Wat tuinier je me nou?

Inderdaad...de rhododendron. U ziet ook alles he?

Schreef ik van de zomer over mijn liefde voor de buurman tuinieren dan vertel ik u nu dat dit dus alleen geldt voor de achtertuin. De voortuin vind ik niks. Ik zit niet te wachten op sociale babbeltjes met de buurt. Dus kwakte ik er een paar struiken in en op zo nu en dan snoeien na was ik er klaar mee. Iets later was ik ook klaar met het snoeien op zich maar goed, da’s een ander verhaal.

Marc was de favoriete spot van de hondenuitlaatservice rimboe zat. Reken maar (1+1=???); Als hij zich met het tuingebeuren gaat bemoeien dan zwááit er wat. De pinpas bijvoorbeeld. Met een geroutineerd gebaar zwaaide hij het plastic kaartje door de pinautomaat (menig vrouw zou er jaloers op zijn) van Intratuin om de zakken geel grind en de borderpaaltjes in ontvangst te nemen. De broer van een vriend van Mies werd afgezet (euh nee, dat niet. Zulke praktijken flikken we alleen bij mensen van ons eigen kaliber. Ik bedoelde afgezet als uit een auto gedonderd. Gekkies toch.) om mee te helpen tegen een schijntje vergoeding. Graven, met zand spelen, van de zon genieten. Bij 35 graden, het leek wel een dagje aan het strand, ghehehe.

Enfin, het grote ergeren genieten kon beginnen Voor Marc dan, ik miste mijn bushbush. Vanuit de kamer naar de gele steentjes kijken die keurig binnen de paaltjesrand lagen. Honden uit de buurt genoten er ook van. Die presteerden het om midden in het grind een grote drol te draaien. Alsof ze een statement wilden maken omdat ze nu niet meer lekker stiekem tussen de struiken te keer konden gaan. Kinderen waren ook blij met de steentjes; op weg naar school graaiden ze een handjevol uit de tuin en gooiden die richting broertje/zusje/vriendjes. En weet u, lieve Watzegjemenoulezer, hoe vaak die kinderen naar school lopen? Nou,nou? Het zou verboden moeten worden! Daarbij gebruikten ze ook nog eens de paaltjes als evenwichtsbalkjes zodat deze schuin stonden na verloop van tijd. Toen een hond het voor elkaar kreeg door zijn knietjes te zakken om toch nog tegen de paaltjes te kunnen wateren was de maat vol. Marc nam een kalasjnikov wijs besluit (natuurlijk na een slim idee van mij *kucht*) en gooide het reor om. Werd het toch nog roer.

Plantjes moesten er komen. Dus. In het midden van de grindbak kwam er een rhododendronnetje zodat er zo nu en dan wat achter te gooien viel (Wim Sonneveld, red.). Het leek eindelijk rustig te worden. Geen grindscheppende kinderhandjes, geen turncapriolen en honden lieten de boel ook de boel. Na endlich.

Alleen…nou een grote struik weg is in het stukje tussen de buren en ons stapt de postbode door de tuin omdat ie anders 8 stappen om moet lopen. Niet alleen de postbode. Ook de folderbezorgers. En dat zijn me er nogal wat op een dag. Vandaag heeft het dus gesneeuwd en van al dat moois is dus niet veel te zien. Ja, de sneeuw wel natuurlijk maar onze mooie voortuin. Wel even opletten he *schudt hoofd vol onbegrip*? Vanmorgen heb ik om 7 uur het pad en de stoep sneeuwvrij gemaakt zodat dit nou eens niet een reden kon zijn om onze post niet te bezorgen. Zie ik ze @$#$@ in het middenstuk trappen. Als ik vraag naar het hoe of wat haalt de laatste zijn schouders op en kijkt me niet-begrijpend aan (hij kent de blik van Marc niet natuurlijk anders zou hij niet zo onnozel kijken). Ik vertel dat hij met zijn grote voeten op de planten springt op die manier maar begrijpen doet ie het nog steeds niet, gezien zijn reactie: “Oh, maar dat kon ik niet zien door de sneeuw”.

Oke. Ik heb Marc nog niet gesproken. Ik zal zijn laptop alvast klaarzetten voor een gezellig mailtje richting post.nl *wrijft in handen* en dan leg ik hem mijn nieuwste tuinontwerpen voor. Moet ik alleen nog een camera installeren die het een en ander kan registeren. Wanneer ze (brievenbustuig) bij de volgende laag sneeuw weer zonder na te denken te kijken in het middenstuk springen lijkt het me geweldig….

…. als ze dan terecht komen in een licht afgedekte doch goedgevulde vijver.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2013. Bookmark de permalink .

102 reacties op Wat tuinier je me nou?

  1. Gewoon 220 volt erop zetten…Enne.. met kalasnikoffi achter de rhododendron voor alles wat eroverheen komt Sis. Wat denken ze wel!!!

  2. rietepietz zegt:

    Kijk…dát is het betere werk… gewoon een diepe tankgracht om de tuin graven en ze móeten wel omlopen!
    Trouwens natuurlijk reuze aso dat dit soort voorzorgen nodig zijn om mensen uit jóuw tuin, waar ze niéts te zoeken hebben, te kunnen houden! Een flinke stekelige heg wil ook wel eens helpen!

    • Hahaha, een heg… Marc ziet me aankomen, die is het tuingebeuren wel helemaal zat. Een buurtbewoner liet zijn hond poepen in de tuin (loopt altijd los. Euh, hond. Baas ook. Nog wel hahaha.). Toen Marc er iets van tegen hem zei, zei die man dat we er dan maar een hek omheen moesten zetten. Ik denk dat we de tuin maar verhuren ofzo😉. Blijkbaar hebben anderen er meer plezier van dan wij.

  3. Oeee wat ergerlijk, nu vraag ik me of het soms net magneten zijn om zomaar te poepen, te graaien en te balanceren. Dan lossen jullie het al op heb je van die Mongol *heb ik uit die aso film* om toch nog overal op te stappen met hun bezorging en dat terwijl je het pad vrij hebt gemaakt. In dat geval zou poep de oplossing zijn als ze een flinke plaat onder hn schoenen hebben hangen, begraaf wat bommetjes van Sam onder de sneeuw die rieken nog sterker als van een hond, eer je vijver daar is zijn de planten ook al zo plat als onze portemewattes😉

    OT: Deze thema is ook weer zo leuk ben alweer verliefd op de mouse😀 xxx

    • Jaaaa hihi, het lijkt inderdaad alsof men aangetrokken wordt door magneten. De rest van de straat heeft geen keurige voortuin. Dat is iets…euh…dat is nauwelijks tuin te noemen. En dan krijg je dit, aargh. Dachten we de boel goed opgelost te hebben zoeken anderen weer iets om te kunnen etteren. Die kop van die vrouw vanmiddag:”Het is maar één voet”. Wham (♪Wake me up before you gogo♪)…pffff alsof het dan normaal is dat je die gewoon midden in de border plant? @$#%#. Ik ga vanavond toch eens met een plaat onder Sam’s achterste hangen ghehehe, eens kijken of dat helpt. “Ja” zegt die postbode: “Dan loop ik voortaan wel om”. Tsjongejonge…magtie blij zijn dat ie later niet die hele oprijlaan van mijn villa hoeft op te lopen whaahaa.

      OT: Hihi dank je wel, dat had ik dus ook met die muis (jij hebt ook iets met Leendert Jan Vis-creaties he?). Eigenlijk was ik nog niet helemaal uitgekeken op die andere layout maar ik verheugde me zo op deze. En op die andere, en die andere andere maar ook op de andere andere andere. Och ja, vooruit dan maar….. xxx

      • Ik begrijp die gasten inderdaad niet, tis wat jij zegt dat domme commentaar kunnen ze zich ook sparen, *loop ik wel even om* Ja had je moeten zeggen achterom heb ik ook een brievenbus Oelewapper, dan weet je wat omlopen is, of loop anders eens naar die Hans van de Anders dat je lengte en diepte kunt onderscheidde of zal ik u een bakje koffie pakken van al dat omlopen zult u wel moe zijn grrrr wat een malloten
        Ja laat Sam maar opmars maken, euhh gewoon uit de kattenbak graaien hahaha😛

        OT: Ik heb wat met schattige figuurtjes FF, Diddle, die van jouw, dat schaapje van Diddle ooo wat is het toch heerlijk dat knutselen en veranderen,vandaag heb ik via wordwright of zoiets van windows een concept kunnen maken vandaar die blauwe letters ik helemaal happy, iedereen heeft dat ei van Columbus al ontdekt behalve ik hahaha xxx

        • *proest* “Achterom heb ik ook een brievenbus..”
          Een andere postbode maakte e van de zomer een zooi van. Toen we hem er naar vroegen begon ie te mopperen over zijn salaris. Dus omdat ze niet veel krijgen doen ze maar waar ze zin in hebben? Zou lekker zijn als we dat allemaal zouden doen hahaha. Ik zie het helemaal voor me. Loopt de boel lekker in de soep. Maar ondertussen zijn de postzegels wéér duurder geworden he…*zucht*.

          OT: ja, Diddl vind ik ook superleuk. Vooral Pimboli (en zo’n poeske maar daar weet ik de naam niet van). En Lollifant, die olifant van Winnie The Poeh kijkt ook zo lief. Allemaal weer op een andere manier.
          Daar zeg je zoiets van die blauwe letters; eerst zat dat toch in het beheerdersscherm? Laatst was ik die aan het zoeken en vond ik die niet meer. Ik weet zeker dat ze eerst boven dat schermpje stonden waar je je log in maakt. Gelukkig kon ik me nog een log herinneren waar ik dat in gebruikt had dus heb ik die html-code opgeslagen. Heb jij nu alleen de code van blauwe letters? Anders mail ik je die ene code door. Die is te veranderen, als je de kleurcode van een andere kleur er dan in zet dan past je log dat aan xxx.

          • Ja dat is me wat met die be—-zorgers *middelvinger* een janboel is het aan het worden met het hele gebeuren, weer zoiets zeuren over het salaris…doe dat bij de baas alsof jij zegt kom maar hier doe ik je er een roodje bij😉

            OT: Jaaa die zijn ook geweldig❤ Ik heb geen html gebruikt ik was met mijn foto's bezig in Windows viewer en klikte op iets met wrighter die ik aan een blog kon koppelen in mijn geval WordPress,daar gebruik ik dan de kleur en letter type die ter beschikking is en verstuur het als concept naar WordPress en post het, klaar is Klara😀

            • *middelvingert met Lau mee*. Ze kunnen een roodje van me krijgen *laat doos tomaten zien* ghehehe. Maar ook; als iedereen nou eens zijn werk half deed als men vond dat ze eigenlijk meer moeten krijgen…pfff dan werd het toch een zooi😉.

              OT: Hihi, leuk he, al die poppetjes enzo. Ik blijf opslaan met al dat leuks😀.
              Ahhhh dan ga ik daar eens naar kijken, ik ben al van het begin af aan bij wp niet echt tevreden met het lettertype. Misschien valt er nog iets moois te regelen daaro😉.

              • Em het heet Windows Live Writer, ik weet niet welke versie je van Windows gebruikt maar geef in je computer waar je normaal ook bestandje enzo op je computer zoekt de zoekopdracht Windows Live Writer in, nou als die op je pc zit komt die tevoorschijn dan snelkoppeling naar je bureaublad maken en vandaar uit koppel je WordPress aan Live Writer…Have fun😀

                • Oh wat lief, een hele beschrijving! Dank je wel. Ik zal eens gaan snuffelen. Zal deze tekst even opslaan voordat ik niet meer weet waar het nou stond. Zou wel fijn zijn, eindelijk eens andere letters. Al ben ik er inmiddels al meer aan gewend. In het begin vond ik ze spuuglelijk *spuugt*. Ik ben benieuwd😀. Nogmaals dank je wel, ook voor jouw beschrijving!😀

                  • Niks te danken ik ben er door stinkende *ruikt,nee ik stink niet* toeval achtergekomen dat dit programmaatje verborgen zat *windows en zijn verstoppertje, wordt er pissig van* op mijn pc🙂
                    Dan vraag ik me weleens af kunnen ze die dingen niet gelijk in het overzichtelijk menu
                    plaatsen i.p.v per toeval er in te rollen, nou ja jippie het is er hahahaha dus ik ga ervan uit dat hij bij jouw ook verstoppertje speelt😉

                    • Hahaha ja want wie weet wat er nog meer voor leuke dingen verstopt zitten. Het valt me ook op dat er ineens mogelijkheden verdwijnen, zoals nu dan die gekleurde letters, in het beheerscherm. Die duiken dus weer ergens anders op. Ga je nog aan jezelf twijfelen of je het wel goed gezien had😉.

                    • Hahaha ik heb in mijn beheerdersscherm *poehee klinkt dat chique* nog geen optie gezien voor gekleurde letters ja 1 keer per ongeluk op iets gedrukt werden de letters in ene rood hahaha, maar dat windows gebeuren vind ik dus puik *I Like*😀

                    • Hahaha, die “per ongeluk-dingen” vind ik vaak leuk. Alleen zo irritant dat je de volgende keer als je dit wil hebben niet meer weet hoe het moest😉. Ik ben benieuwd naar dit nieuwe dingske😀.

                    • Tada ik heb dus mooi een snelkoppeling op mijn bureaublad *slim he* gemaakt en heb net een vlog via het programma gepost Windows Live Writer *klinkt ook al zo intellectueel* whahaha *I Like*

                    • Jaaa dat is zeker slim, hoef je nooit meer te zoeken! Ah, dan kom ik zo kijken (mijn reader is sloom, die komt pas over een paar uur met updates aanzetten ;-))

                    • Ja die Readers passen zich aan ons aan hahaha😉

                    • Mag ik toch niet hopen; ik update mezelf maar 1 keer per jaar whaahaaa😉

                    • *glimlacht bij de gedachten, tijd voor reboot*😛

                    • Yeah, let’s do it😀

                    • By the couwnt off 3😀

                    • 1, 2, euh…dinges!😀

                    • *koekoek* hihih even komen buurten😉

                    • Heeee Ruftje, leuk jou te zien. Oh hihi ik las net van Ger en dat ie op bloedvinken aan het googlen was whaahaa. Dat is een log op zich joh😀

                    • Hahaha ja lachen,hij schrok dus echt ! Hij dacht dat iemand aan de foto’s was gekomen,tja nu zou dat ook kunnen door het opslaan😛 Maar ik zei kijk eens boven in het hoekje naar dat kleine fotootje ….o dat ben jij…ja duhhh….ik laat hem als ik de lay-out heb aangepast trots mijn werk zien *nou ja bijna mijn werk* dus zou je denken als hij op de blog komt hij het herkend ? Hahaha😉

                    • Whaahaa zo typisch, is hij soms familie van Marc? Hij repareert computers en noem maar op maar mijn weblog herkennen ho maar😉. Ik zat eerst ook steeds te mopperen over web-log en dat ik het niet aan de gang kreeg blablabla. Laatst wilde ie dan een logje plaatsen en ging even op mijn log kijken….te web-log.nl. Terwijl ik toch echt flink heb zitten mopperen (zwak uitgedrukt)….verstrooide profjes af en toe zeg….😉.

                  • Whahahaha hilarisch soms hihihihi😀

  4. Ans zegt:

    Een paar prikstruiken ertussen, werkt prima!!! Niet van die kleintje, meteen groot beginnen met een fors uit de kluiten gewassen vuurdoorn!

    • Hahaha ja je zou het bijna doen he. Maar dan staat het weer zo lelijk bij de andere kant. Eigenlijk moesten we daar zo’n groot halfrond scherm plaatsen. Zijn we ook meteen van die koppen van hiernaast af😉.

      • Ans zegt:

        Ja, afschermen de boel!

        • Ans zegt:

          Overigens heb ik een kennis die vroeger postbode was en hij deed het ook wel eens….. voor de ramen langs naar het volgende huis! Maar alleen als daar een pad was natuurlijk. Op één plek deed hij dat elke keer, die mensen hebben toen een straatnaambord gemaakt met zijn naam erop en gevraagd of de muziekvereniging kwam spelen als het bord onthuld werd (die kennis was ook lid van onze vereniging). Dat bord heeft er jaaaaaaaren gehangen. Prachtig, hij had zijn eigen straat!!!!

          • Hahaha nou dat vind ik nog eens leuk! Jammer eigenlijk dat je (hier althans) nooit meer “je eigen postbode” hebt. Hier zou je aan de gang blijven met straatnaambordjes plaatsen hahaha.

            • Ans zegt:

              Dan moet je er al zo’n electronisch bord van maken, kan je het steeds vernaderen hahaha. maar ja, je weet dan van tevoren ook niet wie er komt. Deze man was bij veel mensen bekend en altijd in voor wat geks (een verjaardagskaart van mijn moeder bezorgen bij een kind dat hij ook kende, dan schreef hij onder het “tante Wil” van mijn moeder gewoon “ook de groeten van ome Jan”. Of op een blauwe brief: “Maak je borst maar nat!”. Op mijn verjaardag had hij een keer een pakje voor mijn moeder en dat bracht hij bij mij want “ze zal nou wel hier zijn…. lekker koffie, heb je ook gebak?” Die man kan verhalen vertellen waarbij we allemaal in een deuk liggen en hij heel serieus blijft kijken. In het begin lijken die verhalen ook serieus, maar ineens komt er iets waarbij duidelijk wordt dat het weer allemaal verzonnen is.

              • Hihi, ja dat van die groeten heb je me eens verteld. Dat zijn van die mooie dingen. Zie ik hier niet gebeuren, helaas. We hebben wel eens gehad (maar dat heb ik volgens mij ook verteld) dat een postbode aanbelde omdat er een konijn op straat liep. Een tam exemplaar en hij had eens gezien dat wij een konijnenkooi in de kamer hadden staan. Dacht ie dat ons konijn misschien ontsnapt was. Lief he? Overigens vond ik het wel schrikken want die kooi stond helemaal niet in het zicht. Tenminste…als je gewoon netjes op het pad loopt zag je ‘m niet, moest je nogal moeite voor doen. En superlang, zodat ie overal overheen kon kijken, was ie ook niet. Vond ik toch wel weer vreemd😉

                • Ans zegt:

                  Dat is inderdaad vreemd! Dan krijg je toch de neiging de gordijnen een stukje dicht te doen!

                  • Dat is nog gekker, het zijn (nog ouderwets hihi) lamellen. Die staan zelden wagenwijd open. Ik heb zelfs nog geprobeerd om te zien wat hij kon zien. Zijn oog (euh allebei) zal er per toeval eens op gevallen zijn maar toch he, als ik me dan afvraag wat ie dan nog meer gezien/gezocht heeft? Brrrr.

  5. Spiderwoman zegt:

    Oh Em, heeeeeeeel fout hoor, maar ik lag echt in een kreukel toen ik je tekst las…. vooral die
    rho(oooonou)don(derende)dendron onder die achteloos misplaatste voeten ….
    Vinjeutgèk, dat ze die nu niet zien? Dat dinkie is 3 cm hoog waaaaaahahahahahahahahahaha.
    Sjorryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  6. kakeltje zegt:

    Tuig van de richel is het, gajes, lomperiken, bezeken door de ratten, besnuffeld door muizen, stelletje asociale leeghoofden. Zo lekker, dat is eruit🙂

  7. epie zegt:

    haha wat is het verschil van een vader en een dochter
    bij de dochter is het de enigste onderhouden tuin in de straat
    bij de vader is het de enige wilde tuin in een straat waar alle tuinen mooi zijn
    ben er niet trots op maar bbbhb
    overigens is het wel makkelijk als je ze zoeken , het huis met die wilde tuin
    en em jaag nou morgen de postbesteller niet weg , geef hem een kop koffie
    dat is compensatie voor zijn onderbetaald werk toch

    • Whaahaa verrek (euh doe maar niet), dat is waar ook. Hahaha dan klopt er iets niet in het plaatje. Dan moet ik daar gaan zitten en jij hier😉.

      Ow ja. Da’s waar ook. Zal morgen braaf zijn. Is waarschijnlijk pakketpost? Hoop ik wel eigenlijk, die van vandaag heb ik zo aangekeken dat ik verwacht dat ie de post aan een baksteen vastmaakt……

  8. epie zegt:

    ik dacht ik zoek een waakhanod voor je , en vond dit

  9. J@n. zegt:

    Zo’n pikkerstruik kan ook wel helpen, christusdoorn of zoiets. Sorrie, maar van die merknamen heb ik niet zoveel verstand.

  10. hartelijkehothulk zegt:

    Wat een ellende.
    1007 km file.
    En ook nog een struik naar de klote!
    Rot sneeuw!
    Moet nu gaan heb een hele grote ijsbaan die ik nog moet schuiven.
    Rot sneeuw!

    Dit was weer even genieten bij SnowEmmie!

  11. Plato zegt:

    Die rodondendron en die plantjes moeten dus alles weer goed maken. Maar wat zou je zeggen van een kruishoge schutting tussen jullie en de buren? Met spijkertjes of glaspunten boven op voor de sportieve postbodes.

    Nu weet ik niet hoeveel van je lezers dit blogje echt goed lezen maar het moet toch iemand zijn opgevallen? Dat die rodondendron niet van Toon Hermans is maar van Wim Sonneveld (conference: de stalmeester).

    Enfin, als die voortuin definitief is en de buurt van honden gezuiverd, plaats je dan eens een foto?

  12. Melody zegt:

    Ach jeetje toch……. wat een herkenbaar verhaal…… onze ‘voortuin’ grenst aan een hofje waar ieders tuin op dat hofje uitkomt… Joop heeft ook alles betegeld en er staat alleen een grote magnoliaboom…. geen honden noch kinderen die voor overlast zorgen. Henk (onze vaste postbode) loopt keurig de aangegeven route….

    Wij hebben slechts (nou ja slechts) 1 ander probleem…. wij wonen op de hoek van een blok van 5 woningen. Onze deurbel zit rechts (je raadt het al, aan de brandgangkant) en met enige regelmaat slaan de honden (weet je hoeveel lawaai die 2 samen kunnen produceren) en moet ik omhoog om naar de deur te gaan, om dan tot de ontdekking te komen dat er niemand is…..*&^%^&* mag ik jouw kalisniedinges ff lenen? Kortom, Joop heeft al besloten dat ding te verplaatsen… het doen ervan moet nog steeds gebeuren (en nee ik ben niet ongeduldig, of stiekem toch wel?)

    • Ruilen? Mag jij mijn Kalasje lenen en dan mag ik jouw postbode? Wel he? *kijkt lief*.

      Ohhhhhhh inderdaad, de ideale plek om belletje te trekken! Het is toch van de zotte dat je je bel moet verplaatsen om van het etteren af te komen he? Valt er niet iets te regelen met extra volt er op?😉. Ik zie het al…daar helpt alleen mijn kalasje he? *leent uit*

      • Melody zegt:

        *neemt Kalasniedinges zorgzaam in ontvangst en belooft plechtig er zuinig op te zijn, geeft alvast rekeningnummer voor factuur voor kogelrekening*

        Ja ach, het brengt anders wel leven in de (dieren, vooral die geluidrijke grote 4-voeters)-brouwerij…. enne ik hoef niet naar de sportschool bedenk ik me nu…

      • Melody zegt:

        Ohja, geef ff je adres (doe maar in mail want hier openbaar is een beetje te gevaarlijk, daar kan zelfs die kalishniedinges weinig goed doen tenzij we een vette bankrekening hebben voor kogels en onderhoudskosten) dan zal ik Henk even lief aankijken zodra ik m weer tegenkom… en hem vragen jou te bezoeken!

        • Weet je wat? De postbode loopt al twee dagen keurig om (oh ik had weer wat hoor, gisteren zag ik hem hier het pas op lopen en hij deed iets in de brievenbus. Ik zag hem niet terugkomen dus ik zat me hier al op te fokken en sprong zowat op om hem op heterdaad te betrappen want hij was natuurlijk tóch in die bak gaan staan….gelukkig dat ik me in wist te houden want het duurde gewoon iets langer omdat ie een dikke envelop in de brievenbus moest proppen whaahaa. Ochochoch heb ik hem en mezelf toch weer iets bespaard whahaa.). Dus ik geef deze nog even een kans, Mies zei hem leuk te vinden hihi. Dan hoef jij jullie Henk niet te missen. Is dat nou geen mooie deal? Geniet maar mooi van kalasjnie😉.

          • Melody zegt:

            Hmmmm ik verdenk jouw postbode er heel stiekem (nou ja via dit blog dus 100% openbaar) ervan dat hij mee leest….. en dat hij bevreest dat jij meer dan 1 kalasniedingessen (is geen Nederlands ik weet *zucht*) hebt en hij dus niet zich nu veilig moet wanen nu er hier eentje aan het logeren is….

            • Ik heb hetzelfde vermoeden want hij loopt nu al sinds die ene dag zoals het hoort netjes terug over het pad. Braaf he? *gooit kluif*. Jammer, want ik had ‘m de rest van mijn wapens graag willen laten zien. Gewoon om op te scheppen, niet om te dreigen *ziet neus groeien*. Hoest bij jou, doet m’n “kindje” dienst of is het nog niet nodig geweest?

  13. voodoo poppetjes en een verborgen vijver moeten afdoende zijn tegen dat tuig🙂

  14. epie zegt:

    t heeft wel niks met je tuin te maken
    maar als ik me eindelijk heb geinstalleerd met een bordje voer voor de tv
    waarom laten ze dan die vieze plofkip van ah en de jumbo zien
    vind het stukkie vlees minder smaken en schat de afstand tot het toilet in
    tot op heden is het een inschatting gebleven.
    ach t heeft niets met rododendron te maken , want die heb ik dus niet
    en mijn tuin is optimaal in mei , dan is het de mooiste van de straat
    een zee van dotters en paardebloemen , zo geel hebben jullie nog nooit een tuin
    gezien.
    alhoewel ik het niet erg zou vinden als marc en emmy eens met een schop en een kar vol steentjes hun geleerde kunsten nog eens tot uitvoer konden brengen.
    hint hint hint

    • Ik ben Oost-Indisch doof én blind. Dat soort dingen zie ik nooooooooit hihi.😉.

      Hahaha ja de buurt weet gewoon niet wat mooi is. Tenzij je er een korenwolf in gooit. Dan willen ze allemaal zo’n tuin, zeker weten. Weet je hoeveel werk en aandacht er in heemtuinen zit om te krijgen wat jij daar hebt? Dus…..

      *Grinnikt* je hebt nog steentjes liggen in de schuur. Die glimmen extra mooi in de zon. Is wel niet geel maar ach, het gaat om het idee hihi.

  15. Nicky zegt:

    Ik heb niet alle bijna honderd (!) reacties gelezen dus het is vast mosterd na de maaltijd. Maar al eens een schrikdraad gedacht? Dat in combinatie met die camera lijkt me geweldig!

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

