Wat kraak je me nou of niet?

Zoiets. Maar dan zonder oogjes he?

Bij Intratuin zagen we ze eens staan; rekken vol met plantjes, bloempotten, tuingereedschap zakjes met kleine krakelingen in allerlei smaken. Geen idee welke smaken het zijn, belangrijk is dat ze goed de huig af te werken zijn. Maar ja, zo’n zakje gaat op en u weet natuurlijk nog heel goed hoe dat zit, Marc en Intratuin he?

Gelukkig ontdekten we bij het rondstruinen in een kookwinkel ineens dezelfde zakjes (je zou er eigenlijk voor naar een supermarkt gaan he? Maar ja, daar hebben ze die zakjes niet. Belachelijk.). Maar ze zijn niet goedkoop. De eerste keer vielen we natuurlijk aan omdat het zo speciaal was dat we ze weer tegenkwamen. Maar je blijft niet aan de gang, iets van 3,95 voor zo’n klein zakkie die de kassieres natuurlijk maar wat graag afrekenden. Totdat we ontdekten dat die krengen (die zakjes, niet de kassieres, red.) eens in de zoveel tijd afgeprijsd werden.

Die raken namelijk over de datum en behalve wij lijkt niemand die zakjes te kopen. Dus dan gaan ze voor de helft van de prijs weg. Een heel gedoe bij de kassa hoor, voor afprijzingen moet er dan weer ergens een sleutel vandaan getoverd worden en moppert de verkoopster bij alles wat ze doet omdat het niet gaat zoals ze wil. Mij een krakeling biet, hier met die zakjes. Met tassen volgepropt met het bruine goedje huppelen we naar huis, tijd om lekker te smikkelen. Echter, na de laatste zak hebben we het er wel voor een poosje mee gehad. Komen ze de neusgaten uit als het ware.

Maar ja, nu hebben we er best wel weer eens zin in. Bij Intratuin hebben ze deze niet meer en dat geeft niks, daar krijg ik Marc toch niet zo makkelijk naar toe weet u wel, weet u niet? (Jaja, zal zo een url plaatsen. Is ook allemaal zo verwarrend he, al die vreselijke logjes met oninteressante verhalen, ghehehe). Maar bij Hoying liepen we dus de deur sinds een paar weken weer plat. Nee niet vanwege nieuwe pannen, spul om de tafel op te leuken of receptenboeken het blijft geen kerst he daar hebben we d’n Blokkert voor, die is stúkken goedkoper. Maar ja die hebben geen krakelingen he domdomdom? Om de week keken we dus even of het al zo ver was, of we al lekker konden inslaan (=zinvol geweld). Tenminste houdbaar tot februari 2013 stond er op. Dus het was bijna zo ver.

Niet dus *laat onheilspellend muziekje horen*. Hier kan immers nooit iets normaal *draait met ogen*? Niet alleen heet de winkel ineens anders, de lichting zakjes is vervangen door exemplaren met de datum “eind mei 2013”. Kunnen we wéér langer wachten. In gedachten worden ze natuurlijk lekkerder en lekkerder. Maar goed, de aanhouder wint zeggen ze wel eens. We blijven in die winkel rondstruinen. Ondertussen denken ze daar dat wij wel héél kookgek zijn.

Enfin, ik zal u op de hoogte houden. Want zo’n onbevredigend einde van deze log is, en al helemáál zonder zakjes, behoorlijk onverteerbaar. Sterker nog….

Daar zit geen smaak nog kra(a)k(eling) aan!

Okeoke, u heeft lang genoeg gewacht. Hier komt de Intratuin-link. Maar dat had vast niet gehoeven he? U wist natuurlijk al laaaaaang waar ik het over had. *knipoogt*

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2013. Bookmark de permalink .

50 reacties op Wat kraak je me nou of niet?

  1. Ans zegt:

    Ahhhh, hebben ze je krakelingetjes naar de voedselbank gebracht?

  2. J@n. zegt:

    Ik ken dat spul niet, zijn ze lekker? 😉

  3. Ahhh gossieeee arme jullie ik krijg bijna (nou ja heel erg bijna dan) meelij …
    ’t is mie wat….

    😉

  4. Ik zou eens bij den Aldi of Lidl op een koekskes trommel kijken daar wil wel eens mini versies inzitten en anders kraak je maar een noot in de tussen tijd 😛

    • Emmelinda zegt:

      Eigenlijk zou ik gewoon dat poeder moeten hebben dat er op zit. Strooi ik dat overal op. Totdat het de keel uithangt hahaha ;-).

      • Jouw hangt niet gauw iets de huig uit *wat eten aangaat dan * 😉

        • Emmelinda zegt:

          Da’s waar. Of ik moet het te veel hebben gehad. Zoals…euh…ff denken hoor.
          Ik word afgeleid door dat konijn hier in de rechterkolom. Ik denk dat hem nu iets door de huig gaat waartie eigenlijk geen behoefte aan heeft. Hahaha behoefte 😛

          • Hahahaha het klopt wel wat het konijn zegt, maar laten we niet hopen dat die over de krakelingen lopen. Maar serieneus bij Aldi en of Lidl heb je van die koekjes trommels met die krakelingen erin lekkel lekkel 😀

            • Zijn dat zoete? Ik vind die ook heeeeeel lekker. Maar die van die zakjes die ik bedoel hebben een gekruid laagje. Ik denk dat niemand dat verwacht en ze daarom niet koopt. Die denken ook dat het veel geld is voor krakelingen met een suikerlaagje hihi. Ik ga straks nog ff kijken, je weet maar nooit…..mmm 😉

              • Die ik ken hebben een beetje een anijs smaakje erop niet alleen het suiker maar echt *wat ik dan anijs noem * idd met een apart smaakje, ik hoop niet dat ik mij vergis met de duitse Lidl of aldi 😉

                • Emmelinda zegt:

                  Daar schijnt ook nog flink verschil in te zijn he, de Duitse versie in vergelijking met de filialen hiero? Ik kom er niet zo veel maar als ik weer een keertje ga let ik speciaal op die krakelingen 😀

  5. Zo hou je natuurlijk wel het schransen beter in de hand. je kan er alleen maar van dromen….xxx

  6. tagrijn zegt:

    Jammer, jammer, jammer in plaats van jammie, jammie jammie dus. Maar misschien is die nieuwe eigenaar van de soort die dingen die over de datum zijn niet meer verkoopt. Zulke mensen bestaan écht. Kunnen jullie wel leven zonder die krakeldingen of is het nu crisis?

    • Hahaha jammie dus ;-). Dat is het stomme; ze liggen er gewoon. Alleen hebben ze die over de datum zijn gegaan weggemikt. Of zelf meegenomen hihi.
      Ik ga gewoon een protestactie beginnen, wat denken ze wel? 😉

  7. zijn het die krakeldingen met zo;n laagje suiker, die zijn zo lekker. hhahaha zie dat Tagrijn ook al over krakeldingen praat zou dat onze Leidse overeenkomst zijn 🙂 Toch eens vragen of hij het ook over Ammedingesen heeft met die lange stelen en mooie bloemen.

    • Ja, die zijn ook héél lekker. Ook de zoute variant. Maar dze zijn gekruid, echt iets speciaals.
      Hahaha dus geen gladidingessen ;-). Dat doe ik dan ook weer vaak; dat dingessen hahaha. Misschien is dat dan weer Sittards 😉

  8. epie zegt:

    ach ja maar nu horen er zachte krakelingen te liggen met poedersuiker
    voor de noordeling , dat heet hier nonnevotten misschien in het noorden ook
    want ik weet nog steeds niet veel
    kan iemand me duidelijk maken wat gesuikerde krakelingen met nonnenvotten te maken hebben.

    en em lukt het een beetje , nee niet met de nonnenvotten , maar met dat nieuwe ding

    • Oeh jaaaa, mjammieeeee. Stom he, vroeger was dat zo normaal voor mij dat die in de winkel lagen. Dus ik dacht dat het gewoon gebak zoals al het andere was. Pas toen ik hier ging wonen viel het op dat ze hier niet waren. Net zoals de cervelaat in Limburg. Als ik dan voor die nonnevotten keek in Sittard zag ik ze niet. Zo leerde ik dat dit met carnaval te maken had hihi ;-).

      Ik heb je een mailtje gestuurd 😉

  9. Krakelingen! Die vrat ik vroega bij de vleet. Was ik ’s avonds klaar met werken, propte ik er gewoon een half pakje in. Mákkelijk.
    Nonnevotte? Never heard about.

    • Emmelinda zegt:

      Mmmm lekker he? Zo simpel maar het knaagt zo lekker weg ;-).
      Hier een foto van ’n nonnevot. Het heeft een beetje weg van een berlinerbol (het deeg) of een donut. Liggen rond de carnaval in de winkels in Limbabwe. Mmmm.

  10. rietepietz zegt:

    En ze dan eten tot je ” krak” zegt natuurlijk! maar eh…wat dacht van zélf de prijsplakkertjes over plakken met een bijna verlopen datum?

  11. epie zegt:

    heee prijsplakkertjes plakken , is dit een criminele site
    t is zo lullig als ze het ontdekken toch.
    sja diep in herrinering was ik ook crimineel bezig toen ik een jaar of
    zes was ,ik had een plastic puntenslijpertje bij de hema in mijn zak laten glijden.
    zes jaar !!!! het personeel had me tot op mijn onderbroek uitgekleed om te visiteren
    sja en het puntenslijpertje had ik uit naam van de padvinderij gejat dus niet eens voor mezelf.
    kreeg ik daar ook nog op mijn falie
    sjielig he

  12. Jarenlang in Utrecht gewerkt in het HBO kunstonderwijs en in de stad was een huis dat de Krakeling werd genoemd. Klik hier voor meer informatie. Saludos de Albert

Maak van je hart geen moordkuil en reageer: