Kriebels…

Kill

Op de basisschool kwamen ze zo eens in de zoveel tijd voor; van die zomervakanties nare periodes waarin veel gespuis mee naar huis kwam als je pech had. Nee, nou bedoel ik geen klasgenootjes al zat daar ook broedsel tussen waar ik de kriebels van kreeg en niet wist hoe snel ik hen weer om zeep kon helpen de deur uit kon werken. Nee, het gaat om luizen. Hoofdluizen. Een legertje met van die 3 mm-achtige etterbakken. In colonnes marcheerden ze richting haaraanzet om daar hun nageslacht vast te plakken (hmmz, weer eens wat anders dan je nageslacht achter het behang plakken, ghehehe) en met hun zuigende steeksnuit gaatjes te boren in de huid om zo kostelijk bloed te jatten.

Mijn handen jeukten (en niet alleen mijn handen want later bleek dat ze mij ook al gevonden hadden) om ze uit te roeien. De complete inboedel verdween in de wasmachine. Oke, ik overdrijf. Een beetje. De stofzuiger draaide, net als het wasmesjien dus, overuren.

Het hakt er in, zo’n periode. Ook al weet je goed dat ze het liefst op schone hoofden rondbanjeren, je voelt je gewoon vies. Plus het werk wat je dan krijgt. Het “vlooien”, het wassen van knuffels/beddengoed/kleding en noem maar op*. Maar vooral het krabben. Want, zoals u nu uw nagels gebruikt op uw hoofd omdat het ongetwijfeld jeukt na het lezen van bovenstaande regels (toch? NANAnanaNA), alleen hun aanwezigheid is niet genoeg. Je zal weten dat ze er zijn. En hoe.

Toen de meiden van de basisschool af gingen slaakte ik een diepe zucht. Een vette streep kon ik onder dit hoofdstuk zetten *mikt luizenkam en stinkspul in kliko*. Op de middelbare scholen zit men niet meer knus in de poppenhoek tegen elkaar aan zodat de etterbakken over kunnen lopen. Eindelijk waren we van dat vieze volkje af *rent ererondje met t-shirt armen omhoog*. Weg kopzorgen. Dacht ik *vist luizenkam weer uit kliko en verwijdert pissebed uit haar*. Want na een bezoek aan een vriend, vorig jaar, riep Mies uit dat deze net luizen gehad had. Niet dat hij er iets van vertelde, de krant gebeld had of Powned gesproken. Nee, Mies moest het zelf ontdekken omdat er een flesje stinkspul op tafel stond. Ik schreeuwde het nog net niet uit toen ik het hoorde. En nee, niet van blijdschap.

Als het hier dan bij bleef maar nee, Mies ging werken bij een snackbar. De baas had twee schattige kinderen en Mies was gek op ze dus knuffelden ze regelmatig. Oke, u begrijpt het al…ook nu bleven die krengen (de luizen, niet de meiden) ons leven beheersen. Dagelijks nakijken dus. Overigens liep het (plus de vorige alinea) met een sisser af.

Maar nu Stef. Zij loopt momenteel stage op in een basisschool. Groep 1/2. Ontzettend schattig ja maar brrrr het is weer eens zo ver. Gisteren belde Steffie op om me er op voor te bereiden dat er weer een plaag gemeld was. Terwijl ik het verhaal aanhoorde viel mijn mond open (met snelheid van 120 km per uur), hapte ik naar adem en bonkte daarna maniakaal met mijn hoofd tegen de muur. Na het roepen van wat krachttermen durfde het arme kind niet meer thuis te komen ook weer opgelost en voelde zich enorm schuldig en dat is maar goed ook. Die voelde zich er zowat ingeluisd.

Ah nee. Ze weet ook wel hoe ik het bedoel en dat zij er niks aan kan doen. Zij zit ook niet te wachten op dat stinkspul, gekrab en tijdelijk in de schuur wonen/kaalgeschoren worden angstige blikken van ons als ze per ongeluk haar arm richting hoofd beweegt (enig idee hoe vaak een mens dat doet op een dag?). Ik kan er ook niks aan doen dat ik nogal primitief reageer wanneer ik zulk nieuws te horen krijg. Want als het echt weer mis is….

Krijg ik op dat moment werkelijk een luizenbaan!

*Jaja, tegenwoordig roepen ze dat dit niet meer hoeft. Komen ze nu mee aan *doet “tssk tssk”*

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2013. Bookmark de permalink .

81 reacties op Kriebels…

  1. hartelijkehothulk zegt:

    Ik heb er geen last van 😉
    Las onlangs dat de “platjes” ook bijna waren uitgeroeid omdat velen hun kruizen scheren.
    Nou ikke niet hoor.
    Die beesies kriebelen zooooooooooooooo lekker !

    • Emmelinda zegt:

      Whoeehaaa, sluit mooi aan op de vorige log. Alleen nu geen beestjes OP de broek maar er in ghehehe ;-).

      Hoest, AL een b-tje opgeknapt?

      • hartelijkehothulk zegt:

        *Kucht*
        Rare griep.
        De ene dag denk je bijna beter te zijn en de volgende dag hoest je weer ernstig.

        Moet altijd danken als jij lacht met ghehehe, dat je dat met een zachte G doet. 😉

        • Emmelinda zegt:

          Oeh, ziek maar goed uit, Hulkie. Niet te vroeg weer rondrennen als vanouds he?

          Hahaha en reken maar (1+1=?) dat ik dat doe ghegheghe.
          Grappig dat zulke dingen uit logjes blijven hangen 😀

  2. J@n. zegt:

    Als kind kan ik me het ook nog herinneren, dat we er mee zaten, ik bedoel met luizen, ook als we stonden trouwens, vlooien waren er in die tijd ook nog, die waren slimmer, want die schaatsten over je hele lijf en hapten hier en daar wat bloed, waarna je, ik tenminste, heel erg jeukende bulten kreeg, als van een muggensteek, maar dan op plaatsen waar geen mug kon komen.
    Die neten kamden we wel uit de haren, maar een vlo vangen was veel moeilijker.
    Gelukkig schijnen ze uitgeroeid te zijn.
    Trouwens, hier rechts zie ik nog zo’n beestje rondkruipen!!!

    • Emmelinda zegt:

      Hahaha mooi beschreven J@n :D. Ja brrr, ik zat vanmiddag te lezen over de luis en toen zag ik ook iets staan over die vlooien. Dat was ik helemaal vergeten, ik ken het dan wel alleen uit verhalen maar dan nog. Oh pfff waarom moest ik hier nou over schrijven, ik blijf jeuk houden hahaha ;-).

      Ja grinnik en het ergste is dat er bij jou op je log ook een familielid van zit. Ze houden het goed uit he? Die leven zeker van html-codes hahaha ;-).

  3. rietepietz zegt:

    Ja J@n heeft gelijk , je hebt er 1 laten ontsnappen 😉
    Je hebt m’n diépste sympathie …. wát een luizenstreek dat Stef nu in zo’n besmet klasje moet stage lopen !

    • Emmelinda zegt:

      Hahaha en bij J@n op zijn log zit er ook een ;-). Pas maar op, straks zit het overal hihi.

      Bedankt voor jouw sympathie, dat had ik nodig en een nieuwe fles stinkspul maar goed, die ga ik morgen wel halen. Om op voorraad te hebben. Zie je nou dat ik geen leven heb als een luis op een zeer hoofd? Hahaha

      • rietepietz zegt:

        Ik kan me de wanhoop van dochterlief nog herinneren, steeds wéér liepen er colonnes van die krengen met haar kids mee naar huis.Ze kenden op school de oorsprong , een gezin dat in drie klassen een zeer langharige dochter hadden zitten.Het haar mocht er van de vader niet af en de moeder “vergat” knuffels te wassen en nam het minder nauw met het beddengoed vaker wassen. Dan kun je dus aan de gang blijven. het heeft jaren geduurd en inderdaad ,dochterlief is nu grijs……oooohhhh,ik snap ineens waarom jij je haar verft;-)

        • Emmelinda zegt:

          Whaahaaa betrapt. Niet verder vertellen hoor, ssst mondje dicht ;-).

          Maareuh zo’n kind zat er destijds bij Steffie in de klas. Die ouders waren er heel nonchalant mee en iedere keer zat zij weer onder de beesten. En weet je he…uitgerekend Steffie werd vriendinnen met die griet. Kan dat meisje natuurlijk niks aan doen dat die ouders zo waren maar als ze hier zat en tv zat te kijken of wat dan ook dan keek ik altijd bij het voorbij lopen even op haar hoofd of ik niks zag lopen. Hele marathons heb ik gelopen op zo’n middag hahaha ;-).

          • rietepietz zegt:

            Whahaha , zelfde verhaal , ook één van die kinderen kwam regelmatig over de vloer bij onze kleinkinderen met vergelijkbare omtrekkende bewegingen 😉

            • Emmelinda zegt:

              Hahaha je meeent het!? Owowow hier zochten ze sowieso exemplaren uit. Eentje die geen sokken droeg. Ook niet in de winter. Wegens zweetvoeten. Nou inderdaad…dan trok ze d’r schoenen uit en dan moesten wij ons vasthouden aan de deurpost anders vielen we achterover….. 😉

  4. Wat een luizenboel allemaal he ? Ken je Kapsalon Zeelen nog uit het dorp ? Ik ging dus voor een knip beurt en die @#$% ster zei op zo’n kleinerende en harde toon jij hebt neten, ja alsof ik als kind weet wat dat was…..dus thuis vertelde ik dat mijn moeder ik kreeg dus eerst een grondige inspectie waar geen neet nog luis te bekennen was…..dus mijn mama op hoge poten daar na toe en eiste een verontschuldiging om eerst mij zo aan te gaan en ten tweede iets te beweren wat er niet was, zo die @#$% ster zal zo’n luizenstreek niet meer hebben geleverd bij haar kleine klantjes 😉

  5. Melody zegt:

    NUuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu snap ik waar jij zo moe van bent.
    Kijk, als je nou een baan had waarin je constant keihard moet werken, maar nee jij had/hebt nog steeds/krijgt weer een luizenbaan……..wat een feesttttttttttt

  6. Ans zegt:

    Brrrr, griezels!!! Gelukkig heb ik er nooit last van gehad en Edwin ook niet. Geen idee waarom ze ons oversloegen, misschien zijn we niet lekker genoeg. Of misschien is het in Eindhoven wel erger……. oei, snel controleren, ik was vandaag in Eindhoven!

    • Emmelinda zegt:

      Ohhhh was jij vandaag hier? Was je ook in het centrum? Had ik nou maar beter gekeken want ik ben ook effies de stad in geweest. Hoe was het, heb je het naar je zin gehad?

      Maareuh, is dat ff een mazzel dat ze jullie oversloegen! Ik ben dol op dieren maar deze hoef ik toch echt niet ;-).

      • Ans zegt:

        Ik was er om half 11 al en om half 5 namen we de trein terug! Was erg gezellig en leuk! Super, er was markt! Wat hebben ze daar veel stoffen!
        Heerlijk bij de “Tweede kamer”wat gegeten (klinkt wel bijzonder hahaha).
        Was lang geleden dat ik rondhuppelde in Eindhoven, er was ook veel veranderd. Volgens mij zit van Pierre ook niet meer in het winkelcentrum…. in elk geval zag ik hem niet en Delifrance heeft ook de kuierlatten genomen. Volgens mij was ik er een jaar of 12 geleden voor het laatst hahaha. Tussendoor ben ik nog wel eens op het station geweest en achter het station een keer in de bus gestapt, maar verder ben ik Eindhoven al die jaren niet meer in geweest.

        Mazzel hoor, nooit een luis gezien zelfs! Echt geluk hebben!

        • Emmelinda zegt:

          Oh dat vind ik echt jammer dat ik het niet wist (jij blij hahaha). Ik wist wel dat je deze week ging maar niet welke dag. Ik was om half 12 in de stad en was om 1 uur weer terug. Moest even stoffies kijken. Jaaaa veel he? Ik heb er vandaag ook lekker lang tussen gesnuffeld en ook bij de linten. Moest daarna even naar d’n Hema en zo via de Heuvelgalerie weer terug naar de stoffen hahaha.
          Van Pierre is Selexyz geworden en zit samen met de Slegte in het nieuwe stukje. Heb je die rare “Blob” gezien aan de andere kant van McDonalds? Dat grote glazen ding? In die straat zit ie nu, in een groot pand. Ja zonde he, Delifrance is al een paar jaar weg.
          Waar ligt die “Tweede Kamer” dan? Nooit van gehoord. Is dat bij de speelhal in de buurt?

          • Ans zegt:

            Ach ja, natuurlijk, dat het Selexyz was wist ik eigenlijk wel, eerst heette dat volgens mij anders, maar al die ander winkels die daarbij hoorden zijn ook Selexyz geworden en de Slegte ging naar Sellexyz en ik vroeg nog bij de Slegte waar hun nieuwe adres is! Achter V&D en dan geloof ik twee keer de hoek om (of zoiets). Dan had ik dat kunnen begrijpen, maar ja…. ouderdom (niet meer jongerwijs).
            Tweede kamer is in de Heuvelgalerie.(boven) Zag er best chique uit, keurig verzorgd. We namen een tosti tweede kamer,Thee was ook een ritueel, we moesten een stokje ergens doorheen steken en dan bleef het zakje precies in het kopje hangen…. heerlijke browny erbij…mjammie! We keken ondertussen lekker naar beneden, altijd leuk om alles te volgen wat daar gebeurt.

            Hema hebben we even overgeslagen, maar verder hebben we heel veel gehad (koop maar gauw schoenen, want alle schoenenzaken hebben bij jullie opheffingsuitverkoop! Nog even en er is niks meer te koop!).omen regelmatig binnen, dus volgende keer kijk

            Ben nog bij Six geweest (daar was eerder niet van gekomen) en de eendjes waren er niet meer, ze heeft nog achter voor mij gezocht. Maar…. … ze vertelde dat ze vast in het assortiment zitten, want ze ik in Arnhem even (ga ik ook binnenkort naartoe) en anders in Amsterdam.

            En als je gebak wil eten…. ga dan naar La place, via de kortingsbonnen namen vriendin en haar dochter koffie met gebak (ik geloof dat dat een dubbele Zwitserse roomtompoes heette). Ze lagen er niet, dus gevraagd… ze zouden zo komen, als ze vast afrekende konden ze ze zo halen…… pffffff…… dat was toch een groot ding! We lagen in een deuk! Zag er heerlijk uit, maar vriendin kreeg hem niet op!

            • Emmelinda zegt:

              Ja klopt, dat ging toen allemaal heel rommelig. Tenminste, voor mij. Ik kon niet volgen welke winkels dan allemaal bij elkaar kwamen. En nou ben ik dan gewend aan Selexyz en dan gooien ze De Slegte er weer bij hahaha. Nu Bruna nog en ik snap het weer ;-). Ja klopt, zoals ze het jou uitgelegd hebben is het inderdaad. Je moet het net even weten. Ze had ook kunnen zeggen:”Achter dat lelijke glazen ding” maar goed, daar zijn er nu twee van (die andere is bijna klaar).
              Ahhhhh daar komt een roltrap op uit he, in die “Tweede Kamer”? Ik kom zelden boven in de Heuvelgalerie en had ook geen flauw idee hoe die zaak heet hihi. Het uitzicht is inderdaad leuk daar, er is eens ophef geweest over die plekken bij het raam want op de begane grond onder dat raam staat een pinautomaat. Dus kan je zo zien wat ze intoetsen en hoeveel geld ze afhalen.
              Grappig idee, dat van dat theezakje. Zou jouw theewinkel dat weten? Hihi ;-).

              Whaahaa wat ik dus niet verteld had…ik heb mijn slag geslagen bij Van Haren. Twee paar keigave (haha) laarzen voor 16 euro. Nee, niet per stuk. In totaal. Niet te geloven he? Orginele prijs 25, 99 en 35,99. Dat zijn nog eens leuke prijsjes. Bij de andere zaken hebben ze mijn maat niet, dat scheelt weer hahaha. Er komt nu wel weer een Bristol bij. Die zat eerst in de kelder van de Heuvelgalerie. Maar goed, daar slaag ik al jaren niet meer ;-). Hou ik geld over, hoe vin ju die? Hahaha.

              Meen je dat nou? Alles op? Hoe bestaat het, het waren er best veel he? Misschien voor carnaval ofzo? Heeft ze ook bij het rekje in de buurt van de kassa gekeken? Ik hou het hier voor jou in de gaten, als ik ze zie geef ik jou een seintje. Dan stuur ik ze je wel op.

              Oh hahaha was die zo groot? Nou ben ik toch wel benieuwd. Ik heb 1 bon uitgeschuurd en de rest weggegooid. We eten er heel vaak die hamburgers met frietjes. Twee halen en eentje betalen. Is absoluut geen straf om te eten, mmm. Ik vind het alleen jammer dat ze de afdeling veranderd hebben. Ik vond het er vroeger leuker om te gaan zitten. Maar ach, als ik honger heb vind ik alles best en vooral voor die prijs hahaha (grapjuhh).

              • Ans zegt:

                De pinautomaat is mij daarvandaan niet opgevallen, maar het was inderdaad bij die roltrap! En die tosti was toch heerlijk…..ham, kaas, kruidenkaas en rucolasla en dan wat rauwkost erbij…heerlijk! Vriendelijke bediening (maar daar hadden we in de winkels ook niet over te klagen).

                Echt, er komen nog foto’s van als ze dat ding zitten te eten, ze schrokken ervan toen ze hem zagen, dat formaat hadden ze niet verwacht! Het was wel onhandig eten, dat is een normale tompoes al, aar deze moest echt laag voor laag hahaha.
                Meestal is het per twee goedkoper, maar deze keer stonden er ook dingen voor 1 persoon op! Ik onderdruk al heel lang de neiging om daar een keer met thermosfles en broodtrommeltje naartoe te gaan om het tweede broodje en drankje in te knikkeren, ik wil ook wel eens voordeel hebben! Maar nu….. dingen voor 1 persoon!
                Verderop is ook een La Place, naast de Bijenkorf, daar kan je ook “buiten” zitten (met een dak erboven, maar toch frisse lucht en duiven die de restjes opeten van mensen die te beroerd zijn om hun blad op te ruimen). Je hebt dus wel keus!

                Donderdag ga ik in Arnhem bij Six kijken, dus alle kans dat ze daar nog wel zijn!

                • Emmelinda zegt:

                  Hihi zat je echt binnen of “op het terras”? Ik krijg Marc niet mee op dat terras daar. Daar lopen de mensen zo langs je tafeltje af en zit je niet rustig. Nou is het boven nooit zo druk, dat scheelt dan wel weer hahaha. Ik vond het sowieso niet druk in de stad. En zeker niet in de winkels. Een schoenenwinkel waar ik ook nog even ging kijken moet je normaal in file langs de rekken (propvol met schoenen dus sowieso weinig plek en dan nog eens die drukte). Nu niemand. Zo vreemd. Grappig dat je dat zegt over de bediening. Dat was dus wat ons het eerste opviel toen we hier kwamen wonen. Inmiddels hebben we ook wel eens vervelende bediening gehad of gezien maar goed over het algemeen vind ik het super ;-).

                  Whoeehaaa nou dan ben ik echt benieuwd. Als je de taartpunten daar ziet is het nog net niet voor in een holle kies. Is dus echt iets om iemand thuis mee te plagen. Ik neem dus ook nooit een tompoes als ik op bezoek ben en ze van die gebakjes hebben. Die krijg je toch nooit op een nette manier weggewerkt? Hahaha. En dan zo’n joekel, lijkt me een stunt!
                  Hebben we het er al eens eerder over gehad, over die bonnen en thermosflessen? Ik herken het maar het kan ook zijn dat meer mensen dit hierover zegen. Het is ook inderdaad niet eerlijk!
                  Jaaaa hahaha en die duiven zijn brutaal he, die komen gewoon op je tafel zitten. Daar, bij die La Place in de buurt zit Toys XL. Daar werkt Steffie ;-).
                  Als je nou dat gangetje tussen H&M en de Bijenkorf inloopt ga je de kant van deze wijk op ;-).

                  Laat je me weten als je ze hebt? Mochten ze die daar niet hebben dan kijk ik hier nog een paar keer.

                  • Ans zegt:

                    Ik ben nog bij Toys XL geweest, ik kocht er (o.a.) een koe!

                    Ik zeg het vaker over die thermosfles, dus misschien ook al eens tegen jou hahaha, lijkt mij leuk om met een hele groep te doen!

