Huub Stapel

Hahaha, probeert u nu het plaatje weg te klikken?

Zoals ik al eens schreef kan ik met gemak een fles allesreiniger over de datum laten lopen. Maar wat ik verzweeg is dat ik van opruimen ook geen kaas gegeten heb had (wel chocola *smakt*). Dat was vroeger goed te zien op mijn kamertje. Tenminste, als mijn mamske nog niet langs was geweest om de boel een beetje in orde te brengen.

Het was hier *wijst naar huidig verblijf* nooit een zooi zoals je wel eens in programma’s ziet maar ik ben wel eens Oost-Indisch blind Jan des Bouvrie zou eens goed achter zijn oren krabben (jeuk waarschijnlijk. Luis. Hahaha nou moet u op uw hoofd krabben he?) als ie een kijkje zou komen nemen. Zou. Want u denkt toch niet dat ik die griezel man binnenlaat? *doet “tssk tssk”*. Daarbij, er moet geleefd worden in een huis plus een opgeruimd huis is een teken van een verspild leven. Heerlijke rommel regels om me achter te kunnen verschuilen. Euh, me verscholen had.

Want het gaat steeds beter. Zeker sinds de poetsbeurt van 1 januari nee niks linkje, doe zelf ook maar eens wat. Als ik klaar ben met een bestelling gaat de strijkplank meteen weer naar zolder, m’n grapjurk hang ik niet meer over de stoel a la “Die heb ik toch weer nodig”, spullen die nog op marktplaats moeten fotografeer ik meteen en mik ze dan op zolder, niet meer bij de pakken neer gaan zitten (eerst opruimen!) en mijn tas slingert niet meer door de kamer. Om maar wat te noemen.

Dat is een wereld van verschil. Als ik hier voorheen als een gek aan de slag ging vroegen de meiden wie er op bezoek kwam. Zelf had ik niet zo’n last van de troep* maar als er iemand dreigde een bezoekje te brengen kreeg ik het op mijn heupen (of wacht, dat kwam vast van de chocola). Moest toch een beetje toonbaar zijn. Voordat ze de kinderbescherming belden omdat de kinderen op moesten groeien in zo’n rommelige omgeving. Als er iemand op de bonnefooi kwam wist ik niet hoe snel ik die persoon zo gunstig mogelijk in een bank moest werpen zonder dat die alle rommel zou zien (alsof ze voor het huis komen *schudt hoofd*). Dat is verleden tijd.

Alleen, en daar wringt nou de nog niet opgeruimde schoen, er blijft altijd het een en ander liggen. Hier dan. Bij u is dat natuurlijk allemaal netjes opgeruimd**. Zo’n knoopje dat nog aangenaaid moet worden maar steeds blijft liggen, een tegoedbon die binnenkort verloopt maar-als-je-het-opruimt-vergeet-je-‘m-vast, een armbandje waar ik nodig eens naar moet kijken maar het blijft bij kijken omdat ie kapot is en noem maar op. Omdat in de fruitmand tegenwoordig ook daadwerkelijk écht fruit te vinden is komt de verzameling op de salontafel terecht. Marc origamiet er keurige stapeltjes van op de hoek van de tafel. Eentje aan zijn kant en eentje aan de mijne/de meiden. Waarschijnlijk mikt ie er Pokon op want die meuk groeit en groeit.

Zo meteen ga ik er maar eens wat aan doen. En zorgen dat het zo blijft. Want hiervan word ik, zelfs met mijn opgeruimd karakter,

……….nou eens echt stápelgek!

N.B. U kunt ophouden met proberen het plaatje boven de log weg te klikken (zie kruisje) zodat het hier ook netjes opgeruimd uitziet. Da’s nep namelijk. Lekker puh!

*Marc wel. Hij is heel netjes. Maar het was hier vechten tegen de biertapkaai. Kinderen he *kucht*.
**Hoe zit het trouwens met de inhoud van uw handtas? Of die van uw echtgenote/zus/oma/nicht/buurvrouw? *hint*

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2013. Bookmark de permalink .

38 reacties op Huub Stapel

  1. J@n. zegt:

    Mijn handtas? Die is netjes opgeruimd, want die ligt nog in de winkel, die heb ik namelijk nog geen gekocht.😉
    Toen ik nog niet getrouwd was (een eeuwigheid geleden dus), Poetste mijn moeder het huis iedere week of het grote schoonmaak was, mijn drie zussen doen dat tegenwoordig nog steeds, maar mijn vrouwtje gelukkig niet, want ik persoonlijk vind het al erg als het één maal per jaar grote schoonmaak is. Nee, ik ga ook uit van het standpunt dat je gerust mag zien dat er in een huis wordt geleefd en die meneer de Bouvrie……..blèèèhh 😦

    • Nog geen handtas J@n? Begin er ook maar niet aan want voor je het weet weet je niet meer waar je ze allemaal moet laten tenzij je een flinke villa hebt met inloopkast enzo.
      Oh vreselijk is dat..euh…ik bedoel: Goh wat knap dat ze dat iedere week doen. Hmmz, ik denk niet dat ik dat er bij mezelf in krijg en daarbij…of ik dat wel moet willen. Het is hier niet vies *kijkt Rob Geus dreigend aan*. Dat vind ik het allerbelangrijkste (en probeer de boel netjes te houden. Opruimen ipv laten slingeren). Daarbij is het leuker poetsen als je ziet dat het gedaan is. Wauw. Vin ju dat geen goeie? Hahaha. Niks is leuker dan eerst tekenen in een laag stof en dan zien dat je helemaal geen witte meubels hebt😛.

      • J@n. zegt:

        Bij mijn werk als schilder heb ik het wel meegemaakt dat ik bij het afwassen van een raamkozijn, waarvan ik dacht dat het een lichbruine kleur had, tot de ontdekking kwam dat het wit was……….Zo hoeft het voor mij nou ook weer niet natuurlijk!

        • Oh getverdemme, ja dat hadden we hier met de wc toen we in dit huis kwamen. Gelukkig was er een heel stuk uit de pot dus die werd vervangen door de woningbouwvereniging. Dat schee(l)t stukken (beter). Hihi😉

  2. Youke zegt:

    Bij mij moet het opgeruimd hoor. Maar je eigen troep is makkelijker overheen kijken. De troep die de ander nalaat is een doorn in het oog.
    Toen ik nog samenwoonde gooide ik alles in/op zn bed. Dan moest hij wel opruimen. En dan ook alles, zodat ook eerst het bed verschoond moest worden.

    • *giechelt* Dan heb ik nog mazzel gehad dat Marc zoveel gepikt heeft (gepikt? Had ie het maar opgeruimd hahaha. Geintje.). Ik heb mijn leven gebeterd. Tenminste, het gaat nu goed. Opruimen wat ik gebruik heb etc. Mijn eigen troep zag ik echt wel maar vond het geen troep. Het was gewoon gemakzucht en heel veel dingen zijn gewoon leuker om te doen.
      Alleen dat stapeltje nog he……

  3. Nou wat lees ik hier ??? *glimlacht* Ik ben het type gemak dient de mens, ook dat in een huis geleefd moet worden. Ik zal je zeggen dat in het begin van onze relatie het nogal botste Ger is namelijk iemand die gewend was aan een ”poetsduivel” neeee daar ben ik niet mee bedoeld, het was eerst hotel mama en daarna zijn relatie met een andere (wij verschillen 10 jaar ) vandaar had hij iets meer al op zijn leefpad😉

    Tja en toen kwam hij met mij samen wij hebben een gulden midden weg gevonden uit eindelijk namelijk als het hem stoort dat hij het gerust mag opruimen en dat doet hij ook al jaren, wij verdelen ook bepaalde taken *jaja dat kan ook he *😉

    Toch hebben we ook wel een klein pluspuntje en dat is dat ons huishouden uit 2 personen bestaat, ook wij *oke ik * ben nogal een chaootje, mij lade,tas, kas ligt niks op volgorde maar ik vind alles en dat is de hoofdzaak toch ?😀 ( mijn tas heeft een kleine vooruitgang sinds de tasorganizer) propjes papier zwerven er wel nog in hahahaha

  4. Hahaha dus ik moet eigenlijk een proppenizer maken😉. Ja hihi, dat is ook mijn motto; Als ik het maar kan vinden. Oh als mijn mamske bezig geweest was op mijn kamertje was ik alles kwijt. En pas geleden nog moest ik het snoertje van de digitale camera hebben. Alles afgezocht. Had ik dat in de fototas van een ander toestel gedaan. Want, zo dacht ik toen, dan raakt het (raak ik het) niet kwijt. Jaja, moest ik nog zoeken terwijl ik het anders zo kon pakken. Maar goed, misschien raakt mijn hoofd zo wel een beetje georganizeerd. Zou eens tijd worden ghehehe.

    Die gulden middenweg herken ik. Marc is dus psies het tegenovergestelde. En eigenlijk wist ik dat al vanaf het begin. Toen we net verkering hadden zag ik hem eens twee pennen naast elkaar leggen (had zijn vader op tafel gekwakt) waar je echt de meetlat naast kon leggen; kaarsrecht en psies op het hoekje van de tafel. Gelukkig is het altijd goed gegaan, waarschijnlijk heeft ie het een en ander moeten slikken (ach ja, is dat ook netjes opgeruimd hahaha). Ik ben nu wel stukken netter dan voorheen en hij laat zo nu en dan wel eens iets slingeren. Komt het toch nog goed😉.

  5. Ans zegt:

    Weet lees ik me nou? Is er genezing mogelijk? Zou dat voor mij ook kunnen???? Hier is het verschrikkelijk! Beneden valt het wel mee (soms), maar boven kom ik er niet doorheen. Het was de bedoeling elke dag iets te doen daar, maar door het sorteren wordt het alleen maar erger om te zien (hoewel het in werkelijkheid natuurlijk beter wordt, mijn wijze (en nette) moeder zei ook altijd: Het moet ergeren wil het beteren), maar elke dag lukt ook niet! Er komen zoveel dingen tussen…. zoals de “slaapziekte” Die was even beter, maar vandaag heb ik er al heel wat uren opzitten! Vandaag weer een verjaardag, gisteren een verjaardag, zondag een verjaardag…. zo krijg ik het ook wel op mijn heupen ja, maar mijn huis wordt er niet netter op!

    • Het is gewoon niet te geloven he, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. En dat in het jaar dat eindigt op een 13 hahaha. Maar goed, laten we niet te hard VAN STAPEL lopen want het is nog zo pril. Langzaamaan begint het vorm te krijgen😉. Wie weet verslind ik straks nog boekjes met huishoudtips hahaha. Maar even zonder gekheid, het is ook een toestand. Ik weet dat van op de kamer van Steffie. Daar lijkt vaak een bom ontploft. Dan moet je inderdaad eerst gaan sorteren en allemachtig, juist op dat moment zit ik vaak met de handen in het haar. Niet handig want die kan ik beter uit de mouwen steken hihi. Tegenwoordig moet ze het zelf doen, dat opruimen. Maar pffff ik vrees dat ze erfelijk belast is. Ik zeg nog niks maar ik verwacht ieder moment een reactie van Epie hihi. Hij zal dit probleem herkennen😉.

      Dat wat je schrijft herken ik ook, die dingen die er tussen komen. En als je van een verjaardag terug komt heb je ook geen zin om de dag daarop meteen aan de slag te gaan. Even bijkomen. Toch? Maar ja…dan staat de volgende verjaardag weer voor de deur (gewoon niet open doen hoor ;-)). Zucht.

      • Ans zegt:

        Ik kan het ook niet helpen dat ik zoveel verjaardagen heb (en optredens, repetities, thuis oefenen, EHBO ect). Daarbij is het het afgelopen jaar echt erger geworden…. eerst de spullen uit mijn broers huis die ik hier uitzocht, nou, toen deed ik ook verder niks (de kamer stond vol zakken en dozen uit zijn huis), maar dat is op één doosje na weg (daar kan ik niet aan beginnen, heel raar), toen de aanleg van de combiketel, met tussendoor een logé, waardoor ik verplaatsten bleef, de organisatie van de reünie (daar was ik al mee bezig voordat ik wist wat er verder allemaal zou gebeuren), een kast die instortte (ook altijd fijn hihihi), dus ik durf echt niemand naar boven te laten, het is te erg!!

        • Is dat een speciaal doosje, Ans? Iets wat écht van hem was? Of is het ’t idee dat wanneer dat doosje opgeruimd is er een soort van streep onder komt. Over en uit? Niet dat het zo is (dat ie uit je herinneringen gewist wordt op dat moment) maar je zou dat zo kunnen voelen??

          Hihi, het is mooi dat je zoveel te doen hebt. Stel je voor dat je uit verveling de boel piekfijn in orde had en daarna de rest verveeld achter de geraniums naar buiten zat te kijken (ook al heb je een práchtig uitzicht). Goeie smoes he? Hmmz, werkt niet? Nee, ik snap het, soms weet je gewoon niet waar je moet beginnen. Zeker niet als daar ook nog eens troep bovenop komt wegens nieuwe combiketel😉.

          • Ans zegt:

            Het is een gewone doos, waar ik de inhoud van een la uit zijn bureau ingeknikkerd heb. Wel even vluchtig doorgekeken of er belangrijke dingen in zaten, maar verder nog niet goed uitgezocht. Waarom? Misschien was ik het zat, misschien is het inderdaad een soort afsluiting, ik weet het niet, maar van zijn dochter hoorde ik dat zij hetzelfde had. We hebben ons toen te pletter gewerkt en dat laatste stukje wil maar niet lukken.
            Maar ach, nieuw jaar, nieuwe kansen! Mijn karakter is al opgeruimd…. nu mijn huis nog hahaha. Ik zou eigenlijk een kasteeltje moeten hebben, met meer ruimte is het eenvoudiger opruimen! (of ik bewaar teveel….. )

            • Ik begrijp het. Geen idee ook wat er zoal bij zat maar mij lijkt dat een la uit een bureau ook min of meer zoiets is als een handtas (hahaha). Dat je daar dingen in wil bewaren die je snel nodig hebt of even niet weet waar je het anders moet laten (zoals dat stapeltje op de tafel hiero). Dan is het zo persoonlijk he? Andere spullen ook wel natuurlijk, is toch van hem geweest. Maar toch, kweetnie. Zou ik tenminste hebben…😉.

              Hahaha en weet je, dat opgeruimde karakter vind ik stiekem nog altijd het allerbelangrijkste. Niet dat je daarmee makkelijker door je huis loopt maar het scheelt wel met andere dingen hihi. Ik vraag me dat wel eens af, dan zit ik naar joekels van huizen te kijken waar je zowat met de fiets van de eettafel naar de zitkamer moet en er verder zo weinig sfeer spullen staan. Volgens mij heb ik dat ook zo weer volgepropt. Laatst keek ik naar een docu over een stel met bouwplannen voor een megahuis. De bouw was al begonnen maar nou ging het slecht met de zaken en het huis komt nooit af. Misschien kunnen we het samen kopen? Kijken of we het vol krijgen ghehehe😉.

  6. rietepietz zegt:

    Ik zou me réuze thuis voelen bij jou, ni;ets erger dan zo’n huis waar je amper je theekopje durft neer te zetten .Mijn tas is perfect op orde sinds ik een stevige tas met drie vakken heb😉

  7. Mijn tassen zijn strak georganiseerd, mijn kasten redelijk opgeruimd. En het beste is klein wonen Sis want met groot propte ik ook alles vol. Ik moet gewoon in alle hoeken wat hebben staan. Ik hoef niet zonodig elke dag met de stofdoek of stofzuiger rond te rennen maar zorg wel dat het opgeruimd blijft. En onaangekondigd bezoek heb ik echt een sch…t hekel aan. xxx

    • Hahaha dat is dan duidelijk, Sis😉. Ik vind het wel gezellig al voelde ik me altijd zo’n rommelkont. Heb je toch de neiging snel nog het een en ander in de kast te mikken zodat dát in ieder geval uit zicht is hahaha. Nu valt er niks meer te mikken, lekker is dat😀. Op zich vind ik het hier al niet zo groot, ik noem het ons (nou ja van de woningbouw dan) poppenhuisje. Maar het kan altijd nog kleiner😉. xxx

  8. epie zegt:

    hahah ik zie het voor me , een smiley bergruimte , waar toevallig nog een beetje plaats was
    voor een toilet . dus voortaan ga je niet meer naar het toilet maar naar de berging

  9. hartelijkehothulk zegt:

    Keurig opgeruimd typje hier
    Linkerbroekzak sleutels
    Rechterbroekzak centjes (2.25 euro)
    Rechterbroekzak telefoontje
    Middenzak 2 ballen
    Borstzak plukje doorstekende borstharen
    Achterzak links zakt wat af
    Achterzak rechts ook
    Bovenstaande betekent absoluut geen bouwvakkersdecolleté
    Schuur een absolute puinhoop
    Slaapkamer om door een ringetje te halen

  10. Nicky zegt:

    ‘Vroeger’ was ik ook supernetjes (ja,ja, één keer in de week grote schoonmaak) en was ’t eigenlijk nooit rommel. Ja, Mich had een stapel rommel in de hoek (en die groeide inderdaad) maar ik maakte geen rommel. Nu heb ik een huisman (dat is zó geweldig!) die het hele huishouden doet en ik merk dat ik best wel rommel maak… Ik heb zo’n stapel onder de bank. En die groeit inderdaad. Komt misschien toch omdat ik zelf het huishouden niet meer doe…

  11. Is ook onze sport niet, hebben wel iemand die elke week even de boel komt doen. maar volgens mij is het haar sport ook al niet zie vaak weinig verschil🙂 Nu maar hopen dat het in het nieuwe huis opgeruimd blijft, ik ga in elk geval deze zomer is een hoop weggooien🙂 Off topic, handig zo’n pindakaaspot voor de vogeltjes, heb je altijd nog iets achter de hand als je geen boodschappen wil doen🙂

  12. Ik wil ook zo’n kekke organiser voor in mijn tas, maar het kiezen is te moeilijk en das jouw schuld.
    Jan des Bourvies? *walgt en krijgt kotsneiging*
    Opruimen is fijn, maar je moet het niet overdrijven. Als ’t maar wèl schoon is!

    • Whaahaa dat is een goeie* maar ik kan goed adviseren hoor😛.
      Ja, schoon vind ik ook veel belangrijker maar ja, overdrijven hoort bij mij😉.

      *Ah nee, ik plaag maar. Ik ga niks opdringen maar vind het wel leuk het af en toe te vermelden. Vooral omdat ik zie bij de stats dat men er naar zoekt via de zoekwoorden😉

  13. Melody zegt:

    Weet je?

    Ik heb ondertussen geleerd (jawel dat kan nog op mijn leeftijd, tsssss, wacht maar tot jij zover bent) ….. dat als het iemand niet aanstaat ik ze graag wijs waar ze de benodigdheden kunnen vinden…. Ik zeg altijd maar : ”….bij ons? Bij ons kun je van de vloer eten! ….dan zwijg ik ff (de impact moet immers goed overkomen) en vervolg ik….er ligt immers genoeg!”

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

