Alle bloemen nog aan toe…

Neenee, één keertje is genoeg

Pas geleden schreef ik nog over de vazen/windlichten die we eens kregen door in een kerstpakketbonnenboekje (wow, mooi woord voor galgje nietwaar?) te bladeren en een keuze te maken. Sindsdien hebben we dus steeds mooie bloemen in die gevalletjes.

Marc is aangestoken door mijn enthousiasme *verstopt aansteker achter rug* en bezoekt regelmatig een echte bloemist, heeft waarschijnlijk geld te veel. Keurig worden de bloemen verzorgd, nog even en ik mag me er niet meer mee bezig houden; dan duwt hij me gewoon aan de kant als ik me met al dat moois wil amuseren.

Trots vertelt ie bij de bloemist over de prachtstukjes die mede door zijn bloemen tot stand komen en staan te schitteren op onze salontafel. De man straalt en samen babbelen ze nog wat over de houdbaarheid van de bloemen. De bloemist kijkt op wanneer Marc vertelt dat de gerbera’s zelfs twee weken staan in tegenstelling tot die meuk van de markt.

Gisteren stond Marc naar de bloemen te kijken en kirde boven de vazen dat ook deze bloemen al bijna twee weken stonden en er nog zo goed uitzagen. Nog geen kwartier later hing een gerbera slap over de vaas en niet veel later een 2e. Vanmorgen stond ik op en zag nummer drie ook al met een gebogen hoofdje. Ik heb zo het idee…

…dat Marc nodig iets moet doen aan zijn mondhygiëne.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

54 reacties op Alle bloemen nog aan toe…

  1. Ans zegt:

    Hahahha, dat zal het zijn! Gerbera’s laten bij mij al snel het kopje hangen, maar gelukkig zit er vaak een ijzerdraadje om ter ondersteuning. Zo’n spalk verlengd de houdbaarheid toch nog iets.
    Met cyclamen had ik dat vroeger ook, binnen de kortste keren waren het treurwilgen geworden, maar die heb ik nu onder de knie…. .. uh…. nee, ze staan evt. gewoon op tafel…. die knie is maar een uitdrukking… zucht…. ik weet nu dus hoe ik ze verzorgen moet!

    • Kijk, dat is die bloemist door al het enthousiasme helemaal vergeten; die draadjes! Nou beweert deze dat die alleen maar zijn om de bloem een bepaalde kant op te draaien maar hij kan me wat, het valt op dat ze dan net éven iets langer meegaan. Al stonden ze nu ook, zonder draadjes, bijna twee weken😀

      Oeh, cyclamen, dat blijf ik een ramp vinden. Mijn moesje was dol op die krengen plantjes en daarom haal ik ze wel eens in huis. Ik weet dat je niet op de blaadjes mag gieten dus dat doe ik ook niet. Maar dan weten ze nog niet hoe snel ze hier het huis uit moeten ghehehe😉.

      Hahaha, het is maar goed dat het niet zichtbaar is wat we allemaal onder de knie hebben. Ik geloof dat we ook bezwijken onder al dat gewicht. Althans, zeker onze knietjes😉

      • Ans zegt:

        Gootsteen vullen met heet water en ze daar een voetenbadje in geven (ik heb het over de cyclamen), even goed laten slurpen en dan uitlekken. Dat doe ik zodra ik enige slapte zie en dat ze het lekker vinden is duidelijk, ze aan weer rechtop door het leven!

  2. rietepietz zegt:

    Logisch dat je bloemen lang meegaan als wij er maar één blik op mogen werpen ,weet je wat dat doet met m’n beeldscherm trouwens
    Ik geloof er nu natuurlijk geen wóórd van dat de bloemen zo lang blijven staan ,waar is het bewijs? Na één seconde is de bloem weg en verversen hélpt niet eens ….. nee hoor , aan deze bloemen zit een luchtje als ze twee weken staan in hetzelfde water is dat wel zéker

  3. Je neemt me de woorden uit de mond hahaha * en zo sprak de laatste gerbra ” dat luchtje heeft ons de kop gekost” boog haar kopje en brak* hihihihi😉

  4. Marika zegt:

    Je mag tegenwoordig al blij zijn als ze een week staan (zelfs van de bloemist), dus dan houden ze het toch wel goed uit bij jullie. Zolang Marc dan uit de buurt blijft hè?
    Het valt me op dat de gerbera’s de laatste jaren niet meer op ijzerdraad staan, was vroeger wel altijd, moest het zelf ook altijd doen bij de lessen bloemschikken op school.😉

    • Ja, zelfs sommige bossen van Albert Heijn. Flink tegen praten helpt misschien met genoeg mondwater dan hahaha

      Klopt, de bloemist vroeg er naar en toen viel me op dat je dat niet zo maar overal krijgt. Hij zei overigens dat die draad was om de bloem te draaien, niet speciaal om ‘m langer rechtop te zetten (ochochoch nou krijg ik me toch een zoekopdrachten. Juist..allemaal bloemisten! Hahaha). Maar misschien heeft hij bij de lessen niet zo goed opgelet😉

  5. J@n. zegt:

    Zo ongeveer ging het hier met de orchideeën, de dag na de opmerking van mij dat die al maanden stonden lag er de eerste onder……..mondhygiënist, daar had ik nog niet aan gedacht.

    • Oh whaahaa wat is dat toch met die bloemen. Maar eerlijk is eerlijk; Marc mag hier in huis toch al niet zoveel zeggen geven we hem de kans ook niet voor hahaha want als hij het heeft over een nieuw soort koffiezetapparaat kun je er vergif op innemen dat de onze kapot gaat. Euh wacht…laat ik dat over dat vergif maar snel terugnemen, wie weet wat ik nou weer in werking breng😉

      • J@n. zegt:

        Ha, die Marc van jou lijkt dan wel op mij.(uiterlijk hoop ik niet voor hem) Ik wilde een nieuwe telefoon, toen ik hem had en de nummers uit de oude foon aan het overzetten was, gaf hij de geest. Onze vaatwasser was tien jaar oud, toen ik had uitgerekend hoeveel maal dat ding de afwas voor ons had gedaan hield die ermee op. Inmiddels staat er een nieuwe, maar ik zeg nergens meer iets over!

        • Psies!! Opvallend gewoon hahaha, dat is hier dus psies zo. Wanneer hij zoiets zegt laat ik het hem afkloppen en vraag oftie soms een ouwe sok heeft liggen vol geld omdat ie zoiets durft te roepen. Is echt ongelooflijk. Hmmz nou bedenk ik me ineens iets he…zou ik hem eens iets over zijn kersttafelbel laten zeggen? Ghehehe

  6. epie zegt:

    gerbera s ja je weet wat ik ga schrijven denk ik

    daar liep ik 43 en een half jaar geleden mee naar je moeder , een bevriende bloemist
    had er iets moois van gemaakt , ter ere van de bruiloft en jou spoedige komst op
    deze wereld

    t moest weer even

    pappie

  7. kwan zegt:

    Ha ha ha! Is het heel erg dat ik hier hardop zit te lachen? Ik zie het al helemaal voor me!😀

  8. Waarschijnlijk vond de bloemist Marc iets té enthousiast??🙂

  9. Echt lachen met jou om die gerbera’s. Noemen ze dit niet “Leedvermaak is het beste vermaak?”
    Groetjes Mara die van haar vrijheid gaat genieten.

  10. epie zegt:

    toch even een vraag , je geeft ze toch water , bij jou weet je het maar nooit

  11. epie zegt:

    en gebruik die pokon niet , dat is een verdelgingsmiddel lol

    je weet toch vanuit dat lampengat .dat philps de meeste moeite had de gloeilampen
    maar gemiddeld duizend uur te laten branden en niet langer

  12. Nicky zegt:

    Heb jij echte bloemen in huis? Wauw! Ik heb nooit bloemen in huis. Ik ben waarschijnlijk de enige vrouw ter wereld die niet graag een bos bloemen krijgt. Ze zijn zo duur en ze gaan meestal inderdaad niet lang mee. En dan al dat gedoe. Schuin afsnijden en bla bla bla. Geef mij maar een bak kattengras. Da’s functioneel groen!🙂

  13. Weet je wat helemaal lang staat,….. droogbloemen.🙂 Sorry ben een beetje melig vanavond.

  14. Bloemen breek me de bek niet open…Je mag mij langs Nicky zetten wat snijbloemen betreft. Met de Nijmeegse 4daagse krijg ik dus ook om die reden geen bloemen aan de finish. Ze verwelken in mijn handen al in de trein op weg naar huis…

    • Het is dat ik niet zo sportief ben anders zou ik er echt voor gaan lopen, ik ben dól op gladiolen. Dat zijn toch wel mijn lievelingsbloemen. Shit alleen dat ik er nog steeds geen fatsoenlijke vaas voor heb. Het gekke met gladiolen is hier dat ze het in huis prima doen maar in de tuin niet. Terwijl ik daar juist bijna alles (gladiolen dus niet) in bloei krijg hahaha.

  15. Plato zegt:

    Leuk van Marc dat ie zo met bloemen bezig is. Dat hoor je niet vaak. Van Gerbera’s heb ik geen verstand maar kamerplanten staan hier goed. Een beetje goed kamerplanten boek en dan de nodige aandacht doet al veel. De omgekeerde schotelmethode doet vaak de rest;

    • En daar heb ik dan weer geen kaas van gegeten, van kamerplanten. Ik probeer het niet eens meer. In de tuin groeit en bloeit het allemaal en heb ik het goed onder controle (als Moeder Natuur en Koning Winter zich een beetje inhouden). Maar binnen???

  16. rietepietz zegt:

    Ttttjssss , laat ik nou sinds vanmorgen ineens óók zo’n hangende Gerbera in de vaas hebben ,zou het besmettelijk zijn ?

  17. Bettina zegt:

    Whaha joh zoiets moet je ook niet hardop roepen joh, nou zie je wat er van komt😉 Gerbera’s zijn idd superbloemen! Net als chrysanten maar die vind ik lang niet altijd mooi (wel in de herfst ;-)) Fijne dagen gehad meissie? Hier wel hoor, lekker relaxt; gisteren naar de winterefteling geweest (foto’s volgen nog op fb, ben tussendoor ook nog aan het werk hihi). Have a great day meske! XXXX

    • Laat het een les voor hem zijn, het komt vaker voor dat hij iets roept en het daarna stuk gaat😉. Chrysanten zijn ook niet de vaas uit te krijgen al had je het graag he? Ik vind niet alle soorten mooi. En Marc geeft de voorkeur aan die spuuglelijke versie hahaha. Als ie dat meeneemt ga ik zelf eens fink boven de vazen hangen hahaha.
      Ja hoor, heerlijk rustig. Was wel even nodig😀. Ik zag al 1 foto op FB inderdaad, leuk joh, was het druk daar? Was een heerlijke temperatuur ook om te gaan he, hebben jullie het een beetje droog gehouden?
      Ah kijk, daar is het antwoord op mijn vraag uit een andere reactie; je bent dus nu aan het werk. Heb je veel liggen?
      Ook voor jou een heerlijke dag, geniet maar van je mannekes om je heen😀. XXXXX

  18. Bettina zegt:

    grinnik, niet veel wel wat werk gehad, verwacht het eigenlijk ook niet, morgen wel. Heb de top 2000 aan staan en de kanjers zijn ffkes buitenspeulen😉 de jongste verheugt zich enorm op het aansteken van vuurwerk, ons pyromaantje ;-)) X

    • Is het nooit druk rond deze tijd? Kunnen ze tot een bepaalde tijd aanleveren of zit je de hele dag (misschien wel voor niks) te wachten?
      Jaaaaaa die staat hier ook op. De eerste dag had ik steeds de neiging ‘m af te zetten, wat een bagger (sollie liefhebbers) zat er bij zeg hihi.
      Oh whaahaa dat is toch ook wat, bij de ene reactie vraag ik iets en dan staat in de andere reactie onder een hele andere log het antwoord al😀. Hihi dus het pyromaantje (wat heeft hij toch ook een ondeugende snoet he?) moet nog even ongeduldig afwachten? Kan ie mee aftellen met de aftelkalender hahaha. XXX

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

