Limerick

Ja, oefen maar gerust. Ik zal niet kijken hoor

Een vrouw met een spraakgebrek te Beek
keek raar op bij de afspraak van die week

“Ik denk niet dat u het al wist”,
sprak de logopedist zeer beslist.

“Ik vond dat u net sprekend op uw moeder leek”

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Zelfgeschreven limerickjes. Bookmark de permalink .

69 reacties op Limerick

  1. Toen keek de vrouw beek als een leek,

    “Waarom kijkt u nu zo verbaasd vroeg de logopedist iets gehaast”

    Nou omdat ik geadopteerd ben en mijn naam is eigenlijk freek!

  2. Ans zegt:

    Hahaha, hij is weer leuk!!! Ik had hem al eerder in mijn mailbox gevonden…. volgens mij zonder plaatje erbij!

    • Dank je wel. Ja klopt hihi, er ging iets mis. Ik had ‘m willen opslaan bij de concepten maar had de verkeerde knop. Hij was nog niet helemaal klaar dus dat was veel te vroeg ;-). Nou goed, het is niet helemaal een verrassing meer maar nu heb je toch nog een kleine verrassing erbij 😀

  3. rietepietz zegt:

    Ook een dame ,van uit Overschie
    bezocht de “pedist” een keer of drie
    hij viel als een gek
    op haar spraakgebrek
    en ging dus al gauw op één knie !

  4. rietepietz zegt:

    daarna ging hun liefde véél vlotter
    hun ja klonk echt zonder één stotter
    dan blijft het niet uit
    er komt gauw een spruit
    een zoon ,en die noemen ze Pjotter

  5. Ook ik kwam hier voorbij,
    sloot aan in de limerick rij..
    Was wel weer leuk,
    ik deponeer dus ook een spreuk.
    ben jij vast weer helemaal blij.

  6. p.s onder je mondkapje bij het blokje staat een img code die vast niet in het zicht moet staan. xxx

  7. J@n. zegt:

    Ik vraag me altijd af hoe men dat bedacht krijgt.
    Knap hoor!

  8. Ja, ja, ja…en klaar… Kijk, daar word ik nog eens jaloers van. Maar gelukkig wel positief jaloers. Ik vind het een knijter van een limerick!

  9. Mooie limerick heb je weer op papier getoverd.
    Off topic, in vind die verlichting in Eindhoven inderdaad schitterend, maar nog leuker dat de stroom er door is uitgevallen 🙂

  10. Je limerick is weer een pluim waard. Ons lukt het helaas niet.
    Toch vieren we feest want we zijn weer opa en oma geworden.
    Groetjes Mara

  11. Wat een leuke limerick…. (Ik mag m wel bij de Zing-Zo linken toch he?)

  12. Pingback: » Zing-ZO

  13. hartelijkehothulk zegt:

    Tsjonge stelletje rijmelaressen!
    Ongekend hoe jullie dat doen?

    Ik kom nooit verder met dat mannetje uit Limmen
    Dat was niet zo’n hele slimme
    taratatata
    taratatata
    Had hij maar niet in die boom moeten klimmen.

  14. HansDeZwans zegt:

    Een man met een hoorapparaat te Beek,
    vond het gek dat madame hem aankeek.

    “U heeft iets in uw nek,
    dat lijkt op een brandplek.”

    Thuis aangekomen bleek het een teek.

  15. Nu heeft heeft dan de ziekte van Lyme toegeslagen
    Da’s ook een vorm van zinloos geweld deze dagen
    Hij werd dan ook heel erg moe
    en deed meteen zijn oogjes toe
    Liever werd hij door haar naar zijn bed gedragen.

  16. rietepietz zegt:

    Maar een dove man uit ’s Gravenhage
    kon zijn hoorapparaat niet meer dragen
    versnoepte zijn oor
    zijn laatste , ja hoor
    die hoef je dus niéts meer te vragen !

  17. rietepietz zegt:

    Whahaha , ik geef op ,straks staan er hier weer een paar honderd 😉

  18. rietepietz zegt:

    Ja want daarná verdween je ineens met je weblog , dat risico wil ik niet nóg eens lopen !

  19. platoonline zegt:

    Leuk gedichtje Em… Vooral die laatste zin.
    Maar je weet toch dat limericken vastzitten aan een aantal lettergrepen per regel he?
    Als je dat aanhoudt, wordt het gedicht nog veel leuker. Dan kun je het b.w.v.s. zingen.

  20. Pingback: Zing-ZO – Melody Music

Maak van je hart geen moordkuil en reageer: