Lachen of (h)uilen?

Neuh da's geen appelbeignet. Da's een braakbal!

Een meisje bij Stef in de klas had een spreekbeurt over uilen. Mooie dieren, niks mis mee. Ter illustratie had het meiske een tas vol braakballen meegenomen. Niet alleen om te laten zien. De bedoeling was om die te ontleden. Iedereen kreeg dus zo’n bal en peuteren maar. Stef vond het walgelijk. (Dat wil nogal wat zeggen want wanneer je haar ziet eten denk je dat ze een opdracht voor CSI doet. Ze plukt werkelijk al haar eten uit elkaar om het aan een kritisch onderzoek te onderwerpen.

Ze ziet er meestal niet meer uit na een maaltijd. Erwten in haar haar, aardappel aan haar oor etc.) Ze peuterde de braakbal (ook wel uilebal genoemd, red.) uit elkaar met een potlood. Natuurlijk moesten de kinderen er om lachen en dreven er de spot mee. Ze was namelijk bang dat er een ziekte in zat. Zo vertelde ze me.

Op zich niet eens zo stom bedacht. *kijkt trots* Zo’n uil heeft het tenslotte in zijn lijf gehad en die muizen (waarvan ze een schedel gevonden had) brengen misschien ook ziektes over? Wanneer de heren geleerden nog niet zeker kunnen zeggen waar die vogelgriep vandaan komt blijft het toch oppassen nietwaar? Ik stond perplex. *doet standbeeld na* Thuis eet ze alles met haar handen als ze kan, zonder die van te voren te wassen en nou blijkt dat ze er heus wel over na kan denken? De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Laat ze maar lachen Steffie.

Wanneer je klasgenoten hun hoofd straks 270 graden kunnen draaien, op muizenjacht gaan, s’nachts niet meer in bed te houden zijn, handen zien transformeren in klauwen en het liefst vertoeven bij kerken etc heb jij alle reden tot lachen. Want wie het laatst lacht…

lacht immers het best!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2006. Bookmark de permalink .

0 reacties op Lachen of (h)uilen?

  1. leejo zegt:

    Stef is dus duidelijk geen uilebal 😉 En groot gelijk om niet in zo bal viezigheid te gaan graaien, uilen graaien toch ook niet in onze kots?

  2. Emmelinda zegt:

    Hahaha psies! Ik vond het ook slim bedacht. Ze vond het gelukkig wel heel interessant. Maar ze vond de rest van de klas maar uilskuikens ghehehe

  3. sierconflex zegt:

    vraag me af waar dat meiske een zak uileballen vandaan haalt? Krijg erg het idee dat ze Hermelien moet heten…. 😉

  4. leonie zegt:

    He…trotse moeder…goed dat je voor je kind opkomt! Maar ik vond het ook wel leuk en spannend vroeger hoor..zo’n uilebal ontleden…wel appart… 😉 Tussen 2 haakjes…maar even geen gehaktballen eten..lijkt er zo op he..hahha 😀 😀 😀

  5. Emmelinda zegt:

    @sierconflex; Whaahaa dat was dus het eerst wat ik vroeg aan Stef. Zoveel kids zitten er dan niet in die klas (22) maar tóch…da’s een flinke middag zoeken in het bos??? Maar goed, het zijn hele artistieke ouders dus die weten vast wel een weg?

  6. Emmelinda zegt:

    @Leonie; Hihi…ja ik vond dat ook interessant. Ook bij het kikker ontleden heb ik gekeken op de middelbare school. Op tv vind ik zulke dingen ook prachtig om te zien. Maar het was nu zo geinig dat Stef (verontwaardigd!) zei dat ze het niet hygienisch vond 😛

  7. sierconflex zegt:

    ja….de wegisweg!!! hahahaha

  8. Emmelinda zegt:

    Hahaha en wat die gehaktballen betreft…is eigenlijk net zoiets als fricandellen…het is maar goed dat we niet weten wat DAAR in zit ghehehe 😛

  9. Emmelinda zegt:

    @sierconflex; grinnik…beter dan hoofdweg ghehehe 😉

  10. sierconflex zegt:

    nee…als ik dat soort uileballen voor me krijg…neem ik liever een omweg! 😉

  11. Emmelinda zegt:

    Ja dat is altijd beter dan de gulden middenweg 😉

  12. Pasula zegt:

    Ah nu weet ik waarom je de muis mist…. 😛
    Die muizenjacht toch… 😉

    Heerlijk geschreven weer Emmelinda, altijd goed voor een grote lach. 😀

  13. Emmelinda zegt:

    Hahaha jaaaa. Ik moest er bij dat grijs ook aan denken. Zo lekker toepasselijk 😀 😉

    Dank je wel Pasula, zulke complimenten zijn bij mij ook altijd goed voor een big smile 😀

  14. Emmelinda zegt:

    Pee-Es; ik wist dat je het verband zou zien met die muis…geinig zeg 😀

  15. Pasula zegt:

    Ja ik zie overal verbanden hahaha, hellup!!! 😉

  16. Emmelinda zegt:

    Hahaha zolang het geen maandverbanden zijn 😛
    Ik weet dat jij ook met woorden goochelt en ik heb het vermoeden dat je zoals ik ook dingen voor je ziet als je het hoort. Ook dingen die niet zo zijn maar in gedachten veeeel mooier ghehehe 😉

  17. alinda zegt:

    nick vond van de week de rontgen foto van zijn arm al mooi ik lees hem net dit stukje voor en hij zegt jakkie bah maar wel heel knap van haar zeg dat ze dat durft.
    zelf krijg ik toch wel kippevel bij het idee omdat te doen.
    waar een spreekbeurt al niet tot kan lijden he
    bedankt trouwens voor je lieve reaktie dat doet me goed
    dikke knufff

  18. Ans zegt:

    Ik heb ooit in de eerste klas MULO ook uilenballen uit elkaar moeten halen. De leraar had toen een grote zak van die dingen meegenomen.
    Eerst vond ik het ook vies, maar toen ik doorhad dat het heel droog spul is en ik muizen- en vogelschedeltjes tegenkwam, ging ik het steeds leuker vinden.
    “Meneer!!!! Heeft u nog een uilenbal?”

  19. Emmelinda zegt:

    @Alinda; Ja röntgenfoto’s vind ik ook prachtig om te zien. Mooi hoe alles in elkaar zit. Behalve als het om het armpje van je eigen kind gaat natuurlijk 😉
    Hihi dus Nick had het niet gedaan denk je? Stef vond het wel heel interessant vertelde ze. Ze was zo enthousiast aan het vertellen over wat ze allemaal tegengekomen was. Maar ze begon haar verhaal dat ze het zo smerig vond wegens ziektes enzo. Tegenstrijdig he? Maar goed, dat heb ik dan zelf ook hihi.
    Ik vond het wel een slim idee van dat meiske om die spreekbeurt te houden op deze manier. Scoor je punten mee hihi 😉
    Niks te danken meissie…ik schrok er zelf van. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten!
    Dikke knuff trug! 😀

  20. Emmelinda zegt:

    @Ans;Dat is waar, het is inderdaad heel droog spul. Lijkt me fijner dan een bal van een mestkever lospeuteren. Alhoewel…misschien valt dat ook wel mee?
    Vroeger gingen we vaak wandelen in Maastricht en omgeving. Dan vulde ik mijn zakken met mergelblokken om die thuis helemaal los te peuteren. Zo interessant vond ik dat 😀

  21. Bianca zegt:

    Goedemiddag Emmelinda,Ik moet er niet aan denken om die dingen na te pluizen wat er nog in zit aan kadavertje’s 😀 😀 Als je het niet erg vind ga ik liever voor een gehaktbal dan een braakbal. 😀 😀 Maar ik weet ook weer niet of dat lim is want in de gehaktbal kan ook een heerlijke dikke vette vlieg mee gebakken zijn. 😀 😀 Geef mij portie maar aan vikkie
    Lies en een knuf van Bianca 😀

  22. Emmelinda zegt:

    Hahaha goeiemiddag Bianca!
    Gek he, ik vind dat peuteren ook best leuk (vroeger zat ik altijd met mijn microscoopje dieren tussen twee glasplaatjes te drukken om ze zo te bespioneren enzo) maar toen Stef dat zei kreeg ik eerst een rilling hahaha.
    Hahaha ja psies…maar dan zijn ze wel het knapperigst…die vliegen 😛
    Zegguh…dierenbeul…de honden een beetje afschepen met vliegenballen he? Ghehehe 😉
    Een dikke knuff van mij en veel liefs 😀

  23. Bianca zegt:

    Wat dierenbeul ik ben juist hartstikker lief voor de honden ik geef ze juist wat. 😀 😀 Voor mij is het niet goed 😉

  24. Emmelinda zegt:

    Whaahaa zo kun je het natuurlijk ook zien. Die hebben het toch in een paar happen weggewerkt 😉

  25. Bianca zegt:

    Maar deze dame gaat nu even naar de sportschool en ik zie je vanavond wel.Als je meer wilt weten over dat sporten dan raad ik je aan neem even je turbo en ga links af naar de site van mij.Doei doei

  26. Emmelinda zegt:

    Hahaha ik ben er net geweest hihi 😉 Snel he? En dat zonder sportschoentjes 😀
    Veel plezier bij de rondleiding in de sportschool! Doeiiiiii

  27. Tycho's mama zegt:

    Ik snap haar helemaal. Hoe interessant het ook kan zijn, je gaat niet in de braakselen van een ander/dier zitten poeren toch?? Lijkt me vrij onfris. Vind het wel interessant om te zien wat er terug te vinden is, maar laat een ander het “poerwerk” maar doen!! 😉

  28. Geertje zegt:

    Je dochter is zo dom nog niet inderdaad 😛
    Je weet maar nooit wat erin zit 8)
    En stom dat ze haar uitlachten! Het is toch hardstikke slim om een potlood te gebruiken?
    Wens je nog een fijne dag! 😛
    Liefs en dikke knuffff!!!

  29. --Natazz-- zegt:

    Ze heeft gelijk ook, vind het ook niet het lekkerste werkje wat je moet doen. En de uil is ook een vogel dus eigenlijk heb je gewoon een heel slim kind. *grin*

  30. Belinda zegt:

    Heb altijd al zo’n bal willen vinden in het bos en nog nooit gevonden!! En dan komt dat klasgenootje aan met 22 van die ballen!! Hebben ze zelf uilen of zo?
    😮

    Van narigheid (bij gebrek aan die ballen) *grijns* ben ik -en een aantal vriendjes- vroeger eens gaan graven bij een oude braakliggende begraafplaats. Je wilt niet weten wat we daar allemaal boven de grond hebben gebracht! Nu wordt je al opgepakt als je wild plast terwijl je toen de botten van andermans voorfamilie ongelimiteerd op kon graven…
    😉 😉

  31. Marion v zegt:

    ghe ghe wil je lachen
    ik heb toch keelontsteking? nu heb ik netjes mijn presentatie gedaan en de docent heeft gekeken naar de resultaten en ik was aan praten viel me stem weg maar had van te voren gezegd, dus nu mocht de klas geen oordeel meer geven ha ha maar volgens de docent hoef ik me geen zorgen t emaken
    liefssss en dikke knufff
    p.s ik merk gewoon dat je geduimd heb voor me 😉

  32. epie zegt:

    waar een uilebal vandaan komt snap ik al vind ik het vies .

    nou snap ik opeens waar sambal vandaan komt

  33. Annemarie zegt:

    Whaha 😀 Geweldig! tsja ik zou t ook niet prettig vinden.. Whaha maar met me handen eten! Dat bevalt mij ook wel (A)

    Kniefs!

  34. Emmaly zegt:

    haha dat heeft ze heel slim bedacht om het met een potlood te doen bah vies idee eigenlijk he ik had het helemaal niet gedaan hoor

    Ennu met je handen eten tja dat is toch eigenlijk wel lekker met sommige dingen als met een vrok en een mes 😉

    Wens je een fijne avond wijffie

    dikke knufff

  35. Marion v zegt:

    ha ha geeft er groot gelijk hoor, viese uileballen.
    moet je nagaan als jij zelf overgeeft en dat je daar dan met je handen in te wroeten. iiieeewl 😉
    haha
    knuffies

  36. Jacqueline zegt:

    Slim dochtertje hoor al die kinderen maar pulken en daarna weer met die vingertjes uit hun neusjes pulken. 😛 Als daar geen ziektes van komen..In het natuurmuseum in Leeuwarden heb je tegenwoordig zelfs een braakballen automaat. Kunnen kinderen daar ballen uithalen en ontleden. Hoop dat er dan ook een kraantje in de buurt is met ontsmettingszeep. Niet te hopen ook dat de kinderen denken heeh een automaat kaugomballen haha zal wel kriebelen in de keel 😀

  37. Emmelinda zegt:

    @Tycho’s mama;Ja grinnik…raar idee eigenlijk he? Volgende keer wanneer Stef een spreekbeurt heeft zal ik de haarballen van Sam meegeven en de braakselpartijen en vooral wat er in de kattenbak is gedropt. Lijkt me toch genoeg om daar een klas mee zoet te houden? Ghehehe 😛

    @Geertje;Ik vond het ook superslim. Alleen vroeg ik waar ze dat potlood dan gelaten had. Leek me namelijk nogal maf wanneer ze er de volgende dag gewoon mee ging schrijven. Maar die had ze netjes weggewerkt in de (gezamelijke) potlodenbak ghehehe 😛
    Jij ook nog een hele fijne dag Geertje, dikke knufff en veel liefs 😀

    @Natazz;Jaaaa slim he? Ik begreep meteen wat ze bedoelde. Toen ze het vertelde had ik ook zoiets van ah jakkes. Wat wordt je toch minder avontuurlijk met de jaren he? Wat wij allemaal uitgespookt hebben vroeger…en toen vonden we nooit iets vies 😀 😉

    @Belinda;Dat is nou psies wat ik meteen aan Steffie vroeg. Ik vind die ouders hele aparte mensen. Beetje geitenwollensokkentypes maar dan toch weer anders. Kan het niet in een hokje plaatsen hihi.

    Whoeehaaa dat ze dat ook niet afgeschermd hadden dan? Jeetje als je er nu over nadenkt zou er geen haar op je hoofd zijn die daar aan dacht he? Was het toen trouwens ook spannend, omdat je wist dat het botten van mensen waren of toch niet zo?

    @Marion;Whahaaa dat méén je niet? Oh en jij je zo’n zorgen maken! Grinnik…dat is toch ook wat. Maareh…moet je het nou nog een keer overdoen ofzo of hoe gaat het nou verder? Of heb je gewoon al een beoordeling gekregen? Klasse zeg! Ja ik heb echt aan je gedacht. Beloofd is beloofd 😉

    Hihi nee dat zie ik ook niet zitten om in mijn eigen derrie te gaan graaien. Al zou ik liever in die van mij roeren dan in zo’n plakkaat van een ander. Yak 😦
    Knuffies 😀

    @epie;Whoeehaaa…daarom willen die chinezen er zo snel van af…om sporen uit te wissen van wat er in de babi pangang zit 😛 ghehehe 😉

    @Annemarie;Gek he, als kind vind je dat allemaal gaaf, nu zie je het niet zitten. Jammer eigenlijk dat het spontane van zoiets er dan afgaat he? Maar goed…interessant blijft het wel vind ik. Alleen wil ik wel een pincet ofzo 😉
    Hahaha ja hoor…ik eet ook graag met mijn handen. Daar hebben we die immers ook voor gekregen ghehehe. Maar als het gepast is. Tsja en Stef past zich moeiteloos aan 😛 Dat zie je wel weer hahaha 😉
    Fijne avond! Kniefs 😀

    @Emmaly;Toch heb ik dat als kind ook gedaan. En op de middelbare school een kikker ontleed. Al vond ik dat minder grappig. Kan me er ook niet veel meer van herinneren 😉 Nu moet ik er ook niet aan denken 😉

    Grinnik…ik eet ook graag met mijn handen als het zo uitkomt. Vooral friet. Dat hoort gewoon zo. Vinnik. Maar Steffie vind dat bij alles horen. Die moet echt bij TNO gaan werken hoor ghehehe 😉

    Ik wens jou ook een hele fijne avond! Dikke knufff terug 😀

    @Jacqueline;Grinnik…over dat neusje pulken gesproken. Juist dat meisje is een snottebel. Ik heb er eens een log over geschreven. Zal eens even kijken. Ah Hier issie Dat zegt genoeg denk ik hahaha. 😉
    Maareh…ik lees het al. Jij denkt er hetzelfde over als Stef he? Ik heb maar niet verder gevraagd want daar word ik onpasselijk van ghehehe.
    Een braakballenautomaat? Whoehaaa nog verdienen aan de smurrie van dieren ook? Ik denk dat ik er een ga maken met haarballen van Sam 😛

  38. Belinda zegt:

    Je gaat me toch niet vertellen dat het een soort Adamsfamily is… Ik zie daar al van die Harry Potter sneeuwuilen rondzweven in huis!
    😀
    Het was megaspannend!!! Hadden ook een stijve nek van het schrikkerig opkijken!
    We wisten dat het niet mocht maar het oude begraafplaatsje werd toch geruimd (het grove werk met van die graafmachines) dus wij vonden eigenlijk nog dat we goed bezig waren om wat te saven! (nou… nu voel IK me eigenlijk een beetje Adamsfamily achtig!)
    😀 😀

  39. Emmelinda zegt:

    Nou eigenlijk wel. Een kleurrijke versie dan. Steffie is er een keer gaan spelen. Was ik eigenlijk niet helemaal blij mee. Zo spooky hahaha. Maar ja, als ik niet kan verklaren waarom ik het er zo raar vind kan ik het haar ook niet verbieden. Gelukkig heeft ze het daarna nooit meer gevraagd 😉

    Whoeehaa heerlijk die kinderlogica! Valt nog mee dat jullie de botten niet naar de rechtmatige eigenaar…euh…familie zijn gaan brengen ghehehe. 😉

  40. Marion v zegt:

    nou er is al een beoordeling dus ik hoef helemaal niets overnbieuw tedoen we deden het namelijk met zijn tweeen en die meid heeft gewoon dr tekst gedaan en ik de mejne tja en wat uit viel gewoon verder gepraat ookal was het niet te verstaan 😛
    goed hé??? 😀
    oe baby jeh baby give it toe me baby 😛
    we zullen zien
    nog een paar dingetjes zoals je weet 😉 en ik heb holyday en dan examen en dan holyday en dan uitaslag en dan zenuwen laten strekken 😛
    knuffies

  41. Fabs zegt:

    Helemaal gelijk! Wie t laatst lacht, lacht t best! En ik snap Stef wel hoor… Zou t ook niet graag van d’r overnemen! Kan me niet voorstellen dat je dat nou eventjes voor je lol gaat ontleden, zonder dat er een weddenschap aan vast zit ofzo hehehe….. Go stef!!

  42. Emmelinda zegt:

    @Marion; Hahaha dat is dan helemaal vette mazzel! Nu nog even voorbereiden op wat komen gaat met tentamens enzo en dan heppie welverdiende rust! Knuffies! 😀

    @Fabs;Ghehehe wie weet hoe ze die kinderen zo ver gekregen hebben hihi. Ik neem aan dat de meeste kids (ze zijn 9-10 jaar) zoiets nog nooit van tevoren gezien hebben. Daarbij heb ik eens op internet zitten snuffelen maar het ziet er sowieso niet uit als een gebakje. Knap dat die kids het dan toch ontleed hebben 😉

  43. Ik zou denken dat de gene die de spreekbeurt hield nu bekent staat als de uilenbal 😉 En zo smekelijk lijkt het me niet om er in te porren! Nog wat gevonden trouwens?

  44. rietepietz zegt:

    zou bést handig zijn hoor als ze haar hoofd 270 graden zou kunnen draaien .bijna alsof je ogen in je achterhoofd hebt ( wat schéélt het ) maar toch niet zo gek bedacht van haar , over die vogelgriep enzo , zou het kind op haar moeder lijken ? fijne avond , liefs van Riet

  45. Emmelinda zegt:

    @Het vriendje van Youke; Hihi eigenlijk staat ze bekend als snotterbel. Ik denk dat ik dat niet hoef te ontledenverklaren? Ghehehe. Yep Stef had een muizenschedeltje en een oogkas. En haren hihi 😉

    @Rietepietz;Hahaha als ouder zou het zkeer handig zijn. Vooral wegens pubers die met ogen draaien achter je rug 😉
    Vond ik dus ook, ik stond echt versteld. Normaal is ze echt een viespeuk maar hier is echt over nagedacht. Grinnik…ik hoop voor het kind dat het daar bij blijft :p ghehehe
    Jij ook een fijne avond Riet! Knufff

  46. Richtsje zegt:

    Geweldig!!
    Overigens, wij komen om in de braakballen en ik verzamel ze grif voor in ieder geval 3 basisscholen. De meeste kinderen vinden het geweldig om alles uit elkaar te pulken (met satéprikkertjes hoor!!)

  47. Emmelinda zegt:

    Ha kijk! Daar hadden ze gisteren niet aan gedacht. Die prikkertjes dus! Dat was wel iets voor Stef geweest hihi. Al had ze het nou ook prima opgelost he?
    Hoe komt het dat jullie om komen in de braakballen?

  48. Yvonne zegt:

    Gatver, braakballen! Dat is toch uilenkots?

  49. leonie zegt:

    Ik bestelde vroeger eens een kroket…zat daar een peuk in!!!! Dat is smerig…. 😕

  50. Emmelinda zegt:

    @Yvonne; Psies. De onverteerbare resten komen naar buiten 😉

    @Leonie; He getverdemme! Wel handig als je rookt…zo’n sigaretje na het eten ghehehe 8) Ik had eens een stukkie vlaai. Had ik me zo op verheugd. Zat er een oorwurm in. Dag vlaai 😦

  51. Oehoe oehoe, je ziet het maar weer, opvoeding wordt toch nog wel ergens gebruikt.

    Maken ze thuis een puinhoop van hun eten, op school ontleden ze keurig met pen en potlood 😀

  52. leonie zegt:

    Jakkes…ja als je erbij bent bij het bereiden van “dingen”….ik denk dat je dan de 1/2 niet meer hoeft! 😉

  53. Emmelinda zegt:

    @Leidse Glibber; Ghehehe, dat dacht ik nadat ik weer bijgekomen was. Ik hoorde ergens mezelf praten hihi. Oh erg is dat he? Maar goed, ik vind het prima dat ze er op zulke momenten aan denkt.

    Grinnik…ja en zo weet ik er nog wel een paar. Ruimen ze thuis hun kamer niet of nauwelijks op…als ze klassedienst hebben weten ze niet van ophouden 😉 hahaha.

    @Leonie; Dat weet ik wel zeker. Is net zoals kaas uit de winkel. Daar krabben ze smorgens eerst de schimmel af. Kan geen kwaad want zo eet je het al jaren 😉 Bij Albert Heijn moest ik dat altijd doen op de kaasafdeling…eerst schimmel verwijderen 😉

  54. Emmelinda zegt:

    Pee-Es; en ik heb wel eens heeeele vieze verhalen gehoord over aardbeienjam. Of het waar is weet ik niet maar brrrr

  55. leonie zegt:

    Laat maar…ik ben nu nog dol op aardbeienjam… 😛

  56. eva zegt:

    jeetje wat heb jij een gave web-log
    wel een beetje jaloers op hoor hihi 😉
    kom je ook ff kijken bij mij?
    echt waar een dikke duim voor jou
    groetjes Eva

  57. Sjoukje zegt:

    Stef is een heel slim meisje, een uil is een vogel, wie weet wat voor ziekte`s er in zo`n uilebal zitten. Ik zal er ook niet met mijn vingers in gaan zitten wroeten.
    Groetjes 😉

  58. leonie zegt:

    Lekker is anders… 😉

  59. Emmelinda zegt:

    @Leonie; Hahaha ikke ook. En ondanks die verhalen blijf ik dat ook 😀

    @Eva; Weet ik 😛 ghehehe geintjuhhh. Dank je wel voor je compliment! Groetjes 😀

    @Sjoukje; Ja ik vind het ook heel logisch. Ik vind het ook super dat ze ondanks 21 klasgenootjes die druk aan het wroeten waren toch haar poot stijf gehouden heeft.
    Groetjes terug 😀

  60. Emmelinda zegt:

    Eh…logisch bedacht dus 😉

    @Leonie; Hahaha, je kunt veel dingen beter niet weten he?

  61. ALida zegt:

    Hartstikke slim van haar. Zolang niemand zegt dat het echt veilig is, niet aanzitten. Tegenwoordig blijken steeds meer dingen schadelijk te zijn. Vroeger zei men ook altijd snoep verstandig eet een appel, nou dat blijkt nu weer slecht voor je tanden te zijn. Ik noem maar wat. Je kan dus nooit voorzichtig genoeg zijn. Dus ik denk dat we maar beter in een astronautenpak kunnen gaan lopen, wel jammer dat we dan geen leuke kleren kunnen kopen. 😉

  62. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja en we moeten maar op blaadjes kauwen. Of zou daar ook fijnstof op zitten? Het is moeilijk. Veel dingen zijn waarschijnlijk ook slecht. Of slecht geworden. Maar was dat vroeger ook niet? Daar werden we hard van? Het is zo moeilijk om te kiezen he? Ik ben liever overal voorzichtig in. En dat astronautenpak vind ik alleen een goed idee als het slank afkleed hahaha 😉

  63. Belinda zegt:

    Ben ook erg benieuwd hoe Richtsje aan die grote hoeveelheden uileballen komt! Waarschijnlijk familie van die ouders van dat klasgenootje van Stef!
    😉

  64. Emmelinda zegt:

    Hihi ja of ze woont in een bos? Ik zou eigenlijk niet eens weten waar ik moest zoeken in een bos *schaam* Waarschijnlijk op de grond hahaha

  65. epie zegt:

    en de volgende voordracht ? over keutels ?

  66. Emmelinda zegt:

    Hahaha ik kan het Stef eens voorstellen 😉 Maar goed, ze is al aan de beurt geweest. Helaas. Ah misschien kan ze dan keutels uitdelen 😛

  67. epie zegt:

    ja sam ballen

  68. Emmelinda zegt:

    Ik zal wat touwtjes neerleggen tegen die tijd. Kan Sam er een ketting van rijgen

  69. Emmelinda zegt:

    Pee-Es; Het raadplaatje HIER is iets met batterijen…help!!!

  70. Claudia zegt:

    Hoi Emmelinda,
    Goh, ik geef je dochter groot gelijk, ik zou hier ook niet aan willen komen, zo vies.
    Voor de rest wens ik je nog een hele fijne avond toe en voor morgen een geweldige vrijdag. Het is weeral bijna weekend. 🙂

    dikke knufff, Claudia

  71. Emmelinda zegt:

    @Claudia; Hai meissie!
    Neuh ik moet er ook niet meer aan denken. Als kind zag ik dat niet zo. Vind ik Stef toch wel heel wijs voor haar leeftijd (9) of een zeur. kan ook 😛 ghehehe.
    Jij ook een hele fijne avond! Nog 1 dagje he? Wat vliegt zo’n week voorbij he? Maak er morgen nog een lekkere dag van en dan is het zo ver!

    Dikke knufff terug! 😀

  72. Annemarie zegt:

    Haaai!

    Hier nog steeds niks over daantje, whahaha 😀 K heb net ff heeeeeel kort (lees 10 regels ofzo 😛 ) me vriendin op msn gesproken 😉 Maar ze hadden 11 uur gereden.. (normaal 5…) Dus die waren kapot! En liggen nu op 1 oortje 😉

  73. Emmelinda zegt:

    Hoihoi,

    He shit…weet je nog niks. Enfin, ze is thuis. Dus misschien morgen? 11 uur gereden? Wat hebben die gedaan? Via Denemarken ofzo? 😛

  74. Annemarie zegt:

    Whaha jaaa zoiets! Ik vroeg het me ook al af, maar ze wilde t niet vertellen zo moe was ze 😛

    En ach dat nog niks.. Maakt het wat uit 😉 Hij heeft het toch al verpest!

  75. Emmelinda zegt:

    Hahaha ze schaamde zich natuurlijk dood 😛 Geintjuhhh

    Zo is het. Al vind ik ergens dat je recht hebt op de waarheid. Hij is nou ook thuis he? Dus hij kan jou nou bellen. Enzo?

  76. Annemarie zegt:

    Nee hij is in Oostenrijk! Dus hij kan me nu niet meer bellen (laat zijn phone altijd thuis…)
    Dus de enige kans dat ik hem spreek is op msn..
    Maarjah.. k zei vanaaf al: het enige wat ik kan bedenken is dat er iemand van dichtbij is overleden of iets anders ergs ofzo.. Maarjah ik hoor het wel! Ben benieuwd 😉 Whaha, ik was vanaaf eerder ook niet online, was lekker zwemmen (eindelijk weer! 1.5 niet in t zwembad geweest…) dus ach 😉 Hihi, ik heb geduld 😀 Morgen ff lekker werken (voor t laatst op vrijdag 😀 heb vanaf volgende week elke vrijdag vrij!! Heerlijk he? 😀 Ik vind 32 uur per week wel voldoende!!! 😛 ) en dan weekend!!! 😉
    En ach we horen t wel! Eerlijk gezegd; k red me prima zonder hem, en mijn vertrouwen heeft ie niet echt meer.. En ook al heeft hij een goede reden en zouden we weer contact krijgen dan weet ik gewoon van mezelf dat het nu zo’n knauw heeft gekregen dat dat eigenlijk niet meer terug komt, dus de basis is nu gewoon al slecht……..

  77. Emmelinda zegt:

    Ja klopt…ik denk dat ie heel goed zijn best moet doen om dat vertrouwen weer terug te krijgen en daarbij…hij had toch een boel manieren kunnen aangrijpen om jou iets te laten weten? Het is nu al zo lang geleden!
    Hoe is het nu met je wratten trouwens? Helemaal weg? Geen pijn meer?
    Maareh…je bent nu dus helemaal schoongeweekt? Van het zwemmen? Ghehehe.
    Lijkt me ook heerlijk hoor, iedere vrijdag vrij. Lekker lang weekend iedere keer. Heb je goed bekeken!

  78. irma zegt:

    Mijn zoon Ian moet 19 mei zijn spreekbeurt houden hij doet dat samen met een meisje uit zijn klas over poezen,en willen er ook een meenemen als dat maar goed gaat

  79. Annemarie zegt:

    Jaaa! 1.5 week!!! En mijn huisadres heeft ie ook! Ik had ok gevonden als die had gebeld; ja ik heb het gewoon druk met vrienden familie etc. Geen probleem, dan laat ie tenminste iets horen!
    En dat vertrouwen.. K denk niet dat dat nog terug komt! Het lijkt wel zo, maar altijd blijkt op een bepaald moment dat dat niet zo is!!!! En als die daar over begint dan zal ik hem dat heel eerlijk ook zeggen!
    Nouja, ze zitten er nog wel (sommige) maar alle zijn nog niet helemaal genezen nog open plekjes, dus op t werk nog steeds pleisters en daarbuiten nog maar 1tje! Die zit precies op een buigpunt en is echt heeeel pijnlijk!
    Jaaa dat d8 ik ook!! K wou morgen eigenlijk ook al, maar er hadden er al 2vrij dus dat kon helaas niet. Nouja dan deze week niet 😉 En volgend weekend helemaal lekker 😀 4 dagen vrij! Maandags ook ivm pasen 😀

  80. Emmelinda zegt:

    @Irma; Hihi ga je dan mee? Ik zie al een scenario voor me 8) Stef had ook over poezen maar van ons mocht Sam niet mee. Die is nog veel te jong…die krijgen ze niet meer te pakken als ie ‘m smeert ghehehe 😉

    @Annemarie; Daarom…als hij gebeld had, meteen, had je er nog iets van kunnen maken. Voor mezelf zou ik bij een volgende afspraak steeds denken dat ie toch niet kwam. Zo kun je geen relatie opbouwen. Of hij moet een verdomd goeie smoes hebben. Maar dan nog. Zou je eerst moeten natrekken (FBI, CIA :P) of het zo is…ze kunnen zoveel zeggen 😉
    Ai, dus dat duurt nog wel even voordat je er helemaal vanaf bent? Moet je nu nog terug of was dit de laatste keer?
    Ja heerlijk en vooral als straks (in september ofzo :P) een keer dat lekkere weer komt…dan is die vrije vrijdag echt heerlijk! Toen ik (toendertijd) parttime ging werken heb ik die ook bewust vrij gehouden 😉

  81. Annemarie zegt:

    Jaaaa idd!!! Ach we zien wel…. Kijk een beetje msnen ok, maar alles wattie zegt over weet ik t wat trek je gewoon in twijfel…. Tsja.. Ehh daar kan ik verder ook weinig aan doen! En aankomen met de smoes dat mijn phone uitstond ofzo, onzin! want die heeft de hele tijd aangestaan!!!
    NOu ik ga dinsdag nog wel naar t ziekenhuis, maar laat t ff niet aanstippen ivm me werk!
    Jaaa heerlijk! Mijn mama vroeg al: waarom niet op maandag? Ik zo ehhhh: vrijdag klinkt beter 😀 Whahaha, dat is gewoon op de 1 of andere manier zo….

  82. Emmelinda zegt:

    Psies…ik heb dat met mijn maatje ook gehad. Die had nogal een grote fantasie (lees; loog nogal) en toen ik eindelijk bewijs had kon ik ook echt niks meer geloven. Alleen maar als ik het zag. Dat werkt gewoon niet.
    En al stond je telefoon uit, dan had ie toch wel op een andere manier contact kunnen maken? Als ie je huisadres heeft is dat toch niet zo moeilijk. Vooral als ie je zo graag wilde zien zoals hij liet geloven. Waarschijnlijk heeft ie stiekem jouw lolly vergeten 😉
    O ja…dat is ook weer zoiets…maar hoe gaat het dan? Als je het niet doet vanwege je werk wanneer moet het dan aangestipt worden? In je vakantie?
    Vind ik dus ook…ik weet niet wat het is hihi. Ik had het ook altijd met vrijdag. Daarbij krijg je met pinksteren en pasen, kerst en zulke dagen op maandag standaard vrij ghehehe

  83. Annemarie zegt:

    Nee dat werkt idd gewoon niet!!! Geen behoefte ook aan!!!.. Jongens zat 😛
    Daarom! Ach die lolly kan ik ook nog wel ergens anders vinden hoor 😀
    neee vanaf september als ik weer aan t studeren ben 🙂 had ik ff bedacht 😛 whaha idd!! Maarre met kerst werk ik nie tmeer hoor 😛 DAn zit ik in Oostenrijk 😀
    T zal de naam zijn : vrij(e)dag!! 😀

  84. Emmelinda zegt:

    Hahaha ja lolly’s zat 😉 Geen hand vol maar een land vol ghehehe 😉
    Maakt dat dan niks uit voor de wratten? Ik heb er geen verstand van hoor maar groeit dat dan niet aan of zoiets?
    Jaaaa dat zal ’t ‘m zijn! 😀

  85. Annemarie zegt:

    1 Land? De hele wereld toch? 😉
    t Zal wel, maarjah… k wil deze ellende niet nog een keer! Pijn ok, maar niet als ik moet werken = heel irritant!!!
    Hihi drom 😀

  86. Emmelinda zegt:

    Oh hahaha…da’s waar ook. Doen we dat 😉
    Ja ik begrijp het. Vooral omdat je er zo’n last van had net na het aanstippen. Dat werkt niet fijn. Maar goed, je zou het kunnen vragen bij je volgende bezoekje. Dan weet je dat 😉

  87. Annemarie zegt:

    Whaha 😀 maarre.. ik ga.. De diva is op mijn buik komen liggen en vandaag kan ik ff geen aandacht weigeren 😉
    Aangezien mijn ouders haar hadden opgesloten in de logeerkamer en zij om een uur of 10 weg gegaan zijn.. en ik om half 5 thuis kwamen, poes dus heel zielig was…..
    En naar buiten schoot om de behoefte te doen!!!

  88. Emmelinda zegt:

    Oh hihi ik wou net hetzelfde komen zeggen. Niet van Diva natuurlijk ghehehe.
    ohhh arme Diva…verwen haar dan maar eens flink. Haal de snoepjes maar uit 😀

    Slaap lekker voor zo meteen, ik ga er ook vandoor!
    Kniefs 😀

  89. Annemarie zegt:

    Weltrusten!!!
    Kniefs!!
    Ennuh groetjes aan Marc 😉

  90. Emmelinda zegt:

    Groetjes terug zegt ie 😀 😉
    Kniefs 😀

  91. GekinblacK zegt:

    Gelijk heeft ze. Wie wil er nou iets ontleden wat iets of iemand anders al heeft op zitten eten. Jakkie bah.

  92. Ohhhhhhh ik vond het altijd reuze intressant om uilenballen te ontleden 😛 tja inderdaad met mijn vingers 😦 maar toen had nog nooit iemand gehoord van de vogelgriep 😉

    Fijne vrijdag liefs Ylone 😀

  93. leejo zegt:

    Mogge Emm
    Hele fijne vrijdag.
    Knuff 😀

  94. Emmelinda zegt:

    @GekinBlack; Grinnik…als je er over nadenkt klinkt het ook allemaal heel goor. Eens kijken of die kids uit haar klas vandaag al een afwijking hebben ghehehe 😛

    @Rhodosfriends; Hahaha ja maar vroeger vond ik nog meer dingen leuk. Voordat ik over hygiëne leerde. Tjemig wat verpest dat veel plezier hahaha. 😉

    Ik wens jou ook een hele fijne dag! Dikke knuffff

    @Leejo; Haaai Leejo 😀
    Ik wens jou ook een hele fijne vrijdag! Knikke Duffff 😀

  95. leejo zegt:

    Vreemd dat je die pps niet kan openen Emm 😕

  96. Gonny zegt:

    Hahahahha….zij is ECHT slim…en ik zou dat ook niks vinden hoor zo’n uilenbal….pfff…Mari heeft er nog ff over gedacht om een uil te kopen….gelukkig doet ie ’t toch maar niet…….

    Pee es : dat Speedyhondje was gisteravond weer hier
    en Mel ging ‘m ook nog koekjes geven…nou gaat ie helemaal niet meer weg 😉

  97. Emmelinda zegt:

    @Leejo; Ja he? Ik heb hem nog wel opgeslagen op mijn pc! Maar ik las in de reacties nog twee keer dat ze er last van hebben. Zal wel iets in de instellingen zijn dan? Ik heb het nog eens gehad weet je nog? Meestal doen ze het gelukkig wél goed 😀

    @Gonny;Grappig he? Ik vind eigenlijk dat contrast zo prachtig. Normaal is ze altijd een smeerkees en trekt zich amper ergens iets van aan en dit doet ze dan op die manier.
    Hahaha als Mari toch nog besluit om een uil te kopen weet je meteen wat je met die uilenballen kunt doen…basisscholen genoeg. Is een mooi zakcentje ghehehe 😉

    Marc had ‘m ook gezien. Hihi als ie niet meer weggaat issie tenminste bij mensen die ‘m tenminste écht leuk vinden. Ik snap die baasjes niet hoor. Maar het zal wel aan mij liggen 😉

  98. Jan zegt:

    Mogge Emm
    Ik kom je, mede namens de rest van het spul een fijne dag toewensen 😀
    Jan

  99. Emmelinda zegt:

    Haaaai Jan! Een hele goeie morgen 😀
    Dan wens ik jou, Mariëlle en Rona ook een hele fijne dag!
    Knuffff

  100. Bianca zegt:

    Goedemorgen Emmelinda,Hoe gaat het met de braakballen 😀 😀 Ik wacht op je volgende verhaal.Ik wens je een fijne dag.liefs en een knuf van Bianca 😀 😉

  101. Gonny zegt:

    Ho, ho, ik trek me terug…….ik wil er echt geen hond meer bij 😛 😛

  102. Emmelinda zegt:

    @Bianca; Goodmorning Bianca 😀
    Geen flauw idee hahaha…Stef is het volgens mij alweer vergeten. Ik hoor er niks meer van. Mooi, hoef ik geen ballen te scoren hahaha 😉
    Jij wacht op het volgende verhaal? Ik ook. Mooi, wachten we samen ghehehe 😉
    Voor jou natuurlijk ook een hele fijne dag! Dikke knufff en veel liefs 😀

    @Gonny; Hahaha. Dan hou ‘m maar bij de kids weg. Wanneer ze je heeeel lief aankijken smelt je vast 😀 😉

  103. Gonny zegt:

    Nee, nee, deze keer niet…. hij is ook al groot hè dat scheelt….

  104. Emmelinda zegt:

    Hihi… maareh…dat is waar. Ik ben benieuwd oftie nou vaker langskomt. Ik heb hem nog steeds niet gezien 😕

  105. Fabs zegt:

    En is Stef al een beetje over haar trauma heen?

  106. Liesbeth zegt:

    Slimme meid hoor 😉

  107. Emmelinda zegt:

    @Fabs; Zij wel. Wij niet. Hahaha geintjuhhh. Volgens mij was ze het hele voorval al meteen vergeten. Zodra ze het mij verteld heeft is het over. Denk ik? Hihi

  108. Emmelinda zegt:

    @Liesbeth; Goed he? En ze is pas 9…dat moet toch veel beloven voor de toekomst he? Ghehehe 😉

  109. leonie zegt:

    Goedemorgen…nog leuke dingen van plan…Fijn Weekend Alvast, Liefs Leonie 😀 😛 😀

  110. Emmelinda zegt:

    Goeiemorgen Leonie 😀
    Ik zit te dubben of ik vanmiddag even de stad in zou gaan hihi. Dat vind ik wel leuk. En jij? Heb jij plannen? Knutselen?
    Ik wens je een fijne dag en natuurlijk ook een fijn weekend 😀 Knuffff

  111. Fabs zegt:

    Hehe gelukkig maar!!! 🙂 Je zou er maar een nachtmerrie aan overhouden 😉 Das ook wel weer overdreven, maar bleg…zulk viezigheid is niet aan mij uit besteed!

  112. Emmelinda zegt:

    Hihi ik zou er nu, denk ik, ook van gruwelen. Omdat je weet wat het is en blablabla. Als kind vond ik niet zoveel vies. Goh waar heeft Stef dat toch van? 8)

  113. Emmelinda zegt:

    (al blijf ik het gegeven wel heeeeel interessant vinden…als een ander het maar openpeutert ghehehe)

  114. riannuh zegt:

    Leuk he, spreekbeurten… 🙂

  115. Emmelinda zegt:

    Grinnik…mams houdt er wel mooi een log aan over 😉

  116. Bien zegt:

    Geweldig! Slimme meid heb je!~
    Knuf Bien

  117. Emmelinda zegt:

    Hihi ja egwel he? 😉

    Knufff terug 😀

Maak van je hart geen moordkuil en reageer: