongens dat ze hun eigen boompje hebben. Hadden de meiden ook maar die staan al jaren op zolder (de boompjes, niet de meiden hahaha). Komt vast wel weer een keer. Misschien moet ik ook die kerstmuziekskes op zetten maar om wurgneigingen te voorkomen (zie: https://watzegjemenou.wordpress.com/2006/12/21/brief-aan-muziekmaffia/) lijkt me dat nog wat te vroeg hahaha.

      Ik wens jou ook een heeeele fijne dag rednosed reindeer* Bettje😀. Een hele dikke knufff voor jou!! XXXXXXXXX

      *Jaja moet eigenlijk met ea maar hier had ik zin in😉

  13. HansDeZwans zegt:

    Jij durft, ons oude blogjes van 2006 laten lezen, foei.

  14. HansDeZwans zegt:

    * vloekt binnensmonds (iets in de trend van: hqksfazefqs##|@@|}} wat denk zij wel) en begint ijverig zelf een filtersysteem te schrijven *

  15. tagrijn zegt:

    Hartstikke leuk. Ben zo benieuwd of je rochelende, pochende, smakkende en boerende familie dit ook al gelezen heeft. En vooral hoe dat dan is afgelopen…

  16. Marika zegt:

    Hihi hij blijft leuk!😉

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