                    Ik eet die dingen altijd met de hand, maar dat was zelfs bij deze nog moeilijk hahahah, kwam ook bij dat we zoiets niet verwacht hadden, dus daardoor leken ze nog veel groter! Het ging niet zonder knoeien hihihi. En ik maar foto’s maken!

                    We zaten op het terras van de tweede kamer, er liep niemand voorbij!

                    Echt bijna overal vriendelijk, alleen bij de tweede LA Place iets minder, die was er denk ik niet helemaal met haar hoofd bij. Het was ook niet verkeerd, niet vervelend of zo, maar ook niet echt vriendelijk!
                    Bij V&D wilde ik naar de wc en vroeg of het beter was als ik de roltas liet staan “Niet nodig, kom maar” en ze opende de deur van het invalidentoilet/kinderverschoonruimte.
                    Wat een ruimte, het leek wel een balzaal (okè, beetje overdreven, maar wel groot) Nog gezellig ook, het stond vol met knuffeldieren!

                    • Emmelinda zegt:

                      Whaahaa dat is Steffies hoek, ik neem tenminste aan dat het de knuffels zijn? Wat grappig :D.

                      Ahhh kijk, dan weet ik dat van jou. Het kwam me zo bekend voor. Kans is heel groot dat we het er al over gehad hadden ;-). Ja hahaha, lijkt me ook lachen met een groep. Hadden jullie een man bij de kassa? Die vind ik nl altijd zo vrolijk hihi.

                      Dat moet ook haast wel, wil je de helft niet op je schoot of op je kin hebben plakken. Met een vork is dat bijna niet te doen. Wat een giller, ik ga zeker weten kijken de volgende keer. Ik ben heel benieuwd. Lijkt me geinig om dat iemand voor te schotelen.

                      Hmmz jammer maar gelukkig was ze niet vervelend. Hahaha ik ga bij V&D zelden verder dan het geldschoteltje. Als ik met iemand in de stad ben die naar de wc gaat wacht ik daar. Die vrouw versiert de boel ook een beetje met zo’n kerstmannetje tegen de kerst. Vind ik grappig. En slim, ze zit er tenslotte heel wat uren. Dan maar de boel gezellig maken 😉

                    • Ans zegt:

                      Ja, het was een knuffel, er stond een bak met dat soort dingen voor een zacht prijsje, was geloof ik van één of ander serie. Die koe was wel leuk, de boerin e.d. heb ik laten liggen.

                      Nee, die vrolijke man had ik niet, alleen maar vrouwen!

                      Ja, heerlijk om te fotograferen als iemand zoiets eet!

                      Ja, ze maakte het daar duidelijk wel gezellig. Leuk mens, ze lag in een deuk toen ik mijn geld zocht, want ik kan niet bij de onderkant van mijn jaszak, dus ik bukte, maar dan komt die zak ook lager te hangen hahaha, een heel gestoei dus. Ze had niet door dat het kwam doordat ik korte armen heb, maar kon er wel smakelijk om lachen!

                      Nee, vervelend was ze niet, maar ze zei niet veel, terwijl iedereen ons al de hele dag een prettige wenste e.d, , dus het viel op dat deze haar werk deed, maar niet meer dan dat. Maar misschien was ze ondertussen wel met heel iets anders bezig, waardoor ze er niet helemaal bij was.

                    • Emmelinda zegt:

                      Hihi, ik zal Steffie zo eens vragen. Ze weet vast meteen waar je het over hebt :D. Ik geloof dat het nu wel meevalt maar in het begin had ze geen voeten meer over als ze een paar uur door de winkel gerend had. Is ook best een oppervlakte he? ;-).

                      Hahaha dus je hing daar op verschillende maniere de grapjas uit ;-). Hihi ik zie het voor me. Volgende keer een portemoneetje om je nek ;-). Beneden in de heuvelgalerie zit ook een La Place. Daar ging ik heeeel lang geleden steeds heen omdat het handig met de kinderwagen was. Het stomme is dat ik hier de laatste jaren een vrouw zag lopen en ik wist dat haar ergens van kende maar waarvan? Zij kende mij dus duidelijk niet dus dan is dat al afstrepen. En ineens viel het kwartje (op het geldbordje hahaha)…zij was natuurlijk de toiletdame van die La Place!

                      Ja wie weet, misschien had ze haar functioneringsgesprek wel net gehad hihi 😉

                    • Ans zegt:

                      Hihihi, als je iemand op een andere plek tegenkomt is de herkenning er vaak wel, alleen is het moeilijk te plaatsen. Dat is helemaal moeilijk als iemand bedrijfskleding draagt, als je iemand dan ergens anders tegenkomt in normale kleding dan wil het kwartje vaak niet vallen!
                      In een winkel werken is vaak veel lopen en als je dat niet gewend bent valt dat in het begin flink tegen. In een kleine winkel is het veel staan, maar daar kan je flinke wandeltochten maken.
                      Heeft ze niet de neiging om steeds knuffels te kopen? Ze zijn zo leuk!!

                    • Emmelinda zegt:

                      Hahaha ja toen ik nog bij Albert Heijn werkte had ik dat ook. Kwam ik klanten tegen buiten maar kon ik ze even niet plaatsen :D.

                      Steffie zegt dat die koe van “Biba boerderij” is, klopt dat?
                      Ja, die neiging heeft ze inderdaad maar ze kan zich goed inhouden hihi. Ik heb dat zelf ook, vooral als ik een bak zie met hele goedkope maar schattige exemplaren hihi.

                    • Ans zegt:

                      O ja, dat was het…Biba! Daar ben ik niet zo goed mee op de hoogte, dan onthoud ik het ook niet.
                      Deze koe was gewoon leuk en voor 2, 49 mocht ie wel met mij mee.
                      Het is niet zo’n superzachte knuffel, maar gewoon lekker gek.

                    • Emmelinda zegt:

                      Hahaha, Steffie is trots op zichzelf omdat ze de naam goed had :D. Nee, dat is inderdaad geen geld. Nou ben ik toch wel benieuwd wat dat voor een schatje is hoor. Euh de koe, Steffie ken ik al hahaha 😉

                    • Ans zegt:

                      Er komt nog wel een foto van!

                    • Emmelinda zegt:

                      Hij is helemaal te gek! Bedankt voor de foto hahaha.

  7. Ans zegt:

    Ik was een zin kwijt, die blijkt nu zomaar ergens tussen gekropen te zijn… stiekem.

  8. Mijn dochter (en wij dus ook) heeft twee keer luizen gehad. Stinkende, smerige, asociale, bloedzuigende kutkrengen vind ik het. En kind en ik hebben allebei lang haar. De tweede keer was ik in staat mijn kop kaal te laten scheren, GGRRRR!
    Niet verder vertellen, maar een aanstaand verhaal van mij heeft ook met die krengen te maken.

    • Emmelinda zegt:

      Hahaha, eigenlijk had ik die tweede zin moeten gebruiken. Geeft toch best aan dat we niet zo dol op ze zijn he? Als je een beetje moeite doet tenminste? Hahaha.

      Ja, ik weet het. Wij hebben dus ook alledrie lang haar en na de 2e keer had ik er echt genoeg van. Niet alweeeeeeer die ellende. Dan zit je dus écht met de handen in het haar!!

      Goed dat je het vertelt, kan ik mijn nagels knippen want ik zit maar te krabben bij het idee (en deze log) hihi 😉

  9. epie zegt:

    kom net uit bad maar als ik dit lees krijg ik jeuk

  10. HansDeZwans zegt:

    ‘hapte ik naar adem en bonkte daarna maniakaal met mijn hoofd tegen de muur.’ -> is het op deze manier dat jij persoonlijk van die beestjes af wil?

  11. Nicky zegt:

    Daar ben je weer mooi klaar mee! Ooit, toen Mich klein was en niet een shampoo leek te helpen, heb ik haar wanhopig in bad gezet met Toby’s vlooienshampoo. “Hé?”, zei ze “Deze shampoo ruikt net als die van Toby!” toevallig zeg! Maar ’t Hielp wel. Nooit meer last gehad! 😉

  12. Voor zover ik mij kan herinneren hebben wij er vroeger nooit last van gehad. Wel raar eigenlijk dat het alleen maar op de basischool voorkomt. Zolang ik maar tien meter voor het zebrapad stop als er een schoolklas oversteekt dan is de besmetting nihil denk ik 🙂

    • Emmelinda zegt:

      Dat denk ik ook, Glibbertje. Wel voor de zekerheid maar de raampjes dichthouden. Je weet maar nooit met dat gespuis. Euh, ik had het over die beestjes hahaha 😉

      De verklaring op de basisschool was dat de kinderen op die leeftijd nogal “klef” zijn. Tegen elkaar aan zitten in de poppenhoek, verkleedkleren samen delen en van dat soort dingen. Of het waar is weet ik niet, gezien de leeftijd van die vriend van Mies en zijn luizen. Of die houdt er vreemde hobby’s op na. Kan natuurlijk ook hahaha.

  13. epie zegt:

    ja leidse Glibber en omda we er geen last van hadden kochten we voor het gemis toch jeukpoeder

  14. tagrijn zegt:

    In je rechterkolom zie ik toch ook steeds wat lopen waar ik de kriebels van krijg. Dat kreng krijg ik maar niet te pakken. Als de luizen echt zijn verdwenen: neem een kat of hond, want vlooien kun je kunstjes leren.

  15. Petr@ zegt:

    Vreselijk die luizen. Iedereen heeft er wel eens last van gehad denk ik.
    Maar weet je hoe zeer het doet als je krullende dikke haar met een luizenkam wordt gekamd (of is het gekamt?) Mijn moeder wilde mijn haar gelukkig niet afknippen, mijn broers werden wel gemillimeterd.

    • Emmelinda zegt:

      Oeh ja vréselijk. “Mijn” dames hadden vroeger pijpenkrullen dus ik weet er alles van ;-). Kwam ik er nog goed van af he? En toch heb ik het nooit bij ze laten knippen. Veeeeel te mooi. Al hadden ze zelf wel eens die neiging omdat mensen steeds over hun bolletjes aaiden vanwege die krullen. Maar goed, da’s weer een heel ander verhaal 😉

  16. rietepietz zegt:

    Maar eh…. mag wel hoor even een weekendje een “luizenleven” hebben!

  17. Bettina zegt:

    Ha meis, ja het is wat die luizen, ik heb jaren luizencontrole gehad en elke periode leek het wel raak; sommigen kunnen er weinig aan doen en hebben ook de boel zo schoon, maar er zijn erbij die hardleers zijn, daar kwam het altijd bij terug. Maar hier op een of andere manier nooit geen last van gehad, niet vatbaar voor denk ik 😉 Mooi stukje weer meissie! Fijne dag nog en liefs XXX

    • Emmelinda zegt:

      Hihi, ben maar blij. Ik vlooi Steffie iedere dag voor de zekerheid. Zal me toch niet gebeuren dat we weer aan de slag moeten. Oh en ik was zo blij dat we er eindelijk van verlost waren…het blijft gewoon een gevaar. Aaargh. Lang leve de luizencontrole! Dikke knufff wijffie, fijn jou weer te zien! Jij ook een fijne dag natuurlijk XXX

  18. Off topic, je vond die naam van de boot van de leidse Rdereij toch zo leuk, nou kijk vanavond dan maar even op mijn site. Ik heb ze even alle tien op een rijtje gezet voor je 🙂

    • Emmelinda zegt:

      Al die boten? Heb je die voor mij op een rijtje gevaren? Je had er toch ook gewoon een foto van kunnen maken? Of gewoon de namen noteren? Hahaha geintjuhhh. Ik ben benieuwd en wacht het even af, de aankondiging verschijnt vanzelf in mijn postvakkie ;-).

  19. rietepietz zegt:

    Jij zit dus nog steeds tot aan je ellebogen in de anti-luizen-zooi…. tja, hard werken natuurlijk en steeds je handen moeten wassen om een logje tussendoor te zetten is géén doen 😉

  20. Spinnetje zegt:

    Op school bij zoonlief al een tijdje niks meer gehoord over luizen…alhowel na het lezen van dit logje krijg ik spontaan jeuk. Wat is dat toch altijd raar dat wanneer je iets over jeuk leest of ziet ook spontaan gelijk jeuk krijgt.

  21. Brrrrr… ik heb er gelukkig nooit mee te maken gehad. Krijg spontaan jeuk als ik erover na ga denken…

Maak van je hart geen moordkuil en reageer: