Game Over?

Naast schietspelletjes ben ik ook verslaafd aan games met timemanagement. Dus zo snel mogelijk een heleboel bevelen op volgorde afwerken (alsof ik met die meiden hiero niet al genoeg te managen heb zo af en toe, ghehehe). Helemaal gek word ik er van, soms gaat dat zo snel dat je bijna niet weet waar je moet kijken maar het lukt.

Nou heb ik de meeste van deze spellen al uitgespeeld en was dus blij toen ik zag dat er een nieuwe versie van was uitgekomen. Die moest en zou ik hebben. Maar nergens was ie te krijgen. Alleen op de site van het spelletjesfront. Ik besloot het spel te kopen en maakte het bedrag over. Ik zag dan wel nergens verzendkosten vermeld maar ach, dat zou er wel al bij inbegrepen zijn.

Niet dus. Neenee, niet dat het er nog bovenop kwam hoor. Het spelletje ging namelijk niet door de brievenbus maar in een mail ontving ik een code. Hier kon ik dan twee keer gebruik van maken. Leuk, kon ik de meiden ook op een versie trakteren. Moesten ze wel samen uitvechten wie dan die ene kreeg doen. Al handenwrijvend vulde ik de code in, alle letters en cijfers pasten precies in de daarvoor bestemde vakjes. Maar na de enter zag ik vanalles behalve mijn spelletje. Ik kreeg een foutmelding. Dan nog maar eens proberen. Weer een foutmelding. En daarna het berichtje dat beide codes nu gebruikt waren. Ja heeeeeee, wat krijgen we nou? (Niks dus, afgelopen uit.).

Pissig besloot ik een mailtje te sturen. Waren ze nou helemaal van de pot gerukt? Toch hield ik het netjes, je weet maar nooit waar dat goed voor is. Een mailtje boordevol spijtbetuigingen instructies kreeg ik terug. Maar ook dat hielp niet. Het leek er op dat ik mijn geld kwijt was zonder maar even het spel gespeeld te hebben *gromt*. Ik maakte een printje van het scherm waar duidelijk iets mee mis was en schreef dat ik mijn geld terug wilde hebben. A la minuut.

Eigenlijk dacht ik dat ik met meer aan zou moeten komen. Bram Moskodinges bijvoorbeeld, al heeft die met Estelle wel genoeg aan zijn hoofd/broek/dinges. Of mijn Uzi. Want dat vonden ze vast belachelijk, ze zouden waarschijnlijk vragen of ik de code wel juist had ingevuld  of van dat soort dingen.

Maar wie schetst mijn verbazing *legt schetsboek klaar en slijpt potloodjes* toen ze een mail terugstuurden waarin ze vroegen naar mijn bankrekening? Inmiddels heb ik mijn geld terug. Dat is maar goed ook. Kijk, vrouwen die aan het kaartenrekje rukken als ik er naar sta te kijken is één ding. Dan ben ik een watje. Maar als ze me neppen of er lukt iets niet dan voelt het niet zo lekker. Wat denken ze nou eigenlijk?

Dat ze met mij een spelletje kunnen spelen??

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2013. Bookmark de permalink .

45 reacties op Game Over?

  1. Ans zegt:

    Nou hierin verschillen we dan toch, meestal ben ik meer voor de spelletjes zonder tijdlimiet en van schietspelletjes houd ik echt niet.

    Toch netjes dat je je geld terug kreeg! Dat soort dingen vind ik best wel moeilijk, ik hou er net van als het per mail komt en maar 1 (of twee) keer gedownload/geprint/watdanook mag worden. Vond ik al eng met een trein-dagkaart, die bleek ook per mail te gaan, zag ik nergens hoe ik printen moest….. ja het kwam wel (per ongeluk), maar ik was ook al bang dat mijn geld over de spoorrails gegooid was. Ik ga er onmiddellijk vanuit dat ik zelf iets fout doe, dus het zweet breekt mij uit op zo’n moment!

    • Oh hihi, ik was er nog niet klaar voor. Heb ik ‘m toch per ongeluk geplaatst terwijl ie nog niet klaar was. Komt vaker voor, moet ik toch eens iets aan doen😉. Maareuh grappig dat we nu toch weer eens een verschil gevonden hebben😀.

      Tegenwoordig weet ik ook niet meer waar je goed aan doet eigenlijk. Concertkaartjes laat ik per mail komen omdat ik de post niet meer vertrouw en zeker met zulke bedragen niet. Maar bij spelletjes van een euro wil ik de gok wel wagen. Alleen was het nu dus een code. Ik hou daar ook niet altijd van want stel dat je het verkeerd doet…maar nu was die site niet helemaal goed en gelukkig kon ik daar nog een printje van maken waar ik fijn mee om de oren kon slaan hihi😉. Maar dan nog he, dan breekt me weer het zweet uit omdat ik gewoon mijn geld terug wil en me afvraag hoe ik dat nou weer voor elkaar krijg. Stond ik nu ff te kijken hahaha….😉

      • Ans zegt:

        Maar we hebben wel allebei last van zweetaanvallen op zo’n moment hahaha.

        Ja, voor een euro kan je het wagen, dan is het geen drama als het mislukt!

        Hij was nog niet klaar? Misschien zie ik hem dan nog wel veranderen.

        • Ja grinnik, dat dan weer wel.

          Oh, ook dat was nog niet klaar (ik ben wel lekker bezig zeg hahaha), er moest nog “paar” tussen…dus een spelletje van een paar euro. Maar omgerekend (jaja soms doe ik dat echt nog) vond ik het toch best jammer. Dan is 6 euri toch nog veel om zo maar weg te gooien. Toch?😉. Maar goed, als het me niet gelukt was het geld terug te krijgen dan had ik het er bij gelaten denk ik.

          Nee, ik vroeg me eigenlijk af of ik ‘m niet weg zou gooien hahaha. Ik zat te snuffelen wat ik nog had staan en er al een paar weggemikt. Deze heeft zichzelf gered denk ik, hihi😀. Er staat nu een fotootje boven en de smileys zijn ook al toegevoegd. Eens kijken of het logje er mee door kan😉

  2. Hey Em, dat is helemaal geen lekker gevoel, zit je vol verwachting te wachten op een spe en dan die ongein, gelukkig heb jij je centjes wel terug gekregen dat valt dan nog mee.

    Ook raar dat ze niet even melden dat ze je een code zouden toesturen, ach ja zo zie je maar er is altijd *pret* om het internet, tenminste als je je centjes terug krijgt😀

    OT: de Tokio Boys zijn weer op de duitse rtl😉

    • Ja *snikt* en ik had me er zo op verheugd. Ik heb dan wel mijn geld terug maar dat spel vond ik zo leuk. Maar goed, dan maar eens goed opletten in de winkels. Vind ik toch fijner, zo’n schijfje😉.

      OT; Thanks Ruftje. Ja, als het goed is wordt het nu opgenomen. Kan Mies kwijlen. Het logje is nog niet helemaal klaar, dat komt vanzelf wel weer een keer😀

  3. kakeltje zegt:

    Spelletjes…valkuilen van je vrije tijd zijn ze, allemaal! Ik hou alleen van spelletjes waarvan ik kan winnen😉 Ik vrees dat ik zo lomp ben om dat kaartenrek tegen te houden.
    Groetjes, Kakel!

  4. Het is duidelijk met Emmelinda moet je geen spelletjes spelen🙂 Off topic, die bonnen was een ellende omdat je ook niet kon bijkopen dus als je voor iemand wat te drinken wilde halen moest je vragen heb je nog een bon🙂 Vanavond receptie zonder bonnen gehad voelde toch wat prettiger kon ik anderen laten lopen voor me🙂

    • Hahaha psies😉.

      Ahhhhhh, ja inderdaad. Dat is stukken minder handig. Staat ineens ook zo raar:”Oh zijn jouw bonnen nu al op?” Hahaha. Maareuh, dát is nog eens slim van jou. Je moet tenslotte ook al jouw fototoestel vasthouden he?😉.

  5. Je moet ook gewoon via UTorrent je games binnenhalen kippetje. Ik ben gestopt met spelletjes sinds ik weer aan het bloggen ben. Ik speel alleen nog Word Feud tegen Laura. Groetjesss xxx

  6. J@n. zegt:

    En nou maar je bankrekening in de gaten houden…….Nee, dat nummer hadden ze van mij niet gekregen. Word je nog niet bang?😉

  7. HansDeZwans zegt:

    Over welk spelletje gaat het precies? Vul de foute code in?

  8. M e l o d y zegt:

    Ik heb dus helemaal niets met dat soort spelletjes, maar kan me je frustratie wel voorstellen, evenals je verbazing dat je het geld zo snel terug kreeg, dat is netjes, dat dan weer wel.

    Ik speel eigenlijk maar 2 spelletjes, Wordfeud en Sudoku, hetzij op mijn gsm hetzij op mijn Ipad…

    • Ja vreemd eigenlijk he? Meestal kost het veel moeite maar hier was het zo gepiept. Misschien dat ze het al vaker gehoord/gelezen hadden en die print genoeg was?

      Ook die vind ik leuk. Op de wc hebben we zo’n nep Gameboy met Sudoku erop. Dan kom je gewoon niet meer van de pot af hahaha.

      • Melody zegt:

        Ja precies….. bijv. de fiscus, als ze geld van jou moeten hebben willen ze het ‘gisteren’ op hun rekening zien staan, maar als jij het van hen moet krijgen….. kan je wachten tot je een ons weegt….laatst nog zei zo’n medewerker aan de telefoon tegen mij: ‘ik kan niet zeggen wanneer u dit geld terug krijgt mevrouw, wij hebben er wettelijk een jaar de tijd voor’…… ik viel (nou ja bijna dan, want ken die pappenheimers ondertussen aardig goed) van mijn stoel ….belachelijk toch? MIJN geld…. waar ik volgens hen volledig recht op heb en dan maar moet wachten tot ik het krijg…

        Sudoko en Feud zijn verslavend, vooral als je zoals ik vaak verplicht op de bank vertoeft…. wel handig, het houdt me van de straat en uit de kroeg…. en uit de gevarenzone van jouw uzi😉

        • Oh hou op schei uit, dat hebben we ook eens gehad inderdaad. Dan mag het ineens wél lang duren. Alsof je dat geld niet kunt gebruiken. Kreeg je er maar de rente over he? Niks hoor. Pfff. En bel ze vooral niet om een vraag te laten beantwoorden. Drie keer bellen, drie keer een andere medewerker en dus (je raadt het al…) 3!!! keer een ander verhaal. Aaargh. Leuker kunnen we het niet maken…of hoe was het ook weer?😉.

          Hahaha en vooral dat laatste is zéér slim😉

  9. rietepietz zegt:

    Ik durf het bijna niet te zeggen schrijven ,ik speel allen spyder en een énkele keer een spelletje tetris , val ik nu in de categorie mutsen? Spelletjes mét me laten spelen doe ik dan ,net als jij weer niet 😉

  10. platoonline zegt:

    Maar ze hebben je wel netjes behandeld. Hoewel…als ze nou die fout opsporen heb jij je spelletje en verdienen ze nog eens wat. Vreemde lui hoor.

  11. Groot gelijk dat je de moeite hebt genomen om te reclameren, met als resultaat dat je je geld terug krijgt. Hoeveel mensen zullen dit niet doen. Heeft zo’n bedrijf weer woekerwinst gemaakt.
    Grtz Mara

  12. rietepietz zegt:

    En dus zit je nu een ánder spelletje te doen want hier is het allemaal gewoon even rustig!

  13. Spinnetje zegt:

    Spelletjes met tijd….nee daar wordt ik helemaal kriegelig van. Zodanig dat men na een week waarschijnlijk een bedje in het gesticht voor me kan reserveren. Ik ben meer van de meer rustige zoekspelletjes of Tombraider. Kan ik een beetje voor Lara Croft spelen.
    Met betsellen van de games gata het tnt nog altijd goed, ik bestel weleens bij dat bolle mannetje of bij de online spellegoedzaak. Okee het kerstcadeau voor zoonlief, lego creationay, deed er bij het bolle mannetje wel tot gisteren over om geleverd te worden…maar ach dat mag de pret niet drukken.

  14. tagrijn zegt:

    Wat ben ik toch weer verschrikkelijk kwaaddenkend: geld laten overmaken dan iets leveren wat niet werkt en hopen dat mensen zullen zeggen: och, die paar euri, laat maar zitten.

  15. Ik blijf lezen. Ben serieus fan. Geniaal hoe je schrijft. Ga alsjeblieft door hiermee!

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

