Zum kotzen

Kijk 'm daar eens onschuldig zitten

In huize Emmelinda verscheen Bernadette ook de kerstboom in de woonkamer. Niet zo maar een kerstboom. Nee, de allermooiste van de heeeeele wereld. Ja sollie, zit u nu beteuterd naar uw eigen boom te kijken he? Maar wat is, dat is. Alleen…nou zit ik eigenlijk meer onder de boom te kijken dan er tegenaan. Kijk, dat verzacht de pijn al een b-tje he?

Onze Sam heeft namelijk wel eens dat ie, na het ochtendmaal, de inhoud van zijn poezenmaagje niet richting darm werkt maar via zijn bekkie weer terug geeft. Helaas niet in zijn bakkie. Bij voorkeur geschiedt dit op de vloerbedekking in de kamer zoals ik al eens schreef of, u zat er al op te wachten he stelletje ramptoeristen, onder de kerstboom*.

Nou is onze nepkerstboom een beetje veel uit de kluiten gewassen (Oh, mooi woordgebruik he zozo, nounou, poehpoeh). Hij is nogal hoog én breed en past precies tussen de muur, kast en ombouw van de verwarming. Aangezien ons ruftje** het liefst in het verste hoekje zijn kadootje achterlaat kunnen we daar niet altijd makkelijk bij. Dus zit er verder niks op dan regelmatig de boel na te kijken zodat er niet een paar sculpturen onstaan zodat we toch nog een, zij het modern, kerststalletje onder de boom hebben staan. Alhoewel….

Misschien is het toch niet zo’n gek idee om eens te kijken wat het brengt. Immers, laatst bij kunst & kitsch boog een kenner zich over een “schilderij” dat opgebouwd was uit propjes papier die vakkundig natgekauwd waren en daarna op elkaar gestapeld werden zodat het een prachtig geheel werd. Het prachtigste was toch wel het bedrag dat het gespuug opgeleverd heeft (natuurlijk al laaaaang opgedroogd, gekkie toch). Misschien zit er voor Sam ook wel een carriére in *hoort kassa rinkelen*. Wie weet waartie mee op de proppen komt (oh, wéér zo’n mooie woordspeling)? Vanaf nu is het verplichte kots. Euh. Kost. Dan ga ik er ook mee naar zo’n keuring om Nelleke weer eens lekker te horen kirren.

Dopen we de naam voor de gelegenheid even om tot “Tussen Kunst & Kits”***

Logenda:

*Slim issie zeker. Als hij in de kamer op een plek kotst in onze aanwezigheid verraden de kokhalsgeluiden hem en zijn we er op tijd bij om hem op te pakken en op het keukenzeil te smijten plaatsen waar het makkelijker weg te vegen is. Een keer had ie ons tuk, in de vlucht naar de keuken kitste/kotste ie alsnog. In een boog vloog alle maaginhoud door de kamer. Heb je normaal “maar” een hoopje, nu moesten we het overal vanaf krabben. Eet smakelijk niks te eet smakelijken. Weet u dat het slimmer is om niet te eten tijdens het computeren? Dan schijnt u eerder een “vol” gevoel te hebben omdat u dan bewust aan het eten bent. Zo hee, bij die Emmelinda leer je wat he, het moet niet gekker worden.

**Experiment van Stef en mij, een ander woord voor poepie/scheetje (we maken er ruftje en kakje van). Dat wist u natuurlijk al. Maar je weet nooit of John de Mol dit ooit in een film gebruikt. Dat het dan maar duidelijk is *hoort kassa alweer rinkelen* waar dit begrip vandaan kwam.

***Of “Tussen Kunst & Kots”. Kan ook. Mij een biet.

Feitje; Deze log werd geschreven om 10 over 7 op een zondagochtend binnen tien minuten dat is natuurlijk te zien aan de kwaliteit maar u doet het er maar mee, zonder dat er gekotst werd. Blijkt toch dat ik tegenwoordig meer ochtendmens ben dan ik dacht. En de kat toch niet zo’n kotsterd.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

67 reacties op Zum kotzen

  1. Ans zegt:

    Heb je Sam ook al eens naar “Kunst en kots” laten kijken? Dan weet hij precies wat de bedoeling is en kan jij eindelijk je villa laten bouwen, zodat je een nog grotere kerstboom kan plaatsen…. … in elk vertrek eentje!

  2. dat wordt vet binnenlopen de komende tijd en nu maar hopen dat Sam heeeeeeeel oud wordt🙂

  3. rietepietz zegt:

    Kan het nóg erger….. zit ik hier een reactie voor de “kat z’n kots” te schrijven -)

  4. Youke zegt:

    Dat had ik gezien van dat schilderij! Apart dat dat nog zoveel geld op kan leveren.
    Mijn jongste kat (zie @kattimon) Mickey kotst ook veel. Nu met meerdere voerbakjes door het huis en kattengras is hij en zn maag rustiger. Dus minder frequent kotsen.

    • Weet jij nog ongeveer wat voor bedrag het was? Best veel he? En ik vind het idee een beetje viezig maar op zich was het mooi gemaakt. Toch?
      Gek hoe dat werkt he, als ik kattengras koop weet ik zeker dat ie gaat kotsen. Jammer want hij is er zo dol op. Het is ook niet iedere dag en als het zo is dan net na het wegwerken van zijn ontbijt😉. Fijn dat het bij Mickey ook stukken minder is!

      • Pee-Es; al is de vorm anders na kattengras eten.

        • Youke zegt:

          Dat schilderij was duizenden euro’s waard. Weet niet meer exact.
          Bij mij kotste hij ook meer met kattengras maar nam na een tijd af. En nu met dat hij altijd hardvoer kan pakken op meerdere plekken door het huis heeft hij de rust gevonden dat hij niet hoeft te schrokken, er is genoeg😉

          • Ja zie je, ik wist dat het behoorlijk veel was.
            Het is dat schrokken he? Dat dachten wij ook al. Omdat het de rest van de dag niet voorkomt, alleen smorgens. Dan heeft ie de hele nacht niks gehad. En ook dat is niet iedere ochtend want soms is er nog een klein beetje in zijn bak achtergebleven😉.

  5. Kots zij dank euhhh god zij dank dat je zelf nog onder de kerstboom kwam,ik geloof dat ik halverwegen ergens wel bleef hangen met mijn bolwerk achter hahaha;-)

  6. Marika zegt:

    Ik denk dat alle kotsgrappen nu wel gemaakt zijn, zal me inhouden hahaha. Wat een etterbakken zijn het hè om altijd net op die plek te gaan kotsen waar je moeilijk bij kunt. Sinds ik ’s morgens een uitgevouwen vuilniszak over de mat heb liggen heeft ie pas 1 keer gekotst, en nog wel op de zak! Hij leert het nog wel. (of er liggen nog elders verrassingen…)

    • Hihi, ja ik moet het er nu echt uitpersen. Volgens mij is het op😉.
      Oh jaaa bij jou is dat hetzelfde verhaaltje he, ik zag zoiets voorbij komen op Facebook. Ongelooflijk hoe ze dat voor elkaar krijgen. Ik snap ook niet waarom ze dan net op een zacht stuk vloer moeten kotsen? Kotst toch net zo lekker in de keuken? Grrr.
      Maareuh wel mooi dat die vuilniszak werkt zeg. Puntjes bij elkaar pakken en weggooien maar. Ik denk dat ik van die kartonnen gevallen bestel die schilders/verhuizers enzo gebruiken op de vloer. Want het is hier overal behalve op de mat. En de keuken dan. Zal me een kleurrijk geheel worden ghehehe.

  7. J@n. zegt:

    Misschien een raar idee, maar als je eens met die poes naar de DA ging, nee joh niet die DA, ik bedoel de dierenarts😉 Misschien heeft die wel een tip tegen het kotsen……..
    Een heel akelig klusje om dat steeds op te ruimen en haarballen zijn het niet begrijp ik uit je verhaal.
    Volgens mij is ie ziek, hij ziet zo wit rond zijn neus.

