Geen haalbare kaart?

zoiets dus

Deze week huppelde ik een filiaal van Bruna binnen om een kaart* uit te zoeken. Zeker 8 meter aan vrolijk gekleurde exemplaren stonden voor me klaar. Nou werd het ernst. Want een kaart uitzoeken is voor mij serious shit. Die moet wel een beetje bij de persoon passen en/of de gelegenheid he? Enfin, mijn ogen scanden de rekken af zodat ik wist waar ik mijn missie kon beginnen.

In de hele winkel was verder niemand, buiten het personeel. Wat zeg je? Euh nee hoor, het personeel stond gewoon binnen, zoals dat hoort. Niet buiten *zucht*. Handenwrijvend liep ik op een molentje af en draaide het rond zodat ik een selectie kon maken. In een ooghoek nam ik haar waar. Nee, niet de ideale kaart maar een vrouw niet eens een ideale. Dat was niet zo moeilijk. Niet dat ze oogverblindend was hoor maar omdat ze naast me stond. Heel erg dicht naast me. Ze had zeker geschoten (en dat zonder Uzi, knap hoor) dat ik er oog voor had. Dat klopt natuurlijk helemaal *kucht* maar ik hou niet zo van mensen die ongevraagd in mijn aura staan. En ook nog eens aan het rekje draaien waar ik stond te kijken.

Daar stonden we dan, zij aan zij. Ik kan daar niet zo goed tegen *prikt in *. Vooral omdat ze het rekje de andere kant op draaide. Een kant waar ik net al gekeken had. Bij de overige 7 meter kaarten stond nog stééds niemand. In de hele winkel niet. Op het personeel na, ja. Ik keek eens links en recht of er soms een verborgen camera te bespeuren viel maar niks. Alleen die vrouw. En het personeel ja (u bent wel bezig he?!).

Het engeltje op mijn rechterschouder probeerde mijn ergernis te dimmen:
“Ach wat joh, er is plek voor jullie allebei. Laat haar nou maar”.
Het duiveltje wipte geërgerd op mijn linkerschouder heen en weer en riep uit:
“Welnee, niks daarvan” (mannetje he, die zijn vaak wat korter van stof ghehehe).

Ik mepte het engeltje van mijn schouders, rechtte mijn rug, gromde wat en zond haar (de vrouw, niet het engeltje) een ga-uit-mijn-buurt-blik. Ik vrees dat haar server er uit lag want deze boodschap leek niet aan te komen (UPC-tje zeker). Ik gromde nog wat van “ksst ksst” en gaf een ruk aan het molentje, gooide mijn bilpartij in de strijd zodat zij nog maar bij de helft van de kaarten kon. Maar ik had niet op haar lange armen gerekend. Die gingen langs me af. Dat was de druppel die de befaamde emmer deed overlopen. Toen sprak ik de legendarische woorden:”Leuk he?”

Ja, spannend he? Met mij is het goed oorlog voeren. Nondeknetter. Sta je daar, héb je de kans een hele venijnige opmerking te maken en wat zeg ik? Juistem, u heeft het begrepen!
Zij niet. Ze lachte wat schaapachtig en blaatte meehééhèèhee: “Ja”. Als in “nou inderdaad”. Terwijl ik bedoelde:”Leuk he, om mij zo te etteren”. Maar ja, eigenlijk deed ze niks. Toch?

Ineens zag ik het in, wat een onnozel gedoe ook eigenlijk. Om je daar druk over te maken, er zijn ergere dingen op de wereld niet veel trouwens hahaha. Ik griste een kaart uit het rek, plukte het engeltje van de grond, stofte haar af (weer eens wat anders dan een geweer, nietwaar?) en verliet de winkel. Na te betalen natuurlijk, dacht u mij even te betrappen he?

Het is maar goed dat ik verder geen verhaal ben gaan halen (moest dan helemaal door naar achteren, bij de romans/detectives)…

Wie weet raakte ze dan wel van de kaart***.

Logenda:

*voor zeer jeugdige lezers: Vóór het digitale tijdperk was het een leuke gewoonte een handgeschreven krabbeltje op een hard stuk dubbelgevouwen papier te zetten waarin je hem/haar iets leuks toe wenste. Op de voorzijde stond dan een tekening of een leuke foto zodat eigenlijk meteen na het openen van de envelop** duidelijk werd waar men deze verrassing aan te danken had. De oplossing vond je dan meestal aan de binnenzijde bij de dikgedrukte tekst waaronder dan de naam van de afzender stond. De post (destijds PTT/TPG/TNT) bracht deze dan foutloos (niet bij de buren, niet met zakken vol in een sloot en van dat soort ongein. Dat waren nog eens tijden!) een dag later bij de jarige/verhuisde/noemmaaropperige persoon. Kaarten kon je dan aan een lint hangen, op de (wc-)muur bevestigen meteen in de oud-papierbak mikken of gewoon bewaren. Soms diende men eerst een geldbriefje uit de kaart te halen waarna men eerst vlugzout toegediend kreeg omdat de aanblik van dat beetje poen zorgde voor een stevige wegtrekker.

**Ja hee, niet alles tegelijk he? Dat is iets voor een volgende keer. Of raadpleeg Wikipedia ff?

***Verhuiskaart, felicitatiekaart…noem maar op. Ja, u inderdaad. U komt toch ook wel eens in een kaartenwinkel?

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

54 reacties op Geen haalbare kaart?

  1. Ans zegt:

    Oooo, daar kan ik ook niet tegen!!! Soms kan het niet anders, want dan staan er overal mensen, maar zelf probeer ik zoveel mogelijk rekening te houden met degene die er eerder stond. Als ik zelf al draai, doe ik dat langzaam, zodat de ander het eenvoudig tegen kan houden, maar meestal kijk ik aan de andere kant gewoon mee et wat de ander mij voorschotelt.

    • Irritant is dat he? En tegelijkertijd ook zo suf van mij want ik sta me echt ontzéttend te ergeren. Waarom moet dat nou, begin dan eerst bij een ander rekje (doe ik ook). Ik heb dat best vaak, ook in zaakjes met zo’n oorbellenrekje. Ik zou zo weglopen en later terug komen. Maar ik was eerst (oh hahaha klinkt ook meteen weer zo lekker kinderachtig). Als het druk is doe ik dat inderdaad, dan mag een ander best meekijken. Maar dit was zo vreemd, die hele winkel was leeg (op het personeel en inboedel na dan. Hahaha).

  2. J@n. zegt:

    En als het geen haalbare kaart is dan haal je hem toch gewoon niet en stuur je hem via ‘Halmark’ en internet😉

  3. Daar kan ik absoluut niet tegen,ik was dan ff in de andere 7 mtr gaan staan, ik kan namelijk helemaal opgaan in kaarten en wil dan geen dringers hebben ook niet bij de boeken afdeling iieekkk

    • Gek is dat he, als ik in een rek wil snuffelen maar er staat al iemand dan ga ik ook even ergens anders staan (tenzij mijn oog op het laatste exemplaar gevallen is, dan gris ik het snel weg hihi). En als die persoon weg is ga ik er snel staan. Heb je ook vaak bij die rommelbakken. Loopt iedereen langsaf…behalve als je daar eens lekker in gaat staan neuzen.😉. Of dat lijkt maar zo hahaha.

      • Nee het rare is als ik ergens ff ga staan waar niemand is,hupakee alsof je honing aan je kont heb en zijn het niet de dringers hangt je een verkoop(ster) in je nek te hijgen😉

        • Hahaha ja daar kunnen we ook nog een paar logjes vol mee krijgen😉. Maar inderdaad, ik weet ook niet wat het is. Gaan Marc en ik naar een restaurant en zoeken een plekkie iets achteraf zodat je rustig zit maar toch niet helemaal alleen…reken maar dat er dan ineens iemand NAAST je komt zitten terwijl er verder plek is. Ik heb het ook eens in de bioscoop gehad. De zaal was echt HELEMAAL leeg. Komen er een paar mensen aan en die gaan in onze rij zitten. Niet een stoeltje er tussen of zo, nee echt náást ons. Aaargh wat is dat toch he? Ik hou best van mensen maar dan zoek ik het zélf op hahaha.

  4. Bettina zegt:

    Ohhhhh wat heerlijk herkenbaar Emmy!!! Ook als ze voor mijn voeten gaan loepen of lopen te dralen; daar moet ik ook niets van hebben! Super hoe je dat omschrijft😉😉😉 heb weer genoten van je verhaaltje hihi
    Nou over een paar uurtjes gaan we naar school voor het kerstdiner (de kids, ik niet helaas hihi, heb wel een overheerlijke couscous salade gemaakt😉 en later ga ik helpen op de kerstmarkt daaro😉
    Lekker daarna aan de glühwein, dus wat een vervelend rotleven heb ik toch whaha, nou meske vermaak ze nog en toedels en knuffels XXXX

    • Hahaha ben jij ook zo ongeduldig dan als ze voor je voeten lopen te dralen? Aaargh daar kan ik ook niet tegen. Nou ben ik ook wel heuuuul erg hoor, ik moet alles altijd snelsnel. Dus dan staat iemand al snel in de weg😉. Slenteren kan ik ook niet hihi. Maareuh thanks😀.

      Oh wijffie toch, wat een straf, wat een straf hihi. Leuk voor de kinderen he, ik vond dat ook altijd zoiets speciaals. Alleen was het altijd zo kort; naar huis konden we niet. Nou ja, dat wel maar dan waren we net thuis en dan konden we ze weer ophalen. Dus gingen wij in een frietkot in de buurt smikkelen. Als we dan op school waren (keurig op tijd zoals afgesproken) liep het altijd uit. De meiden wilden persé meedoen met het liedje dus stonden we daar te blauwbekken hihi. Ach ja, dat hebben we ook weer overleefd. Amuseer je vanmiddag wijffie, niet te zat he? Geintjuh😀. Dikke knufff XXXXX

  5. Bettina zegt:

    eh loepen? Lopen😉

  6. Bettina zegt:

    ghehe ja nou; Stijn zingt ook mee😉 ja wij gaan straks ook langs Piet Friet 😉 wel zo gemakkelijk hihi Xal me inhouden😉 XXXXX

    • Heb jij dat ook, dat wanneer al die keeltjes daar geluid staan te produceren dat je dan (bijna) een traantje moet wegpinken? Ik had dat keer op keer, en niet eens omdat het zingen zo slecht zou zijn hahaha😉.
      Hihi, die frietkotten hebben het goed door die schoolkerstavonden. Overal hetzelfde, ik merk het al hahaha. Hef fun allemaal! XXXXXXX😀

  7. Had je haar niet De Blik kunnen geven. Helpt bij mij altijd errug goed. Is niet zo vriendelijk, nee, daar schaam ik me dan wel weer een beetje voor. Zucht. Het valt niet mee mens te zijn ;-0

    • Hahaha, ik moet nog oefenen. Heel veel oefenen. Op “de Blik”. Ik heb er wel een paar toegeworpen hoor maar hmmz, dat maakte geheel geen indruk. Hardnekkig tiepje vrees ik of ik ben er gewoon niet voor in de wieg gelegd😉

  8. hartelijkehothulk zegt:

    Emmieeeeeee, wat heb ik weer genoten van een verhaal wat eigenlijk helemaal niets voorstelde.
    Totdat jij er over gaat schrijven.
    Dat prikken in dat poppetje, je kont er tegenaan gooien enz. enz.
    H E E R L I J K ! ! !

    Spijtig dat jij nooit een Hulkinnetje ben geworden.
    Denk dat we ’s morgens om 07.00 uur lachend opstonden en er ’s nachts om 03.00 uur weer lachend naar bed gingen en in onze dromen af en toe nog nahikkend!

    • Hahaha eigenlijk stellen alle verhalen van mij niks voor maar dat kan ik op deze manier mooi verbloemen he?😉. Dank u, dank u. En toen vond ik ook nog zo’n animatie met een voodoopoppetje, whaahaa dat is toch wel mijn favo animatie! Nu nog een animatie met mijn kont ghehehe. Maar goed, zoveel schijfruimte heb ik niet om op te slaan kont wel.

      Grinnik, hier worden ze wel eens moe van mij. Althans, de meiden. Is ook vermoeiend, dat moeten ze allemaal nog leren. En dan hebben ze ook nog zo’n vader. Oke, die is wel iets rustiger maar toch hahaha. Lachen is lekker he, Hulkie? Doen we dat hier toch lekker, saampjes?😉

  9. rietepietz zegt:

    Voortaan alléén maar kaarten gaan kopen als je drie weken niet onder de douche hebt gestaan … géén deo gebruikt hebt en vooral geen tanden poetsen !
    Zelfs áls deze mevrouw het gore lef heeft om naast je te gaan staan kun je er zéker van zijn dat ze in no-time gestrekt ligt van de stank😉

  10. Heerlijk log Sis, ik zou volgende keer toch je Uzi onder het stof vandaan halen.Maarre…was je echt op zoek naar een kaartje voor mij? Had toch ech…… nie gehoeven hoor. Groetjessss

  11. Nou ja zzeg…. hoe durfde ze….. jou storen in het zoeken naar een kaart voor mij…… heb jij ff mazzel dat jij mijn grootste passie kent en het dus niet zo heel moeilijk is voor mij een geschikte kaart te vinden, ware het niet dat Hallmark, piep andere reclame, kaartenmakers mijn passie weer niet kennen dus er niet veel voorraad is😉

    • Het zou verboden moeten worden he? JIj hebt mooi een rekje thuis waar je de hele dag aan kunt draaien zonder dat iemand dwars zit he😉. Nee, dat geloof ik. Als er al kaarten zijn met jouw passie dan heb je die vast al allemaal gekocht😉.

      • Nou weet je wat?

        Omdat jij jij bent, omdat het ook Kersttijd is, mag jij hier komen rekje draaien en ik beloof je niemand zal je erbij storen….. oh enne het rekje is nog niet vol😉

        • Yihaaaaa, een rekje helemaal voor mij. Euh. Van jou dan. Maar even voor mij *gooit handen in lucht en doet vreugdedansje*. Maar wat bedoel je nou met dat laatste? *denkt na over zin*😛

          • *grinnik* heb jij je kerstmuts al op, zit die te strak??? Het rekje is nog niet vol….. dusss??? Jij houdt toch zo van die uitdagende uitdagingen? IK daag je dus uit😉

            • *haalt ijzerzaag, verwijdert resterende ijzertjes zodat er nu geen vakjes meer leeg zijn en zet kerstmuts weer recht*.
              Zo. Goed opgelost he? Ghehehe

              • 8 s c h a t e r l a c h* nou zeg dat valt me tegen van je hoor….. had niet gedacht dat jij voor de makkelijke (uitvlucht)weg zou gaan al is die nog zo voor de hand liggend.
                Alhoewel, ik heb wel bereikt nu dat je zaagjes stomp zijn en je dus nergens nog schade kan aanrichten tenzij je eerst (wat ik dan ook bereikt heb) op pad gaat om nieuwe te kopen..en tja met kerst in zicht is daar de poet niet meer voor….. goed ben ik eigenlijk toch he *grijns van oor tot oor*

                • Makkelijke weg? Melody toch *doet “tssk tssk”*, weet je hoeveel werk daar in zit? Ik ben namelijk dol op figuurzagen. Kunst met een hele grote K, ghehehe.
                  Maar daar heb je wel een punt inderdaad….alleen heb ik hier nog een hamer en een beitel liggen. Hoef ik niet de deur uit (NANAnanaNA) en kan ik daar ook wat moois mee. Je ziet het…niet voor één gat te vangen he? *kijkt triomfantelijk* Maar jouw idee was goed geprobeerd. Dat waardeer ik dan ook héél erg😀.

  12. V☺nnieb zegt:

    Daar kan ik me ook zo aan ergeren! *Ga weg mens, ik stond hier eerder!*
    Fijne dag vandaag
    Liefs -x-

  13. Met jou wil ik winkelen in 2013🙂 Maar je hebt in elke geval voor ons een heel mooie kaart uitgezocht, bedankt.

  14. Marika zegt:

    Oja zo herkenbaar en zooo irritant whahaha. Ksst F… off! Zoek een eigen rekje! Maar nee altijd waar jij staat te kijken, er blijkt meestal maar 1 rekje tussen te staan met echt leuke kaarten, dus wil iedereen dát rekje.

  15. Toen PTT de post nog rond bracht, was Geluk nog heel gewoon, en keek je elke dag uit of hij weer bij je langs zou komen. N.B. Vrouwelijke postbodes bestonden nog niet in de 60’s and early 70’s.
    Fijne zondag morgen. Grtz Albert

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

