Aftellen

muziekjes

Nee, wees gegroetrust, brave Watzegjemenou-lezer. U hoeft niet nóg een keer met mij af te tellen *ziet lezers zweet van voorhoofd vegen*. Ik doe het wel weer alleen, het is weer hetzelfde liedje he *draait theatraal met ogen*. Wat heet…een heleboel liedjes. Hahaha, dacht u aan een rampscenario he? Nee gewoon, na al die kerstmeuk nu eindelijk tijd voor het betere werk. Voor veel muziekliefhebbers zijn dit mooie dagen, tussen kerst en nieuwjaar. Niet alleen aftellen naar het nieuwe jaar maar ook van nummer 2000 naar 1. Een bonte verzameling muziekstijlen, van Abba t/m ZZ Top2000 die helemaal te horen zijn. Nummers die je even vergeten was maar ook songs waar een boel herinneringen aan kleven *legt tube Velpon weg*. Gratis tripje down Memory Lane dus al wil ik af en toe wel een blokkie om lopen vanwege nummers die ik vreselijk vind.

Voor de meiden is het al helemaal een ellende, zij herkennen er niet echt veel van. We hebben ze wel gehersenspoeld altijd de jaren 80-meuk door de strot geduwd maar waarschijnlijk moeten we dat nog eens dunnetjes overdoen. Zij slijten dus hele dagen op hun kamertjes we nemen dus alles op, maken we er mooi twee weken kamerarrest van ghehehe.

Omdat het volgen van deze Top 2000 voor ons nog leuker is via de tv, staat deze zowat de hele dag aan. Er komt achtergrondinformatie over de bands (altijd handig voor bij een popquiz of een van de Top40-spelletjes die we hebben), reportages met artiesten, mensen in het café rondlopen zijn leuk om te bestuderen en ook naar dj’s kijken heeft wel wat. Jammer alleen dat die #Top2000 niet even stopt in de tijd dat we naar bed moeten. Zo “mis” ik natuurlijk een groot deel van de lijst. Alhoewel…ergens is het maar goed ook. Kunnen we tenminste een beetje slapen én….

Brandt het logo van Cultura 24 live niet in ons tv-scherm.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

134 reacties op Aftellen

  1. Ans zegt:

    Ik heb het niet aldoor aan, maar ik vind het wel erg leuk! Wat ik zo gek vind is dat nummers die ik vroeger vreselijk vond nu ineens fantastisch vind. Nee, niet altijd mooi, maar het zijn de herinneringen, even terug in de tijd!! Veel plezier nog en krijgen de dochters nu ontbijt op bed???

    • Welke dochters? Hahaha😉.

      Jaaaa gek is dat he, ik heb dus precies hetzelfde. Sommige nummers vind ik vreselijk maar ze horen er gewoon bij. Vanwege een soort nostalgie of inderdaad vanwege herinneringen. Jij ook nog veel plezier met al die herinneringen😀. De meiden moeten maar even doorbijten hahaha😉.

      • Muziek doet heel veel of het nu goeie of minder goeie platen zijn,er blijft altijd wel iets aan hangen. Em jij kent de putjes ook als geen ander en hun pa, als ik ceclia hoor van simon and garfunkel denk ik altijd aan hem omdat hij dat draaide , words van Fr davids maakte men ” dacht ik” vriendje het uit via barb en dat nummer stond op ,dus muziek heerlijk🙂

        Leuke log zeg , girls just wanna have fun xxx

        • Ja mooi is dat he, bijna magisch. En het MeatLoaf-effect werkt ook: als een nummer irritant is moet je gewoon meezingen. Dan is dat zo voorbij. Hahaha. Is alleen wat moeilijk voor mij daar ik zelden naar teksten luister. Dan brabbel ik maar wat mee ghehehe.

          Oh echt he, kijk dat is nou een mooi voorbeeld. Ik wist dat niet van dat nummer van Putje sr en ohhh dat van Fr Davids, Nu kan je er om lachen maar toen, oeioei. Net zoals mijn eerste vriendje helemaal gek was van de Culture Club. En Marc zich ergert als Mr Mister komt want destijds draaide een buurman dat de hele dag, achter elkaar. Hihi mooi is dat he? Net zoals ik vroeger helemaal gek van Abba was en aan die tijd moet terug denken als ik ze weer hoor. En muziek uit de “zwembad-tijd”, ook zoiets leuks. Eigenlijk moet ik ook eens een logje maken over dat zwembadgebeuren, toch wel iets bijzonders dat buitengebeuren hihi.

          Thanks ruftje😀, zeker weten dat we fun willen (Mies is weer naar boven gevlucht hahaha. Stef heeft geluk, die kon gaan werken, ghehehe) xxx

  2. Ja ABBA nog steeds 1 van mijn favorieten, Th Mama and Papa’s vind ik ook mooi en niet lachen he Vickey Leandros en Demis Roussos kan ik nu ook naar luisteren,Duran Duran en ff opzoeken vlat me de band naam ff niet in brb……ben ik weer Teras for Fears,Simple Minds,U2 ja ook culture club en level 42……

    Ja leuk he dat je er zoveel aan kunt koppelen….arme marc met een trauma hahaha met Mr Mister hihihi
    Ja leuk logje sing ,sing sing,everybody starts too sing wohoe daddoe………..:-)

    • Oh zo komisch, datzelfde dacht ik dus afgelopen week ook van Demis! Men lacht er altijd zo over dus dan neem je dat ook op een bepaalde manier over, net zoals nummers van die serie “foute muziek”. O ja, Duran Duran vond ik te gek en niet alleen omdat ik John Taylor zo’n lekkere vent vond hahaha, net zoals ABC, Bronski Beat en hahaha zelfs Modern Talking. En Wham niet te vergeten hihi.

      Echt he, dat is zo mooi. Zo heb je op veel manieren iets aan muziek. Niet alleen de herinneringen maar geef mij een riedeltje en ik ben verkocht. Zoals dat van Phil Collins’ “Another day in paradise”. Wauw. Mooi dat iemand dat zo kan verzinnen en het zo aanslaat (op de piano én bij de mensen hahaha). Als ik zulke kunststukjes beluister vind ik het echt jammer dat ik niet zo muzikaal ben. Wat had ik graag zo’n meesterstuk achtergelaten hihi….😉.
      Oh whaahaa en bedankt, zit ik met dat nummer in mijn hoofd. Het is net even pauze (nieuws) dus de volgende plaat duurt nog ff…heb jij dat ff mooi uitgekiend hahaha.

  3. epie zegt:

    pffffff ik zeg niks , zie emmelinda voor me op een bed met daar achter een levensgrote
    ageneta , zelfs ik ben die muziek gaan waarderen.
    heb zelfs cd s in de auto ervan , moet wel want als ik iets wil horen in huis begint stevast
    de buurvrouw met haar dikke knokkels op de muur te hengsten.
    ik ben dan wel een beetje zachthorend maar dat houd niet in dat de koppen uit de kast
    moeten rollen.
    gelukkig gaat ze niet naar de aldi rotjes kopen (hoop ik)

    wat ik wel vind met dat moderne gedoe , dat er bijna geen melodie meer in zit.
    na die afschuwelijke beats met wat electronisch gerammel wat hause schijnt te heten
    nu weer die andere periode.
    nu vind ik dat zo weinig mensen nog echt melodieus kunnen zingen
    ach ja ouwe zak ouwe rocker waar bemoei je je ook mee ,
    rij jij maar in je oude amerikanen met elvis hard aanhelemaal in stijl ,heerlijk toch

  4. epie zegt:

    goed hoe afschuwelijke het ook zal vinden , dit is het helemaal voor mij

    ik zal eens zoeken naar die foto van jou dat je voor de klas staat te dansen

  5. epie zegt:

    ruimde jij je kamer ook nooit op ?

  6. epie zegt:

    nee die heb je van mij geerft , wil je een foto van mijn kantoor ?

  7. Het zijn elk jaar weer drukke radio kijk weken aan het eind van het jaar eerst SR12 en nu top 2000. Heerlijk ik geniet er van.
    Off topic, ik ben ergens in het boek verstopt maar op de cover sta ik onder de M als je goede ogen hebt🙂 Kalenders niet allemaal kwijtgeraakt maar ruimschoots uit de kosten en voor volgend jaar ideetjes hoe ik het beter aan kan pakken.

    • O ja, dat is ook leuk he, ik heb de herhalingen van Leiden nog gezien hihi. Dit jaar, de echte, ben ik vergeten. Stom he, hoe dat nou kan, die herhalingen van in Leiden waren daarvoor. Terwijl dat SR nu meer leeft dan voorheen omdat ze hier ook gestaan hebben. Nou goed, volgend jaar dan maar hihi😉.

      OT: Ahhhh, dan ga ik even kijken, dat is leuk dat je ook op de cover staat! Ik was al op de schutting aan het spieken😉.
      Ah mooi, het slaat dus wél aan. Leuk, ik ben benieuwd hoe het volgend jaar gaat😀. Misschien nog meer reclame via twitter enzo?😉.

  8. epie zegt:

    wel mooi he ,

  9. Ans zegt:

    Wat een leuke foto’s zie ik hier vandaag! Heerlijk!

  10. Spinnetje zegt:

    Eigenlijk ben ik helemaal niet van de top 2000. Al zolang ik me kan herinneren gaat de top 3 tussen Queen, Pink Floyd, Led Zeppelin, The Eagles en Deep Purple. Dit is wisselende volgorde.
    Dus niet echt iets opwindends meer voor mij.
    Maar na het lezen van de reacties hier toch nieuwsgierig geworden en een kijkje genomen in de lijst. Heel verstandig de top 3 overgeslagen en de lijst van onderaf doorgenomen….en zowaar -geef ik schoorvoetend toe- er staan best wel wat leuke nummers in. Doe Maar, the Cure, INXS, Anouk, Blof en Robbie Williams (en dan vooral ‘Candy’)
    Dus misschien volgend jaar de eeuwige top 3 nummers er gewoon uit gooien voor een keer….als dat gebeurt ben ik helemaal om en ook into de top 2000

    • Jaaaa hahaha, dat was/is inderdaad altijd zo voorspelbaar. Daar kijk ik ook niet eens meer naar inderdaad. Maar de top zelf is prima te doen. Sommige nieuwe nummers staan best hoog (soms onbegrijpelijk hihi) en ik heb zelfs een paar nummers leren kennen die ik nog nooit gehoord heb of verdrongen, kan ook hahaha. Toch he, ik ben niet de grootste Queen-fan op aarde maar vind het nog steeds heel jammer dat Mercury dood is. Daarom mag dat nummer van mij best op 1 hihi😉. Maar afgezaagd is het wel, dat geef ik helemaal toe😀

  11. Af en toe is die muziek zo leuk, dat ik me niet eens tijd gun om naar de wc te gaan. Zit ik verplicht op een zeiknummer te wachten…

  12. rietepietz zegt:

    Wauwnostalgie …… ,reacties waar ik niet zomaar even van loskom maar ….o ja , de top 2000 , pik ik wel iets van mee maar niet écht veel ,alle muziek die ik goed vind heb ik meestal wel zelf op LP of CD 😉

    • Ja dat is ’t ‘m ook he, die hele top2000 hoeft eigenlijk niet. Ik bedoel; wat ik niet mooi vind heb ik niet in de kast en hoef ik ook niet te horen en wat ik wél mooi vind héb ik al. Of ik zoek het even op via Youtube. Maar dan nog, ik weet niet wat het is…toch wil ik het zien/horen😉

  13. J@n. zegt:

    Nou, ik houd het toch maar bij de radio, vind ik toch wel leuker zonder die onzin er tussendoor en er zitten er soms best bij die de moeite van het luisteren waard zijn ja.

  14. Bettina zegt:

    Om te beginnen: GEWELDIG DIE FOTO’S!!! Ja heerlijk genieten van de muziekskes, vanaaf bij broerlief staat ie ook aan met beeld😉 Toppop A GO GO vaak ook😉 Toch moet ik als muziekliefhebbert zeggen dat er toch ook wel in staan die ik niet ken whahaha (tuurlijk vooral tot nummertje 1.000) Geniet ervan meske, een heule fijne jaarswisseling, we drinken er eentje op! Of twee ;-)) Tot in het nieuwe jaar, dikke knuffels! XXXx

    • Hahaha ja leuk om te zien he, tjemig wat zijn ze al oud😉.
      Jaaaa die afleveringen van d’n Gogo hebben we allemaal opgenomen anders konden we niet naar die andere kijken. Erg he, hahaha. Na vandaag eindeeeeelijk weer naar buiten. Nee geintje, we zijn wel weggegaan gelukkig.
      Grinnik, dat herken ik ook ja (ik meen dat ik jou dat ook ergens geschreven had) dat ik de eerste uren niet zo geweldig vond hahaha. Of ik kende niet alles of vond ze niet mooi.
      Ik wens jou ook een hele fijne jaarswisseling, geniet er lekker van. Ik doe virtueel wel mee om o het nieuwe jaar te drinken. See ya, wijffie. Veel plezier vanaaf! Dikke knuffies terug XXXXXXX

  15. Sinds vorig jaar luisteren wij niet veel meer naar de Top 2000. Onze smaak ligt meer in de 60’s en 70’s en dei hoor je steeds minder langskomen, of het moeten nummers zijn die jij zelfs kent. Wij denken dat het generatieverschil een rol gaat spelen. Was jij 13 jaar geleden geïnteresseerd in de Top 2000 toe die begon? De eerste twee jaar nog met leeftijdsgenoot good old Ferry Maat. We komen uit hetzelfde bouwjaar. Bovendien heb ik zelf veel muziek uit die tijd op single, LP of CD.
    Fijne jaarwisseling Emmelinda en tot blogs in het nieuwe jaar of heb je nog even tijd om bij ons langs te komen. Lieve groeten van Mara en mij. Saludos de Albert

    • Ja hoor, ik was er heel erg vroeg bij. Ik luisterde op de basisschool al veel naar muziek. Daarom ken ik ook heel veel oude nummers (komt altijd van pas bij spelletjes als Songpop hihi).
      Ik wens jullie ook een hele fijne jaarwisseling met alvast de beste wensen. Eens kijken of ik zo nog even langs kan wippen😉. Veel plezier in ieder geval vanavond!😀

  16. Ook hier met de regelmaat aan. Nostalgie he…Maar vandaag en gisteravond heeeeel veel tekenfilms gezien. Jelte logeerde bij Omi en Opa.Voor jullie een fijne avond, liefs Ria xxx

    • Jaaa leuk he, Sissie? Yeah nu is U2❤. Heerlijk!
      Hahaha ja dat hoort er ook bij en dat is ook leuk, lekker fillempies kijken. Blijven ze vanavond ook nog dan of zijn ze al naar huis? Ik heb vandaag ook niet zoveel van de Top2000 gezien, moesten nog even het een en ander doen. Jammer eigenlijk hihi want deze uren zijn eigenlijk het aaaaallerleukst (vind ik dan).
      Ik wens jullie ook een hele fijne avond, geniet er lekker van. Alvast de allerbeste wensen voor het komende jaar maar daar kom ik vast nog een keer voor langs😉. xxx

  17. Nicky zegt:

    Ik ben ook een groot fan van de Top2000. Laatst hebben we tot vier uur ’s nachts zitten kijken. Frank had een sms gestuurd en die wilden we nog even zien. We hebben ’t uiteindelijk maar opgegeven, duurde toch iets te lang.

    Enne…Lieve Emmelinda, hele fijne jaarswisseling en een gezond en gelukkig 2013 toegewenst!

    • Hahaha ja kan me voorstellen dat jullie het wel genoeg vonden. Ik zie wel meer smsjes voorbij komen met “Ik heb mijn sms een uur geleden al verzonden”…waarschijnlijk zijn het er zoveel dat het gewoon niet lukt en ze er een deel niet laten zien? Trouwens ook leuk, die smsjes. Er zitten hele vage tussen. Zonder afzender bijvoorbeeld en dan naar een geheime liefde. Wat een verhalen en dat in die paar tekens😉. Heel interessant😀.

      Dank je wel, lieve Nicky. Ik wens jou en iedereen om je heen ook een hele fijne jaarwisseling! Dat 2013 maar een geweldig jaar mag worden! Veel plezier vanaaf!

  18. Em ik moet het morgen op mijn Laptoppie bekijken,ik denk dat bar op 1 staat en ik op de laatste,maar hadden jullie ook een tweelingen in de klas ? Ik zat bij esther en bianca n Marc en patrick🙂

    • Ja, Karin en Angelique plus Ellen en Connie. Als ik me niet vergis zijn dat K&A op die foto? Epie heeft me net nog een foto doorgemaild. Daar staat Bar wel op. Hij stuurde nog een andere van de kleuterschool met Danny en die zuster. Heb jij daar ook gezeten?

      • Wat een mooie foto’s maar helaas pindakaas ik zit er niet tussen en bar zie ik ook niet 1,2,3😉

        Op de kleuterschool zat ik mij juf monique en inderdaad de zuster (die vond ik lief ) maar ik meen op 1 foto monique wagemans te zien ? Kan dat ? Heerlijk stop mij maar i een time-machine daar naar toe ,thnx Kakje en Eppie🙂

        • Nee he? Dacht ik dus ook van niet.

          Is dat het meisje naast Danny, met die bril? Naast haar zit Miranda he?
          Hihi, ik weet niet of ik dat zou willen, misschien wel heel even. Als je een zorgeloos leven bedoelt…jaaaa dan ging ik wel terug😉. Graag gedaan Ruftje😀

  19. HansDeZwans zegt:

    Nu moest ik zo lang naar onder scrollen om een reactie te schrijven, dat ik ondertussen vergeten ben wat ik wou schrijven.

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