    • Whaahaa ik hóef niet naar de dierenarts zie ik, jij hebt het euvel gevonden. Oei, daar krijg ik natuurlijk een gepeperde rekening voor zeker? *reikt pepermolen aan*.

      Het gekke is dat we dit verteld hebben bij de dierenarts maar er was eigenlijk geen aanwijsbare reden (en inderdaad, het zijn geen haarballen). Ik heb ook bijgehouden wat ie gegeten had vóór zijn “traktatie” maar dat is ook niet veel. Hij is wel heeeeeel gulzig smorgens, net alsoftie al dagen niks gekregen heeft. We hebben het vermoeden dat het daar aan ligt. Als we naar bed gaan werpen we nog wat van die brokjes in zijn bak zodat ie smorgens niet meteen aanvalt en dat lijkt iets te helpen *klopt snel af*.

      • J@n. zegt:

        Natuurlijk stuur ik je die rekening, ik kan hier ook niet ’n beetje voor de kat z’n ……Euh, dinges, diagnoses zitten verzinnen.
        Maar gulzigheid, daar heb ik zelf ook altijd braaknijgingen bij.

      • Marika zegt:

        Dat is bij Tootsie ook het probleem, te gulzig. Hij schrokt het te snel naar binnen en dan komt het binnen het uur terug. Hij krijgt nu alleen een klein beetje ’s morgens en als het er na een uur nog inzit krijgt hij de rest van zijn portie. Dat gaat beter.😉

        • Ja, waarschijnlijk is het ook nog te veel wat ie ‘smorgens krijgt maar het gekke is dat ik denk dat zijn maagje nog niet helemaal opgestart is want zoveel eet ie niet. Ik bedoel, in die paar minuten zijn het maar een paar brokjes. Waarschijnlijk toch al veel te veel? Enfin, toch eens kijken als we er nóg minder in doen😉.

  8. Bettina zegt:

    Whahaha ik zie het ook allemaal letterlijk voor me hè, die geboetseerde kunststukken van poeslief en het gesjouw van het beestje naar het zeil hihi, ja ze weten precies waar ze het anders moeten laten 😉 Ik heb weer hartelijk moeten kotsen eh lachen grinnik om je stukje meis😉, Een fijn avondje en geniet van de kerstboom😉😉 XXXX

    • Hahaha, doet me veel plezier dat je er zo om moest lachen. Ik zat zondagochtend om 7 uur mijn haar te föhnen (ik ging een dagje weg) en zag hem weer onder die boom kruipen. Toen moest ik hier ineens aan denken, zag ik het voor me. 10 minuten later was mijn log klaar en mijn haar nog steeds niet droog hahaha.
      Ik wens jou ook een hele fijne avond en lekker smikkelen zo meteen. Ik zal zo eens een blik werpen (ik denk erwtensoep) naar de kerstboom zelf😀 XXXXX

  9. Het verheugt me bijzonder dat er huishoudens zijn die het nog beroerder hebben getroffen dan het onze. Bella mag dan regelmatig het bloed onder mijn nagels vandaan halen, kotsen doet mevrouw konijn niet. En als je eenmaal weet dat het geen konkindjes zijn die op de grond liggen, maar konijnenkeutels, nou ja, dan kan ik er nog wel mee leven. Nog een geluk dat je kat niet omhoog tegen de boom kotst. Daar hou je pas een kater aan over🙂

    • Hahaha, wordt het toch nog een mooie dag he?😉. Nee idd, kotsen doet ons konijn ook niet, nooit gezien ook bij onze vorige konijnen. Hihi, ik moet altijd lachen als Morris, ons konijn, rondloopt en tegelijk keuteltjes in het rond strooit. Alsoftie een mestkar is. O wacht es…misschien kan ons konijn eens bij die boom rondspringen. Wie weet is het stiekem wel een geldboom. Kotssculpturen en geld oogsten…dat wordt een geweldig 2013😉

  10. Spiderwoman zegt:

    Als mijn innig geliefde kip kotst KIP ja, effe brillie opzetten? Begint met de K van Kots en dan IP erachter dan is dat een uiting van diepediepe Liefde met een Hoofdletter.
    Overigens is het geen kip en heet het ook geen kots, maar dit terzijde.
    Mmmm *trekt peinshoofd*: lijkt op kipknots maar dan net effe anders hè?…. soms wel lekker trouwens.

  11. En daar kom ik dan nog even aanschuiven bij het kots verhaal. Heb jaren katten gehad. Mijn tip: onbeperkt voer neer zetten zodat ie smorgens niet hoeft te schrokken. Als ie dan nog kotst is het haarbal. Ben blij dat ik dit blog laat op de avond lees en niet op de vroeg morgen. Groetjessss

    • Dank je wel voor je tip Ria, maar het stomme is dat hij de hele dag bij zijn bak kan (en er zit genoeg in). Dan zal het wel een haarbal zijn maar ik zie niks tussen zijn braaksel liggen. Dat zijn gewoon zijn brokjes die bijna net zo uitzien als in zijn bakje (maar dan nat hihi).
      Hahaha laat het een waarschuwing zijn, wie weet waar ik morgen weer mee aankon😉. Groetjes terug😀

  12. HansDeZwans zegt:

    Dit is dan ook meteen de laatste keer dat ik jou blogjes lees op een morgen wanneer ik mijn ontbijt aan het nuttigen ben. Ik ben iemand die zijn ontbijt voor de pc opeet. Ben nu stevig aan het nadenken wanneer het beste kan zijn om jouw blogjes te lezen. Voor het slapen gaan is ook al geen optie, wil niet met een kotsende kat in mijn gedachten in slaapvallen. Misschien is het beste als je mij een sms stuurt met de simpele melding: NU.

    • Nou dacht ik me ingedekt te hebben met die rubriek “Waarschuwing” onder de kopfoto maar dat is waarschijnlijk niet genoeg. Nou goed, als ik beltegoed over heb kan ik er wel eens aan denken. Gelukkig word ik nu écht rijk want poeh hee, wat kost me dat iedere keer om even naar België te smssen?😉

      • HansDeZwans zegt:

        Euh waarschuwing zie ik nergens staan, jij wel? En het is ook niet naar zomaar ‘iemand’ in België, het is naar ‘de zwans’ waar je naartoe moet smssen, je zou je vereerd moeten voelen, wat zeg ik, de eerste smsjes zouden al vertrokken moeten zijn.

  13. Tja……… een minder leuke bijkomstigheid aan het hebben van poezenbeesten………… maar weet je? IK heb een sublieme troost voor je!!!

    Luistert en huivertttt
    Al wat jij moet opruimen komt van 1 zo’n schattig mormel die je bij tijd en wijle achter het behang wil plakken, kast ervoor en dan snel verhuizen……….nou ja niet helemaal maar je vat m wel………
    Vermenigvuldig dat nou eens met 4………..en dan weet je hoe het gaat —>hier (bij mij thuis dus, niet op jouw log) 😉

  14. Ahhhhh, *zakt gerustgesteld achterover in het dikke pluche van de bank*…het kan dus veeeeeel erger. Oke. Als ik kon fluiten dan ruimde ik die rommel volgende keer fluitend op. Zeker weten!
    Tjemig zeg, keer 4. Hoe vaak ben jij al verhuisd?😉

  15. Nicky zegt:

    Haha! Gelukkig past onze Spike niet onder onze boom. Met geen mogelijkheid!

    • Hihi, ik breek volgende keer gewoon de standaard er af. Bind ik de boom wel vast aan de verwarming zodat die blijft staan. Knappe kat alstie daar nog onder past (euh wacht…dat gaat vast lukken, heb kennende).

  16. platoonline zegt:

    Dus mijn kat is niet de enige die zo godvergeten smerig kotst. Soms op vier plekken bijna tegelijk. En waarom… ik denk dat het gewoon een hobby is. Volgende keer maar een goudvis dan.

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

